En hoe denk je dat het verstoren van het verkeer op een zonnige zaterdagmiddag iets gaat doen tegen deze subsidies?quote:Op zaterdag 5 april 2025 16:56 schreef Harvest89 het volgende:
En terecht.
Subsidies geven aan miljarden bedrijven die zorgen voor ontzettende vervuiling, wat een grap.
Tja, dan gaan ze weer jammeren en naar de rechter en komen hun geestverwanten van Amnesty in actie die dan gaan zeggen dat het demonstratierecht onder druk straat en er sprake is van "politiegeweld".quote:Op zaterdag 5 april 2025 17:04 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Sla dat kutvolk nu eens een keer keihard van die weg af. Luisteren kunnen ze niet, dan maar eens een keer goed voelen dat iedereen dat tuig uitkotst
Door een statement als dit te maken, een signaal af te geven aan de overheid.quote:Op zaterdag 5 april 2025 17:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En hoe denk je dat het verstoren van het verkeer op een zonnige zaterdagmiddag iets gaat doen tegen deze subsidies?
De bedoeling zal wel zijn dat de rijke automobilisten meer aan zelfreflectie gaan doen, hebben daar tijd genoeg voor als ze stilstaan.quote:Op zaterdag 5 april 2025 17:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En hoe denk je dat het verstoren van het verkeer op een zonnige zaterdagmiddag iets gaat doen tegen deze subsidies?
Als je tegen dit soort domme manieren van protesteren bent ben je niet voor schone lucht? Doet eens even.quote:Op zaterdag 5 april 2025 17:24 schreef Document1 het volgende:
Blijft mooi hoe mensen tegen schone lucht kunnen zijn.
Tja, de overheid gaat de oren niet laten hangen naar elke radicale groepering die het verkeer blokkeert. De realiteit is dat het enige wat deze klimaatactivisten doen is simpelweg medeburgers pesten en in de samenleving meer mensen tegen hen in het harnas jagen.quote:Op zaterdag 5 april 2025 17:22 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Door een statement als dit te maken, een signaal af te geven aan de overheid.
Niemand gewond en geen aanhoudingen verricht. Bestuurder heeft een verklaring afgelegd, aldus de politie. Dit schept een precendent en zou nu zomaar wel eens vaker kunnen gaan gebeuren.quote:Op zaterdag 5 april 2025 17:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Iemands deur open proberen te trekken, en maar drama maken terwijl diegene letterlijk op wandelsnelheid doorrijdt.
https://www.geenstijl.nl/(...)r-demo-den-haag-heen
Hetgeen inmiddels na iets van 85x de boel blokkeren, precies 0,0 resultaat heeft opgeleverd. Oftewel, het is niks anders dan puur burgertje pesten.quote:Op zaterdag 5 april 2025 17:22 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Door een statement als dit te maken, een signaal af te geven aan de overheid.
Maar dat doen die bedrijven toch niet voor zichzelf? Het is niet zo dat men voor hun plezier producten fabriceert en dat het daar dan stopt. We maken allemaal gebruik van wat ze produceren, in de vorm van energie, brandstof, kunststoffen, etc.quote:Op zaterdag 5 april 2025 16:56 schreef Harvest89 het volgende:
En terecht.
Subsidies geven aan miljarden bedrijven die zorgen voor ontzettende vervuiling, wat een grap.
En uit de goedheid van hun hart mogen wij kosteloos gebruik maken van hun productenquote:Op zaterdag 5 april 2025 17:43 schreef Repentless het volgende:
[..]
Maar dat doen die bedrijven toch niet voor zichzelf? Het is niet zo dat men voor hun plezier producten fabriceert en dat het daar dan stopt. We maken allemaal gebruik van wat ze produceren, in de vorm van energie, brandstof, kunststoffen, etc.
Overigens, zoals al zo vaak aangehaald hier, het zijn geen 'subsidies' in de traditionele zin van het woord. Ze ontvangen geen geld, ze hoeven alleen minder belasting te betalen.
Dat is voor mij ook waar de schoen wringt, je ziet dat er een splitsing ontstaat tussen mensen die hier helemaal klaar mee zijn en mensen die het (nog steeds) een legitiem middel vinden terwijl het doel geen centimeter dichterbij komt. Integendeel.quote:Op zaterdag 5 april 2025 17:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, de overheid gaat de oren niet laten hangen naar elke radicale groepering die het verkeer blokkeert. De realiteit is dat het enige wat deze klimaatactivisten doen is simpelweg medeburgers pesten en in de samenleving meer mensen tegen hen in het harnas jagen.
Maar dit hebben deze activisten nog altijd niet door. Elke keer als deze mensen zich weer in Den Haag melden om het verkeer tegen te houden denkt men schijnbaar dat het nu echt voor de door hun gewenste veranderingen zal gaan zorgen.
Dat zegt niemand.quote:Op zaterdag 5 april 2025 17:45 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
En uit de goedheid van hun hart mogen wij kosteloos gebruik maken van hun producten
Je kunt toch prima voor een beter milieu maar tegen de methodes/eisen van XR zijn? Als ik maandagochtend bij een basisschool ga staan masturberen uit protest tegen kindermisbruik zou je ook niet zeggen dat mensen die dat niet willen hebben dan wel pro-kindermisbruik zullen zijn, toch?quote:Op zaterdag 5 april 2025 17:24 schreef Document1 het volgende:
Blijft mooi hoe mensen tegen schone lucht kunnen zijn.
Gewoon door gaan tot dat er wel resultaat is. Totdat deze problemen op de agenda staan.quote:Op zaterdag 5 april 2025 17:43 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Hetgeen inmiddels na iets van 85x de boel blokkeren, precies 0,0 resultaat heeft opgeleverd. Oftewel, het is niks anders dan puur burgertje pesten.
Dit is te ingewikkeld voor sommige mensen.quote:Op zaterdag 5 april 2025 17:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Je kunt toch prima voor een beter milieu maar tegen de methodes/eisen van XR zijn? Als ik maandagochtend bij een basisschool ga staan masturberen uit protest tegen kindermisbruik zou je ook niet zeggen dat mensen die dat niet willen hebben dan wel pro-kindermisbruik zullen zijn, toch?
Het enige resultaat is dat je de discussie op een verkeerde manier op scherp zet en ik ben ook bang dat er op termijn gewonden gaan vallen.quote:Op zaterdag 5 april 2025 17:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Gewoon door gaan tot dat er wel resultaat is. Totdat deze problemen op de agenda staan.
Gelukkig is XR dat zo te zien ook van plan.
Er is met name sprake van hersenletsel.quote:Op zaterdag 5 april 2025 17:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het enige resultaat is dat je de discussie op een verkeerde manier op scherp zet en ik ben ook bang dat er op termijn gewonden gaan vallen.
Het zijn alleen niet echt subsidies…quote:Op zaterdag 5 april 2025 16:56 schreef Harvest89 het volgende:
En terecht.
Het is meer dat we in Nederland bij consumenten heel veel belasting heffen. De subsidies kun je dus ook oplossen door energiebelasting voor consumenten te verlagen…quote:Op zaterdag 5 april 2025 17:43 schreef Repentless het volgende:
[..]
Maar dat doen die bedrijven toch niet voor zichzelf? Het is niet zo dat men voor hun plezier producten fabriceert en dat het daar dan stopt. We maken allemaal gebruik van wat ze produceren, in de vorm van energie, brandstof, kunststoffen, etc.
Overigens, zoals al zo vaak aangehaald hier, het zijn geen 'subsidies' in de traditionele zin van het woord. Ze ontvangen geen geld, ze hoeven alleen minder belasting te betalen.
Maar die problemen staan toch op de agenda? In 1990 waren er nog zo goed als geen restricties op CO2-uitstoot. Inmiddels wel, en die worden ook steeds strenger. De uitstoot is inmiddels al met zo'n 50% gedaald sindsdien, in absolute cijfers. Houd je bijvoorbeeld rekening met bevolkingsgroei en productietoename, dan is die daling zelfs 72%. En het einde van die daling en meer schone energie is nog niet in zicht.quote:Op zaterdag 5 april 2025 17:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Gewoon door gaan tot dat er wel resultaat is. Totdat deze problemen op de agenda staan.
Het OM is een politiek gestuurd orgaan.quote:Op zaterdag 5 april 2025 15:29 schreef RotatoR het volgende:
Mede mogelijk gemaakt door het OM die dit allemaal maar gedoogt.
Misschien worden er eens wat doodgereden, kijken of ze dan nog gaan zitten.quote:Op zaterdag 5 april 2025 17:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
En streven naar meer is altijd goed, maar dan wel rationeel.quote:Op zaterdag 5 april 2025 18:07 schreef Repentless het volgende:
[..]
Maar die problemen staan toch op de agenda? In 1990 waren er nog zo goed als geen restricties op CO2-uitstoot. Inmiddels wel, en die worden ook steeds strenger. De uitstoot is inmiddels al met zo'n 50% gedaald sindsdien, in absolute cijfers. Houd je bijvoorbeeld rekening met bevolkingsgroei en productietoename, dan is die daling zelfs 72%. En het einde van die daling en meer schone energie is nog niet in zicht.
Precies. Dat is nu juist wat me zo irriteert aan XR: men doet net alsof er helemaal niets gebeurt op het gebied van schonere energie, zij als enige dat 'snappen' en daarvoor 'strijden'. Met het verhaal dat overheden en bedrijven als voornaamste doel hebben om de boel te vervuilen en daar ook nog eens riant voor beloond worden.quote:Op zaterdag 5 april 2025 18:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En streven naar meer is altijd goed, maar dan wel rationeel.
Zo rationeel dat we de huidige doelen niet eens halen.quote:Op zaterdag 5 april 2025 18:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En streven naar meer is altijd goed, maar dan wel rationeel.
Lijkt me best rationeel om in deze tijd zulke plannen te parkeren eigenlijk.quote:Op zaterdag 5 april 2025 18:20 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Zo rationeel dat we de huidige doelen niet eens halen.
https://www.nu.nl/klimaat(...)an-wereld-volgt.html
Het probleem is echter dat men besluiten tegen de milieuvervuiling blijft vooruitschuiven naar de volgende regeringen, zodat het voor veel weldenkende burgers die al decennia klagen over de milieuvervuiling te laat is geworden.quote:Op zaterdag 5 april 2025 18:07 schreef Repentless het volgende:
[..]
Maar die problemen staan toch op de agenda? In 1990 waren er nog zo goed als geen restricties op CO2-uitstoot. Inmiddels wel, en die worden ook steeds strenger. De uitstoot is inmiddels al met zo'n 50% gedaald sindsdien, in absolute cijfers. Houd je bijvoorbeeld rekening met bevolkingsgroei en productietoename, dan is die daling zelfs 72%. En het einde van die daling en meer schone energie is nog niet in zicht.
Ja het klimaat wacht wel even tot Trump weer weg isquote:Op zaterdag 5 april 2025 18:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Lijkt me best rationeel om in deze tijd zulke plannen te parkeren eigenlijk.
Mwuah, Chemours, Tata steel, etc hebben toch echt als doelstelling maximaal wins te willen maken en hebben daarbij wel degelijk (behoorlijk) schijt aan het milieu.quote:Op zaterdag 5 april 2025 18:20 schreef Repentless het volgende:
[..]
Precies. Dat is nu juist wat me zo irriteert aan XR: men doet net alsof er helemaal niets gebeurt op het gebied van schonere energie, zij als enige dat 'snappen' en daarvoor 'strijden'. Met het verhaal dat overheden en bedrijven als voornaamste doel hebben om de boel te vervuilen en daar ook nog eens riant voor beloond worden.
Dat staat niet in dat stuk.quote:Op zaterdag 5 april 2025 18:20 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Zo rationeel dat we de huidige doelen niet eens halen.
https://www.nu.nl/klimaat(...)an-wereld-volgt.html
Heeft niks met Trump te maken, China is ondertussen actiever op dit gebied van de VS. Ook onder Biden was dat al zo.quote:Op zaterdag 5 april 2025 18:25 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ja het klimaat wacht wel even tot Trump weer weg is
Nee in dat stuk staat dat de boel alleen maar meer vertraagt. Ik dacht dat het inmiddels wel algemeen bekend was dat we de huidige doelen niet gaan halen maar vooruit:quote:
Volgens mij zit er niemand op de A12 te protesteren tegen Frits van HR.quote:Op zaterdag 5 april 2025 18:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Heeft niks met Trump te maken, China is ondertussen actiever op dit gebied van de VS. Ook onder Biden was dat al zo.
Als er al een land is dat invloed kan hebben op mondiale vervuiling is het de VS wel. Niet Frits van HR die in zijn eco dieseltje in de file staat.
Toch is het diezelfde gast die er hinder van ondervind en dat meerdere keren per jaar als 'ie pech heeft.quote:Op zaterdag 5 april 2025 18:32 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Volgens mij zit er niemand op de A12 te protesteren tegen Frits van HR.
Maar ze raken juist wel mensen zoals Frits van de HR.quote:Op zaterdag 5 april 2025 18:32 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Jawel, maar het milieu is iets anders dan het klimaat. Iedereen snapt wel dat allerlei kankerverwekkende tyfuszooi uitstoten en chemisch afval in sloten dumpen (even gechargeerd) niet goed is voor het plaatselijke milieu. Maar zover ik het zie is het XR voornamelijk om de fossiele industrie, de daarbijbehorende CO2-uitstoot en de gevolgen voor het mondiale klimaat te doen. Maar goed, wellicht bekijk ik het dan wat te beperkt.quote:Op zaterdag 5 april 2025 18:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Mwuah, Chemours, Tata steel, etc hebben toch echt als doelstelling maximaal wins te willen maken en hebben daarbij wel degelijk (behoorlijk) schijt aan het milieu.
Alleen ga je die bedrijven niet raken door op de snelweg te zitten.
Nee. Maar hij is wel degene die er het meeste last van heeft.quote:Op zaterdag 5 april 2025 18:32 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
XR heeft volgens mij ook een keer voor de deur van Tata steel gezeten. Dat kan ik dan wel weer waarderen.quote:Op zaterdag 5 april 2025 18:34 schreef Repentless het volgende:
[..]
Jawel, maar het milieu is iets anders dan het klimaat. Iedereen snapt wel dat allerlei kankerverwekkende tyfuszooi uitstoten en chemisch afval in sloten dumpen (even gechargeerd) niet goed is voor het plaatselijke milieu. Maar zover ik het zie is het XR voornamelijk om de fossiele industrie, de daarbijbehorende CO2-uitstoot en de gevolgen voor het mondiale klimaat te doen. Maar goed, wellicht bekijk ik het dan wat te beperkt.
De demonstraties worden ruim van tevoren aangekondigd en vinden plaats in het weekend. Het blijft natuurlijk heel vervelend voor hem maar ik kan me er echt niet kwaad om maken dat mensen uit zorgen voor onze toekomst de straat op gaan.quote:Op zaterdag 5 april 2025 18:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Toch is het diezelfde gast die er hinder van ondervind en dat meerdere keren per jaar als 'ie pech heeft.
Ik ben dan ook voor het verminderen van eigenlijk alle uitstoot. Ik vraag me af hoe je daar tegen kan zijn, tenzij je een magatard bent. Alleen zitten mensen niet te wachten op hele hoge kosten om vervolgens ook nog verteld te worden dat ''ze niet genoeg'' doen.quote:Op zaterdag 5 april 2025 18:34 schreef Repentless het volgende:
[..]
Jawel, maar het milieu is iets anders dan het klimaat. Iedereen snapt wel dat allerlei kankerverwekkende tyfuszooi uitstoten en chemisch afval in sloten dumpen (even gechargeerd) niet goed is voor het plaatselijke milieu. Maar zover ik het zie is het XR voornamelijk om de fossiele industrie, de daarbijbehorende CO2-uitstoot en de gevolgen voor het mondiale klimaat te doen. Maar goed, wellicht bekijk ik het dan wat te beperkt.
Mijn punt is meer dat je met dit soort acties mensen van je af duwt in plaats van naar je toe trekt. Dat juist bij zo'n belangrijk onderwerp, voor jou mij en de mensen die na ons komen.quote:Op zaterdag 5 april 2025 18:38 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
De demonstraties worden ruim van tevoren aangekondigd en vinden plaats in het weekend. Het blijft natuurlijk heel vervelend voor hem maar ik kan me er echt niet kwaad om maken dat mensen uit zorgen voor onze toekomst de straat op gaan.
Op het Binnenhof gaan zitten om deze coalitie te frustreren lijkt me nuttiger maar daar zal juridisch wel iets zitten.
Ja daarom ook mijn laatste zinquote:Op zaterdag 5 april 2025 18:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Mijn punt is meer dat je met dit soort acties mensen van je af duwt in plaats van naar je toe trekt. Dat juist bij zo'n belangrijk onderwerp, voor jou mij en de mensen die na ons komen.
Laatste keer was de club op wintersport met het vliegtuig.quote:Op zaterdag 5 april 2025 18:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
Deze mensen maken zich geen zorgen over 'onze toekomst'.
Deze mensen zijn lekker een dagje uit. Trommels, sirenes, in slecht Engels gezongen slogans en het idee dat er weer Mandela-punten zijn gescoord, en dat allemaal in een lekker zonnetje.
De voorjaarsvakantievliegreizen zijn waarschijnlijk al geboekt, ook
Ja, doelen kunnen soms ook te ambitieus zijn. Dan kom je er gaandeweg achter dat het simpelweg niet haalbaar is binnen de gestelde termijn. Niemand heeft een glazen bol en dit soort uiterst compleze kwesties met zo ontzettend veel variabelen over zo'n lange termijn vallen niet altijd geheel volgens plan uit te voeren. Dat is dus die rationaliteit.quote:Op zaterdag 5 april 2025 18:32 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Nee in dat stuk staat dat de boel alleen maar meer vertraagt. Ik dacht dat het inmiddels wel algemeen bekend was dat we de huidige doelen niet gaan halen maar vooruit:
https://www.abnamro.com/r(...)erland-buiten-bereik
Geheel uitgelokt door xr zelfquote:Op zaterdag 5 april 2025 17:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het enige resultaat is dat je de discussie op een verkeerde manier op scherp zet en ik ben ook bang dat er op termijn gewonden gaan vallen.
Ja een hoop leuke termen maar feit blijft dat de gestelde doelen nu al niet behaald worden.quote:Op zaterdag 5 april 2025 18:46 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, doelen kunnen soms ook te ambitieus zijn. Dan kom je er gaandeweg achter dat het simpelweg niet haalbaar is binnen de gestelde termijn. Niemand heeft een glazen bol en dit soort uiterst compleze kwesties met zo ontzettend veel variabelen over zo'n lange termijn vallen niet altijd geheel volgens plan uit te voeren. Dat is dus die rationaliteit.
Het einddoel voor 2050 staat nog steeds. Dus de notie dat er woesr gedaan of al is gedaan, slaat nergens op. Dat was het punt.
Omdat we in Nederland liever burgers dan bedrijven belasten.quote:Op zaterdag 5 april 2025 18:48 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ja een hoop leuke termen maar feit blijft dat de gestelde doelen nu al niet behaald worden.
En dat gaat de komende 3 jaar zeker niet veranderenquote:Op zaterdag 5 april 2025 18:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omdat we in Nederland liever burgers dan bedrijven belasten.
Ik denk ook dat niemand daartegen is. Zelfs die magatard zal daar niet tegen zijn, schat ik in. Dat is dan ook een beetje het beeld waar ik tegen ageer: ik heb het idee dat sommige mensen in de XR-kringen denken dat wanneer je tegen hun protesten bent, dat je er dan van geniet om de wereld naar de vernieling te helpen. Het is wederom zo ontzettend zwart-wit: óf je bent voor 'het redden van het klimaat', óf je bent dat niet en juich je vervuiling toe.quote:Op zaterdag 5 april 2025 18:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ben dan ook voor het verminderen van eigenlijk alle uitstoot. Ik vraag me af hoe je daar tegen kan zijn, tenzij je een magatard bent. Alleen zitten mensen niet te wachten op hele hoge kosten om vervolgens ook nog verteld te worden dat ''ze niet genoeg'' doen.
Die beweging heeft hele Puriteinse holier than thou trekken terwijl inderdaad vrijwel niemand het met de kern oneens is.quote:Op zaterdag 5 april 2025 18:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ben dan ook voor het verminderen van eigenlijk alle uitstoot. Ik vraag me af hoe je daar tegen kan zijn, tenzij je een magatard bent. Alleen zitten mensen niet te wachten op hele hoge kosten om vervolgens ook nog verteld te worden dat ''ze niet genoeg'' doen.
quote:Op zaterdag 5 april 2025 17:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Iemands deur open proberen te trekken, en maar drama maken terwijl diegene letterlijk op wandelsnelheid doorrijdt.
https://www.geenstijl.nl/(...)r-demo-den-haag-heen
Het tussentijdse doel voor 2030 naar alle waarschijnlijkheid niet, nee. Dat doel is 55% reductie tov 1990. Maar men schat nu in om uit te komen op 44 tot 52% reductie. Dan was 55% in 2030 wellicht te ambitieus en is men gaandeweg tot dat inzicht gekomen. Dat is toch niet zo uitzonderlijk?quote:Op zaterdag 5 april 2025 18:48 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ja een hoop leuke termen maar feit blijft dat de gestelde doelen nu al niet behaald worden.
Vandaar dat ik ook met magatard op de proppen kwam, want die mensen geven dus echt alleen om een gevulde beurs en goedkope benzine. Hoe dan ookquote:Op zaterdag 5 april 2025 18:54 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik denk ook dat niemand daartegen is. Zelfs die magatard zal daar niet tegen zijn, schat ik in. Dat is dan ook een beetje het beeld waar ik tegen ageer: ik heb het idee dat sommige mensen in de XR-kringen denken dat wanneer je tegen hun protesten bent, dat je er dan van geniet om de wereld naar de vernieling te helpen. Het is wederom zo ontzettend zwart-wit: óf je bent voor 'het redden van het klimaat', óf je bent dat niet en juich je vervuiling toe.
Ben aan het zoeken geweest, maar ik kan nergens vinden dat je op het Binnenhof niet zou mogen demonstreren. Al denk ik dat de politie, als ze daar zouden gaan zitten, ineens wél met daadkracht op kan treden.quote:Op zaterdag 5 april 2025 18:38 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
De demonstraties worden ruim van tevoren aangekondigd en vinden plaats in het weekend. Het blijft natuurlijk heel vervelend voor hem maar ik kan me er echt niet kwaad om maken dat mensen uit zorgen voor onze toekomst de straat op gaan.
Op het Binnenhof gaan zitten om deze coalitie te frustreren lijkt me nuttiger maar daar zal juridisch wel iets zitten.
Wat verandert dat aan het feit dat we de klimaatdoelen nu al niet gaan halenquote:Op zaterdag 5 april 2025 18:59 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het tussentijdse doel voor 2030 naar alle waarschijnlijkheid niet, nee. Dat doel is 55% reductie tov 1990. Maar men schat nu in om uit te komen op 44 tot 52% reductie. Dan was 55% in 2030 wellicht te ambitieus en is men gaandeweg tot dat inzicht gekomen. Dat is toch niet zo uitzonderlijk?
Die zullen er zeker zijn. Toch denk ik dat mensen die geen magatard maar gewoon een doorsnee burger zijn, ook weinig bereid zijn om veel van hun huidige luxeleven in te leveren daarvoor.quote:Op zaterdag 5 april 2025 18:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vandaar dat ik ook met magatard op de proppen kwam, want die mensen geven dus echt alleen om een gevulde beurs en goedkope benzine. Hoe dan ook
Niets, dat zeg ik ook niet. Maar jij trok het pleidooi voor rationaliteit rondom deze problematiek in twijfel met als argument "zo rationeel dat we de huidige doelen niet eens halen".quote:Op zaterdag 5 april 2025 19:05 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Wat verandert dat aan het feit dat we de klimaatdoelen nu al niet gaan halen
Ik vond alleen deze: https://www.montesquieu-i(...)vzjxdyx/vld4ewdyvxz7quote:Op zaterdag 5 april 2025 19:05 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Ben aan het zoeken geweest, maar ik kan nergens vinden dat je op het Binnenhof niet zou mogen demonstreren. Al denk ik dat de politie, als ze daar zouden gaan zitten, ineens wél met daadkracht op kan treden.
Dus ja, hopelijk proberen ze het eens een keer.
En inderdaad heel veel nieuwsberichten over demonstranten daar die zijn weggeknuppeld. Tenzij ze op trekkers kwamen.quote:Die ruimte is de laatste jaren al steeds minder geworden rond de parlementsgebouwen. Daar waar in de jaren negentig demonstraties tot 2.000 personen mochten plaatsvinden op het Binnenhof, werden hier rond de eeuwwisseling alleen nog kleinschalige demonstraties toegelaten. Vandaag de dag tolereert de burgemeester in het geheel geen demonstraties meer op het iconische parlementsplein. De geringe mogelijkheden om adequaat te reageren op wanordelijkheden op deze ommuurde en enigszins benauwde locatie met weinig vluchtwegen zijn daar debet aan. De suggestie van de Kamervoorzitter om demonstraties niet langer op het Plein en het Buitenhof toe te staan, is in dit perspectief weinig gelukkig.
Niet helemaal waar he. Boeren zijn ook (terecht) vervolgd en zelfs onterecht beschoten. Al ben je ook gewoon een domme kneus als je met een trekker rond politieinzet gaat kloten.quote:Op zaterdag 5 april 2025 19:13 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ik vond alleen deze: https://www.montesquieu-i(...)vzjxdyx/vld4ewdyvxz7
[..]
En inderdaad heel veel nieuwsberichten over demonstranten daar die zijn weggeknuppeld. Tenzij ze op trekkers kwamen.
Laat ze daar dan lekker gaan zitten, op het binnenhof worden ook die besluiten genomen waar ze tegen te hoop lopen. Kunnen ze ook gelijk meer op publieke steun rekenen.quote:Op zaterdag 5 april 2025 19:13 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ik vond alleen deze: https://www.montesquieu-i(...)vzjxdyx/vld4ewdyvxz7
[..]
En inderdaad heel veel nieuwsberichten over demonstranten daar die zijn weggeknuppeld. Tenzij ze op trekkers kwamen.
Dat beschieten was niet bij het binnenhof, daar deelden ze gezellig koffie uit aan de politie en vertrokken weer na een akkoordquote:Op zaterdag 5 april 2025 19:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niet helemaal waar he. Boeren zijn ook (terecht) vervolgd en zelfs onterecht beschoten. Al ben je ook gewoon een domme kneus als je met een trekker rond politieinzet gaat kloten.
Het zijn beide gewoon geen manieren van demonstreren.
Nee dat beschieten was ook bij een snelweg als ik me niet vergis.quote:Op zaterdag 5 april 2025 19:32 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dat beschieten was niet bij het binnenhof, daar deelden ze gezellig koffie uit aan de politie en vertrokken weer na een akkoord
https://www.parool.nl/ned(...)%2Fwww.google.com%2F
Je lijkt in dit topic de enige user met een beetje verstand.quote:Op zaterdag 5 april 2025 18:48 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ja maar daar doelde ik dus op metquote:Op zaterdag 5 april 2025 19:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee dat beschieten was ook bij een snelweg als ik me niet vergis.
Ik heb meer sympathie voor zo'n actie dan een snelwegblokkade. Van welke groepering en of ik het er nou mee (on)eens ben of niet.
quote:En inderdaad heel veel nieuwsberichten over demonstranten daar die zijn weggeknuppeld. Tenzij ze op trekkers kwamen
Op het binnenhof bedoel je? Ik wist niet dat xr daar weggeknuppeld wasquote:Op zaterdag 5 april 2025 19:36 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ja maar daar doelde ik dus op met
[..]
Zeg ik dat?quote:Op zaterdag 5 april 2025 19:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Op het binnenhof bedoel je? Ik wist niet dat xr daar weggeknuppeld was
Nee maar echt duidelijk ben je ook niet. Zowel boeren als xr hebben klappen gehad waarbij de boeren in mijn ogen veel te coulant zijn aangepakt.quote:
Er wordt mijns inziens gewoon redelijk normaal op inhoud gediscussieerd hier, afgezien van wat "platrijden"-reacties. Beetje zonde om dan met dit soort reacties te komen die iedere andere user diskwalificeert.quote:Op zaterdag 5 april 2025 19:36 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je lijkt in dit topic de enige user met een beetje verstand.
Ik weet zeker dat we binnen een paar jaar het geregeld doodrijden van alles wat niet bevalt dikke duimen krijgt hier. Echt hoor wat een niveau....
Ja misschien, of jij moet beter lezen. Als je op Google zoekt op demonstraties Binnenhof zie je dat elk protest of demo daar wordt weggejaagd (al dan niet geknuppeld) door de politie, behalve de boeren op trekkers die er wegreden met een akkoordje en een gezellig theekransje met diezelfde politie.quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee maar echt duidelijk ben je ook niet. Zowel boeren als xr hebben klappen gehad waarbij de boeren in mijn ogen veel te coulant zijn aangepakt.
Dus je moet vierkant achter de acties staan anders heb je geen verstand en ben je voor het doodrijden van demonstranten.quote:Op zaterdag 5 april 2025 19:36 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je lijkt in dit topic de enige user met een beetje verstand.
Ik weet zeker dat we binnen een paar jaar het geregeld doodrijden van alles wat niet bevalt dikke duimen krijgt hier. Echt hoor wat een niveau....
En ik zeg dat boeren te coulant werden behandeld, waar dit een voorbeeld van is. Daarom vroeg ik ook of xr van het Binnenhof geknuppeld gejaagd of ontzet was. Dan zou het helemaal hilarisch hypocriet zijn namelijk.quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:20 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ja misschien, of jij moet beter lezen. Als je op Google zoekt op demonstraties Binnenhof zie je dat elk protest of demo daar wordt weggejaagd (al dan niet geknuppeld) door de politie, behalve de boeren op trekkers die er wegreden met een akkoordje en een gezellig theekransje met diezelfde politie.
quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dus je moet vierkant achter de acties staan anders heb je geen verstand en ben je voor het doodrijden van demonstranten.
Flinke stropop die je daar neerzet. En je bevestigd daarmee ook nog eens het zwart-wit beeld dat mensen bij deze discussie hebben. Jammer.
quote:Op zaterdag 5 april 2025 16:05 schreef asco het volgende:
Schop dat klote volk toch gewoon eens een keer de tyfus.
Man, ik moest het hier één dag voor het zeggen hebben.
STERF GEWOON.![]()
![]()
Ja kom maar met die ban interesseert me ook geen zak meer.
Hoeruhvolk ALLEMAAL.
quote:Op zaterdag 5 april 2025 17:04 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Sla dat kutvolk nu eens een keer keihard van die weg af. Luisteren kunnen ze niet, dan maar eens een keer goed voelen dat iedereen dat tuig uitkotst
quote:Op zaterdag 5 april 2025 17:18 schreef Red_85 het volgende:
Sla ze dr af dan!
En prima dat iemand door rijdt. Zo te zien prima voorzichtig. Die xr terroristen maken het er zelf naar met dit soort terroristische acties
Dit soort reacties zou je gewoon moeten verwijderen. Dan heb ik geen stropop nodig.quote:Op zaterdag 5 april 2025 18:09 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Misschien worden er eens wat doodgereden, kijken of ze dan nog gaan zitten.
Ja maar toen kwam jij metquote:Op zaterdag 5 april 2025 20:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En ik zeg dat boeren te coulant werden behandeld, waar dit een voorbeeld van is. Daarom vroeg ik ook of xr van het Binnenhof geknuppeld gejaagd of ontzet was. Dan zou het helemaal hilarisch hypocriet zijn namelijk.
Terwijl het ging om de demonstraties op het Binnenhof, niet specifiek die van XR.quote:Niet helemaal waar he. Boeren zijn ook (terecht) vervolgd en zelfs onterecht beschoten
Dit zijn toch niet alle andere users binnen dit topic?quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:25 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Dit soort reacties zou je gewoon moeten verwijderen. Dan heb ik geen stropop nodig.
Dommigheid is nog geen reden een post te verwijderen al zitten er wel posts tussen die over de grens gaan.quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:25 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Dit soort reacties zou je gewoon moeten verwijderen. Dan heb ik geen stropop nodig.
Ja als we het gaan hebben over het binnenhof, maar daar demonstreert xr dus juist niet meer. Hebben ze wel gedaan dacht ik.quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:26 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ja maar toen kwam jij met
[..]
Terwijl het ging om de demonstraties op het Binnenhof, niet specifiek die van XR.
Kon trouwens nog wel een nieuwsbericht vinden dat XR demonstranten daar zijn opgepakt (op het Binnenhof dus).
https://www.ad.nl/den-haa(...)-binnenhof~a7bba194/
Dat is toch ook zo? Want leg maar eens uit waarom je niet voor het redden van het klimaat bent?quote:Op zaterdag 5 april 2025 18:54 schreef Repentless het volgende:
Het is wederom zo ontzettend zwart-wit: óf je bent voor 'het redden van het klimaat', óf je bent dat niet en juich je vervuiling toe.
Dan kunnen we wel aan de gang blijven. En jij ook.quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:28 schreef Straatcommando. het volgende:
Wel chique dat je dat niet meldt maar wel als ammunitie gebruikt trouwens.
Ja ik hou het forum graag leuk en leesbaar en dat doe ik met hulp van anderen.quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:32 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dan kunnen we wel aan de gang blijven. En jij ook.
En dan worden ze dus wel opgepakt dus misschien dat ze daarom nu voor de A12 kiezenquote:Op zaterdag 5 april 2025 20:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja als we het gaan hebben over het binnenhof, maar daar demonstreert xr dus juist niet meer. Hebben ze wel gedaan dacht ik.
quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:33 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
En dan worden ze dus wel opgepakt dus misschien dat ze daarom nu voor de A12 kiezen
Tja.quote:DEN HAAG - Bij een demonstratie van Extinction Rebellion zijn ongeveer tachtig actievoerders gearresteerd. Enkelen van hen probeerden het Binnenhof te bestormen, de overige arrestanten weigerden te vertrekken nadat de demonstratie door burgemeester Jan van Zanen werd verboden.
Ja snap ik. Je doet goed werk.quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja ik hou het forum graag leuk en leesbaar en dat doe ik met hulp van anderen.
Nee klopt hoor. Maar het zet zo de toon en de sfeer. Het is niet iedereen inderdaad.quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:26 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dit zijn toch niet alle andere users binnen dit topic?
Al komen ze met een airbus. Als je de boel gaat bestormen of niet weg gaat als de demonstratie verboden is loop je het risico opgepakt te worden.quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:35 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Tja, hadden ze maar op trekkers moeten komen
Het punt is juist dat het niet óf wel, óf niet is. De vorm kan verschillen. Het niet eens zijn met de vorm van XR betekent niet dat de enige andere optie is dat je niet voor het reduceren van uitstoot en schonere energie bent.quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:31 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat is toch ook zo? Want leg maar eens uit waarom je niet voor het redden van het klimaat bent?
Ik ben het met je eens, maar soms kunnen zowel jij en ik niet veel anders dan hoofdschuddend verder te scrollen.quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:36 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nee klopt hoor. Maar het zet zo de toon en de sfeer. Het is niet iedereen inderdaad.
Nogal dubbele standaarden van de politie wel maar daar gaat dit topic verder niet overquote:Op zaterdag 5 april 2025 20:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Al komen ze met een airbus. Als je de boel gaat bestormen of niet weg gaat als de demonstratie verboden is loop je het risico opgepakt te worden.
Maar zou jij de mensen steunen die voor het redden van het klimaat zijn? Of doe jij dat niet en laat de vervuilers doorgaan met vervuilen? Ook al betekend dat, dat jij daardoor korter leeft.?quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:39 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het punt is juist dat het niet óf wel, óf niet is. De vorm kan verschillen. Het niet eens zijn met de vorm van XR betekent niet dat de enige andere optie is dat je niet voor het reduceren van uitstoot en schonere energie bent.
Groen Links heeft er Niets mee te maken hequote:Op zaterdag 5 april 2025 15:29 schreef RotatoR het volgende:
Mede mogelijk gemaakt door het OM die dit allemaal maar gedoogt.
quote:GroenLinks, PvdD en SP: 'demonstratierecht onder druk'
https://www.telegraaf.nl/(...)voerders-aangehouden
zaterdag demonstreerden Extinction Rebellion (XR) vreedzaam op de A12 met de oproep om subsidies op fossiele brandstoffen te stoppen.
Vreedzaam demonstreren is een grondrecht: toch werden zes klimaatactivisten voorafgaand aan het protest gearresteerd, werden meerdere journalisten opgepakt of weggestuurd en ook honderden demonstranten werden aangehouden. GroenLinks, Partij voor de Dieren en de SP gaan woensdagmiddag hun zorgen uiten in de Haagse gemeenteraa
Erg veel steun krijgen ze hier niet.quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:48 schreef torentje het volgende:
Maar zou jij de mensen steunen die voor het redden van het klimaat zijn?
Denk dat het punt/vraagstuk hier eerder is of het meer goed dan kwaad doet. Ik denk van niet namelijk.quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
Maar on topic dan maar.Persoonlijk vind ik het gebruiken van de (nog steeds legale) middelen die je hebt om duidelijk te maken dat je ergens mee zit helemaal prima. Deze mensen doen tenminste nog iets. Hoe zinloos het misschien ook is.
Het gros van de mensheid doet helemaal niks. En een deel kiest schriftelijk alhier voor harde maatregelen tot de dood aan toe.![]()
Democratisch gezien hebben we helemaal niet zoveel om onze onvrede aan de buitenwereld te tonen.
1 keer in de vier jaar een hokje rood inkleuren of een boze brief naar de krant. Of hier posten. Het doet allemaal niet veel. Zij kiezen ervoor wel iets te doen en dat is uitstekend. Zij zijn geen makke schapen zoals de bulk.
Je stelt hier weer de of/of-vraag, alsof dit de enige twee opties zijn.quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:48 schreef torentje het volgende:
[..]
Maar zou jij de mensen steunen die voor het redden van het klimaat zijn? Of doe jij dat niet en laat de vervuilers doorgaan met vervuilen? Ook al betekend dat, dat jij daardoor korter leeft.?
Maar het bezetten van een snelweg is juist illegaal, dat is een beetje het punt...quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
Maar on topic dan maar.Persoonlijk vind ik het gebruiken van de (nog steeds legale) middelen die je hebt om duidelijk te maken dat je ergens mee zit helemaal prima. Deze mensen doen tenminste nog iets. Hoe zinloos het misschien ook is.
Het gros van de mensheid doet helemaal niks. En een deel kiest schriftelijk alhier voor harde maatregelen tot de dood aan toe.![]()
Democratisch gezien hebben we helemaal niet zoveel om onze onvrede aan de buitenwereld te tonen.
1 keer in de vier jaar een hokje rood inkleuren of een boze brief naar de krant. Of hier posten. Het doet allemaal niet veel. Zij kiezen ervoor wel iets te doen en dat is uitstekend. Zij zijn geen makke schapen zoals de bulk.
XR doet inderdaad veel meer kwaad dan goed voor de klimaatzaak. XR ondermijnt het draagvlak onder burgers om tot een energietransitie met zo weinig mogelijk fossiele brandstoffen te komen en stelt klimaatactivisme in een kwaad daglicht. Eng clubje.quote:Op zaterdag 5 april 2025 18:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Mijn punt is meer dat je met dit soort acties mensen van je af duwt in plaats van naar je toe trekt. Dat juist bij zo'n belangrijk onderwerp, voor jou mij en de mensen die na ons komen.
nee die zijn geirriteerd, maar soms stemmen dezelfde mensen toch op Groen Links, dus helemaal snap ik hun nietquote:Op zaterdag 5 april 2025 20:25 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Dat volk snapt dat niet.quote:Op zaterdag 5 april 2025 21:07 schreef Repentless het volgende:
[..]
Maar het bezetten van een snelweg is juist illegaal, dat is een beetje het punt...
Ze laten de vervuilers van het klimaat gewoon doorgaan met het vervuilen, waardoor de jongere generaties korter leven èn met veel pijn sterven.quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:49 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Erg veel steun krijgen ze hier niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |