abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 mei 2025 @ 15:33:22 #151
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217688977
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 15:19 schreef Bluesdude het volgende:
Gary Lineker, nieuwste slachtoffer van cancelculture.
https://nos.nl/artikel/25(...)-presentator-van-bbc
Kritiek delen waar wel antisemitische elementen in zitten is ook weer niet zo slim natuurlijk.
pi_217689023
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 15:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Kritiek delen waar wel antisemitische elementen in zitten is ook weer niet zo slim natuurlijk.
Niet slim...
Maar was die tweet die hij retweette wel antisemitisch ?
Men zegt.. er was een icoontje van een rat....Maar in welke context was dat ?
De huidige Israelische regeringsleden zijn geen ratten... het zijn schofterige mensen,,, dat is veel erger.
pi_217690399
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 15:19 schreef Bluesdude het volgende:
Gary Lineker, nieuwste slachtoffer van cancelculture.
https://nos.nl/artikel/25(...)-presentator-van-bbc
Foto van een rat delen is niet erg handig natuurlijk. Cancel culture, tja ik geloof er niet in we kunnen in Amerika zien dat zelfs de grootste schoften nog niet gecanceled worden. Hij zal eerder gewoon pech hebben dat ze hem makkelijk kunnen missen en dat de BBC natuurlijk ver van controverse wil blijven. Een Johan Derksen zou niet gecanceled kunnen worden als hij precies dezelfde shit zou delen.
pi_217691221
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 17:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Foto van een rat delen
Het was geen foto van een rat. Het was een beeld van een icoontje lijkend op rat of muis.

Was het een filmpje ? Met dat raticoontje steeds in beeld ?
Ik kan zo niet oordelen of het een tweet van klassieke jodenhaat is.
pi_217691318
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 19:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Het was geen foto van een rat. Het was een beeld van een icoontje lijkend op rat of muis.
[ afbeelding ]
Was het een filmpje ? Met dat raticoontje steeds in beeld ?
Ik kan zo niet oordelen of het een tweet van klassieke jodenhaat is.
Weet ik veel ik ging af op wat er in het artikel stond. Nouja die rat is naar mijn mening antisemitisch in deze context. Uitleg van het zionisme is natuurlijk altijd riskant want die ideologie is compleet gestoord.
Slecht geschreven van de NOS inderdaad want op jouw plaatje zou ik ook zeggen dat het eerder een icoon van een rati s dan een afbeelding van. Nogal overdreven om direct voor ontslagen te worden als je je excuses erbij aanbied zoals in dit geval. Als dat alles is dan, ik ga dat filmpje verder niet opzoeken voor meer onderzoek. Ik kan me bij zoiets als dit makkelijk voorstellen dat iemand de rat en connectie met antisemitisme mist.
pi_217691408
Het is een filmpje van 2 minuten? Is dat rat-icoontje steeds in beeld ? En wat werd gezegd en geschreven over zionisme , met welke beelden ? Kwam het rat-theme steeds terug ?
Zionistische lobby ging klagen ?
Ik neem aan, .. het ging die lobby vooral om de tekst: they take the land claim that its theirs ?
pi_217692960

ik zie echt veel allochtonen op deze foto van de demonstratie in den haag gisteren tegen israel
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  maandag 19 mei 2025 @ 22:49:04 #158
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217693676
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 15:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Niet slim...
De huidige Israelische regeringsleden zijn geen ratten... het zijn schofterige mensen,,, dat is veel erger.
Vast niet, maar in deze gevoelige discussie moet je dat soort fouten gewoon niet maken.
  dinsdag 20 mei 2025 @ 04:35:32 #159
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217694387
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 21:24 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]

ik zie echt veel allochtonen op deze foto van de demonstratie in den haag gisteren tegen israel
Beetje het "ik ben een Marokkaan" volk zo te zien.
pi_217694504
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 15:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Niet slim...
Hij deelde deze video
https://www.instagram.com(...)MWZ1bWMyOHozNTg4cg==

Het duurde lang voordat ik de rat zag, maar ik ben nooit goed in zoeken geweest. Over de inhoud van de video had ik een heel andere voorstelling gemaakt
  dinsdag 20 mei 2025 @ 07:16:51 #161
509226 Gehakt_bal
Lekker balletje
pi_217694610
Hamas verwelkomt oproep VK, Frankrijk, Canada
Hamas heeft de gezamenlijke verklaring van het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Canada verwelkomd, meldt Al Jazeera. Hamas noemt de oproep "een belangrijke stap" in de richting van het herstel van de principes van het internationaal recht.

De Israëlische premier Netanyahu reageerde ook op de dreigende maatregelen. Hij zei dat de leiders van Londen, Ottawa en Parijs Hamas "een grote prijs geven voor de genocidale aanval op Israël op 7 oktober" door Israël te vragen een einde te maken aan de oorlog, "nog voordat de Hamas-terroristen aan de grens zijn vernietigd".

https://nos.nl/collectie/(...)e-aanvallen-loopt-op
  dinsdag 20 mei 2025 @ 07:30:41 #162
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217694634
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 21:24 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]

Dit was ook een wat bredere demonstratie dan het vaste clubje.

Intussen is de regering van Israël het ook bij de politieke mainstream aan het verkloten.
pi_217695540
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 06:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hij deelde deze video
https://www.instagram.com(...)MWZ1bWMyOHozNTg4cg==

Het duurde lang voordat ik de rat zag, maar ik ben nooit goed in zoeken geweest. Over de inhoud van de video had ik een heel andere voorstelling gemaakt
Als het icoontje van muis of rat bedoeld is een groep mensen te dehumaniseren, dan gaat het over zionisten, niet over Joden op zich.
Als dehumanisering is dat icoontje flauwekul. Het is best grappig op zich.
Zelf zou ik bij zo'n filmpje niet dit icoontje geplaatst hebben. Eerder een wapperende Palestijnse vlag.
Overigens is wat er gezegd werd juist.....En daar ligt een groot deel van de pijn van de zionistische klagers: die waarheid verbloemen door te wijzen naar jodenhaat.
pi_217695625
quote:
Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Canada dreigen met maatregelen tegen Israël als dat land niet stopt met zijn offensief in Gaza en de beperkingen op de hulpgoederen voor het gebied niet opheft. Ook spreken zij zich uit tegen nieuwe nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever.
https://www.telegraaf.nl/(...)hulp-is-onacceptabel

Nederland moet zich direct aansluiten bij deze verklaring als de maatregelen bekend worden. Direct uitvoeren.
Zal de regering Schoof dit doen?
Of lullen ze ook als Rutte over 'rode lijn' of 'streep in het zand' en niks veel doen,
Zullen de 3 genoemde staten hun dreigement waar maken. Hoeveel andere staten sluiten zich aan ?

Voorlopig kun je cynisch zijn over de steun van westerse naties voor het roofzuchtig koloniaal zionisme. Reeds meer dan 75 jaar. Zal men echt nu die steun opzij zetten
  dinsdag 20 mei 2025 @ 21:21:07 #165
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_217702675
Die beroerde stichting die wapens wilde geven aan Israëlische kolonisten met een ANBi status bestaat in elk geval niet meer: https://www.nd.nl/nieuws/(...)oneren-maar-is-nu-ha

Website uit de lucht, bankrekening opgeheven en ANBI status ingetrokken. En dat doen ze niet snel:
quote:
De fiscus wil niet inhoudelijk reageren op ‘individuele belastingplichtigen’ vanwege ‘fiscale geheimhoudingsplicht’. Persvoorlichter Sabrina Makhanlal verwijst wel naar een Kamerbrief over het afnemen van de ANBI-status. Hierin wordt beschreven dat een intrekking niet ‘lichtvaardig’ wordt gedaan. Er moet dan informatie zijn van partijen zoals het Openbaar Ministerie (OM) en de fiscale opsporingsdienst (FIOD).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 21 mei 2025 @ 11:09:35 #167
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217706288
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 22:03 schreef Hanca het volgende:
Die beroerde stichting die wapens wilde geven aan Israëlische kolonisten met een ANBi status bestaat in elk geval niet meer: https://www.nd.nl/nieuws/(...)oneren-maar-is-nu-ha

Website uit de lucht, bankrekening opgeheven en ANBI status ingetrokken. En dat doen ze niet snel:
[..]

Dat klopt gewoon niet, er is geld gegeven en als je geld geeft kan daar natuurlijk in theorie van alles mee worden gedaan. Bij BOOS suggereerde men vervolgens dus dat er wapens zouden kunnen worden gekocht. Dit is later ontkracht door Christenen voor Israël in zowel een uitgebreid artikel in de Telegraaf als een uitzending.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217706893
quote:
14s.gif Op woensdag 21 mei 2025 11:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat klopt gewoon niet, er is geld gegeven en als je geld geeft kan daar natuurlijk in theorie van alles mee worden gedaan. Bij BOOS suggereerde men vervolgens dus dat er wapens zouden kunnen worden gekocht. Dit is later ontkracht door Christenen voor Israël in zowel een uitgebreid artikel in de Telegraaf als een uitzending.
Het klopt wel, zie het ND artikel er over.
https://www.nd.nl/nieuws/(...)rlandse-sti?frommail

Het is ook Stichting Israel Heartland, geen Christenen voor Israël. Totaal andere stichting, niets met elkaar te maken. Christenen voor Israël heeft eenmalig aan deze stichting gedoneerd en is daar toen uit eigen beweging al mee gestopt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_217707076
quote:
14s.gif Op woensdag 21 mei 2025 11:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Boos suggereert niks. Het was notabene Nati Rom zelf die beweerde dat hij wapens zou kunnen subsidiëren met geld dat hij krijgt.

Telegraaf begint over de 'orkaan aan dreigementen' die CvI treft. Alsof er een causaliteit is. Wat kan Tim Hofman daar aan doen? Er zijn al twee keer eerder, voor deze boos uitzending, twee keer artikelen gepubliceerd hoe CvI te maken krijgt met dreigementen. Het is dus niet nieuw ofzo. Dreigementen of intimidatie is maximaal fout, dat staat buiten kijf. Het heeft alleen niks te maken met dit artikel van boos investico, of het argument moet zijn dat gevoelige onderwerpen met rust gelaten moet worden. Dat kan.

Telegraaf en CvI verdedigen zich met het argument dat er geen facturen zijn en dus geen wapens gekocht zijn. Dat die facturen ontbreken is net wat Boos investico ook al aangaf. Nati Rom legt op tape uit hoe hij het 'off the books' doet, 'secretly', en hoe die man van CvI hem geld in cash geeft....

Telegraaf en CvI melden dat Al Jazeera meegewerkt heeft. Dat klopt niet. Al Jazeera is zoals andere media vooraf geïnformeerd over de informatie die gepubliceerd zou gaan worden. De bekende 'onder embargo' zoals gebruikelijk is. Ik citeer 'een jeugdjournaal' of 'trouw' wordt van te voren ook geïnformeerd. Zodat zij als ze willen na de publicatie er een eigen stuk of artikel over kunnen maken.

Telegraaf meldt dat Volgens Tim Hofman (ipv boos investico) alle nederzettingen illegaal zijn. Dat heeft 'hij' niet beweerd. Ze quoten het Nederlandse kabinet, op rijksoverheid.nl, waar staat dat conform internationaal recht de nederzettingen illegaal zijn en een vredesproces in de weg staan. Het is een citaat. Boos geeft zelfs het juridische stuk van Israëlische rechtbank die die wijk van Revava een sloopbevel heeft gegeven. Het is dus geen mening. Geert Jan Knoops wordt geciteerd en hij had een jaar eerder over Revava een heel ander standpunt.

Het is een goede zaak dat Israël haar inzet om Oekraïne vluchtelingen op te vangen. Het is wel raar dat dit dan net in die wijk in de West Bank gebeurt in plaats van in Israël.

Je kan de reactie van boos investico op dat artikel van de Telegraaf en CvI zelf luisteren op
https://npo.nl/luister/podcasts/472-radio-boos/123290
  woensdag 21 mei 2025 @ 13:36:56 #170
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217707724
quote:
1s.gif Op woensdag 21 mei 2025 12:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Boos suggereert niks. Het was notabene Nati Rom zelf die beweerde dat hij wapens zou kunnen subsidiëren met geld dat hij krijgt.
Nadat er door BOOS en Investico hier specifiek naar door werd gevraagd. En dit benadrukt wat ik aangaf: zou kunnen. Dat is suggestief.

Het enige doel lijkt hier dan ook om meer haat te zaaien, de publieke opinie verder te beïnvloeden en Israël en pro-Israëlische organisaties als Christenen voor Israël in een negatief daglicht te zetten omdat er binnen de contreien van de BNN/VARA en ook De Groene Amsterdammer het idee bestaat dat Israël een illegaal land is en dé tumor in de deze regio, die de zogenaamd inheemse bewoners (Palestijnen) onderdrukt.

Niets is natuurlijk minder waar. En als kers op de taart wordt Christenen voor Israël dan ook nog weggezet als 'antisemitisch', waar misschien een behoorlijke portie projectie een rol zal spelen.
quote:

[..]
Telegraaf begint over de 'orkaan aan dreigementen' die CvI treft. Alsof er een causaliteit is. Wat kan Tim Hofman daar aan doen? Er zijn al twee keer eerder, voor deze boos uitzending, twee keer artikelen gepubliceerd hoe CvI te maken krijgt met dreigementen. Het is dus niet nieuw ofzo. Dreigementen of intimidatie is maximaal fout, dat staat buiten kijf. Het heeft alleen niks te maken met dit artikel van boos investico, of het argument moet zijn dat gevoelige onderwerpen met rust gelaten moet worden. Dat kan.
Natuurlijk is die er wel, die zijn immers opgelaaid na aanleiding van deze suggestieve claims dat Christenen voor Israël dus wapens zou bekostigen voor Joden op de Westelijke Jordaanoever en huisjes bouwt op Palestijnse grond.

Door het verspreiden van een onjuist narratief wordt zo'n organisatie dus zwartgemaakt en weggezet als kwaadaardig. Dát zorgt voor een stortvloed aan negatieve reacties en haat.
quote:

[..]
Telegraaf en CvI verdedigen zich met het argument dat er geen facturen zijn en dus geen wapens gekocht zijn. Dat die facturen ontbreken is net wat Boos investico ook al aangaf. Nati Rom legt op tape uit hoe hij het 'off the books' doet, 'secretly', en hoe die man van CvI hem geld in cash geeft....
Nee, hij geeft aan donaties sowieso liever cash te willen hebben en dat daarmee zouden wapens kunnen worden subsidieert voor mensen die een wapenvergunning hebben. De activisten van BOOS werken vervolgens het beeld omdat Christenen voor Israël dus ook geld overmaakt naar deze organisatie, daar dus wellicht ook wel wapens van zullen worden gekocht.
quote:

[..]
Telegraaf meldt dat Volgens Tim Hofman (ipv boos investico) alle nederzettingen illegaal zijn. Dat heeft 'hij' niet beweerd. Ze quoten het Nederlandse kabinet, op rijksoverheid.nl, waar staat dat conform internationaal recht de nederzettingen illegaal zijn en een vredesproces in de weg staan. Het is een citaat. Boos geeft zelfs het juridische stuk van Israëlische rechtbank die die wijk van Revava een sloopbevel heeft gegeven. Het is dus geen mening. Geert Jan Knoops wordt geciteerd en hij had een jaar eerder over Revava een heel ander standpunt.
Zeker wel, er wordt de hele tijd verwezen naar dit gezet als 'bezet' en Israëlische (lees: Joodse) aanwezigheid als per definitie 'illegaal'. Wat op zijn minst opmerkelijk is want dit is betwist gebied en het is niet de aanwezigheid van Joden op de Westelijke Jordaanoever die een vredesproces in de weg staan, het is het herhaaldelijke afwijzen van een tweestatenoplossing door de Palestijnen en het aanhoudende Palestijnse terrorisme dat dit doet.
quote:

[..]
Het is een goede zaak dat Israël haar inzet om Oekraïne vluchtelingen op te vangen. Het is wel raar dat dit dan net in die wijk in de West Bank gebeurt in plaats van in Israël.
Die reden is relatief eenvoudig: grond is daar veel goedkoper dan in Israël zelf.

De conclusie van deze hele aflevering is dat het weer een bijzonder staaltje stemmingmakerij was uit de te verwachte kringen, waar er immers een pathologische obsessie is met het vermeende leed van de Palestijnen, voortkomende uit een anti-Westers wereldbeeld en een afkeer en antipathie jegens het enige Joodse land ter wereld waarvan men vindt dat het eigenlijk geen bestaansrecht heeft.

Zo valt het in dit soort activistische reportages ook op, dat en maar één kant kritisch en argwanend wordt bekeken. Betrokken Palestijnen, zoals in deze reportage een vermeende Palestijnse olijfboer, kunnen alles claimen en zeggen en worden meteen op hun blauwe ogen vertrouwd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 21 mei 2025 @ 14:49:19 #171
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_217708325
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 07:16 schreef Gehakt_bal het volgende:
Hamas verwelkomt oproep VK, Frankrijk, Canada
Hamas heeft de gezamenlijke verklaring van het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Canada verwelkomd, meldt Al Jazeera. Hamas noemt de oproep "een belangrijke stap" in de richting van het herstel van de principes van het internationaal recht.

https://nos.nl/collectie/(...)e-aanvallen-loopt-op
Hamas is bezig met het herstel van de principes van het internationaal recht? Dat is nieuw voor me, maar wel bemoedigend!

Je zou zeggen dat ze dan snel overgaan tot a) de resterende gijzelaars vrijlaten, b) stoppen met vechten en verschuilen tussen non-combattanten, en c) zichzelf opheffen - ze zijn (volgens die internationale regels) immers een terreurorganisatie.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_217722047
Netanyahu pleit openlijk voor etnische zuivering van Gaza als voorwaarde voor einde aan de oorlog

Ze zijn al anderhalf jaar bezig met de Gazanen terroriseren, vermoorden, hun steden kapotbombarderen.
Het was al een plan wat men anderhalf jaar niet bekend maakte.
Hoe heette die Oostenrijker ook al weer die ooit een volk wilde ' wegzuiveren'
  zondag 25 mei 2025 @ 02:01:19 #174
396550 Richestorags
pi_217742556
Bekijk deze YouTube-video

Wel een interessant perspectief. David Hearst vergelijkt de situatie met Vietnam voor Amerika. Israel kan elke slag winnen maar de oorlog verliezen ze. De PR battle die ze voeren in de westerse media zijn ze aan het verliezen. Daarbij zal er een nieuwe generatie vrijheidsstrijders opstaan, zoals de vrijheidsstrijders van nu op zijn gestaan nadat ze zien dat 20 jaar na Oslo er geen voortuigang is. Israel heeft na Oslo flink wat West Bank gekoloniseerd maar de Palestijnen hebben er niets uit gehaald. Netanyahu heeft de twee staten oplossing inmiddels ook van de hand gewezen. En hun grootste bondgenoot Amerika lijkt tegenwoordig meer te kunnen verdienen aan Qatar, SA etcetera.
pi_217742997
quote:
Daar is een topic over, graag daar posten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_217744189
In al deze huizen zaten Hamasleden:

https://www.youtube.com/shorts/C2Xt05-i19E
Allah Al Watan Al Malik
pi_217744623
quote:
2s.gif Op zondag 25 mei 2025 10:38 schreef Mutant01 het volgende:
In al deze huizen zaten Hamasleden:

https://www.youtube.com/shorts/C2Xt05-i19E
zo l;angzamerhand kan je stellen dat heel het Palijstijnse volk een Hamaslid is na de moordpartijen de afgelopen maanden van Isreal.

En dat is allemaal logisch
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  dinsdag 27 mei 2025 @ 21:37:46 #179
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217773529
Als je het als Israel zelfs bij Merz verkloot hebt dan heb je het wel bont gemaakt
https://www.nu.nl/midden-(...)met-maatregelen.html
  woensdag 28 mei 2025 @ 06:14:49 #180
396550 Richestorags
pi_217775019
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 21:37 schreef Hexagon het volgende:
Als je het als Israel zelfs bij Merz verkloot hebt dan heb je het wel bont gemaakt
https://www.nu.nl/midden-(...)met-maatregelen.html
Holle retoriek en opportunisme omdat 80 procent van de Duitse bevolking inmiddels kritisch is over de door Hamas begonnen oorlog.

Op zich is er met wat kritiek ook niks mis: er ontbreekt een duidelijk kader, duidelijke doelstellingen en een duidelijk tijdspad voor de oorlog. Er wordt niet duidelijk gemaakt hoe men Hamas precies wil verslaan en "wat daarna".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')