Verlies zou dan weer alleen te verrekenen zijn met box 3-inkomen uit toekomstige jaren.quote:Op donderdag 22 mei 2025 11:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Herstel: er lijkt toch een mogelijkheid te komen om verlies te verrekenen.
Ben benieuwd hoe dat in de praktijk uitpakt.
Dat zou voor XRP investeerders ook extreem goed nieuws zijn.
quote:
Wacht maarquote:Op donderdag 22 mei 2025 10:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
Mensen die nog steeds in altcoins geloven
Lol vanaf 2012 is XRP wel vele malen beter en begin deze cycle ook trouwens. Alleen nu trekt BTC even een sprintje en blijft XRP een beetje achterquote:Op donderdag 22 mei 2025 12:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Mensen met XRP roepen dat al sinds 2012 terwijl ze zelf degenen zijn die wachten.
XRP is als coin niet echt nodig.quote:Op donderdag 22 mei 2025 12:06 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Lol vanaf 2012 is XRP wel vele malen beter en begin deze cycle ook trouwens. Alleen nu trekt BTC even een sprintje en blijft XRP een beetje achter
Ik welquote:Op donderdag 22 mei 2025 12:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
XRP is als coin niet echt nodig.
Ripple kan voor banken of overheden zo een nieuw token (stablecoin) lanceren (op een gesloten blockchain) op basis van dezelfde techniek waarbij XRP zelf geen rol speelt. Dat zal zelfs wenselijk zijn, omdat de prijsfluctuaties van XRP onwenselijk zijn.
Ik zie weinig toekomst voor XRP.
Grappig hoe de BTC maxi's helemaal klaarkomen terwijl ze voor vandaag het niet eens beter deden dan XRP deze cyclequote:Op donderdag 22 mei 2025 12:33 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Deze mag ook niet ontbreken:
[ afbeelding ]
Altijd bezig met die ander.quote:Op donderdag 22 mei 2025 12:42 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Grappig hoe de BTC maxi's helemaal klaarkomen terwijl ze voor vandaag het niet eens beter deden dan XRP deze cycle
[ afbeelding ]
Geniet er maar van zolang het kan jongens, zal niet lang duren voor XRP weer gewoon keihard BTC gaat outperformen
Ik reageer gewoon op de maxi's die weer eens voor de verandering op altcoins zoals XRP aan het pissen zijn.quote:Op donderdag 22 mei 2025 12:47 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Altijd bezig met die ander.
Zeker een psv supporter @:onlogisch
Het gaat me echt niet om wat dagkoersen.quote:Op donderdag 22 mei 2025 12:42 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Grappig hoe de BTC maxi's helemaal klaarkomen terwijl ze voor vandaag het niet eens beter deden dan XRP deze cycle
[ afbeelding ]
Geniet er maar van zolang het kan jongens, zal niet lang duren voor XRP weer gewoon keihard BTC gaat outperformen
Het risico is voor mij juist helemaal niet hoog. Ripple heeft alle connecties met banken en overheden en heb nog nooit ergens zoveel geld mee verdiend. Ja helaas had ik het in 2011 te druk met andere dingen en heb ik BTC gemist. En ja ze kunnen andere coins lanceren op de XRPL maar dan alsnog zal de waarde van XRP omhoog gaan. Dit is iets wat BTC maxi's nooit zullen begrijpen. BTC = Beta Test Coin. Soort van pets.com en Ripple is de Amazon. Het is juist extreem goed dat zij een reserve hebben, dat is de hele bedoeling. BTC zal nooit een wereld reserve currency worden, het is digitaal goud. Maar XRP is digitaal geld. Die escrow gaat naar de Amerikaanse overheid en dan zal het wel een world reserve currency worden. Zelfs met speculatie an sich zal het als een raket gaan zodra er ook maar een beetje bullish nieuws komt. BTC doet misschien een 2x, maar XRP zal wel makkelijk een 10x doen al dan niet meer. En daarom zit ik hier. Om geld te verdienen. Ik ben niet zo triest als de maxi's om te doen alsof ik ergens voor sta of zo want dat is gewoon bullshit. Jij geeft geen fuck om BTC als systeem, het enige wat jij wil is dat er na jou iemand komt die ook BTC koopt waardoor jouw portfolio stijgt.quote:Op donderdag 22 mei 2025 12:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het gaat me echt niet om wat dagkoersen.
XRP is fundamenteel gewoon niet zo sterk, het is niet écht decentraal en is ook nog eens niet nodig voor het bestaan van Ripple als bedrijf, ze kunnen duizenden blockchains lanceren / klonen voor hun klanten.
Je zit mogelijk in een Reddit of Telegram groep van kritiekloze supporters die elkaar gek maken maar als je even wat afstand neemt ziet het er voor XRP zelf helemaal niet zo rooskleurig uit.
Het risico is voor mij te hoog.
Ik zie niet in waarom XRP omhoog gaat als Ripple andere coins / blockchains lanceert. XRP heeft daar geen functie in, klanten zijn ook niet verplicht om iets met XRP te doen.quote:Op donderdag 22 mei 2025 12:56 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Het risico is voor mij juist helemaal niet hoog. Ripple heeft alle connecties met banken en overheden en heb nog nooit ergens zoveel geld mee verdiend. Ja helaas had ik het in 2011 te druk met andere dingen en heb ik BTC gemist. En ja ze kunnen andere coins lanceren op de XRPL maar dan alsnog zal de waarde van XRP omhoog gaan.
Aanval op BTC slaat nergens op. BTC is decentraal, het doet z'n ding en is van niemand en iedereen.quote:Dit is iets wat BTC maxi's nooit zullen begrijpen. BTC = Beta Test Coin. Soort van pets.com en Ripple is de Amazon. Het is juist extreem goed dat zij een reserve hebben, dat is de hele bedoeling. BTC zal nooit een wereld reserve currency worden, het is digitaal goud. Maar XRP is digitaal geld. Die escrow gaat naar de Amerikaanse overheid en dan zal het wel een world reserve currency worden. Zelfs met speculatie an sich zal het als een raket gaan zodra er ook maar een beetje bullish nieuws komt. BTC doet misschien een 2x, maar XRP zal wel makkelijk een 10x doen al dan niet meer. En daarom zit ik hier. Om geld te verdienen. Ik ben niet zo triest als de maxi's om te doen alsof ik ergens voor sta of zo want dat is gewoon bullshit. Jij geeft geen fuck om BTC als systeem, het enige wat jij wil is dat er na jou iemand komt die ook BTC koopt waardoor jouw portfolio stijgt.
XRP zou dan als gas token fungeren wat de koers ook zal laten stijgen.quote:Op donderdag 22 mei 2025 13:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom XRP omhoog gaat als Ripple andere coins / blockchains lanceert. XRP heeft daar geen functie in, klanten zijn ook niet verplicht om iets met XRP te doen.
[..]
Aanval op BTC slaat nergens op. BTC is decentraal, het doet z'n ding en is van niemand en iedereen.
Het is alsof je de zon aanvalt omdat je geïnvesteerd hebt in een gloeilampenfabriek.
Hou jezelf niet voor de gek en maak de rekensom.quote:Op donderdag 22 mei 2025 13:02 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
XRP zou dan als gas token fungeren wat de koers ook zal laten stijgen.
Dat maakt het alleen decentraal in de zin dat het niet een single point of failure heeft.quote:Op donderdag 22 mei 2025 13:02 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
XRP is ook decentraal. Iedereen kan nodes starten. https://xrpl.org/blog/2021/xrpl-node-configurator
Ik geloof eerlijk gezegd niet meer in een altseason zoals dat er vroeger was. Ik sla het even heel plat:quote:
Zodra er ook maar even inhoudelijk wat kritiek komt, geeft forumgebruiker @SuperNeger niet meer thuis omdat hij ook inziet dat XRP onder de motorkap eigenlijk geen fluit voorstelt.quote:Op donderdag 22 mei 2025 13:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hou jezelf niet voor de gek en maak de rekensom.
Er is 0,00001 XRP per transactie nodig (dat kan hoger zijn als het druk is maar het is niet druk).
Die 0,00001 XRP ($0.0000243) per transactie daar gaat het echt niet mee gebeuren.
Als je 1 XRP hebt kan je al 100.000 transacties doen.
En ja, de huidige burnrate is 5.000 XRP ($12.150) per dag omdat grote transacties "opgesplitst" zijn waardoor je meer gas nodig hebt maar ook dan is de omzet te laag.
We hebben het dus over een coin met een marktkapitalisatie van $142.120.414.393 en $4.401.188.425 handelsvolume per dag, waarvan maar $12.150 omzet aan gas per dag.
Wat voor prijsstijging zou dat rechtvaardigen volgens jou?
Conclusie: XRP als "gas token" zet totaal geen zoden aan de dijk. Dat is een zoethoudertje voor mensen die het niet narekenen.
[..]
Dat maakt het alleen decentraal in de zin dat het niet een single point of failure heeft.
Uiteindelijk neemt Ripple als bedrijf de beslissingen, dus het is niet decentraal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |