Red_85 | zondag 6 april 2025 @ 09:28 | |
![]() ![]() Suzuka Circuit ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen? # Countdown naar de sessies | ||
Red_85 | zondag 6 april 2025 @ 09:28 | |
Hier verder. | ||
vrijgevochten | zondag 6 april 2025 @ 09:29 | |
Chevy? | ||
Jane | zondag 6 april 2025 @ 09:29 | |
Lewis was toch ook gewoon boos dat Toto hem geen langer contract wilde geven? | ||
pmponer | zondag 6 april 2025 @ 09:30 | |
post race interview van Lando, lekker monotoon, die heeft er zin an. | ||
Nattekat | zondag 6 april 2025 @ 09:31 | |
@ESF1Gamer | ||
Starflyer | zondag 6 april 2025 @ 09:31 | |
En geen Mercedes ambassadeurschap na zijn actieve carrière. | ||
Tijn | zondag 6 april 2025 @ 09:32 | |
Zoek de verschillen ![]()
| ||
Nattekat | zondag 6 april 2025 @ 09:33 | |
De geweldige strategie van Lawson is terug te zien ![]() | ||
Peterselieman | zondag 6 april 2025 @ 09:34 | |
Doohan is de grote winnaar | ||
ESF1Gamer | zondag 6 april 2025 @ 09:35 | |
You are late to te party | ||
Peterselieman | zondag 6 april 2025 @ 09:36 | |
Kittens hebben nu eenmaal meer slaap nodig | ||
LTVDK | zondag 6 april 2025 @ 09:38 | |
McLaren zakt wel weer flink door het ijs met 'we hebben geen eerste rijder, ze mogen met elkaar racen', vrij duidelijk dat Norris de favoriet is en Piastri er niet voorbij mocht | ||
vrijgevochten | zondag 6 april 2025 @ 09:39 | |
Er voorbij mogen heeft toch niets met racen te maken? | ||
LTVDK | zondag 6 april 2025 @ 09:44 | |
Een beetje alsof ze op Monaco hebben gereden ![]() | ||
Peterselieman | zondag 6 april 2025 @ 09:47 | |
Het had niets opgeleverd, maar wat Piastri wel goed gedaan heeft is de druk op Norris opvoeren zodat hij later in het jaar mogelijk een voordeeltje krijgt | ||
Nattekat | zondag 6 april 2025 @ 09:49 | |
Briljante strategie ook wel | ||
Nattekat | zondag 6 april 2025 @ 09:50 | |
Maar goed, echt zo'n race waar je je bed niet voor uit komt. | ||
LTVDK | zondag 6 april 2025 @ 09:50 | |
Mja, ze hadden weinig te verliezen. Lando leek geen aanval in te kunnen zetten en Piastri leek sneller dan Norris. Dus ze hadden even kunnen swappen om hem ook een kans te gunnen om Max aan te vallen, mocht dat niet lukken dan konden ze altijd nog de laatste ronde weer positie wisselen | ||
Jane | zondag 6 april 2025 @ 09:54 | |
Ik moet toegeven dat Toto het wel goed gezien heeft in die Antonelli. Die doet het erg goed. Russell mag al een beetje achterom gaan kijken. [ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 06-04-2025 10:04:39 ] | ||
-XOR- | zondag 6 april 2025 @ 10:02 | |
Als er echt een duidelijke eerste rijder was geweest had PIA niet eens zo mogen aandringen. | ||
Nebelwerfer | zondag 6 april 2025 @ 10:09 | |
Tja das nu een beetje anti aan de hand. Heel verschil met een alonso. | ||
Jane | zondag 6 april 2025 @ 10:23 | |
Het is maar 1 overwinning en de auto is nog steeds niet geweldig, maar de kans dat Verstappen dit seizoen toch weer WDC wordt is vandaag wel exponentieel toegenomen, aangezien dit echt wel tussen Lando's oren gaat zitten. | ||
Wienerschnitzels | zondag 6 april 2025 @ 10:26 | |
Tsunoda duidelijk de beste vandaag | ||
Red_85 | zondag 6 april 2025 @ 10:27 | |
Denk het niet hoor. Mcl is gewoon te goed ivm de rbr en de shit die ze hebben bij rbr. Maar, het is wel een overwinning en het 10de seizoen achter elkaar met minimaal 1 overwinning. Toch ook iets vets. | ||
Peterselieman | zondag 6 april 2025 @ 10:32 | |
Doohan heeft meer plekken gewonnen ![]() | ||
Whiskers2009 | zondag 6 april 2025 @ 10:33 | |
![]() | ||
Tijn | zondag 6 april 2025 @ 10:38 | |
McLaren had hier op papier ook de beste auto. Toch wisten ze niet te winnen. Het feit dat elke race tot nu toe een andere winnaar heeft gehad, speelt Max alleen maar in de kaart. Anderen hebben soms een goed weekend, maar niemand is over een heel seizoen beter dan Verstappen. | ||
THEFXR | zondag 6 april 2025 @ 10:46 | |
Ik weet dat Honda grasmaaiers maakt. McLaren deed even een grasmaaiers test. | ||
THEFXR | zondag 6 april 2025 @ 10:48 | |
Keek net even een Horner interview Die had het alleen maar over het team, je wint en verliest samen. Niks over Max zelf. Wat een sukkel! [ Bericht 0% gewijzigd door Nizno op 06-04-2025 12:14:28 ] | ||
ChevyCaprice | zondag 6 april 2025 @ 10:49 | |
Close race (qua top 3), wel vrij saai. 1 wijziging in de top 10. Regie verkloot het door het enige spannende moment voor de leiding te missen. Fucking dom. Echt extreem dom. | ||
Donderkonijn | zondag 6 april 2025 @ 10:49 | |
Zonder Max waren ze nu een mid/achterhoede team geweest. [ Bericht 0% gewijzigd door Nizno op 06-04-2025 12:14:39 ] | ||
ChevyCaprice | zondag 6 april 2025 @ 10:53 | |
Wel mega gecringed bij Viaplay dat ze keihard riepen unsafe release voor Norris bij die pitstop Hoe triest ![]() | ||
Red_85 | zondag 6 april 2025 @ 10:55 | |
Dat is zijn enige kans ja. Als je het hele jaar 2de/3de wordt en anderen zitten voor je, sta jij bovenaan. Want de auto zelf werkt echt niet mee. | ||
ChevyCaprice | zondag 6 april 2025 @ 10:56 | |
Max was hier wel weer echt Goddelijk. Legendarisch! Wat een pace heeft die man. Ongelofelijk. Maar goed Suzuka is wel ook echt een Max/RBR baantje. Op Bahrein denk ik dat McLaren het iets makkelijker gaat krijgen heel stiekem. Maar goed altijd rekening houden met VerstappenGOD. | ||
Red_85 | zondag 6 april 2025 @ 11:01 | |
https://www.formule1.nl/n(...)utloos-stewards-ook/ [ Bericht 0% gewijzigd door Nizno op 06-04-2025 12:15:09 ] | ||
ChevyCaprice | zondag 6 april 2025 @ 11:24 | |
![]() Max duwde hem wel een beetje. En dan wel roepen "he drove himself onto the grass" (lol). Ach ja. Norris moet gewoon de volgende keer hetzelfde doen | ||
ZaZoe | zondag 6 april 2025 @ 11:29 | |
Beetje knijpen is niks mis mee ![]() | ||
Zorro | zondag 6 april 2025 @ 11:29 | |
Max zit er op zijn minst naast, zelfs iets ervoor dacht ik. Dan hebben ze gewoon gelijk. | ||
ChevyCaprice | zondag 6 april 2025 @ 11:31 | |
Ja hij zat ervoor. Wat er automatisch op duidt dat het onmogelijk is om een unsafe release te benoemen, een unsafe release kan alleen als je een auto voor een ander neerzet waardoor die achterste moet remmen. Was geen enkele sprake van. | ||
ChevyCaprice | zondag 6 april 2025 @ 11:32 | |
Alles voor die titel! | ||
Zorro | zondag 6 april 2025 @ 11:33 | |
De bedoeling is dat je vanaf je pitplek naar de fastlane gaat. Als dat niet kan omdat er iemand anders zit is dat wat mij betreft unsafe release. En in het geval dat jij noemt ook ja. Maar tegenwoordig mag dat blijkbaar want je ziet het heel vaak. | ||
damsco | zondag 6 april 2025 @ 11:35 | |
Bij Sky werd het ook even gezegd als mogelijkheid. Maar dat Viaplay biased is geloof ik best. Is ook niet heel raar imo. | ||
ChevyCaprice | zondag 6 april 2025 @ 11:35 | |
Als ze naast elkaar uitkomen mag dat ook, mits er ruimte voor is. Wat hier was. En dit was ook sowieso totaal niet onveilig. | ||
Nattekat | zondag 6 april 2025 @ 11:37 | |
Chevy weet het weer eens beter dan de stewards, Verstappen, Norris zelf en 99% van de fans. Anderen moeten weer eens happen. Gras is groen. Of staat in brand. | ||
ChevyCaprice | zondag 6 april 2025 @ 11:40 | |
Waar geef ik de stewards ongelijk dan? Nergens. Stewards zaten goed wat mij betreft. | ||
ChevyCaprice | zondag 6 april 2025 @ 11:43 | |
Ik zeg alleen dat het bullshit is om unsafe release te roepen terwijl iemand niet eens wordt gehinderd (lol). Niet heel controversieel die mening denk ik. | ||
Peterselieman | zondag 6 april 2025 @ 11:44 | |
Laat ik het zo zeggen: hadden ze meer naar voren gestaan in de pitsstraat dan was het aangemerkt als unsafe release, nu komt McLaren er mee weg omdat ze de laatste positie in de pits hebben | ||
Nober | zondag 6 april 2025 @ 11:45 | |
Is er ondertussen nog iemand gediskwalificeerd? | ||
ChevyCaprice | zondag 6 april 2025 @ 11:46 | |
Daarom lieten ze Lando waarschijnlijk ook meteen vertrekken want ze hebben toevallig die ruimte in dit geval. Rest van de races hebben ze meestal de eerste pitbox waarbij het niet kan. | ||
Zorro | zondag 6 april 2025 @ 11:46 | |
Stroll was buiten de tijdslimiet | ||
Peterselieman | zondag 6 april 2025 @ 11:47 | |
Alleen Sainz heeft 20k boete, waarvan 10k voorwaardelijk gekregen omdat hij het volkslied heeft gemist | ||
Peterselieman | zondag 6 april 2025 @ 11:47 | |
eerlijk gezegd zou Max dan de unsafe release hebben gehad omdat de stop van RBR gewoon te traag was | ||
Nober | zondag 6 april 2025 @ 11:48 | |
McLaren had hier de laatste box en dus de ruimte om hun auto gewoon weg te sturen zonder te kijken of er nog iemand aankomt. | ||
ChevyCaprice | zondag 6 april 2025 @ 11:48 | |
Dat ook nog ja ![]() | ||
WismutVeilchen83 | zondag 6 april 2025 @ 11:50 | |
Welk interview heb jij dan gekeken? Hij was vol lof over Verstappen. Natuurlijk benadruk je ook het teamwerk. Uiteindelijk weet Max samen met GP en zijn team toch een auto samen te stellen waarmee hij kan winnen. https://www.formule1.nl/n(...)utloos-stewards-ook/ [ Bericht 0% gewijzigd door Nizno op 06-04-2025 12:16:43 ] | ||
WismutVeilchen83 | zondag 6 april 2025 @ 11:55 | |
Je moet de factor circuit niet onderschatten. Ik wil niets van de credits van Max afnemen, maar vrijwel niemand slaagde erin hier in te halen. Als de verhoudingen in Bahrein hetzelfde zijn dan wordt Max daar gewoon 3e. Vergis je ook niet in het voordeel van schone lucht. Max heeft het fantastisch gedaan, maar het viel ook zijn kant op. Ik zie nog steeds geen WDC aan de horizon als RBR niet een forse stap weet te zetten. | ||
Monolith | zondag 6 april 2025 @ 12:16 | |
Verstappen heeft het gisteren gewonnen met dat bizar goede kwalificatierondje inderdaad. Vrees toch voor hem dat op een circuit waar je wel fatsoenlijk kan inhalen de McLaren er op race pace gewoon vrij makkelijk aan voorbij gaat. Toch doet hij nu echt meer dan het maximale met de auto die hij heeft op het moment. Er moet wel een beetje een wonder gebeuren bij RBR willen ze dit seizoen nog een echt competitieve auto weten te krijgen, maar als dat gebeurt, dan heeft Verstappen vooralsnog in ieder geval een prima uitgangspositie. Ook het feit dat de er bij McLaren geen uitgesproken eerste rijder is helpt daarbij. | ||
Zorro | zondag 6 april 2025 @ 12:29 | |
Aan de andere kant kwam Norris ook nooit binnen DRS dus zo snel waren ze ook niet. Piastri lukte dat bij Norris wel. Als de ene McLaren zoveel sneller is dan de ander, dan zou een veel snellere McLaren de Red Bull toch ook zo moeten kunnen naderen. | ||
WismutVeilchen83 | zondag 6 april 2025 @ 12:35 | |
Norris verklaarde dat met de afstelling. In de langzame bochten was RBR iets beter. In de snelle bochten zij, maar daar kun je niet volgen. Daarbij was DRS hier ook totaal niet krachtig met dat ene korte rechte stuk. Hij was er nooit voorbij gekomen. | ||
Tijn | zondag 6 april 2025 @ 12:50 | |
Uh, wat? Max zat er gewoon voor, hoor. Toen hij wegreed, waren ze nog met Lando's auto bezig. | ||
Peterselieman | zondag 6 april 2025 @ 12:54 | |
Max had geluk dat McLaren de laatste pitbox had en niet de eerste zoals op sommige andere banen het geval is | ||
Nizno | zondag 6 april 2025 @ 12:54 | |
de opmerking die jij quote slaat op een hypothese wanneer de boxvolgorde anders zou zijn | ||
Tijn | zondag 6 april 2025 @ 12:55 | |
Oh ok... tja, lekker relevant dan ![]() | ||
Nober | zondag 6 april 2025 @ 12:57 | |
Vreemd dat de persco niet in de post show van F1 zit. Bekijk deze YouTube-video Bekijk deze YouTube-video Bekijk deze YouTube-video Bekijk deze YouTube-video | ||
Rnie | zondag 6 april 2025 @ 12:59 | |
![]() | ||
Red_85 | zondag 6 april 2025 @ 13:22 | |
Doen ze standaard nu want het is een keuze. Vorige 2 ook al. Om het gedoe voor te zijn tijdens de kwali enzo. | ||
Kleffe_Dop | zondag 6 april 2025 @ 13:39 | |
Wat geeft Max weer even een masterclass weg dit weekend zeg, heerlijk. De reacties van Alonso en Sainz op zijn kwali lap zeggen genoeg. | ||
SiGNe | zondag 6 april 2025 @ 13:41 | |
![]() | ||
DjVero | zondag 6 april 2025 @ 13:42 | |
Wat een dood- en doodsaaie race, vreselijk. Ben blij dat ik 1,5 uur later ben opgestaan. Max weer eens fenomenaal, wát een coureur ![]() ![]() | ||
Nober | zondag 6 april 2025 @ 14:51 | |
Alvast klagen dat het pas om 17:00 begint. ![]() | ||
Zipportal | zondag 6 april 2025 @ 14:53 | |
Diep in de middag. | ||
ChevyCaprice | zondag 6 april 2025 @ 14:58 | |
Bord op sgoat. | ||
Peterselieman | zondag 6 april 2025 @ 15:09 | |
ik ga niet kijken. Zit dan ergens in het buitenland | ||
Tijn | zondag 6 april 2025 @ 15:16 | |
Dat Norris na drie races met de snelste auto (vier als je de sprint meetelt) maar op een voorsprong van 1 punt staat zegt denk ik alles. Die jongen is geen WK-materiaal. | ||
ChevyCaprice | zondag 6 april 2025 @ 15:32 | |
Hij heeft hogere concurrentie van z’n teammate. Dat maakt de uitdaging voor hem sowieso al groter. Beetje vroeg om te oordelen maar maakt het seizoen wel interessant. Vandaag deed die weinig fout. | ||
Questular | zondag 6 april 2025 @ 15:33 | |
Denk dat Piastri nog wel beter gaat worden. En dan is het maar de graag wie de nummer 1 rijder van McLaren is. | ||
TheStigsDutchCousin | zondag 6 april 2025 @ 15:42 | |
Piastri had hier Norris voorbij moeten gaan, teamorders be damned. | ||
koffiekoekjes | zondag 6 april 2025 @ 15:44 | |
Saaie race. Gelukkig niet opgestaan hiervoor. | ||
ChevyCaprice | zondag 6 april 2025 @ 16:01 | |
Hij deed een aanval maar lukte niet. | ||
WismutVeilchen83 | zondag 6 april 2025 @ 17:10 | |
-Onnodig- [ Bericht 95% gewijzigd door TheStigsDutchCousin op 06-04-2025 17:15:13 ] | ||
TheStigsDutchCousin | zondag 6 april 2025 @ 17:17 | |
Benieuwd wel hoe Bahrein zal zijn. | ||
Nizno | zondag 6 april 2025 @ 17:27 | |
onder het genot van een lekkere maaltijd | ||
ChevyCaprice | zondag 6 april 2025 @ 17:36 | |
Zie net een fragment van Doohan dat die na de race niet zelfstandig de auto uit kon komen. Gevaarlijk. https://www.reddit.com/r/(...)anic_and_esteban_as/ | ||
WismutVeilchen83 | zondag 6 april 2025 @ 17:42 | |
Huh? Waarom wordt deze post aangepast?! Ik zeg gewoon dat ik denk dat iedereen het in zijn broek doet voor Norris. Op basis van wat wordt dat gecensureerd? Waar gaat het heen met Fok ![]() | ||
R_Nest | zondag 6 april 2025 @ 17:53 | |
Wel als ie op de grasmaaiert komt | ||
WismutVeilchen83 | zondag 6 april 2025 @ 18:30 | |
Ik zei alleen dat veel gebruikers bang zijn voor Norris en daar niet zo heel consequent in zijn. Ze halen hem naar beneden, hypen Piastri maar zitten intussen wel te hopen dat Piastri Norris nog inhaalt. Dat is niet heel consequent. Maar dat wordt dus verwijderd?! | ||
bedachtzaam | zondag 6 april 2025 @ 18:41 | |
Ik vraag me af hoeveel die klapper van vrijdag hier ook aan bij gedragen heeft. Was misschien beter geweest om hem niet te laten rijden uit voorzorg. | ||
ChevyCaprice | zondag 6 april 2025 @ 18:44 | |
Denk alles | ||
Zorro | zondag 6 april 2025 @ 18:45 | |
Piastri is dan ook beter. Alleen Norris wordt door het team als nummer 1 gezien, wat ze ook beweren waardoor hij gevaarlijker is als Piastri dat allemaal toelaat en ik zie graag dat Piastri dat karretje in de poep rijdt. | ||
Nizno | zondag 6 april 2025 @ 18:46 | |
vragen en opmerkingen over de moderatie kunnen in F1 feedbacktopic. | ||
Monolith | zondag 6 april 2025 @ 18:51 | |
Ik zou niet direct willen stellen dat Piastri beter is. Het is een beetje stuivertje wisselen en vorig seizoen had ik wel het idee dat Norris toch vaak meer tempo had in de races. Bij Norris twijfel ik nog het meest aan het mentale aspect. | ||
Zorro | zondag 6 april 2025 @ 19:07 | |
Met beter bedoel ik dan ook dat ik hem in gelijke omstandigheden het beter zie doen. Daar hoort het mentale ook bij. | ||
WismutVeilchen83 | zondag 6 april 2025 @ 19:13 | |
Dat Piastri beter is is puur speculatie. Dat heeft hij vorig jaar maar heel sporadisch laten zien. Meestentijds was Norris (veel) sneller. | ||
WheeledWarrior | zondag 6 april 2025 @ 19:17 | |
Hamilton toch weer knap 7e. Hebben de Britten het nog over een 8ste titel of is die urban myth nu een keer begraven? | ||
ChevyCaprice | zondag 6 april 2025 @ 19:21 | |
China was Piastri het hele weekend beter. Dus hij kan het echt wel. Die jongens zitten echt dicht bij elkaar. | ||
Wienerschnitzels | zondag 6 april 2025 @ 19:23 | |
Dat is denk ik de enige juiste conclusie, waarbij je kan zeggen dat Piastri misschien een betere racer is en Norris meer pace heeft. | ||
ChevyCaprice | zondag 6 april 2025 @ 19:43 | |
Als je ff kijkt naar de laatste 3 van Norris zijn kwali’s zie je dat hij alle 3 heeft laten liggen. Kijk je naar de laatste 2 resultaten dan zie je gewoon dat die het op een fractie laat liggen. En juist nu heb je die laatste duizendsten keihard nodig | ||
RotatoR | zondag 6 april 2025 @ 19:59 | |
Regie was bij vlagen weer erg slecht. Tijdens het moment tussen Verstappen en Norris bij de pit exit schakelde ze doodleuk naar de pitstop van een andere coureur. | ||
THEFXR | zondag 6 april 2025 @ 20:08 | |
Bekijk deze YouTube-video | ||
bedachtzaam | zondag 6 april 2025 @ 20:11 | |
Jammer dat inhalen ook niet zo vanzelfsprekend is als het veld zo competitief is maar dat ze nu om duizendsten moeten vechten is wel fantastisch om te zien. | ||
WismutVeilchen83 | zondag 6 april 2025 @ 20:28 | |
Er zijn ook races waarin hij beter is, dat ontken ik ook niet. Maar ze zijn nu twee jaar teamgenoten en in die twee jaar heb ik talloze keren gelezen hoe ongelofelijk goed Piastri is en hoe zwak Norris, maar onder de streep heeft Norris hem vrij overtuigend verslagen tot nu toe. En ik weet, Piastri zit pas in zijn derde jaar enzo, maar ik wil langzamerhand wel vaker weekenden zien zoals China. | ||
Red_85 | zondag 6 april 2025 @ 20:28 | |
Heb daarom ook een 2de scherm open staan met alleen de onboard van Max. Kan ik iig zien wat daar gaande is onafhankelijk van die prutsers daar. | ||
Kleffe_Dop | zondag 6 april 2025 @ 21:06 | |
Ja, de karakteristiek van het circuit speelt hierin een grote rol. Maar tegelijkertijd moet je ook constateren dat Lando geen enkele keer in DRS range van Verstappen heeft weten te geraken, dat steekt er voor mij toch echt wel bovenuit vandaag. Want waar de DRS weliswaar weinig effectief was, was het gedurende de race geen probleem om in DRS range te komen voor de rest van het veld. Het gat tussen Max en Lando jojode tussen 1,500sec en 1,150sec, en iedere keer wanneer de ondergrens werd aangetikt zag je dat Max de mogelijkheid had om het gat weer naar 1,5 te trekken. | ||
Bonobo11 | zondag 6 april 2025 @ 21:35 | |
Dan is tie meteen zn stoeltje kwijt aan Colapinto, geef Flavio geen excuus. Dus gewond (zo te zien pols of sleutelbeen) rijden en je mond houden. | ||
Donderkonijn | zondag 6 april 2025 @ 22:01 | |
Dat kan wel. Je kan prima de auto bij de ander in de zijkant boren met een unsafe release. Ligt aan de timing. Is wel vaker net goed gegaan. | ||
ChevyCaprice | zondag 6 april 2025 @ 22:25 | |
Ja ging nu prima | ||
Nieuwschierig | zondag 6 april 2025 @ 23:21 | |
Hoorde iemand zeggen dat ze met opzet op 2 seconden bleven rijden op uit de vuile lucht te blijven en de banden te sparen. De hoop was om Max tijdens de pitsstop te pakken, wat dus op een haar na mislukte. Inhalen werd niet mogelijk geacht en bleef het hopen op een fout. | ||
SiGNe | maandag 7 april 2025 @ 03:19 | |
Hopen dat Max een fout maake is zoiets als in de Beekse Bergen uit de auto stappen en hopen dat de leeuwen je niet grijpen. ![]() Als Norris aanzette wist Max dat steeds te counteren, Max wist ook wel dat de McLarens uit de DRS moesten blijven. En Red Bull heeft erg vaak de snelste pitstop van de dag dus de kans dat het team daar een fout zou maken was ook erg klein. Norris reed ook zo'n 1,4 seconden later de pit in, ook als Red Bull een slechte pitstop maakt dan verliezen ze (meestal) geen 1,4 seconden. | ||
Zorro | maandag 7 april 2025 @ 07:29 | |
Oh dus daarom reed Piastri steeds in DRS bij Norris zodra hij kon | ||
TheStigsDutchCousin | maandag 7 april 2025 @ 07:36 | |
Dat wordt nog wel vechten tussen die twee. | ||
LTVDK | maandag 7 april 2025 @ 07:39 | |
Die twee zijn vooral bezig elkaar in de gaten aan het houden en hopen op foutjes zodat ze de eerste rijder kunnen zijn ![]() | ||
TheStigsDutchCousin | maandag 7 april 2025 @ 07:54 | |
Dit is wel in bijna alle teams zo ![]() ![]() | ||
greysbones | maandag 7 april 2025 @ 09:12 | |
Can’t Wait | ||
TheStigsDutchCousin | maandag 7 april 2025 @ 09:21 | |
Ben vooral benieuwd ![]() | ||
ESF1Gamer | maandag 7 april 2025 @ 09:22 | |
![]() | ||
TheStigsDutchCousin | maandag 7 april 2025 @ 09:23 | |
En wie is wie? ![]() | ||
ESF1Gamer | maandag 7 april 2025 @ 09:24 | |
Zwart is Piastri en Oranje is Norris | ||
TheStigsDutchCousin | maandag 7 april 2025 @ 09:25 | |
Logisch wel. | ||
Nieuwschierig | maandag 7 april 2025 @ 09:35 | |
Piastri heeft minder te verliezen en neemt derhalve meer risico. Piastri zou Max denk ik wel hebben aangevallen, althans als hij er bij zou kunnen komen. Je weet niet wat Max nog over had. Eigenlijk had McLaren Piastrti moeten laten aanvallen ook al zouden z'n banden er aan gaan zodat hij er uiterlijk na de pitstop voor Max zou zitten en vervolgens hem ophouden zodat Norris z'n aanval kon plaatsen. | ||
Nieuwschierig | maandag 7 april 2025 @ 09:41 | |
Klopt, ze hadden 1 auto moeten opofferen om hem aan te vallen en zo in een fout (proberen) te dwingen. Maar blijkbaar zijn ze daar bij Mclaren nog niet aan toe. Of ze denken: de volgende keer liggen wij weer voor en Abu Dhabi is nog ver. | ||
greysbones | maandag 7 april 2025 @ 09:45 | |
2 en 3 levert altijd meer punten op dan 2/1 en mijn god weet hoever hij dan was gezakt | ||
Nieuwschierig | maandag 7 april 2025 @ 09:52 | |
Soms moet een generaal een bataljon opofferen om de slag te winnen. Zeker als je een paling uit een emmer snot probeert te pakken. | ||
greysbones | maandag 7 april 2025 @ 09:58 | |
dit was niet de race ervoor de gaten waren allemaal minimaal en McLaren zal toch altijd kiezen voor meer punten in een constructeurs kampioenschap dan 1 rijder meer punten laten halen | ||
Nieuwschierig | maandag 7 april 2025 @ 10:10 | |
Misschien voorlopig het verstandigste. Maar wel jammer voor het race-amusement. | ||
ChevyCaprice | maandag 7 april 2025 @ 10:30 | |
Wat ik wel dacht tijdens de race was: laat Piastri het proberen en als het hem niet lukt laat hem aan het eind die plek teruggeven aan Lando. Das wel een beetje jammer dat ze het niet deden. Maar goed zoveel sneller was Piastri niet want die kon Lando niet inhalen, en dus waarschijnlijk ook Max niet. | ||
Tijn | maandag 7 april 2025 @ 11:26 | |
Stel het was wel gelukt, dan had Lando moeten verdedigen op koude banden terwijl Max in de DRS zit... ik weet niet of dat nou goed voor McLaren had uitgepakt. | ||
ChevyCaprice | maandag 7 april 2025 @ 11:30 | |
Max had ook koude banden dus wat doet het ertoe dat Lando koude banden had | ||
Tijn | maandag 7 april 2025 @ 11:36 | |
Omdat Max DRS had gehad. | ||
ChevyCaprice | maandag 7 april 2025 @ 11:40 | |
Ja met nog steeds koude banden. Overigens niet per se DRS. Je hebt eerst nog een hele ronde te rijden en voor Max in vuile lucht. Dus dan krijg je automatisch afstand. Daarom is het ook wel jammer dat Norris niet recht achter Max aanreed ipv hem proberen te pakken aan de binnenkant bij pitexit. Had hem de win kunnen opleveren als die in DRS had kunnen komen. | ||
quo_ | maandag 7 april 2025 @ 12:12 | |
Ik vind het een klunzige benadering van Mclaren. Je hebt op P2 en P3 een auto rijden die het snelst is en die het zuinigst met de banden is, en dan nog niks anders doen dan een beetje achter de nummer 1 aan rijden. Met Norris op P2 en als 1e in het kampioenschap zou je Piastri achter Verstappen aan moeten sturen om hem op te jagen. In een foutje dwingen lukt bij Verstappen niet snel maar wellicht had je hem wel zijn banden kunnen laten opstoken. Voor Mclaren had er dan een 1-2 of een 1-3 in gezeten wat altijd nog beter is dan een tandenloze en laffe 2-3. | ||
Red_85 | maandag 7 april 2025 @ 12:22 | |
In die kleuren lijkt het meer op een mclaren en een haas | ||
Vliegbaard | maandag 7 april 2025 @ 12:27 | |
Ik vind dat McLaren dan ook helemaal nog niet klaar is voor een WDC. Ze hebben een snelle wagen en twee goede coureurs maar missen gewoon nog het vermogen om de strijd aan te gaan wanneer er geleverd moet worden. En dan doel ik eigenlijk voornamelijk op de coureurs en de tactiek zelf. Ze hadden Ook gewoon geen enkel plan. Wat ik ook heel dom vond was dat ze Piastri eerst lieten pitten. Dan weet je gewoon dat Norris de ronde erop binnen komt en dan weet je ook dat Max die ronde binnen gaat komen. | ||
Starflyer | maandag 7 april 2025 @ 12:47 | |
Ik vraag me überhaupt af of een DRS inhaalactie was gelukt. Heb er maar een paar gezien deze race en dan vooral van Sainz in de Williams, die 15 km/u sneller was dan diegene die hij inhaalde zonder DRS. McLaren reed met meer downforce dan Verstappen en had dus minder topsnelheid. Het verschil was hooguit 10 km/u met Norris en ik betwijfel of dat genoeg was. | ||
Nieuwschierig | maandag 7 april 2025 @ 12:53 | |
Ik keek net de analyse van Peter Windsor en die zegt dat ze Lando een afgesproken valse pit-instructie hebben gegeven in de hoop dat RB meteen Max zou laten pitten om de undercut te voorkomen. Dan zou Lando één ronde maximaal pushen terwijl Max op koude harde banden reed, dan zelf pitten en er voor zitten. Toen Max uiteindelijk uit zichzelf pitte was het te laat en moesten ze zelf ook. | ||
ChevyCaprice | maandag 7 april 2025 @ 12:56 | |
Pace wise zat Mclaren zo dichtbij Verstappen dat dat inderdaad wel moeilijk was geweest. | ||
Nober | maandag 7 april 2025 @ 13:01 | |
PIA deed de undercut, wat zei Windsor over dat ie alsnog derde bleef? | ||
ChevyCaprice | maandag 7 april 2025 @ 13:01 | |
Is wel een domme constructie achteraf gezien. Sowieso had McLaren wel een iets agressievere undercut moeten plaatsen met Lando maar ja misschien vanwege verkeer dat dat niet kon | ||
WismutVeilchen83 | maandag 7 april 2025 @ 13:28 | |
Op zich denk ik dat niet. Als ze dat hadden gedaan dan hadden ze Piastri er wel voor gelaten in een poging Max in te halen. Maar wat iedereen lijkt te vergeten is dat ze in principe beiden vechten voor het WK. Het is toch helemaal niet in het belang van Norris om Piastri ervoor te laten zodat die vervolgens Verstappen inhaalt. In dat geval zou Norris in plaats van 3 punten uit te lopen op Piastri er 10 verliezen. Ik zou het schandalig vragen als McLaren dat zou vragen. Piastri is gewoon een concurrent van Norris. Gezien het materiaal veel meer dan Verstappen. | ||
SiGNe | maandag 7 april 2025 @ 13:47 | |
Later in het seizoen zijn de verschillen groter, dan kan je alsnog teamorders geven. | ||
WismutVeilchen83 | maandag 7 april 2025 @ 13:48 | |
Precies. Norris en Piastri zijn voor het rijders WK net zo goed concurrenten. Niemand hoeft de ander posities cadeau te geven. | ||
SiGNe | maandag 7 april 2025 @ 13:55 | |
Zo hou je ze ook gemotiveerd. Perez zei ook behoorlijk vaak dat hij de race wel zou winnen, die zat zichzelf ook weer een veer in de reet te steken toen het bericht naar buiten kwam dat Lawson teruggezet zou worden naar de Racing Bulls. | ||
Starflyer | maandag 7 april 2025 @ 15:37 | |
Kost ze wel 7 punten in het constructeurskampioenschap. Dat kan aan het eind miljoenen euro kosten. Maar goed, McLaren gaat er prat op geen onderscheid te willen maken tussen hun coureurs, en dat heeft ze al vaker een titel gekost. | ||
Nieuwschierig | maandag 7 april 2025 @ 16:39 | |
Weet ik niet of heb ik gemist maar ten eerste zat hij er verder achter, en ten tweede kan Verstappen ook pushen als hij dat nodig acht. Het kan ook gedaan zijn om de val voor Verstappen verder open te zetten zodat RB nog sterker zou geloven dat Norris snel zou gaan pitten. Undercut kan ook tegenvallen als de 1e ronde erna tegenvalt ivm de kou of traffic. | ||
Jane | maandag 7 april 2025 @ 18:01 | |
How Norris risked speeding in pitlane to catch Verstappen Bekijk deze YouTube-video | ||
Donderkonijn | maandag 7 april 2025 @ 18:14 | |
Ligt eraan, als Red Bull gelijk krijgt met die flexwings TD word het verschil tussen RBR en Mclaren juist kleiner lijkt me. | ||
Nizno | maandag 7 april 2025 @ 18:16 | |
https://www.threads.net/@trappedingravel/post/DIHDJDjIv2o![]() ![]() | ||
TheStigsDutchCousin | maandag 7 april 2025 @ 18:26 | |
![]() | ||
SiGNe | maandag 7 april 2025 @ 19:03 | |
Dat is al aangepakt en over een paar races worden die regels nog strenger. | ||
TheStigsDutchCousin | maandag 7 april 2025 @ 19:04 | |
Vanaf Spanje las ik. | ||
Marcoss | maandag 7 april 2025 @ 20:50 | |
Dat hoeft ook niet toch? Als Piastri echt een stap voorwaarts heeft gezet en structureel dichtbij Norris kan blijven en hem regelmatig kan verslaan, wordt dat verschil nooit heel groot. En als RB qua ontwikkeling dichterbij McLaren komt, zal Max zich daar ook in blijven mengen. Eh als dat laatste niet gebeurt, zijn teamorders ook helemaal niet nodig | ||
Red_85 | woensdag 9 april 2025 @ 13:15 | |
Voor de liefhebbers: Bekijk deze YouTube-video Vergelijk van de 'insane' Pole van Max met Norris. Max' woorden waren dat hij het gevoel had er bijna 5 afgegaan te zijn, zeker in Degner 1 en vlak voor de Casio. Vooral letten op het remmoment voor de Casio. Norris laat zn gas los en remt bij 120meter, Max begint met remmen op 110 en heeft zn gas er nog op staan waarna hij die pas loslaat bij 90 ofso. In sectie 1 en Spoon 1 is de Mclaren duidelijk sneller. Max remt alles later, vrijwel alles eerder op zn gas en werkt de auto de bochten door. Je kan maar 1 conclusie trekken na het zien van dit fimpje: Mclaren heeft de betere auto, Max is de betere coureur. Maar dat wisten we eigenlijk al. Wel tof om te zien. |