abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217307098
Politie zoekt tbs’er (45) die na verlof niet terugkeerde naar kliniek in Groningen

quote:
De politie is op zoek naar een 45-jarige tbs'er die afgelopen vrijdag niet terugkeerde van onbegeleid verlof. De man wordt behandeld in de Van Mesdagkliniek in de stad Groningen.

Alles heeft zich afgelopen vrijdag afgespeeld, zegt woordvoerder Wim de Bruin van de Landelijk Parket. 'De man kreeg vrijdag onbegeleid verlof en had zich later die dag ook weer moeten melden. Dat heeft hij niet gedaan.'

'Geen zedendelinquent'
Waar de man voor veroordeeld is kan De Bruin niet zeggen. Volgens geruchten zou het gaan om een zedendelinquent. De Bruin: 'Ik weet niet waar dat verhaal vandaan komt. Over zijn antecedenten kan ik verder niks zeggen, maar het betreft in ieder geval geen zedendelinquent.'

Hoe groot de kans is dat de vermiste gedetineerde zich in de buurt van Groningen ophoudt kan de woordvoerder niet zeggen. 'Dat zou speculeren zijn.'

FASTNL ingeschakeld
FastNL is ingeschakeld om de vermiste tbs'er op te sporen. FASTNL is onderdeel van de Dienst Landelijke Recherche en spoort actief voortvluchtigen op. Het team is verdeeld over twee locaties, Driebergen en Zwolle. Het team in Driebergen heeft als hoofdtaak de opsporing en aanhouding van onttrekkers, zoals bijvoorbeeld ontsnapte tbs'ers.

Vorig jaar raakten twee tbs'ers uit de Van Mesdagkliniek vermist. Een van hen ontsnapte in februari 2024 aan zijn begeleider. Enkele weken later werd hij gevonden in Tsjechië. Tijdens de zoektocht ontsnapte nog een andere cliënt tijdens semi-begeleid verlof. Hij meldde zich een dag later weer.

Wat is onbegeleid verlof?
Er bestaan verschillende soorten verlof. De 45-jarige die momenteel is vermist, had onbegeleid verlof.
- (Beveiligd) begeleid verlof: de patiënt woont nog in het Forensisch Psychiatrisch Centrum (fpc). Er gaat een begeleider mee tijdens het verlof.
- Onbegeleid verlof: de patiënt woont nog in het fpc. Hij gaat zonder begeleiding op verlof.
- Transmuraal verlof: de patiënt woont niet meer in het fpc. Tijdens het verlof controleert het fpc hem nog wel.
- Proefverlof: de patiënt woont niet meer in het fpc. Het fpc controleert hem ook niet meer. Dat doet de reclassering nu. Het fpc is wel verantwoordelijk voor de patiënt.

https://www.rtvnoord.nl/m(...)an-onbegeleid-verlof
pi_217307149
  zondag 6 april 2025 @ 20:00:41 #3
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217307395
Ach die is gewoon ergens in een leuk bordeel een paar hoeren het neuken joh. Die komt wel weer boven water.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_217307438
Goede informatie weer! Zou 'm direct herkennen! :')
pi_217307441
quote:
Een van hen ontsnapte in februari 2024 aan zijn begeleider. Enkele weken later werd hij gevonden in Tsjechië.
Mouloud "The Stare" M. _O_

quote:
Tijdens de zoektocht ontsnapte nog een andere cliënt tijdens semi-begeleid verlof. Hij meldde zich een dag later weer.
Dit staat wel een beetje raar omschreven hoor. Alsof de hele kliniek, inclusief patienten, naar Mouloud op zoek ging en eentje de gelegenheid aangreep om de benen te nemen.
pi_217307448
BREAKINGGGGG
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217307484
Waar is zijn foto te vinden?
  zondag 6 april 2025 @ 20:14:52 #8
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_217307521
quote:
Over zijn antecedenten kan ik verder niks zeggen, maar het betreft in ieder geval geen zedendelinquent.'
Waarschijnlijk een moordenaar dus.

Lekker gewerkt jongens. ^O^
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_217307530
Begeleid verlof klinkt heel indrukwekkend maar dat is het niet. Mijn ex werkte heel vroeger in een tbs kliniek en ging soms mee als begeleiding.

Je denkt bij begeleid verlof aan een grote bewaker die met hem mee gaat maar vaak is die begeleiding niets meer dan een 22 jarig grietje, net van school, die dan mee fietst naar de supermarkt maar als die tbs'er besluit iets te doen wat niet mag gaat die "begeleider" echt niks beginnen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 6 april 2025 @ 20:25:22 #10
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_217307611
Fijn dat deze man een eerlijke kans krijgt om zich onder zijn eigen voorwaarden te bewijzen in onze maatschappij. Hopelijk wordt hij niet geprovoceerd door bijvoorbeeld mensen die hem te lang aankijken of alleen rondlopende vrouwen, zodat hij straks veilig terugkomt.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 6 april 2025 @ 21:13:39 #11
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217308064
"Er is een tbs'er niet teruggekeerd van onbegeleid verlof. We geven geen naam, geen signalement en geen enkele info waarvoor hij is veroordeeld en waar je op moet letten mocht je hem onverhoopt tegenkomen. Maar wees gerust, we zijn hem aan het zoeken hoor. Succes hè!"

Top, hier kun je wat mee. Gelukkig is de privacy van de man gewaarborgd, dat is de hoogste prioriteit.
  zondag 6 april 2025 @ 21:17:06 #12
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_217308091
Vlug bel de wouten
Je bent een waardeloze agent.
  zondag 6 april 2025 @ 21:31:35 #13
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_217308216
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  zondag 6 april 2025 @ 21:35:34 #14
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_217308239
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 21:13 schreef Repentless het volgende:
"Er is een tbs'er niet teruggekeerd van onbegeleid verlof. We geven geen naam, geen signalement en geen enkele info waarvoor hij is veroordeeld en waar je op moet letten mocht je hem onverhoopt tegenkomen. Maar wees gerust, we zijn hem aan het zoeken hoor. Succes hè!"

Top, hier kun je wat mee. Gelukkig is de privacy van de man gewaarborgd, dat is de hoogste prioriteit.
Je vraagt je inderdaad af wat je eigenlijk met zo'n bericht moet :? Het enige wat het doet is angst en onzekerheid zaaien en nog meer wantrouwen in het TBS systeem. Zeg dan niks.
  zondag 6 april 2025 @ 21:53:08 #15
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217308362
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 21:35 schreef Tengano het volgende:

[..]
Je vraagt je inderdaad af wat je eigenlijk met zo'n bericht moet :? Het enige wat het doet is angst en onzekerheid zaaien en nog meer wantrouwen in het TBS systeem. Zeg dan niks.
Eens, hier heb je echt helemaal geen reet aan.
pi_217308436
Handig zo zonder foto. Voor hetzelfde geldt steek ik in blinde paniek de verkeerde neer door dit nieuws aaaaaahhhhhhh
U MAD?
  zondag 6 april 2025 @ 22:11:54 #17
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217308474
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 21:35 schreef Tengano het volgende:

[..]
Je vraagt je inderdaad af wat je eigenlijk met zo'n bericht moet
Kruisboog pakken als je naar buiten gaat en iedereen die er een beetje verward uitziet neerschieten vanwege zelfverdediging.
pi_217308516
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 22:11 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Kruisboog pakken als je naar buiten gaat en iedereen die er een beetje verward uitziet neerschieten vanwege zelfverdediging.
Vervelend als je in de Randstad woont
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  zondag 6 april 2025 @ 22:19:19 #19
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_217308519
Misschien kan Danny morgen even een mailtje naar die mesdagclub sturen en een foto voor onze OP vragen, want dit schiet natuurlijk niet op zo.
  zondag 6 april 2025 @ 22:23:13 #20
491175 Doug-Heffernan
#Anoniem graag
pi_217308550
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 20:00 schreef Harvest89 het volgende:
Ach die is gewoon ergens in een leuk bordeel een paar hoeren het neuken joh. Die komt wel weer boven water.
Weet jij nog goeie in Parkstad?
#Anoniem graag
  Forum Admin zondag 6 april 2025 @ 22:23:22 #21
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217308555
Geen zedendelinquent. Nou oke dan is het niet zo erg.

:')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 6 april 2025 @ 22:31:22 #22
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217308597
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 22:23 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
Weet jij nog goeie in Parkstad?
Bordelen in Parkstad zijn diep triest. Al jaren niet meer de poging gewaagd.
Heb hier wel een leuke bijstandsmoeder die ik af en toe een avondje bezoek voor maar 70 euro.
pi_217308736
"Geen zedendelinquent". Hmmm.. In een TBS zitten vaak mensen met zeden of geweld/levens delicten.

Dit betekent dus dat we morgen gaan lezen dat niet iemand verkracht is, maar vermoord?

Het is net of ze willen zeggen "Er is iemand ontsnapt, maar GELUKKIG is het geen zedendelinquent". Ergens heb ik de indruk dat ze in hun patienten-stoornissen-kwartet deze persoon niet opgenomen hebben in het kwartet "Niet leuk, maar je overleeft het wel", maar in het kwartet "Als alleen onze stagiaire omkomt, komen we mooi weg."
_-L'avenir est déja là
  Moderator zondag 6 april 2025 @ 23:20:34 #24
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_217308806
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 23:01 schreef Paddo het volgende:
"Geen zedendelinquent". Hmmm.. In een TBS zitten vaak mensen met zeden of geweld/levens delicten.

Dit betekent dus dat we morgen gaan lezen dat niet iemand verkracht is, maar vermoord?

Het is net of ze willen zeggen "Er is iemand ontsnapt, maar GELUKKIG is het geen zedendelinquent". Ergens heb ik de indruk dat ze in hun patienten-stoornissen-kwartet deze persoon niet opgenomen hebben in het kwartet "Niet leuk, maar je overleeft het wel", maar in het kwartet "Als alleen onze stagiaire omkomt, komen we mooi weg."
En als het een zedendelinquent was geweest stond er "gelukkig is het geen moordenaar'
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_217308878
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2025 20:11 schreef Zonnige het volgende:
Waar is zijn foto te vinden?
Die krijg je pas te zien als er een aantal doden zijn gevallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')