Ja, weet niet per se pf het verkoudheid is, maar lijkt wel een pre-fase. Wellicht nog te voorkomenquote:Op zaterdag 5 april 2025 11:30 schreef Captain_Ghost het volgende:
Kippensoep
Zonlicht
warmte
iemand jouw behoefte voorzien.
Maar toch moet je gewoon tijd voor nemen en goed uitzieken.. Je wilt toch straks niet weer ziek worden.
Sudafed, ik ken dat van duikers met verstopte neus (en verstopte buis van eustachius) die toch wilden duiken. Schijnt goed te werken inderdaad. Maar het heeft ook wel wat andere bijwerkingen, je kan er flink hard van gaan stuiteren. En inderdaad is het effect maar tijdelijk. En naarmate je het vaker gebruikt gaat het minder goed werken, beetje net als xylometazoline.quote:Op zondag 6 april 2025 11:19 schreef Discombobulate het volgende:
Je hebt wel een medicijn wat je in de VS kunt krijgen, maar niet in Europa dacht ik. Ben de naam kwijt, maar dat heft gewoon totaal de verstopte neus op.
Overigens al die troep wat we hier kunnen halen werkt niet of amper. Je moet het gewoon ondergaan m.i.
Edit: Pseudo-ephedrine is het. MDMA werkt ook trouwens, weet ik uit persoonlijke ervaring. Dan ben je even helemaal genezen van je verkoudheid, maar zodra het uitgewerkt is, is het wel weer gewoon terug.![]()
Het schijnt het effect van de verkoudheid echt binnen de kortste tijd 100% teniet te doen. Best wel bizar. Wel echt van de weinige paardenmiddelen die er bestaan.quote:Op zondag 6 april 2025 12:50 schreef Farenji het volgende:
[..]
Sudafed, ik ken dat van duikers met verstopte neus (en verstopte buis van eustachius) die toch wilden duiken. Schijnt goed te werken inderdaad. Maar het heeft ook wel wat andere bijwerkingen, je kan er flink hard van gaan stuiteren. En inderdaad is het effect maar tijdelijk. En naarmate je het vaker gebruikt gaat het minder goed werken, beetje net als xylometazoline.
Dat is toch gewoon Sinutab?quote:Op zondag 6 april 2025 11:19 schreef Discombobulate het volgende:
Je hebt wel een medicijn wat je in de VS kunt krijgen, maar niet in Europa dacht ik. Ben de naam kwijt, maar dat heft gewoon totaal de verstopte neus op.
Overigens al die troep wat we hier kunnen halen werkt niet of amper. Je moet het gewoon ondergaan m.i.
Edit: Pseudo-ephedrine is het. MDMA werkt ook trouwens, weet ik uit persoonlijke ervaring. Dan ben je even helemaal genezen van je verkoudheid, maar zodra het uitgewerkt is, is het wel weer gewoon terug.![]()
Als Sudafed ken ik het: https://en.wikipedia.org/wiki/Pseudoephedrinequote:
En dat het "over the counter" dus hier niet meer te krijgen is, alleen via recept. Misschien maakt dat gebonden hydrochloride zout het iets anders ofzo?quote:Netherlands
Pseudoephedrine was withdrawn from sale in 1989 due to concerns about adverse cardiac side effects.[158]
Bij jullie kennelijk ook niet meer zonder recept te verkrijgen. https://www.vrt.be/vrtnws(...)2C%20aldus%20Devroey.quote:
quote:Op zondag 6 april 2025 17:53 schreef Lienekien het volgende:
Ja, de TS moet ook gewoon zijn ban uitzitten.
Een streep door zijn naam; zo zie ik het. In zijn profiel.quote:Op zondag 6 april 2025 19:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat is toch zo'n stopbordje bij de naam? Zag het ook pas na Lienekien
Oh! Zo bekijk ik users nooitquote:Op zondag 6 april 2025 19:57 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Een streep door zijn naam; zo zie ik het. In zijn profiel.
Veel water drinken, druppels eucalyptusolie om je neus vrij te maken, thee met honing en citroen drinken om je keel te verzachten. Bovendien helpt kippensoep ook altijd goed.quote:Op zaterdag 5 april 2025 11:20 schreef Mikeytt het volgende:
Wat zijn daar de beste tips voor? Misschien niet per se om de verkoudheid sneller over te laten gaan, maar wel de symptomen?
Old wives tales zijn ook welkom
Ben sinds vanochtend een beetje snotterig en moet tegen morgenavond wel tip top zijn
Je zou het misschien niet denken, maar het helpt wel heel goed.quote:Op maandag 7 april 2025 00:08 schreef Cockwhale het volgende:
Gewoon beetje coke snuiven, dat zal die klote bacteriën en virussen in je slijmvliezen leren!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |