Tijd voor een regime change.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 07:07 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Als een ander land vrijelijk kan rondvliegen binnen jouw territorium, dan heb je geen poot om op te staan, lijkt mij.
Een preventie aanval op een land dat hard op weg is naar nucleaire wapens, als doel heeft de vernietiging van Israel en al jarenlang naar dat doel handelt door terreurorganisaties als Hamas, Hezbollah en de Houthis financieel en militair te steunen.quote:
Als je niet in staat bent je luchtruim doelmatig te verdedigen wordt het lastig. Iran heeft echter een groot oppervlak en of ze dat zodanig kunnen uitbuiten en evengoed in staat zijn tot een pijnlijke tegenslag zal moeten blijken.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 07:07 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Als een ander land vrijelijk kan rondvliegen binnen jouw territorium, dan heb je geen poot om op te staan, lijkt mij.
Top extra oorlog is precies wat we nodig hadden.quote:
Roep dit nog harder en je krijgt een Israëlische raket in je achtertuin.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 07:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Top extra oorlog is precies wat we nodig hadden.
Overigens wel slimme tactiek. De faciliteiten zijn te goed beschermd dus dan maar angst zaaien onder personeel.
Vraag mij wel af hoeveel invloed dit heeft. Een kernbom maken is in theorie heel makkelijk Nederland zou dat in een maand moeten kunnen. Het moeilijkste is het verrijken van het uranium/maken van plutonium en het afgifte systeem.
Als het bij een paar raketten en drones blijft, dan zal dat meevallen. Als het iraanse regime in staat blijkt tot een erg pijnlijke tegenslag gaat de bevolking wel flink klagen, met name als er veel burgerslachtoffers bij vallen.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 07:19 schreef Starhopper het volgende:
En straks gaat Israeljweer janken zeker als ze een paar raketten terug krijgen?
Als heli's in staat worden het iraanse luchtruim vrijwel zonder tegenstand binnen te dringen hebben ze een heel groot probleem omdat ze dan niet langer in staat zijn hun grondgebied te verdedigen tegen extreem vernietigende precieze commando operaties van installaties. Ik verwacht dat de israeli dit hopen te bereiken.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 07:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Israel verwachtte natuurlijk een tegenaanval.
Ik denk niet dat Iran daadwerkelijk grote schade weet toe te brengen.
Goede incentive voor BEV's, er is nu gelukkig een goed alternatief, geen herhaling van de oliecrisis van de jaren 70quote:
De vorige ronde is gebleken dat ze niet erg accuraat kunnen mikken, maar de raketten wel door de luchtverdediging van Israël komen. Als ze een terreur bombardement aandurven kan het zeker wel dodelijk zijn. Maar de woorden zijn vaak groter dan de daden in die regio.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 07:26 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Als het bij een paar raketten en drones blijft, dan zal dat meevallen. Als het iraanse regime in staat blijkt tot een erg pijnlijke tegenslag gaat de bevolking wel flink klagen, met name als er veel burgerslachtoffers bij vallen.
Volgens Steve zijn er circa 100 drones vanuit Iran onderweg naar Israel.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 07:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De vorige ronde is gebleken dat ze niet erg accuraat kunnen mikken, maar de raketten wel door de luchtverdediging van Israël komen. Als ze een terreur bombardement aandurven kan het zeker wel dodelijk zijn. Maar de woorden zijn vaak groter dan de daden in die regio.
Zouden ze weer zo'n pieper aanval gedaan hebben?quote:Op vrijdag 13 juni 2025 07:43 schreef Frutsel het volgende:
Wel bijzonder als ze veel kopstukken hebben gedood in een slag. Blijkt maar weer dat de Mossad goed weet waar ze zitten
De vorige keer kwam ook pas uren later het echte geschut. Met een brommer motor ga je niet zo snel als een raket.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 07:50 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Volgens Steve zijn er circa 100 drones vanuit Iran onderweg naar Israel.
Bekijk deze YouTube-video
quote:Op vrijdag 13 juni 2025 07:40 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Goede incentive voor BEV's, er is nu gelukkig een goed alternatief, geen herhaling van de oliecrisis van de jaren 70![]()
al zou het nog evengoed mee kunnen vallen, als iran geen deuk in een pakje boter weet te slaanquote:
Ik gok op een paar honderd drones waarvan er dan twee in nietszeggende dorpjes landen en de rest wordt onderschept.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 08:00 schreef Tjacka het volgende:
[..]
[..]
al zou het nog evengoed mee kunnen vallen, als iran geen deuk in een pakje boter weet te slaan
Aan kruisraketten heb je niet veel tegen Israel, die zijn kostbaar en voor de israelische luchtverdediging appeltje/eitje. Met drones die goedkoop zijn kan je meer bereiken. Volgens mij gebruikt Iran dan ook vooral drones en ballistische raketten.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 07:53 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De vorige keer kwam ook pas uren later het echte geschut. Met een brommer motor ga je niet zo snel als een raket.
Ben benieuwd of het VK en Frankrijk weer gaan helpen met drones en kruisraketten onderscheppen.
dan zou het wel meevallen met de olie prijs denk ikquote:Op vrijdag 13 juni 2025 08:04 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ik gok op een paar honderd drones waarvan er dan twee in nietszeggende dorpjes landen en de rest wordt onderschept.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |