Sharon Dijkstra is de arrogantie van voetbal "supporters" zat.quote:
Er was laatst al nieuws over bestuurders en clubs die vooral racistische voetbal hooligans de hand boven het hoofd hielden. En nu dit. Voetballers en clubs en "supporters" denken dat er voor hun andere regels gelden, dat ze recht hebben op Nederland.quote:Sharon Dijksma, de burgemeester van Utrecht, heeft uit het hele land steunbetuigingen gekregen van politici na het plaatsen van een open brief aan supporters van FC Utrecht. Dijksma schrijft dat ze te maken heeft gehad met intimidatie en dreiging met geweld omdat ze de 'excessen in het voetbal' aankaartte. Ook zouden supporters ongevraagd een foto van haar kinderen hebben gedeeld.
Aanleiding was een brief van Supportersvereniging FC Utrecht en True Support waarin zij stelden klaar te zijn met Dijksma en ook niet meer met haar in gesprek te willen.
Dijksma reageert in haar brief van drie pagina's juist nog niet klaar te zijn met FC Utrecht-supporters. Ze wijst op de geweldsexplosie die vorig jaar mei ontstond rond een wedstrijd tussen FC Utrecht en Go Ahead Eagles. In de dagen daarna miste ze de veroordeling van de supportersclubs op dit geweld. In plaats daarvan werd geklaagd over de reactie op dit geweld.
Foto kinderen
"Burgemeesters die het wagen om de excessen in het voetbal aan te kaarten moeten daar grote persoonlijke offers voor brengen. Intimidatie, dreiging met geweld; het is allemaal onderdeel geweest van wat ik heb meegemaakt."
De burgemeester verzoekt de supportersverenigingen ook om een foto van haar en haar kinderen van hun socials te verwijderen. "Nog los van het feit dat deze foto mijn eigendom is, sta ik erop dat mijn kinderen buiten deze discussie blijven."
'Ongelofelijk goede brief'
Op LinkedIn krijgt de PvdA-burgemeester veel steun van politici en collega-burgemeesters. "Wat een ongelofelijk goede brief!", schrijft bijvoorbeeld burgemeester van Stadskanaal Klaas Sloots. "Een burgemeester die duidelijk zegt waar het op staat, een grens trekt en toch de deur open houdt."
Gilbert Isabella, burgemeester Gemeente Houten, schrijft: "Sterke reactie Sharon, als bestuurder mag, kan en moet je de grenzen stellen!"
"Wat een ongelofelijk goede brief!", reageert VVD-politicus en voormalig staatssecretaris Eric van der Burg. "Volledige steun aan jou als burgemeester."
SupportersVereniging FC Utrecht (SVFCU) laat in een reactie weten geen foto te hebben gedeeld waarop de kinderen van Dijksma herkenbaar zijn afgebeeld. De vereniging heeft verder kritiek op de handelswijze van de gemeente. "De burgemeester en de gemeente negeren ons, terwijl we zonder arrogant te willen zijn, van mening zijn ter zake over de nodige kennis en ervaring te beschikken, volledig."
Helemaal mee eens. Bij voetbalrellen zoveel mogelijk relschoppers vinden en zij kunnen dan nog namen noemen, om de rekening mee te delen. Maar degene die opgepakt worden, betalen alle kosten en een boete er bovenop.quote:Op maandag 7 april 2025 11:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Sharon Dijkstra is de arrogantie van voetbal "supporters" zat.
[..]
Er was laatst al nieuws over bestuurders en clubs die vooral racistische voetbal hooligans de hand boven het hoofd hielden. En nu dit. Voetballers en clubs en "supporters" denken dat er voor hun andere regels gelden, dat ze recht hebben op Nederland.
Persoonlijk had ik voetbal al lang verboden, maar het word iig tijd om ze eens goed op te voeden en zelf te laten betalen voor hun onzin. Politie-inzet: factuurtje. Overtreding: dikke boete of zitten. Geen lievertjes meer.
Jij probeert een open brief van een burgermeester te bagatelliseren? Hou je van voetbal toevallig?quote:
*burgemeesterquote:Op maandag 7 april 2025 11:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij probeert een open brief van een burgermeester te bagatelliseren? Hou je van voetbal toevallig?
Gohquote:SupportersVereniging FC Utrecht (SVFCU) laat in een reactie weten geen foto te hebben gedeeld waarop de kinderen van Dijksma herkenbaar zijn afgebeeld
Wanneer Hooligans die de boel slopen ook families gaan lopen bedreigen kun je iedere aanzet als een soort van oorlog tegen een bende beschouwen.quote:
Waar zijn er families bedreigd?quote:Op maandag 7 april 2025 12:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wanneer Hooligans die de boel slopen ook families gaan lopen bedreigen kun je iedere aanzet als een soort van oorlog tegen een bende beschouwen.
De burgemeester ontvangt bedreigingen en als je fotos met familieleden online plaatst in zo'n context is er kans dat iemand deze ook als vijand gaat zien.quote:
Het internet vergeet niet dus ben benieuwd waar ik deze foto’s kan vindenquote:Op maandag 7 april 2025 12:27 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De burgemeester ontvangt bedreigingen en als je fotos met familieleden online plaatst in zo'n context is er kans dat iemand deze ook als vijand gaat zien.
Aha, dus de burgemeester en politie mogen het doen. Is er een reden waarom jij of al die goede supporters zich niet in persoon uitspreken richting de club of naar die paar honderd debielen?quote:Op maandag 7 april 2025 12:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Het internet vergeet niet dus ben benieuwd waar ik deze foto’s kan vinden
Sharon Dijksma, plucheplakker van het eerste uur, grijpt in die brief vooral alle randzaken aan om het maar niet over de inhoud te hebben.
Nu snap ik opzich wel dat iemand met zo’n postuur niks met sport heeft, maar ze zou in ieder geval kunnen beargumenteren waarom alle stadionbezoekers gestraft moeten worden voor het gedrag van een paar honderd debielen.
Ik voel mij eigenlijk nooit zo verantwoordelijk voor het gedrag van eencelligen puur op basis van het feit dat we toevallig dezelfde voetbalclub aanhangen.quote:Op maandag 7 april 2025 12:46 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Aha, dus de burgemeester en politie mogen het doen. Is er een reden waarom jij of al die goede supporters zich niet uit in persoon uitspreken richting de club of naar die paar honderd debielen?
Geen idee hoe jij het ziet, maar tegen de hooligans wordt voldoende uitgesproken bij rottigheid. Dus echt geen idee waar je het over hebt.quote:Op maandag 7 april 2025 12:46 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Aha, dus de burgemeester en politie mogen het doen. Is er een reden waarom jij of al die goede supporters zich niet in persoon uitspreken richting de club of naar die paar honderd debielen?
Dus bekritiseer je een burgemeester op haar uiterlijk omdat ze zich met jouw "eencelligen" bezig houdt. Waarmee je je loyaler opstelt naar de hooligans toe dan naar degenen die er wat aan willen doen.quote:Op maandag 7 april 2025 12:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik voel mij eigenlijk nooit zo verantwoordelijk voor het gedrag van eencelligen puur op basis van het feit dat we toevallig dezelfde voetbalclub aanhangen.
Dat zou ook nogal raar zijn, nietwaar?
Waarom trappen de stadionbezoekers die paar probleem gevallen niet uit als ze zo nodig met z'n alle naar het voetballen willen? Waarom moeten andere mensen de troep opruimen?quote:Op maandag 7 april 2025 12:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Het internet vergeet niet dus ben benieuwd waar ik deze foto’s kan vinden
Sharon Dijksma, plucheplakker van het eerste uur, grijpt in die brief vooral alle randzaken aan om het maar niet over de inhoud te hebben.
Nu snap ik opzich wel dat iemand met zo’n postuur niks met sport heeft, maar ze zou in ieder geval kunnen beargumenteren waarom alle stadionbezoekers gestraft moeten worden voor het gedrag van een paar honderd debielen.
Volgens mij is Sharon Dijksma niet van plan om wedstrijden van FC Utrecht per sé te verbieden, maar probeert ze juist grenzen te stellen aan het gedrag van een kleine groep supporters van die club.quote:Op maandag 7 april 2025 11:59 schreef thedeedster het volgende:
Op dit forum ook een draad over het eventueel verbieden van kermissen. Allemaal symptoombestrijding. Ga gewoon handhaven, als je geen grenzen stelt, dan gaan de mensen gewoon verder en verder.
Het zijn inderdaad net kleine kinderen.
Nou dan verbieden we het gewoon, dan is het probleem opgelost .quote:Op maandag 7 april 2025 12:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik voel mij eigenlijk nooit zo verantwoordelijk voor het gedrag van eencelligen puur op basis van het feit dat we toevallig dezelfde voetbalclub aanhangen.
Maar op wat voor manier wil Sharon Dijksma er dan iets aan doen? Het enige waar ze tot nu toe mee is gekomen is een wedstrijd laten spelen zonder publiek, iets waar je vooral die paar honderd debielen totaal niet mee pakt.quote:Op maandag 7 april 2025 12:57 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dus bekritiseer je een burgemeester op haar uiterlijk omdat ze zich met jouw "eencelligen" bezig houdt. Waarmee je je loyaler opstelt naar de hooligans toe dan naar degenen die er wat aan willen doen.
De nummer 1 sport van een land (met enige afstand) 'gewoon' verbieden, dat lijkt me nogal een zinloze hersenkronkel.quote:Op maandag 7 april 2025 13:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nou dan verbieden we het gewoon, dan is het probleem opgelost .
Los jij de problemen rond voetbal dan op. Het is jouw hobby.quote:Op maandag 7 april 2025 13:04 schreef Caland het volgende:
[..]
De nummer 1 sport van een land (met enige afstand) 'gewoon' verbieden, dat lijkt me nogal een zinloze hersenkronkel.
Zo te lezen ben je zoals velen zonder username waarschijnlijk meer uitgesproken anti-Dijksma dan anti-hooliganisme. Die laatste groep kan vast wel op niet al te stille support rekenen.quote:Op maandag 7 april 2025 12:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geen idee hoe jij het ziet, maar tegen de hooligans wordt voldoende uitgesproken bij rottigheid. Dus echt geen idee waar je het over hebt.
En hoezo moet pa met de koter van 10 in een heel ander vak zich verantwoordelijk voelen voor de hooligans achter het doel? Zijn toch andere mensen?
Iedereen is verantwoordelijk voor zn eigen gedrag en het is aan dijksma als autoriteit op te treden tegen criminaliteit, vandalisme en idioterie. Blijkbaar kan ze dat niet en gaat ze ipv doen wat ze hoort te doen, janken in de publieke ruimte. Terwijl ze alle mogelijkheden zelf heeft.
Derhalve ongeschikt.
Waarom zou ik, ik heb al een baan.quote:Op maandag 7 april 2025 13:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Los jij de problemen rond voetbal dan op. Het is jouw hobby.
Laat ze eerst beginnen bij haar eigen extreemlinkse club(s).quote:Op maandag 7 april 2025 13:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Volgens mij is Sharon Dijksma niet van plan om wedstrijden van FC Utrecht per sé te verbieden, maar probeert ze juist grenzen te stellen aan het gedrag van een kleine groep supporters van die club.
Supporters staan onder eigen naam dik achter hun supporters en hooligans tegen Dijksma.quote:Op maandag 7 april 2025 13:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar op wat voor manier wil Sharon Dijksma er dan iets aan doen? Het enige waar ze tot nu toe mee is gekomen is een wedstrijd laten spelen zonder publiek, iets waar je vooral die paar honderd debielen totaal niet mee pakt.
Waarom zou ik met een oplossing moeten komen. Justitie en (lokale) overheden hebben genoeg gereedschap in de kist om dit soort debielen aan te pakken in plaats van met de immer voorspelbare 'we straffen gewoon iedereen' maatregelen te komen.quote:Op maandag 7 april 2025 13:10 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Supporters staan onder eigen naam dik achter hun supporters en hooligans tegen Dijksma.
Zij is met een oplossing gekomen die je niet zint. Waar ben je zelf mee gekomen? Behalve het als een voetnoot anoniem veroordelen?
Whataboutisme is inderdaad de oplossing voor iedereen die zelf nooit plannen kan maken om iets te verbeteren.quote:Op maandag 7 april 2025 13:09 schreef Nober het volgende:
[..]
Laat ze eerst beginnen bij haar eigen extreemlinkse club(s).
Frame, aanname, beschuldiging.quote:Op maandag 7 april 2025 13:07 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Zo te lezen ben je zoals velen zonder username waarschijnlijk meer uitgesproken anti-Dijksma dan anti-hooliganisme. Die laatste groep kan vast wel op niet al te stille support rekenen.
Wijzen is altijd makkelijker natuurlijk dan je eigen stemmen in gevaar brengen.quote:Op maandag 7 april 2025 13:09 schreef Nober het volgende:
[..]
Als jij niet als een blok tegen Dijksma en achter je hooligans zou gaan staan in het echte leven, zou je je misschien wat minder gestraft kunnen voelen.quote:Op maandag 7 april 2025 13:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Waarom zou ik met een oplossing moeten komen. Justitie en (lokale) overheden hebben genoeg gereedschap in de kist om dit soort debielen aan te pakken in plaats van met de immer voorspelbare 'we straffen gewoon iedereen' maatregelen te komen.
Niet mijn burgemeester, niet mijn club. Wel de zoveelste burgemeester die zich beroept op non-maatregelen of afwijkt van waar het echt over zou moeten gaan.quote:Op maandag 7 april 2025 13:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als jij niet als een blok tegen Dijksma en achter je hooligans zou gaan staan in het echte leven, zou je je misschien wat minder gestraft kunnen voelen.
Planloze lemmingquote:Op maandag 7 april 2025 13:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Frame, aanname, beschuldiging.
Derhalve jankpost.
Welke maatregelen wil je zien?quote:Op maandag 7 april 2025 13:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Niet mijn burgemeester, niet mijn club. Wel de zoveelste burgemeester die zich beroept op non-maatregelen of afwijkt van waar het echt over zou moeten gaan.
In Groot Brittannië hebben ze een idee tot uitvoering gebracht wat er voor heeft gezorgd dat 99,9% van te rottigheid uit de stadions is verdwenen en een groot deel buiten het stadion ook. De actieve meldingsplicht.quote:Op maandag 7 april 2025 13:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Los jij de problemen rond voetbal dan op. Het is jouw hobby.
Nog een frame.quote:
Een strikt dadergerichte aanpak in plaats van kansloze generieke maatregelen die tienduizenden mensen treffen. Ga eens over de grenzen kijken waarom het daar wel werkt en schiet niet volledig in de stress van een relletje op zijn tijd zoals ze daar ook niet doen; zou al een hoop schelen.quote:
Ja, er zijn verschillende maatregelen besproken die vergelijkbaar zijn met die in het Verenigd Koninkrijk om voetbalvandalisme te bestrijden, en in sommige gevallen zijn ze ook in Nederland geïmplementeerd:quote:Op maandag 7 april 2025 13:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In Groot Brittannië hebben ze een idee tot uitvoering gebracht wat er voor heeft gezorgd dat 99,9% van te rottigheid uit de stadions is verdwenen en een groot deel buiten het stadion ook. De actieve meldingsplicht.
In NL wil de politiek er zelf niet aan om 'redenen'. Eigen schuld.
Kan ze wel een grote bek hebben, maar zelf doet ze er niks aan.
Dat is dan helemaal prima.quote:Op maandag 7 april 2025 13:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Volgens mij is Sharon Dijksma niet van plan om wedstrijden van FC Utrecht per sé te verbieden, maar probeert ze juist grenzen te stellen aan het gedrag van een kleine groep supporters van die club.
Dus hetgeen ik hierboven poste en niet in de stress schieten voor vandalisme op zijn tijd vanuit welke achtergrond dan ook?quote:Op maandag 7 april 2025 13:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Een strikt dadergerichte aanpak in plaats van kansloze generieke maatregelen die tienduizenden mensen treffen. Ga eens over de grenzen kijken waarom het daar wel werkt en schiet niet volledig in de stress van een relletje op zijn tijd zoals ze daar ook niet doen; zou al een hoop schelen.
In Nederland hebben we op dit gebied één van de meest beperkende maatregelen voor het simpel bezoeken van een wedstrijdje van heel Europa, echter werkt dat al jaren niet.
Jij bent daar ook niet verantwoordelijk voor. Maar die hooligans verpesten het wel voor jou en andere echte voetballiefhebbers.quote:Op maandag 7 april 2025 12:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, ik ga nog steeds met veel plezier bijna wekelijks naar het voetbalstadion waarbij ik sowieso combiregelingen bij uitwedstrijden omzeil door simpelweg tussen het thuispubliek te gaan zitten.quote:Op maandag 7 april 2025 13:53 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Jij bent daar ook niet verantwoordelijk voor. Maar die hooligans verpesten het wel voor jou en andere echte voetballiefhebbers.
En toch blijft de hoofdoorzaak de groep hooligans die het voor anderen verpesten.quote:Op maandag 7 april 2025 14:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, ik ga nog steeds met veel plezier bijna wekelijks naar het voetbalstadion waarbij ik sowieso combiregelingen bij uitwedstrijden omzeil door simpelweg tussen het thuispubliek te gaan zitten.
Ik hoop vooral dat de generaties aan stadionbezoekers na mij minder last hebben van dit soort overijverige burgemeesters die vooral aan symboolpolitiek willen doen.
Besproken ja.quote:Op maandag 7 april 2025 13:32 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ja, er zijn verschillende maatregelen besproken die vergelijkbaar zijn met die in het Verenigd Koninkrijk om voetbalvandalisme te bestrijden, en in sommige gevallen zijn ze ook in Nederland geïmplementeerd:
1. Inname paspoorten hooligans:
In 2015, na rellen met Feyenoord-supporters in Rome, stelde het Nederlandse parlementslid Sybrand Buma voor om de paspoorten in te nemen van hooligans die zich misdragen bij internationale wedstrijden, om te voorkomen dat ze naar het buitenland reizen.
NL Times+1NL Times+1
2. Criminalisering van 'tailgating' bij stadioningangen:
Hoewel er geen specifieke discussies zijn gevonden over het criminaliseren van 'tailgating' (het forceren van toegang) bij stadiondraaihekken in Nederland, heeft de Nederlandse voetbalbond (KNVB) strengere maatregelen geïmplementeerd om verstoringen door de menigte aan te pakken. Zo kondigde de KNVB in 2023 aan dat wedstrijden onmiddellijk zouden worden gestaakt als er voorwerpen uit de menigte werden gegooid die spelers of officials raakten.
DutchNews.nl
3. Technologische maatregelen voor het monitoren van verboden fans:
De KNVB heeft onderzocht of vingerafdruk- en GPS-technologie gebruikt kan worden om personen met stadionverboden te monitoren. Verboden fans zouden zich moeten aanmelden via een apparaat dat hun identiteit en locatie verifieert tijdens wedstrijden.
AS USA+2VICE+2AS USA+2
4. Verbeterde stadionverboden en juridische maatregelen:
De Nederlandse overheid en de KNVB hebben gewerkt aan strengere regels om voetbalgerelateerde wanordelijkheden te bestrijden. De 'Voetbalwet' vergemakkelijkt de handhaving, vergroot de kans dat overtreders worden gepakt en legt strengere straffen op.
knvb.com+1Inside World Football+1
Deze initiatieven weerspiegelen de inzet van Nederland om voetbalvandalisme aan te pakken door een combinatie van juridische hervormingen, technologische innovaties en strengere handhavingsmaatregelen.
Hier, huiswerk gedaan in een paar minuten. Kun je zo mee naar de politiek. Allemaal linkse regeltjes.
De hoofdoorzaak van wat? In Nederland gebeurt er nagenoeg niks meer rondom voetbalwedstrijden maar zijn de beperkende onzinnige maatregelen die vooral goedwillenden treffen nog steeds ruim van kracht.quote:Op maandag 7 april 2025 14:19 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En toch blijft de hoofdoorzaak de groep hooligans die het voor anderen verpesten.
De goedwillenden moeten ALTIJD lijden onder de misdaden van een handjevol tuig.quote:Op maandag 7 april 2025 14:20 schreef Caland het volgende:
[..]
De hoofdoorzaak van wat? In Nederland gebeurt er nagenoeg niks meer rondom voetbalwedstrijden maar zijn de beperkende onzinnige maatregelen die vooral goedwillenden treffen nog steeds ruim van kracht.
Klopt.quote:Op maandag 7 april 2025 13:53 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Jij bent daar ook niet verantwoordelijk voor. Maar die hooligans verpesten het wel voor jou en andere echte voetballiefhebbers.
Zolang ze extreemlinkse club(s) laat lopen is ze nogal hypocriet.quote:Op maandag 7 april 2025 13:13 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Whataboutisme is inderdaad de oplossing voor iedereen die zelf nooit plannen kan maken om iets te verbeteren.
Caland is voor Feyenoord. Daar gaat het erom wie het hardst kanker kan schreeuwen. Dat niveau zeg maar.quote:Op maandag 7 april 2025 11:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij probeert een open brief van een burgermeester te bagatelliseren? Hou je van voetbal toevallig?
Niet als je werkende autoriteiten hebt. Die pakken namelijk geen ongeschuldige groepen aan, maar de individuele misdadigers.quote:Op maandag 7 april 2025 14:24 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
De goedwillenden moeten ALTIJD lijden onder de misdaden van een handjevol tuig.
Of 'kutjood' oid. Verder komen ze daar niet.quote:Op maandag 7 april 2025 14:36 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Caland is voor Feyenoord. Daar gaat het erom wie het hardst kanker kan schreeuwen. Dat niveau zeg maar.
En waar kom jij vandaan dan?!quote:Op maandag 7 april 2025 14:36 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Caland is voor Feyenoord. Daar gaat het erom wie het hardst kanker kan schreeuwen. Dat niveau zeg maar.
Ja en dat vinden ze blijkbaar nog normaal ookquote:Op maandag 7 april 2025 14:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Herkenbaar is het sleutelwoord, ze hebben dus wel een foto van haar kinderen gedeeld.
Sharon Dijksma was zo slim om zelf een foto te posten van haar kind met daaronder de tekst ‘kleine hooligan’quote:Op maandag 7 april 2025 14:54 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ja en dat vinden ze blijkbaar nog normaal ook
Oja als je zelf iets post is het normaal om dat te gaan gebruiken, natuurlijkquote:Op maandag 7 april 2025 15:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Sharon Dijksma was zo slim om zelf een foto te posten van haar kind met daaronder de tekst ‘kleine hooligan’
Terwijl ze zelf beleid maakt tegen, juist ja. Op hypocrisie mag je aangepakt worden.
Ik zou als politicus ook niet zo snel mijn kroost op social media flikkeren inderdaadquote:Op maandag 7 april 2025 15:09 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Oja als je zelf iets post is het normaal om dat te gaan gebruiken, natuurlijk
Wat kan ze wel?quote:Op maandag 7 april 2025 15:40 schreef Tengano het volgende:
Sharon Dijkstra begint voetbal oorlog. En dat mens kan niet eens voetballen
Schransen.quote:
Jup.quote:
Als de beste.quote:
Van repliek krijgen en direct over gaan tot nog meer frames en janken.quote:Op maandag 7 april 2025 17:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Typisch hooligan gedrag. Bij het minste beetje kritiek gaan we misogynisch lopen doen en fat-shamen.
Ik zie onze medestanders hier eerder beleidsmakers persoonlijk kapot maken ipv proberen de politiek-inhoudelijk te overtuigen. De kant van support voor de hooligans die tot op zekere hoogte precies hetzelfde doen is daarmee wel gekozen.quote:Op maandag 7 april 2025 14:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Besproken ja.
Tegengehouden en niks mee gedaan.
Makkelijk gedacht en geframed.quote:Op maandag 7 april 2025 18:38 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik zie onze medestanders hier eerder beleidsmakers persoonlijk kapot maken ipv proberen de politiek-inhoudelijk te overtuigen. De kant van support voor de hooligans die tot op zekere hoogte precies hetzelfde doen is daarmee wel gekozen.
Waarom pakt het winkelend publiek de winkeldieven niet aan? Omdat je zo nodig boodschappen wilt doen. We sluiten de winkels maar.quote:Op maandag 7 april 2025 13:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waarom trappen de stadionbezoekers die paar probleem gevallen niet uit als ze zo nodig met z'n alle naar het voetballen willen? Waarom moeten andere mensen de troep opruimen?
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 7 april 2025 13:09 schreef Nober het volgende:
Jullie doen je stinkende best het zo weinig mogelijk inhoudelijk over het onderwerp te hebben.quote:Op maandag 7 april 2025 21:47 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Sharon Dijksma klaagt nu over voetbalhooligans, maar aan de andere kant is ze wel uiterst tolerant tegenover gewelddadige linkse activisten, bijvoorbeeld als ze een demonstratie van genderkritische vrouwen verstoren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |