abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217284435
Trump komt met importtarief van 25 procent voor Europese producten: ‘EU opgericht om VS te naaien’
De Amerikaanse president Donald Trump zegt snel nieuwe importheffingen aan te kondigen die zijn gericht tegen de Europese Unie. Het gaat om tarieven van 25 procent die onder andere gaan gelden voor auto’s uit Europa, zei de president na een kabinetsbijeenkomst.

,,We zullen het erg snel aankondigen en het zal, over het algemeen, om 25 procent gaan”, zei de president bij zijn eerste kabinetsvergadering. De heffingen gelden voor auto’s en veel andere producten, voegde hij eraan toe.

Bij dezelfde vergadering beweerde Trump dat de EU is opgericht ‘om de Verenigde Staten te naaien’. In het verleden was de Amerikaanse regering juist voorstander van de oprichting van het landenblok en uitbreiding naar Oost-Europese lidstaten.

Canada en Mexico kunnen vanaf 2 april importheffingen verwachten van 25 procent, zei de president. Eerder was er sprake van dat de buurlanden van de VS in maart met dit soort heffingen te maken zouden krijgen. ,,De handelstarieven gaan door. Niet alle, maar wel veel”, aldus de president.

Oekraïne
Trump zei ook dat het aan de Europeanen is, en niet aan de Verenigde Staten, om Oekraïne veiligheidsgaranties te geven als onderdeel van een plan om het conflict met Rusland op te lossen. ,,Ik ga geen veiligheidsgaranties geven. We gaan Europa vragen om het te doen omdat, Europa hun directe buur is, maar we gaan ervoor zorgen dat alles goed gaat.’’

De Amerikaanse president zei ook dat Oekraïne het lidmaatschap van de Navo kan ‘vergeten’. ,,De Navo was waarschijnlijk de reden dat deze hele zaak überhaupt begon”, zei Trump over de Russische invasie in Oekraïne.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-te-naaien~a94a038f/
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_217284440
Topickaap!
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_217284443
Winning w/

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_217284470
pi_217284480
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 april 2025 13:12 schreef Ali_boo het volgende:
Winning w/

[ x ]
De NASDAQ Composite staat ook op -6%. Vrijwel alles staat in de min.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_217284484
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 april 2025 13:12 schreef Ali_boo het volgende:
Winning w/

[ x ]
Italie 40 -7% zelfs.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  vrijdag 4 april 2025 @ 13:19:01 #7
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217284492
Nou bedankt Trump je neukt jezelf en zo ongeveer ook de rest van de wereld.
  vrijdag 4 april 2025 @ 13:20:13 #8
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217284503
Ergens komende tijd dus meeting tussen China en EU leiders in Vietnam.
pi_217284518
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 13:19 schreef Momo het volgende:
Nou bedankt Trump je neukt jezelf en zo ongeveer ook de rest van de wereld.
Voordeel is wel dat hij op deze manier hard door zijn politieke kapitaal aan het branden is. Ik denk niet dat zijn gepensioneerde achterban het hem heel erg in dank af zullen nemen als even 25% van hun pensioenpot verdampt op basis van waanbeelden.
pi_217284538
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2025 13:21 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Voordeel is wel dat hij op deze manier hard door zijn politieke kapitaal aan het branden is. Ik denk niet dat zijn gepensioneerde achterban het heel erg lachen vindt als ze hun pensioen in rook op zien gaan op basis van gekte.
Aangezien hij van plan is een dictator te worden heeft hij dat politieke kapitaal niet meer nodig.
pi_217284556
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 13:20 schreef Momo het volgende:
Ergens komende tijd dus meeting tussen China en EU leiders in Vietnam.
Over China gesproken c_/

twitter
pi_217284571
Voor iedereen die nog geen aandelen bezit. Wordt er nu potentieel een hele mooie kans gecreëerd om (straks) te gaan beginnen. Ik ga wachten tot deze heisa weer wat gestabiliseerd is. Ik hoop niet dat dit pas na het trumptijdperk is.
pi_217284577
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 13:17 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
De NASDAQ Composite staat ook op -6%. Vrijwel alles staat in de min.
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 13:18 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Italie 40 -7% zelfs.
Damn -O-
pi_217284600
Canada legt dus ook een tarief van 25 procent op. Op Amerikaanse auto's dan.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 4 april 2025 @ 13:35:56 #15
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_217284612
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 13:28 schreef Korenfok het volgende:
Voor iedereen die nog geen aandelen bezit. Wordt er nu potentieel een hele mooie kans gecreëerd om (straks) te gaan beginnen. Ik ga wachten tot deze heisa weer wat gestabiliseerd is. Ik hoop niet dat dit pas na het trumptijdperk is.
Het is nu al heel verleidelijk om bij te kopen :P
pi_217284617
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 13:23 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Aangezien hij van plan is een dictator te worden heeft hij dat politieke kapitaal niet meer nodig.
Om dat te worden is dat kapitaal juist wel nodig? Als je het eenmaal bent, dan niet meer zo?!
pi_217284618
quote:
Welke aandelen ga je dan straks massaal aanschaffen?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_217284625
quote:
Of op marge als je het aandurft.

Wat ik alleen niet zo snap is dat iedereen toch al wist dat China met stevige tegentarieven zou komen, dus de reactie op de beurs op dat nieuws komt vrij sterk op me over.
  vrijdag 4 april 2025 @ 13:39:39 #19
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217284634
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 13:23 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Kun je deze aantijging ook verder onderbouwen?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217284637
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 13:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Welke aandelen ga je dan straks massaal aanschaffen?
Exchange-traded fund voor de gemiddelde particulier.
pi_217284650
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 april 2025 13:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hij gaat voor een 3e termijn, dat is de korte versie
pi_217284656
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 13:40 schreef Wotte het volgende:

[..]
Exchange-traded fund voor de gemiddelde particulier.
ETF's is een heel breed gebied. S&P of Europese ETF's of grondstoffen ETF of tech ETF's en zo ja wereldwijde tech of Amerikaanse tech ETF?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_217284682
Minus pakweg 6% staan ze bij mij op momenteel. Sinds de aanstelling van Trump denk ik wel 80% van de winsten over de afgelopen twee jaar weggeslagen.

Blind bijkopen natuurlijk.
pi_217284707
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 13:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
ETF's is een heel breed gebied. S&P of Europese ETF's of grondstoffen ETF of tech ETF's en zo ja wereldwijde tech of Amerikaanse tech ETF?
Ik doelde meer op dat de gemiddelde particulier met aandelen bijkopen bedoeld meer geld storten op de beheerd beleggen rekening.
pi_217284748
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 april 2025 13:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je hebt het nieuws deze week gemist dat Trump voor een derde termijn wil gaan?

https://www.nbcnews.com/p(...)e-methods-rcna198752

Er zijn twee manieren, de grondwet wijzigen, wat niet gaat lukken gezien de verhoudingen in beide huizen en in de staten. Dan blijft erg nog een manier over, een autocoup plegen en een dictator worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')