abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217320453
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 17:42 schreef Hanca het volgende:
Ergens tegels uit trekken en er wat groens van maken is natuurlijk enorm simpel, een volledig betegelde tuin zou ik echt totaal negeren als je een huis zoekt. Eerlijk gezegd liever volledig betegeld, dan vol coniferen die je weg wil halen oid. Dat is veel ingewikkelder dan een paar tegels er uit trekken, wat uitgraven en wat aarde in het gat gooien om er planten op te zetten.
Mijn gedachte.
pi_217320464
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 17:42 schreef Hanca het volgende:
Ergens tegels uit trekken en er wat groens van maken is natuurlijk enorm simpel, een volledig betegelde tuin zou ik echt totaal negeren als je een huis zoekt. Eerlijk gezegd liever volledig betegeld, dan vol coniferen die je weg wil halen oid. Dat is veel ingewikkelder dan een paar tegels er uit trekken, wat uitgraven en wat aarde in het gat gooien om er planten op te zetten.
Dat is ook zeker zo, vind dat gewoon zonde en een beetje opvallend omdat het huis verder zo leuk is
  dinsdag 8 april 2025 @ 17:54:35 #28
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_217320539
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2025 17:40 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Schaduw.

Dit is toch geen schaduw? Rechtsonder op de foto.
  dinsdag 8 april 2025 @ 18:07:52 #29
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217320636
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 17:54 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Dit is toch geen schaduw? Rechtsonder op de foto.
Oh die. Geen idee.
pi_217320661
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 17:14 schreef Jippo het volgende:
Aangezien we het waarschijnlijk toch niet gaan doen, het huis:

https://www.funda.nl/detail/koop/lisse/huis-heereweg-57/43960489
Buitenkans! Ziet er gewoon goed uit. Ik ken die streek als m'n broekzak; dat is op zandgrond. Een m2-prijs van 4446 is gewoon laag in de markt voor die locatie.

[ Bericht 1% gewijzigd door blomke op 08-04-2025 18:15:53 ]
Mijn hobby is glas-in-lood maken en herstellen. Ook voor u
pi_217321146
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 18:10 schreef blomke het volgende:

[..]
Buitenkans! Ziet er gewoon goed uit. Ik ken die streek als m'n broekzak; dat is op zandgrond. Een m2-prijs van 4446 is gewoon laag in de markt voor die locatie.
Ja dat leek ons ook! 😍

Tot we het rapport lazen...
Vooral de onduidelijkheid over hoeveel werk/kosten dit gaan worden houdt ons nu eigenlijk tegen.

Ik wil best een ander ernaar laten kijken maar die kan toch moeilijk breekwerk gaan doen als het nog niet gekocht is.
pi_217321206
Te mooi om waar te zijn?

Ik hou van oude huizen en een beetje meer of meer klussen hoort daar vaak wel bij. Maar bij bezichtigingen met vage vochtproblemen ben ik omgedraaid. De omvang kan echt enorm zijn, en als je er geen duidelijk beeld van kunt vormen loop je een serieus risico dat je grote delen van je huis opnieuw kunt doen. Misschien enkel een nieuw verfje, misschien wel een heel nieuwe fundering.
pi_217324396
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2025 13:05 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Zo mooi opgeknapt is het dan niet, ja voor het aanzicht dan.

Ik zou altijd uitgaan van het ergste scenario, dus complete vloer vervangen en het aanpakken van serieuze vochtproblemen op meerdere plekken met bijbehorende schade. Vooral dat laatste kan erg in de papieren lopen, oorzaak en omvang zijn onbekend. Als je dat laat aanpakken met de aannemersprijzen van nu moet je ver in de 5 cijfers gaan denken en er rekening mee houden dat je een tijd niet in je woning kan.

Als je het ervoor over hebt vooral doen, maar vergis je er niet in. Je kunt ook kijken of je een bouwdepot kunt krijgen bij je hypotheek.
Dit dus. Alle mooie afwerkingen slopen, vloeren volledig vervangen voor ene geisloeerde betonvloer en alle muren doorslijpen en voorzien van folie om vocht tegen te houden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_217324766
Ik zou na het lezen van zo'n rapport ook denken dat het i.p.v. mooi opgeknapt een varken met lippenstift is. EN hebben dus een hoop problemen mooi weggemoffeld. De ware impact wordt pas inzichtelijk na het nodige sloopwerk.

Moet je de klus aan professionals overlaten dan kost 1 werkmannetje gemiddeld al ¤ 3000 per week aan manuren. Dit los je niet met 2 mannetjes in een weekje op... Dan komen er nog materiaal bij...

En wat zeggen de verkopers dan zelf na het lezen van dit rapport?
pi_217325250
Heel begrijpelijk dat je hier van schrikt, zeker als je al enthousiast bent over het huis.

Wat er in het rapport staat, zijn niet alleen kleine mankementen. Vooral het optrekkend vocht in de woonkamer en de rotte vloerbalken zijn serieuze signalen. Optrekkend vocht is lastig en vaak kostbaar om goed te verhelpen, zeker als het al schade heeft veroorzaakt aan de constructie. Het vervangen van vloerbalken betekent in veel gevallen dat de hele vloer eruit moet. Dat is geen simpele klus, en zeker niet als je veel door professionals moet laten doen.

De houtworm is misschien oud en al behandeld, maar dat weet je pas zeker na verder onderzoek. Dat geldt ook voor wat er achter de voorzetwanden zit — daar kan nog meer verborgen schade zitten, en dat weet je nu gewoon niet.

De kelder is een ander aandachtspunt. In oudere huizen komt keldervocht vaak voor, maar als het ook de trap en het plafond aantast, zit je met structureel vochtprobleem. Dat los je meestal niet op met een beetje ventilatie.

Verder: je betaalt bijna zeven ton, dus je mag verwachten dat het huis technisch in redelijke staat is, of dat je in ieder geval duidelijk inzicht hebt in wat je nog moet investeren. En op dit moment zijn de kosten niet helder. Dat maakt het een risico.

Kortom: het huis kan nog steeds de moeite waard zijn, maar het rapport zegt wél dat je goed moet opletten. Laat eventueel iemand extra meekijken, stel kritische vragen tijdens de bezichtiging, en laat je zeker niet alleen leiden door hoe mooi het eruitziet. Als het echt tegenvalt, kun je altijd overwegen om met deze info een lager bod te doen of het toch te laten schieten.
pi_217326299
Het ziet er heel gezellig uit, echter ben ik bang wat voor kostenplaatje het gaat worden als je alle problemen wilt gaan laten oplossen door derden.
pi_217329665
Het risico op huiszwam is hier groot, vocht is aanwezig en ventilatie bemoeilijkt door de pif folie. Ik zou verder kijken
  woensdag 9 april 2025 @ 21:53:26 #38
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217329923
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 17:14 schreef Jippo het volgende:
Aangezien we het waarschijnlijk toch niet gaan doen, het huis:

https://www.funda.nl/detail/koop/lisse/huis-heereweg-57/43960489
Leuk huis wel. Maar het wekt de verwachting instapklaar te zijn en dat is het verre van. Ik snap wel dat je verder kijkt.
Resistance is futile.
pi_218694677
Staat nog steeds te koop
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')