Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu is het zo dat zij de bestemming van het geel gearceerde pand graag willen veranderen naar een woonbestemming, zodat zij dit pand kunnen gaan verkopen. Met de eventuele verkoop van dit pand, komt ook onze onrust naar boven, namelijk dat de
volgende eigenaar van dit pand kozijnen wil gaan plaatsen, waardoor wij onze privacy in de tuin geheel kwijt zijn.
Nu kwam dit vorige week ter sprake, en hebben we het hierover gehad. Nu hebben wij uiteraard het liefst dat er in de toekomst helemaal géén ramen in komen, zodat de situatie blijft zoals die nu is. Tegelijkertijd hebben wij (denk ik?) op basis van de bovenstaande bepaling helemaal niets te willen. Tegelijkertijd zijn onze buren in de veronderstelling dat het überhaupt niet zou mogen waardoor zij ook niets te verliezen hebben met dit aan te passen. Immers zitten er aan de andere kant over de gehele gevel kozijnen. Het punt is alleen: Als het geel gearceerde pand een andere eigenaar krijgt, gaat dit geheid veranderen.
Logischerwijs is mijn insteek dus om deze bepaling samen te laten wijzigen. Maar wat is nu wijsheid? Hoe zouden jullie dit aanpakken? En belangrijk: Waar kan ik het stuk opvragen bij het kadaster waar deze bepaling kennelijk staat beschreven? Want ik weet eerlijk gezegd niet zeker welk stuk ik daarvoor moet downloaden.
Voorop gesteld: Onze goede verstandhouding met onze buren is goud waard, en dat is wederzijds. Wij zouden wel graag willen dat de situatie (zwart-op-wit vastgelegd) blijft zoals die is, tegelijkertijd zou het kunnen dat zij dan tóch graag kozijnen in het pand willen hebben, in verband met een hogere verkoopwaarde (ik noem maar wat?). Een oplossing zou wat ons betreft dan bijvoorbeeld melkglas kozijn zijn dat niet open kan, of een uitzet-kozijn dat voor de ventilatie wel open kan, maar dan bijvoorbeeld (vanuit binnen gezien) op 1,80 hoog zit en dan heel breed is. Dan kun je wel uitstekend ventileren, maar dan behouden wij wel onze privacy.
Nogmaals: Wij kunnen van alles willen, maar feitelijk hebben we volgens mij niets te willen, of mis ik iets? Dus bovenstaand verhaal gaat alleen op als zij bereid zijn hierin mee te denken, en op zich denk ik wel dat zij daarvoor open staan.
Nouja, kort samengevat dus:
- Wat zijn hun rechten, en onze rechten? Zijn die zoals ik de bepaling interpreteer?
- Waar kan ik het stuk opvragen waarnaar in de bepaling hierboven wordt verwezen?
- Hoe zouden jullie deze situatie aanvliegen?
- Zijn de oplossingen die ik hierboven noem gangbaar? Hebben jullie nog andere creative oplossingen die ik over het hoofd zie?
Ik kijk heel erg uit naar wat extra kennis en feedback, zodat we uiteindelijk met een werkbaar plan kunnen komen dat we kunnen voorleggen en bespreken.
Alvast heel erg bedankt!
Toevoeging: Mijn vriendin vraagt zich zojuist hardop af: Momenteel staat in de hypotheekakte dat het gaat om een bepaling voor het bedrijfspand. Wanneer de bestemming wijzigt naar woonbestemming, maakt dit de bepaling dan nietig, omdat er heel specifiek [een] bedrijfspand wordt benoemd?
quote:
"(...) tot het hebben van ramen met doorzichtig glas binnen de bij de wet verboden afstand in de werkplaats [geel gearceerd in het plaatje hierboven] (...)"
[ Bericht 0% gewijzigd door 2172619626795 op 06-04-2025 21:24:42 ]