Link naar het concept rapport is hier:quote:STOER haalt bezem door ruimtelijke regelgeving
Adviesgroep STOER spaart heilige huisjes niet in conceptrapport over versnelling woningbouw.
Geen hoger beroep meer bij alle omgevingsvergunningen woningbouw. Een afzonderlijke (en geen cumulatieve) berekening van het geluid van vliegverkeer. ‘Robuuste woningbouw’ toestaan langs het IJsselmeer en in de uiterwaarden. De adviesgroep STOER komt met vergaande voorstellen om de woningbouw in Nederland te versnellen.
.
.
.
.
.
Ze willen dus steilere trappen toestaan. Knettergek natuurlijk. We mogen dus in de toekomst allemaal van de trap donderen omdat we zo nodig met 18 miljoen mensen in een piepklein land moeten leven. Ook echt alles moet wijken voor woningbouw behalve het open grenzen beleid. Mijn stad stikt van de arbeidsmigranten die allemaal woningen voor Nederlandse starters bezet houden. Of bouw nou eindelijk eens die weilanden tussen Rotterdam, Zoetermeer en Dan Haag vol.quote:Trappen minder lui maken (art. 4.26 Bbl, steilere trap toestaan). ---------------- Lagere bouwkosten, meer bruikbaar oppervlakte in de woning. Op korte termijn mogelijk
een wat late 1 april grapquote:adviesgroep STOER, voluit Schrappen Tegenstrijdige en Overbodige Eisen en Regelgeving.
Schreeuw je dan ook naar onbekende mensen dat ze de lift moeten tegenhouden voor je?quote:
Omdat het antwoord er al is. VVD is voor omdat het goed is voor het bedrijfsleven, alles links er van is voor omdat daardoor nog meer asielzoekers en illegalen binnen kunnen komen.quote:Op vrijdag 4 april 2025 08:20 schreef CarbonC het volgende:
En nog steeds vraagt vrijwel niemand zich af waarom de bevolking zo enorm moet (blijven) groeien.
Ok, dat snap ik. Maar lege velden langs bijvoorbeeld snelwegen of naast industrie- en bedrijfsterreinen worden ook niet volgebouwd door de verstikkende regelgeving, terwijl er zat mensen zijn die geen probleem hebben om nabij een snelweg, industrie- of bedrijventerrein te wonen.quote:Op vrijdag 4 april 2025 08:34 schreef Glazenmaker het volgende:
Na net miljarden aan ruimte voor de rivier uit te hebben gegeven nu de uiterwaarden gaan volbouwen lijkt mij niet heel slim.
Afgezien van een ladder is dat wel zo'n beetje de steilste trap die je kunt hebben. Ik zeg: goed bezig!quote:
Omdat de woningen van slechtere kwaliteit zijn.quote:Op vrijdag 4 april 2025 08:31 schreef Erno-BE het volgende:
Als door het schrappen van dit soort regelgeving er meer woningen gebouwd kunnen worden, waarom ook niet? Parkeernorm mag van mij ook flink versoepeld worden.
Wat voor andere oplossingen zijn er volgens jou mogelijk om het tekort aan huisvesting op te lossen?quote:Op vrijdag 4 april 2025 09:10 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Omdat de woningen van slechtere kwaliteit zijn.
Omdat er ook andere oplossingen zijn.
Het is niet zo moeilijk allemaal.
Grenzen dicht / remigratie, weilanden volbouwen.quote:Op vrijdag 4 april 2025 09:18 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Wat voor andere oplossingen zijn er volgens jou mogelijk om het tekort aan huisvesting op te lossen?
Grapje zeker?quote:Op vrijdag 4 april 2025 09:20 schreef mvdejong het volgende:
Leuke steilere trappen. Een vriend van mij moest verhuizen naar zo'n vooroorlogse woning die inderdaad veel steilere trappen had. Toen zijn rug, enkels en knieen steeds slechter werden mocht ik het uiteindelijk meemaken dat hij in mijn aanwezigheid van de trap viel. Hij heeft dat niet overleefd.
Helaas niet.quote:
We kunnen ook stoppen met het steeds verder kunstmatig oppompen van de economie ten koste van alles wat los en vast zit.quote:Op vrijdag 4 april 2025 08:31 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Omdat het antwoord er al is. VVD is voor omdat het goed is voor het bedrijfsleven, alles links er van is voor omdat daardoor nog meer asielzoekers en illegalen binnen kunnen komen.
Ben het met je eens hoor. Maar dit is hoe VVD66 het ziet.quote:Op vrijdag 4 april 2025 09:37 schreef CarbonC het volgende:
[..]
We kunnen ook stoppen met het steeds verder kunstmatig oppompen van de economie ten koste van alles wat los en vast zit.
Daar zijn wij als mensheid niet toe in staat lijkt het.quote:Op vrijdag 4 april 2025 09:37 schreef CarbonC het volgende:
[..]
We kunnen ook stoppen met het steeds verder kunstmatig oppompen van de economie ten koste van alles wat los en vast zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |