Maar wat heb je er aan?quote:Een wolfsoort die zo’n 12.500 jaar geleden uitstierf, leeft voort als ’s werelds eerste weer ‘tot leven gebrachte’ dier, meldt het Amerikaanse biotechbedrijf Colossal Biosciences. Wetenschappers van het bedrijf wisten met genetische manipulatie wolven te fokken die overeenkomen met de dire wolf, of reuzenwolf.
Ze hebben drie pups gecreëerd door gebruik te maken van oud dna, kloontechnieken en genbewerkingstechnologie. Met dat laatste zijn de genen van een grijze wolf veranderd, het dichtstbijzijnde levende familielid van de prehistorische reuzenwolf. Het resultaat is een hybride soort die qua uiterlijk lijkt op zijn uitgestorven voorloper.
De wolf, Canis dirus, die de inspiratie vormde voor de honden die te zien zijn in de tv-serie Game of thrones, was een roofdier dat ooit in Noord-Amerika rondzwierf. Deze reuzenwolven waren groter dan grijze wolven en ‘hadden een iets bredere kop, een lichte, dikke vacht en een sterkere kaak’, aldus het bedrijf.
Bedrijf werkt ook aan dodo en mammoet
Colossal werkt al sinds 2021 aan de wederopstanding van de mammoet, de dodo en de Tasmaanse tijger, maar het bedrijf had nog niet eerder bekendheid gegeven aan zijn werk op het gebied van de wolven.
Zijn ze al mee bezig hoorde ik in het nieuws vanochtend, de verwachting is dat ze er in 2028 een succesvol kunnen klonen.quote:Op dinsdag 8 april 2025 11:44 schreef MMaRsu het volgende:
Kunnen we niet de wollige mammoet terugbrengen
Tegenwoordig hoor je alleen maar over mahmut
Wat vinden de mensen in Siberië en Alaska daar van?quote:Op dinsdag 8 april 2025 12:03 schreef LXIV het volgende:
Cool. Hopelijk lukt het met de mammoet ook. Die kunnen leven in Siberië en Alaska
Doe dan ook meteen de sabeltandtijger.quote:Op dinsdag 8 april 2025 12:01 schreef Hathor het volgende:
Misschien kunnen ze de de raptor en t-rex ook even terugbrengen, dan is het snel gedaan met de overpopulatie.
Jep.quote:Op dinsdag 8 april 2025 11:33 schreef Document1 het volgende:
Waarom? Hebben die mensen nooit jurassic park gelezen of gekeken?
Dat was blijkbaar een hele grote kip.quote:
En de luiaard en de sabeltandeekhoorn!quote:
Laat mij erbuiten jaquote:Op dinsdag 8 april 2025 12:48 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
En de luiaard en de sabeltandeekhoorn!
Is hier ook een abattoir?quote:
Die hebben niets te vinden in de huidige geopolitieke wereld.quote:Op dinsdag 8 april 2025 12:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wat vinden de mensen in Siberië en Alaska daar van?
Het weer tot leven wekken van uitgestorven roofdieren zou wel de ultieme Darwin Award zijn.quote:Op dinsdag 8 april 2025 12:01 schreef Hathor het volgende:
Misschien kunnen ze de de raptor en t-rex ook even terugbrengen, dan is het snel gedaan met de overpopulatie.
Chauffeur T-Rexquote:Op dinsdag 8 april 2025 13:41 schreef StateOfMind het volgende:
Ik wil een eigen T-Rex
Die noem ik dan Fifi en die krijgt een roze strikje om de nek
En als die dan weer een half dorp heeft opgegeten dan zeg ik: 'dat doet ie normaal anders nooit"
Geen enkel wezen is meer geneigd naar zelfdestructie dan de mens, dus je kan er op wachten.quote:Op dinsdag 8 april 2025 15:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het weer tot leven wekken van uitgestorven roofdieren zou wel de ultieme Darwin Award zijn.
Gewoon een stok aan ze binden, dan gaan ze meteen al een stuk stoerder lopen.quote:Op dinsdag 8 april 2025 12:38 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat was blijkbaar een hele grote kip.
Dus is het eigenlijk handiger om kippen zo door te fokken totdat de eieren zo groot zijn als een auto.
Is dit een filmpje van dierenmishandeling?quote:Op dinsdag 8 april 2025 15:23 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Gewoon een stok aan ze binden, dan gaan ze meteen al een stuk stoerder lopen.
Bekijk deze YouTube-video
quote:
Ik denk een verkeerde link want je ziet 10 minuten dat embleem/logoquote:Op dinsdag 8 april 2025 17:21 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Is dit een filmpje van dierenmishandeling?
quote:Op dinsdag 8 april 2025 11:33 schreef Document1 het volgende:
Waarom? Hebben die mensen nooit jurassic park gelezen of gekeken?
Ze hebben zelf ook al gereageerdquote:Op dinsdag 8 april 2025 12:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jep.
AI in alle geuren en kleuren zonder regulatie terwijl de makers er al voor waarschuwen
Roofdieren die via gentechnieken tot leven worden gewekt
Ik hoop niet dat iemand eerdaags een oud bordspel vind in een bouwplaats of strand.
What could go wrong?
Van de filistijnen?quote:Op dinsdag 8 april 2025 12:01 schreef Hathor het volgende:
Make Neanderthalers Great Againquote:Op woensdag 9 april 2025 13:12 schreef BertV het volgende:
Dat je iets kunt, betekent nog niet dat je het moet doen.
Ik weet zeker dat ze dit al met mensen hebben gedaan.
[ afbeelding ]
Chabal!
Het is een wolf met een paar mutaties, en ze denken dat dit meer op een direwolf lijkt. Overigens was een direwolf niet echt groter dan gewone wolven in meerdere regio's nu. En volgens mij hebben ze de tanden niet groter 'gemaakt', wat nu juist een onderscheidende eigenschap was, waarschijnlijk omdat ze op grotere prooien jaagden (reuzenluiaards enzo).quote:Op dinsdag 8 april 2025 21:07 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Voor de mensen die niet kunnen lezen: het is niet een genetische direwolf maar een samenraapseltje met een resultaat dat erop lijkt. Zoals een wolfshond eigenlijk. Heel spannend allemaal verder. Ik vind het pas interessant worden bij een sabeltandtijger of een mammoet.
Maar ook dan is het geen 'echte' sabaltandtijger. Maar gewoon een tijger met een beetje sabeltand dna.quote:Op dinsdag 8 april 2025 21:07 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Voor de mensen die niet kunnen lezen: het is niet een genetische direwolf maar een samenraapseltje met een resultaat dat erop lijkt. Zoals een wolfshond eigenlijk. Heel spannend allemaal verder. Ik vind het pas interessant worden bij een sabeltandtijger of een mammoet.
Haha, met andere woorden: het gaat helemaal nergens over.quote:Op woensdag 9 april 2025 22:05 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Het is een wolf met een paar mutaties, en ze denken dat dit meer op een direwolf lijkt. Overigens was een direwolf niet echt groter dan gewone wolven in meerdere regio's nu. En volgens mij hebben ze de tanden niet groter 'gemaakt', wat nu juist een onderscheidende eigenschap was, waarschijnlijk omdat ze op grotere prooien jaagden (reuzenluiaards enzo).
Colossal lijkt vooral een biotechnologie-firm die spinouts produceert op basis van technieken die ze ontwikkelen, en verder doen ze in het oog springende projecten om aandacht te genereren en fondsen te werven.
Maar als ze dan iets terugbrengen, doe dan iets wat recent verloren is gegaan, en kans heeft om zelfstandig te overleven als er eerst zorgvuldig een populatie wordt opgebouwd.
Er zijn resten gevonden van die dieren met het het DNA (grotendeels) intact. In theorie zou het ooit mogelijk kunnen zijn om echt een genetische sabeltandtijger daarvan te maken. Lijkt mij best cool, zo'n beest in het echt te zien. Maar natuurlijk nog heel ver weg.quote:Op vrijdag 11 april 2025 10:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar ook dan is het geen 'echte' sabaltandtijger. Maar gewoon een tijger met een beetje sabeltand dna.
Vraag is wel: waarom zou je dat willen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |