Dat geldt dus net zo goed voor ouders. Naast dat zij het prima kunnen bekostigen van alle extraatjes die zij krijgen voor hun kinderen, kunnen zij het ook leuk en leerzaam maken, áls ze maar willen. Maar ze willen niet, op een paar uitzonderingen na.quote:Op zaterdag 5 april 2025 10:13 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Omdat het zwemmen met kids van school leuk is,leerzaam is. De overheid kan het prima bekostigen.
Waarom dan het niet doen
Niet volgens het nieuwsbericht. Wie zegt dat ze niet willen?quote:Op zaterdag 5 april 2025 10:33 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Dat geldt dus net zo goed voor ouders. Naast dat zij het prima kunnen bekostigen van alle extraatjes die zij krijgen voor hun kinderen, kunnen zij het ook leuk en leerzaam maken, áls ze maar willen. Maar ze willen niet, op een paar uitzonderingen na.
https://www.nu.nl/binnenl(...)r-en-tijdrovend.htmlquote:Op zaterdag 5 april 2025 10:34 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Niet volgens het nieuwsbericht. Wie zegt dat ze niet willen?
Ik vind okk dat het bii school zou moeten horen.
Maar nee, kost te veel. Omdertussen miljarden naar Oekraïnekk.kabinet
Omdat het een basisvaardigheid is in een land als NL. Ondanks wat het kabinet beweert. Een A-diploma kost al snel ¤800,- per kind (als ze het in 1x halen zonder vertraging). Dat is toch bezopen?quote:Op vrijdag 4 april 2025 20:18 schreef DrDentz het volgende:
Als je kinderen wil doe je ze zelf maar op zwemles. Waarom moet ik dat betalen?
Precies.quote:Op zaterdag 5 april 2025 10:45 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat zelfs als je het zou willen betalen het helemaal niet meer mogelijk is, veel gemeenten hebben de baden gesloten, en degene die over zijn hebben helemaal niet de capaciteit om dit te faciliteren.
Hoeveel denk jij eigenlijk dat de kinderbijslag is? En wat een A-diploma kost?quote:Op zaterdag 5 april 2025 10:06 schreef Kim-Holland het volgende:
Niet om het één of ander maar zwemlessen voor je kinderen kunnen gemakkelijk betaald worden van de kinderbijslag en andere toeslagen. Daarnaast hebben de meeste gemeenten nog een extraatje, zeker voor kinderen.
Desnoods van het vakantiegeld. Het is niet alsof het onmogelijk is om zelf iets te regelen.
Dat gejammer altijd als ouders zelf eens iets moeten ondernemen met of voor hun kinderen..waarom heb je ze dan?
Stereotypen herhalen helpt je niet. En wie ooit fietsen kon, kan dat mogelijk niet meer in het het huidige verkeer oppakken.quote:Op zaterdag 5 april 2025 10:31 schreef Cherni het volgende:
[..]
Wat is te vroeg. Als je 2 vaardigheden zelden kwijt geraakt is het zwemmen en fietsen. Jammer dat schoolzwemmen niet meer mogelijk is. De kosten? Daar twijfel ik aan. We kunnen namens de EU 800 miljard besteden aan wapens en dd subsidies binnen de EU en andere subsidies dan klots het geld tegen de plinten. ICT projecten die totaal mislukken geen probleem. Geld zat om die weer te herstellen. Andere mislukte ov projecten geen probleem als blijkt dat het mislukt. Plots geld zat om de meerprijs te betalen. Maar als iets voor het klootjesvolk betaalt moet worden is er geen geld.
Ik denk eerder dat het te maken heeft met te weinig personeel, te weinig zwembaden in de buurt. De laaste jaren sluiten meer zwembaden de poorten.
Dat kan ik je wel vertellen, gegeven dat onze kinderen niet per se heel snel waren, maar ook weer niet extreem langzaam. Diploma A duurde ongeveer 15 maanden, dus ongeveer 65 lessen a 15 euro per les. Dus zo’n 1000 euro. Tegenwoordig moet je wel beduidend meer kunnen voor diploma A dan pak m beet 30 jaar geleden.quote:Op zaterdag 5 april 2025 10:48 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hoeveel denk jij eigenlijk dat de kinderbijslag is? En wat een A-diploma kost?
Tja, ik heb op zes jarige leeftijd leren zwemmen. Maar jaren niet gezwommen(ook niet in mijn jongste jaren want ben niet zo ern fan van zwemmen) maar als ik nu het water inspringen kan ik nog wel zwemmen. In de jaren 60 kreeg je in klas een en twee schoolzwemmen. Maar het zwembad lag op loopafstand van school. Maar aangezien zwembaden zeker in dorpen massaal sluiten lijkt mij dat het grootste probleem. En dan nog te weinig personeel. Dat past natuurlijk niet meer in de lesuren etc.quote:Op zaterdag 5 april 2025 10:49 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Stereotypen herhalen helpt je niet. En wie ooit fietsen kon, kan dat mogelijk niet meer in het het huidige verkeer oppakken.
Er is een nieuwsbericht aan gewijd, zal op NOS geweest zijn. Ja, al weer wat jaren geleden.
Als je met kleuters privé naar zwemles gaat, maar daarna die kinderen niet meer laat zwemmen (wat op die leeftijd onder je toezicht moet), dan is de zwemvaardigheid waarschijnlijk verdwenen. Dus als die kinderen daar weinig plezier aan beleven of als de ouders moeten jachten om de kinderen overal op tijd te krijgen, dan kan je het beter laten.
Het gaat er dus om, dat ouders die hun kinderen zo vroeg mogelijk op zwemles sturen maar nalaten om tijdens de groei naar grotere sterkere kinderen die het daarmee inderdaad voor mogelijk levenslang leren, hun geld en inspanningen weggegooid hebben maar dat niet wisten. Schijnveiligheid.
Ik kan trouwens niet zwemmen en ben ondanks dat ik in Nederland = waterland woon, nog nooit ergens in het water gevallen. Daar is inderdaad genoeg potentiële kansen op, met fietsen langs het water en zo. En ik kan het niet omdat ik het niet kan. Trek in een gewoon zwembad direct blauw en krijg beweegproblemen, ook tijdens hittegolven.
Dit komt omdat sommigen vinden dat de overheid een alles regulerend orgaan moet zijn die het leven van de mens tot in de kleinste details regelt. Van zwemlessen tot seksuele voorlichting en van gratis onderwijs, kinderopvang, gezondheidszorg en tot gratis menstruatieproducten en subsidies voor de borstvergroting van mannen die denken een vrouw te zijn.quote:Op vrijdag 4 april 2025 20:18 schreef DrDentz het volgende:
Als je kinderen wil doe je ze zelf maar op zwemles. Waarom moet ik dat betalen?
Er even vanuit gaande dat het dan om 1 kind gaat, theoretisch ja. Maar er zijn een heleboel mensen die de kinderbijslag nodig hebben voor andere zaken. Dat je het dan slecht geregeld hebt laat ik even achterwege.quote:Op zaterdag 5 april 2025 10:53 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Dat kan ik je wel vertellen, gegeven dat onze kinderen niet per se heel snel waren, maar ook weer niet extreem langzaam. Diploma A duurde ongeveer 15 maanden, dus ongeveer 65 lessen a 15 euro per les. Dus zo’n 1000 euro. Tegenwoordig moet je wel beduidend meer kunnen voor diploma A dan pak m beet 30 jaar geleden.
5 kwartalen kinderbijslag is (afhankelijk van de leeftijd tijdens de zwemles) een bedrag tussen 1432 en 1739 euro. Dus ja, puur van de kinderbijslag is het al gemakkelijk te betalen.
Een zwembad heb je doorgaans niet om de hoek, zeker nadat al die gemeentelijke baden gesloten zijn. Kortom je moet een bus regelen, en dan ook nog eens een bad. Zeker door de hoge energieprijzen zijn die dingen bijna niet te financieren.quote:Op zaterdag 5 april 2025 10:59 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Er even vanuit gaande dat het dan om 1 kind gaat, theoretisch ja. Maar er zijn een heleboel mensen die de kinderbijslag nodig hebben voor andere zaken. Dat je het dan slecht geregeld hebt laat ik even achterwege.
Maar het kan toch niet zo moeilijk zijn of zoveel kosten om bijvoorbeeld de gymles en een ander prutvak in groep 3 te vervangen door zwemles?
Wat maakt het uit of het om 1 kind gaat of meerdere? Kinderbijslag gaat per kind, ongeacht hoeveel kinderen je hebt. Daarnaast krijg je tot aan een behoorlijke inkomensgrens kindgebonden budget.quote:Op zaterdag 5 april 2025 10:59 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Er even vanuit gaande dat het dan om 1 kind gaat, theoretisch ja. Maar er zijn een heleboel mensen die de kinderbijslag nodig hebben voor andere zaken. Dat je het dan slecht geregeld hebt laat ik even achterwege.
Maar het kan toch niet zo moeilijk zijn of zoveel kosten om bijvoorbeeld de gymles en een ander prutvak in groep 3 te vervangen door zwemles?
Ah, je hebt gelijk. Telfoutje. Het is nog vroegquote:Op zaterdag 5 april 2025 11:04 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Wat maakt het uit of het om 1 kind gaat of meerdere? Kinderbijslag gaat per kind, ongeacht hoeveel kinderen je hebt. Daarnaast krijg je tot aan een behoorlijke inkomensgrens kindgebonden budget.
Oh, en door de gymles neer te zetten als prutvak geef je al eigenlijk aan dat je zonder enige kennis van zaken uit je nek loopt te lullen, wat ook al bleek uit je opmerking over de kinderbijslag.
Beetje bij elkaar gegrabbelde uitgavenbesluiten om verontwaardigd over te zijn, maar tegelijkertijd ergens wel ironisch je voor te stellen dat áls NL over een jaar of 10 weer iets van een inzetbaar leger wilt hebben, alle verse rekruten eerst een half jaartje naar zwemschool De Dolfijn mogen voordat ze überhaupt pief-paf-poef kunnen roepen op de Veluwezoom.quote:Op zaterdag 5 april 2025 10:34 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Niet volgens het nieuwsbericht. Wie zegt dat ze niet willen?
Ik vind okk dat het bii school zou moeten horen.
Maar nee, kost te veel. Omdertussen miljarden naar Oekraïnekk.kabinet
En tandarts, arts en afhankelijk van het onderdeel gratis rijlessen.quote:Op zaterdag 5 april 2025 11:18 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Beetje bij elkaar gegrabbelde uitgavenbesluiten om verontwaardigd over te zijn, maar tegelijkertijd ergens wel amusant je voor te stellen dat áls NL over een jaar of 10 weer iets van een inzetbaar leger wilt hebben, alle verse rekruten eerst een half jaartje naar zwemschool De Dolfijn mogen voordat ze überhaupt pief-paf-poef kunnen roepen op de Veluwezoom.
quote:Op zaterdag 5 april 2025 10:42 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)r-en-tijdrovend.html
Driekwart van de leraren is tegen verplicht schoolzwemmen, achterlijke tokkie.
Gelukkig bevestig je het zelf nogmaals met deze post. Al ben ik eerder geneigd te denken dat ik de tokkies heb beledigd door ze met jou te vergelijken.quote:Op zaterdag 5 april 2025 11:22 schreef MMaRsu het volgende:
[..]mij een tokkie noemen
bro waar heb je het over
Daarnaast nu.nl als serieuze bron nemen
Dit is gewoon gelul allemaal
Die leraren passen zich maar aan
Dat is ongeveer net zo problematisch als dat je ouders je leren rijden en we dus het rijbewijs maar af kunnen schaffen.quote:Op zaterdag 5 april 2025 11:30 schreef the-eye het volgende:
Maar wat is nu precies het probleem om als ouders je kinderen te leren zwemmen?
Niks. Net als dat het ook geen probleem is om als ouder je kind thuisonderwijs te geven.quote:Op zaterdag 5 april 2025 11:30 schreef the-eye het volgende:
Kosten, wachtlijsten, tijd? Dat zijn zo de zaken die ik kan bedenken. Je hebt niet altijd een zwembad in de buurt. En als je als tweeverdiener 40 uur werkt kan dat een probleem zijn. Door te weinig baden zitten de over gebleven baden vol met diverse activiteiten zoals wedstrijdzwemmen, bejaarden, waterpolo, etc etc. Dan kun je mogelijk alleen op tijden terecht die moeilijk zijn in te passen als je ook nog circa 20 km enkel je kind moet brengen. De kosten kunnen ook een rol spelen. Maar dat is moeilijk in te schatten. Dat ligt ook aan je inkomen natuurlijk.quote:Op zaterdag 5 april 2025 11:30 schreef the-eye het volgende:
Tot in de kleinste detailsquote:Op zaterdag 5 april 2025 10:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit komt omdat sommigen vinden dat de overheid een alles regulerend orgaan moet zijn die het leven van de mens tot in de kleinste details regelt. Van zwemlessen tot seksuele voorlichting en van gratis onderwijs, kinderopvang, gezondheidszorg en tot gratis menstruatieproducten en subsidies voor de borstvergroting van mannen die denken een vrouw te zijn.
En om de zoveel jaar komt er weer iets nieuws bij en dan staat men te drammen 'Ja, maar ik heb recht op ...'.
Mij is zwemmen geleerd en later kreeg ik schoolzwemmen en haalde ik een diplomaatje. Hetzelfde geldt voor autorijden (en ik denk dat, dat voor heel veel mensen geldt) Je eerste officiele autorijles was natuurlijk niet de eerste keer dat je in een auto reedquote:Op zaterdag 5 april 2025 11:32 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Dat is ongeveer net zo problematisch als dat je ouders je leren rijden en we dus het rijbewijs maar af kunnen schaffen.
Doe je je kind op een zwemvereniging, dan betaal je maar zo'n 42,50 per KWARTAAL. En daarvoor mogen ze dan op zaterdagmiddag ruim 2,5 uur zwemmen als ze willen. En ja, ze halen dan ook het gewone ABC diploma. Daarnaast leren ze reddingszwemmen, reddend snorkelen, varend redden, en gaan ze 1x per jaar met de vereniging op kamp.quote:Op zaterdag 5 april 2025 10:53 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Dat kan ik je wel vertellen, gegeven dat onze kinderen niet per se heel snel waren, maar ook weer niet extreem langzaam. Diploma A duurde ongeveer 15 maanden, dus ongeveer 65 lessen a 15 euro per les. Dus zo’n 1000 euro. Tegenwoordig moet je wel beduidend meer kunnen voor diploma A dan pak m beet 30 jaar geleden.
5 kwartalen kinderbijslag is (afhankelijk van de leeftijd tijdens de zwemles) een bedrag tussen 1432 en 1739 euro. Dus ja, puur van de kinderbijslag is het al gemakkelijk te betalen.
Ben heel benieuwd hoe dat er uit ziet. Heb je een linkje? Want hier heb je weliswaar zwemverenigingen, maar dat gaat om prestatiegericht zwemmen.quote:Op zaterdag 5 april 2025 11:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Doe je je kind op een zwemvereniging, dan betaal je maar zo'n 42,50 per KWARTAAL. En daarvoor mogen ze dan op zaterdagmiddag ruim 2,5 uur zwemmen als ze willen. En ja, ze halen dan ook het gewone ABC diploma. Daarnaast leren ze reddingszwemmen, reddend snorkelen, varend redden, en gaan ze 1x per jaar met de vereniging op kamp.
Hoe leuk!!
En dit kan, hier in de stad, op zaterdagmiddag. Zwembad is gloednieuw en ligt centraal in de stad.
Het is natuurlijk hopeloos inefficient door al die marktwerking en zeker in het licht van het voorkomen van verdrinkingsdoden. Het zwembad wordt van overheidsgeld betaald, de school wordt van overheidsgeld betaald, de gemeentelijke busvervoerder werd van overheidsgeld betaald, het enige wat men vroeger hoefde te doen was die 3 coordineren in een zwembadrooster en een badmeerster inhuren en alle kinderen konden zwemmen.quote:Op zaterdag 5 april 2025 10:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit komt omdat sommigen vinden dat de overheid een alles regulerend orgaan moet zijn die het leven van de mens tot in de kleinste details regelt. Van zwemlessen tot seksuele voorlichting en van gratis onderwijs, kinderopvang, gezondheidszorg en tot gratis menstruatieproducten en subsidies voor de borstvergroting van mannen die denken een vrouw te zijn.
En om de zoveel jaar komt er weer iets nieuws bij en dan staat men te drammen 'Ja, maar ik heb recht op ...'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |