Kritiek delen waar wel antisemitische elementen in zitten is ook weer niet zo slim natuurlijk.quote:Op maandag 19 mei 2025 15:19 schreef Bluesdude het volgende:
Gary Lineker, nieuwste slachtoffer van cancelculture.
https://nos.nl/artikel/25(...)-presentator-van-bbc
Niet slim...quote:Op maandag 19 mei 2025 15:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kritiek delen waar wel antisemitische elementen in zitten is ook weer niet zo slim natuurlijk.
Foto van een rat delen is niet erg handig natuurlijk. Cancel culture, tja ik geloof er niet in we kunnen in Amerika zien dat zelfs de grootste schoften nog niet gecanceled worden. Hij zal eerder gewoon pech hebben dat ze hem makkelijk kunnen missen en dat de BBC natuurlijk ver van controverse wil blijven. Een Johan Derksen zou niet gecanceled kunnen worden als hij precies dezelfde shit zou delen.quote:Op maandag 19 mei 2025 15:19 schreef Bluesdude het volgende:
Gary Lineker, nieuwste slachtoffer van cancelculture.
https://nos.nl/artikel/25(...)-presentator-van-bbc
Weet ik veel ik ging af op wat er in het artikel stond. Nouja die rat is naar mijn mening antisemitisch in deze context. Uitleg van het zionisme is natuurlijk altijd riskant want die ideologie is compleet gestoord.quote:Op maandag 19 mei 2025 19:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het was geen foto van een rat. Het was een beeld van een icoontje lijkend op rat of muis.
[ afbeelding ]
Was het een filmpje ? Met dat raticoontje steeds in beeld ?
Ik kan zo niet oordelen of het een tweet van klassieke jodenhaat is.
Vast niet, maar in deze gevoelige discussie moet je dat soort fouten gewoon niet maken.quote:Op maandag 19 mei 2025 15:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Niet slim...
Maar was die tweet die hij retweette wel antisemitisch ?
Men zegt.. er was een icoontje van een rat....Maar in welke context was dat ?
De huidige Israelische regeringsleden zijn geen ratten... het zijn schofterige mensen,,, dat is veel erger.
Beetje het "ik ben een Marokkaan" volk zo te zien.quote:Op maandag 19 mei 2025 21:24 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]
ik zie echt veel allochtonen op deze foto van de demonstratie in den haag gisteren tegen israel
Hij deelde deze videoquote:Op maandag 19 mei 2025 15:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Niet slim...
Maar was die tweet die hij retweette wel antisemitisch ?
Men zegt.. er was een icoontje van een rat....Maar in welke context was dat ?
De huidige Israelische regeringsleden zijn geen ratten... het zijn schofterige mensen,,, dat is veel erger.
Dit was ook een wat bredere demonstratie dan het vaste clubje.quote:Op maandag 19 mei 2025 21:24 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]
ik zie echt veel allochtonen op deze foto van de demonstratie in den haag gisteren tegen israel
Als het icoontje van muis of rat bedoeld is een groep mensen te dehumaniseren, dan gaat het over zionisten, niet over Joden op zich.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 06:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hij deelde deze video
https://www.instagram.com(...)MWZ1bWMyOHozNTg4cg==
Het duurde lang voordat ik de rat zag, maar ik ben nooit goed in zoeken geweest. Over de inhoud van de video had ik een heel andere voorstelling gemaakt
https://www.telegraaf.nl/(...)hulp-is-onacceptabelquote:Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Canada dreigen met maatregelen tegen Israël als dat land niet stopt met zijn offensief in Gaza en de beperkingen op de hulpgoederen voor het gebied niet opheft. Ook spreken zij zich uit tegen nieuwe nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever.
quote:De fiscus wil niet inhoudelijk reageren op ‘individuele belastingplichtigen’ vanwege ‘fiscale geheimhoudingsplicht’. Persvoorlichter Sabrina Makhanlal verwijst wel naar een Kamerbrief over het afnemen van de ANBI-status. Hierin wordt beschreven dat een intrekking niet ‘lichtvaardig’ wordt gedaan. Er moet dan informatie zijn van partijen zoals het Openbaar Ministerie (OM) en de fiscale opsporingsdienst (FIOD).
Dat klopt gewoon niet, er is geld gegeven en als je geld geeft kan daar natuurlijk in theorie van alles mee worden gedaan. Bij BOOS suggereerde men vervolgens dus dat er wapens zouden kunnen worden gekocht. Dit is later ontkracht door Christenen voor Israël in zowel een uitgebreid artikel in de Telegraaf als een uitzending.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 22:03 schreef Hanca het volgende:
Die beroerde stichting die wapens wilde geven aan Israëlische kolonisten met een ANBi status bestaat in elk geval niet meer: https://www.nd.nl/nieuws/(...)oneren-maar-is-nu-ha
Website uit de lucht, bankrekening opgeheven en ANBI status ingetrokken. En dat doen ze niet snel:
[..]
Het klopt wel, zie het ND artikel er over.quote:Op woensdag 21 mei 2025 11:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat klopt gewoon niet, er is geld gegeven en als je geld geeft kan daar natuurlijk in theorie van alles mee worden gedaan. Bij BOOS suggereerde men vervolgens dus dat er wapens zouden kunnen worden gekocht. Dit is later ontkracht door Christenen voor Israël in zowel een uitgebreid artikel in de Telegraaf als een uitzending.
Boos suggereert niks. Het was notabene Nati Rom zelf die beweerde dat hij wapens zou kunnen subsidiëren met geld dat hij krijgt.quote:Op woensdag 21 mei 2025 11:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat klopt gewoon niet, er is geld gegeven en als je geld geeft kan daar natuurlijk in theorie van alles mee worden gedaan. Bij BOOS suggereerde men vervolgens dus dat er wapens zouden kunnen worden gekocht. Dit is later ontkracht door Christenen voor Israël in zowel een uitgebreid artikel in de Telegraaf als een uitzending.
Nadat er door BOOS en Investico hier specifiek naar door werd gevraagd. En dit benadrukt wat ik aangaf: zou kunnen. Dat is suggestief.quote:Op woensdag 21 mei 2025 12:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Boos suggereert niks. Het was notabene Nati Rom zelf die beweerde dat hij wapens zou kunnen subsidiëren met geld dat hij krijgt.
Natuurlijk is die er wel, die zijn immers opgelaaid na aanleiding van deze suggestieve claims dat Christenen voor Israël dus wapens zou bekostigen voor Joden op de Westelijke Jordaanoever en huisjes bouwt op Palestijnse grond.quote:Op woensdag 21 mei 2025 12:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Telegraaf begint over de 'orkaan aan dreigementen' die CvI treft. Alsof er een causaliteit is. Wat kan Tim Hofman daar aan doen? Er zijn al twee keer eerder, voor deze boos uitzending, twee keer artikelen gepubliceerd hoe CvI te maken krijgt met dreigementen. Het is dus niet nieuw ofzo. Dreigementen of intimidatie is maximaal fout, dat staat buiten kijf. Het heeft alleen niks te maken met dit artikel van boos investico, of het argument moet zijn dat gevoelige onderwerpen met rust gelaten moet worden. Dat kan.
Nee, hij geeft aan donaties sowieso liever cash te willen hebben en dat daarmee zouden wapens kunnen worden subsidieert voor mensen die een wapenvergunning hebben. De activisten van BOOS werken vervolgens het beeld omdat Christenen voor Israël dus ook geld overmaakt naar deze organisatie, daar dus wellicht ook wel wapens van zullen worden gekocht.quote:Op woensdag 21 mei 2025 12:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Telegraaf en CvI verdedigen zich met het argument dat er geen facturen zijn en dus geen wapens gekocht zijn. Dat die facturen ontbreken is net wat Boos investico ook al aangaf. Nati Rom legt op tape uit hoe hij het 'off the books' doet, 'secretly', en hoe die man van CvI hem geld in cash geeft....
Zeker wel, er wordt de hele tijd verwezen naar dit gezet als 'bezet' en Israëlische (lees: Joodse) aanwezigheid als per definitie 'illegaal'. Wat op zijn minst opmerkelijk is want dit is betwist gebied en het is niet de aanwezigheid van Joden op de Westelijke Jordaanoever die een vredesproces in de weg staan, het is het herhaaldelijke afwijzen van een tweestatenoplossing door de Palestijnen en het aanhoudende Palestijnse terrorisme dat dit doet.quote:Op woensdag 21 mei 2025 12:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Telegraaf meldt dat Volgens Tim Hofman (ipv boos investico) alle nederzettingen illegaal zijn. Dat heeft 'hij' niet beweerd. Ze quoten het Nederlandse kabinet, op rijksoverheid.nl, waar staat dat conform internationaal recht de nederzettingen illegaal zijn en een vredesproces in de weg staan. Het is een citaat. Boos geeft zelfs het juridische stuk van Israëlische rechtbank die die wijk van Revava een sloopbevel heeft gegeven. Het is dus geen mening. Geert Jan Knoops wordt geciteerd en hij had een jaar eerder over Revava een heel ander standpunt.
Die reden is relatief eenvoudig: grond is daar veel goedkoper dan in Israël zelf.quote:Op woensdag 21 mei 2025 12:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is een goede zaak dat Israël haar inzet om Oekraïne vluchtelingen op te vangen. Het is wel raar dat dit dan net in die wijk in de West Bank gebeurt in plaats van in Israël.
Hamas is bezig met het herstel van de principes van het internationaal recht? Dat is nieuw voor me, maar wel bemoedigend!quote:Op dinsdag 20 mei 2025 07:16 schreef Gehakt_bal het volgende:
Hamas verwelkomt oproep VK, Frankrijk, Canada
Hamas heeft de gezamenlijke verklaring van het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Canada verwelkomd, meldt Al Jazeera. Hamas noemt de oproep "een belangrijke stap" in de richting van het herstel van de principes van het internationaal recht.
https://nos.nl/collectie/(...)e-aanvallen-loopt-op
Daar is een topic over, graag daar posten.quote:Op zondag 25 mei 2025 02:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Human_rights_in_Western_Sahara
zo l;angzamerhand kan je stellen dat heel het Palijstijnse volk een Hamaslid is na de moordpartijen de afgelopen maanden van Isreal.quote:Op zondag 25 mei 2025 10:38 schreef Mutant01 het volgende:
In al deze huizen zaten Hamasleden:
https://www.youtube.com/shorts/C2Xt05-i19E
Holle retoriek en opportunisme omdat 80 procent van de Duitse bevolking inmiddels kritisch is over de door Hamas begonnen oorlog.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 21:37 schreef Hexagon het volgende:
Als je het als Israel zelfs bij Merz verkloot hebt dan heb je het wel bont gemaakt
https://www.nu.nl/midden-(...)met-maatregelen.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |