Als de PA dat zou toelaten in hun racistische etnostaat. Zelfs Arabische Israëli kunnen zich niet vestigen daarquote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Joden mogen zich daar vestigen op een legale manier. Joodse kolonisten moeten gewoon opzouten.
Tot nu toe brengen de Joden die zich daar vestigen de Israelische staat met zich mee en branden de huizen van de Palestijnen af. Dus tja...quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als de PA dat zou toelaten in hun racistische etnostaat. Zelfs Arabische Israëli kunnen zich niet vestigen daar
Nee hoor. De gebieden waar we het nu over hebben vallen daar dus niet onder.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als de PA dat zou toelaten in hun racistische etnostaat. Zelfs Arabische Israëli kunnen zich niet vestigen daar
Overigens zijn er in de WB gebieden waar Joden zich wel mogen vestigen, Area C.
Problematisch zijn de kolonisten die Palestijnen van hun bestaande land aftrappen en geweld gebruiken.
Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg dat er gebieden zijn waar ze zich wél mogen vestigen.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee hoor. De gebieden waar we het nu over hebben vallen daar dus niet onder.
Je zult mij nooit dit soort praktijken van die extreem geloofsfanatieke, door een smalle genenpoel geplaagde migranten zien verdedigen.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tot nu toe brengen de Joden die zich daar vestigen de Israelische staat met zich mee en branden de huizen van de Palestijnen af. Dus tja...
Je zegt wel meer dingen niet. Alles om de Israëli uit de wind te houden. Moet vermoeiend zijn lijkt me. Gewoon kolonisatie zitten goedpraten alsof het niks is. Je bent slimmer dan dat. Ook wat onder area C valt is gewoon betwist gebied en betreft schending van internationaal recht.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg dat er gebieden zijn waar ze zich wél mogen vestigen.
Helaas. Lees even mijn post boven je.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je zegt wel meer dingen niet. Alles om de Israëli uit de wind te houden. Moet vermoeiend zijn lijkt me. Gewoon kolonisatie zitten goedpraten alsof het niks is. Je bent slimmer dan dat. Ook wat onder area C valt is gewoon betwist gebied en betreft schending van internationaal recht.
Je doet het anders gewoon nog in dit topic. Een nieuwsbericht over de oprichting van kolonies op de WB afdoen met: de poster wegzetter als Jodenhater en vervolgens de achterlijke vraag stellen waarom Joden daar niet zouden mogen wonen.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je zult mij nooit dit soort praktijken van die extreem geloofsfanatieke, door een smalle genenpoel geplaagde migranten zien verdedigen.
Freudian slip much? Ik zei "je kunt je haat slecht verbergen". Ik heb niet expliciet gemaakt of ik daar Jodenhaat mee bedoelde. Ik doelde op afkeer van Israëli. Maar waar de mond vol van is....quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je doet het anders gewoon nog in dit topic. Een nieuwsbericht over de oprichting van kolonies op de WB afdoen met: de poster wegzetter als Jodenhater en vervolgens de achterlijke vraag stellen waarom Joden daar niet zouden mogen wonen.
Wie hou je nou voor de gek?
Niks freudian slip, gewoon onderdeel van je frame. Het feit dat je het niet expliciet maakte zegt al genoeg. Ik had het zeer specifiek over de staat Israël en niet over de individuele Israëli. Schurken-staat.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:42 schreef Richestorags het volgende:
Freudian slip much? Ik zei "je kunt je haat slecht verbergen". Ik heb niet expliciet gemaakt of ik daar Jodenhaat mee bedoelde. Maar waar de tong van overloopt....
Het staat gelijk aan shoot the messenger en proberen vooral het frame anti-semiet neer te zetten door het te vervolgen met de suggestieve vraag: waarom zouden Joden zich daar niet mogen vestigen?quote:Overigens staat dat niet gelijk aan "goedpraten van kolonisatie" maar dat even terzijde.
Dus als een achterlijke van een gebouw af springt doe jij dat ook? Had iets meer intelligentie van je verwacht. Dat bij hen enige objectiviteit ver te zoeken is dat is niks nieuws.quote:Ik stel een generieke vraag waarom Joden daar niet zouden mogen wonen, voortboordurend op wat @:Capricia inbracht en in een ander topic @:Howardroark
Daar lopen de meningen dus over uiteen. Bovendien is het juist geen betwist gebied, maar wordt het (ten onrechte) als Palestijns gebied gezien. Dáárom wordt de aanwezigheid van Joden daar ook geproblematiseerd. Wat overigens niet bij Israëlische Arabieren wordt gedaan, wat het dan weer heel discutabel maakt allemaal.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je zegt wel meer dingen niet. Alles om de Israëli uit de wind te houden. Moet vermoeiend zijn lijkt me. Gewoon kolonisatie zitten goedpraten alsof het niks is. Je bent slimmer dan dat. Ook wat onder area C valt is gewoon betwist gebied en betreft schending van internationaal recht.
Daar lopen de meningen helemaal niet over uiteen. Het is gewoon een feit dat het betwist gebied is. Nog los van het feit dat het vestigen van de nederzettingen altijd gepaard gaat met geweld of treiteren en moedwillig wegjagen van de daar al wonende mensen.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar lopen de meningen dus over uiteen. Bovendien is het juist geen betwist gebied, maar wordt het (ten onrechte) als Palestijns gebied gezien. Dáárom wordt de aanwezigheid van Joden daar ook geproblematiseerd. Wat overigens niet bij Israëlische Arabieren wordt gedaan, wat het dan weer heel discutabel maakt allemaal.
Als je over een staat alleen praat kan je semantisch gezien niet over "ze zijn zo zielig" praten. Dan heb je het over de inwoners van de staat. Ik red je nog doordat ik het over Israëli heb, dus ik trek dat zelf los van Joden. Ik beschuldig je niet van generieke Jodenhaat. Uit je minachtende woorden blijkt een zekere afkeer, of wilde je dat ontkennen? Dat is overigens niet erg, ik veroordeel je er niet om. Ik begrijp prima dat jij een zekere afkeer hebt naar de staat Israël en haar inwoners.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niks freudian slip, gewoon onderdeel van je frame. Het feit dat je het niet expliciet maakte zegt al genoeg. Ik had het zeer specifiek over de staat Israël en niet over de individuele Israëli. Schurken-staat.
Ik ben er niet van overtuigd dat jij een antisemiet bent. Ik heb een hoop andere indrukken van je, niet dat je een antisemiet bent.quote:Het staat gelijk aan shoot the messenger en proberen vooral het frame anti-semiet neer te zetten
Sloeg niet specifiek op deze groep. En ik heb al duidelijk gemaakt dat ik een broertje dood heb aan een hoop van die kolonisten. Waarom niet? Enerzijds zie je me kennelijk als nog enige intelligentie bezittend, maar vervolgens trek je dat niet door op dat het dan vreemd zou zijn om een volslagen debiel als Ben Gvir en zijn Amerikaanse geloofsfanatieke kolonistenlegertje (die niks van mij moeten hebben) te steunen.quote:door het te vervolgen met de suggestieve vraag: waarom zouden Joden zich daar niet mogen vestigen?
Ik heb bepaalde kolonisten al veroordeeld.quote:In reactie op een nieuwsbericht over nederzettingen in betwist gebied. Nogmaals, je bent jezelf voor de gek aan het houden. Zelfs nu heb je geen enkele inhoudelijke reactie op dat bericht gegeven en lul je er wijselijk omheen.
Niemand zit geheel objectief in deze shitshow. Welke kant ze ook opleunen, dat betekent dat niet dat ze nooit valide punten of bronnen aanbrengen ter discussie.quote:Dus als een achterlijke van een gebouw af springt doe jij dat ook? Had iets meer intelligentie van je verwacht. Dat bij hen enige objectiviteit ver te zoeken is dat is niks nieuws.
Nee hoor, dat klopt simpelweg niet.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 20:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar lopen de meningen helemaal niet over uiteen. Het is gewoon een feit dat het betwist gebied is. Nog los van het feit dat het vestigen van de nederzettingen altijd gepaard gaat met geweld of treiteren en moedwillig wegjagen van de daar al wonende mensen.
Daarom. Het is een complex gebied.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, dat klopt simpelweg niet.
Als het betwist gebied zou zijn, kan het ook niet bezet zijn immers leggen meerdere partijen dan claim op een gebied waarvan nog geen eigenaar is vastgesteld. De Westelijke Jordaanoever wordt gezien als Palestijns gebied, daarom wordt er ook naar verwezen als 'occupied Palestinian territory'. Het idee is dus dat Israël gebied bezet dat eigenlijk de Palestijnen toebehoort.
Daarnaast gaat de bouw van de dorpen daar helemaal niet altijd gepaard met geweld of treiteren, omdat het simpelweg een bergachtig en relatief dunbevolkt gebied is en dorpen ook juist vaak juist op nog niet bewoonde grond worden gebouwd.
Het merendeel van de Joden die op de Westelijke Jordaanoever wonen zijn in tegenstelling tot wat veel Westerse media de kijker en lezer willen laten geloven, ook hele normale mensen die daar vaak vanuit financiële redenen hun heil zoeken. Dit is ook waarom Arabische Israëliërs vaak daar een tweede huis proberen aan te schaffen.
Oh absoluut niet, je kan het namelijk ook hebben over de vertegenwoordigers van dr staat, Netanyahu en co. Die zo zielig zijn en wel zo moeten acteren, want anders is er geen vrede mogelijk. Althans, dat is het verhaal waar zij mee komen.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:06 schreef Richestorags het volgende:
Als je over een staat alleen praat kan je semantisch gezien niet over "ze zijn zo zielig" praten. Dan heb je het over de inwoners van de staat.
Je redt me niet, je poogde te framen en dat is gewoon niet gegaan zoals je wensde. Ik heb zeker een afkeer tegen de Israelische staat, evenzo jegens Hamas overigens. En evenzo heb ik niets tegen onschuldige inwoners van welk land dan ook.quote:Ik red je nog doordat ik het over Israëli heb, dus ik trek dat zelf los van Joden. Ik beschuldig je niet van generieke Jodenhaat. Uit je minachtende woorden blijkt een zekere afkeer, of wilde je dat ontkennen? Dat is overigens niet erg, ik veroordeel je er niet om. Ik begrijp prima dat jij een zekere afkeer hebt naar de staat Israël en haar inwoners.
Het sloeg niet op deze groep, maar je quote wel een bericht over deze groep. Zonder in te gaan op het nieuwsbericht. Gewoon niet. Is dat logisch?quote:Sloeg niet specifiek op deze groep. En ik heb al duidelijk gemaakt dat ik een broertje dood heb aan een hoop van die kolonisten.
Is dat raar om te denken als je met een dergelijke vraag als reactie op mijn bericht komt? De kern van het bericht is dat er schending van het internationaal recht plaatsvindt door oprichten van nieuwe nederzettingen door Joodse kolonisten en dan vraag jij feitelijk waarom dat een probleem is.quote:Waarom niet? Enerzijds zie je me kennelijk als nog enige intelligentie bezittend, maar vervolgens trek je dat niet door op dat het dan vreemd zou zijn om een volslagen debiel als Ben Gvir en zijn Amerikaanse geloofsfanatieke kolonistenlegertje (die niks van mij moeten hebben) te steunen.
Case by case? Misschien het plaatje integraal bekijken. Scheelt een boel. Nederzettingen zijn feitelijk vooruitgeschoven posten van de staat Israël. Een soort van menselijk schild, beetje wat Hamas doet met ziekenhuizen, maar dan in het groot.quote:Ik steun het bestaan van de staat Israël, niet figuren als Ben Gvir en die idioten. Sterker nog, zij vormen een interne bedreiging voor die staat. Ik bekijk echter case bij case en de Westbank is een zeer complex gebied.
Waarom zou je daar uberhaupt enige nuance in willen aanbrengen?quote:Ik heb bepaalde kolonisten al veroordeeld.
Het is alleen geen valide punt. Zoals gezegd zijn het Joodse kolonisten gelieerd aan de Israelische staat die daar komen wonen. Laten we nou niet doen alsof het doodnormale Joden zijn. Ze komen daar met een specifiek doel.quote:Niemand zit geheel objectief in deze shitshow. Welke kant ze ook opleunen, dat betekent dat niet dat ze nooit valide punten of bronnen aanbrengen ter discussie.
Het hele punt is dat het formeel Palestijns gebied is, maar Israël er defacto zeggenschap over heeft. Dat maakt het dus betwist gebied. Zeker als we de positie van de huidige Israelische machthebbers daarin meenemen.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, dat klopt simpelweg niet.
Als het betwist gebied zou zijn, kan het ook niet bezet zijn immers leggen meerdere partijen dan claim op een gebied waarvan nog geen eigenaar is vastgesteld. De Westelijke Jordaanoever wordt gezien als Palestijns gebied, daarom wordt er ook naar verwezen als 'occupied Palestinian territory'. Het idee is dus dat Israël gebied bezet dat eigenlijk de Palestijnen toebehoort.
Ook dunbevolkt gebied is bevolkt gebied. En er zijn genoeg feitelijke documentaties beschikbaar over geweld en treiteren richting de lokale inwoners. Je kan het niet mooi verkopen. Niet bewoonde grond betekent niet dat je het zomaar kan toe-eigenen. Dat is dus niet hoe het werkt.quote:Daarnaast gaat de bouw van de dorpen daar helemaal niet altijd gepaard met geweld of treiteren, omdat het simpelweg een bergachtig en relatief dunbevolkt gebied is en dorpen ook juist vaak juist op nog niet bewoonde grond worden gebouwd.
Ze maken onderdeel uit van de bezettingpolitiek van de staat Israël. Alleen al daarom zijn het geen 'normale mensen'.quote:Het merendeel van de Joden die op de Westelijke Jordaanoever wonen zijn in tegenstelling tot wat veel Westerse media de kijker en lezer willen laten geloven, ook hele normale mensen die daar vaak vanuit financiële redenen hun heil zoeken. Dit is ook waarom Arabische Israëliërs vaak daar een tweede huis proberen aan te schaffen.
Dan heb je dat niet duidelijk verwoord.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh absoluut niet, je kan het namelijk ook hebben over de vertegenwoordigers van dr staat, Netanyahu en co. Die zo zielig zijn en wel zo moeten acteren, want anders is er geen vrede mogelijk. Althans, dat is het verhaal waar zij mee komen.
Nee hoor. Jij maakt ervan dat ik je van Jodenhaat en antisemitisme beschuldigde. Dat liep pas echt niet lekker. Je eigen ambigue taalgebruik liet wel ruimte open voor andere interpretaties, waarin ik nog bijzonder fair naar je was. Ik heb je niet van Jodenhaat beschuldigd, ondanks dat ik door jou al diverse keren van "moslimhaat" en "migrantenhaat" ben beschuldigd.quote:Je redt me niet, je poogde te framen en dat is gewoon niet gegaan zoals je wensde. Ik heb zeker een afkeer tegen de Israelische staat, evenzo jegens Hamas overigens. En evenzo heb ik niets tegen onschuldige inwoners van welk land dan ook.
Volstrekt logisch. Deze groep speelt zich ook af binnen een metacontext.quote:Het sloeg niet op deze groep, maar je quote wel een bericht over deze groep. Zonder in te gaan op het nieuwsbericht. Gewoon niet. Is dat logisch?
Dat was niet wat ik vroeg en ik vroeg niet of het schenden van internationaal recht een probleem was. Ik vroeg waarom ze zich überhaupt niet mogen vestigen daar, doelend op de PA.quote:Is dat raar om te denken als je met een dergelijke vraag als reactie op mijn bericht komt? De kern van het bericht is dat er schending van het internationaal recht plaatsvindt door oprichten van nieuwe nederzettingen door Joodse kolonisten en dan vraag jij feitelijk waarom dat een probleem is.
Zo wensen sommigen van de staat Israël dat te zien ja.quote:Case by case? Misschien het plaatje integraal bekijken. Scheelt een boel. Nederzettingen zijn feitelijk vooruitgeschoven posten van de staat Israël. Een soort van menselijk schild, beetje wat Hamas doet met ziekenhuizen, maar dan in het groot.
Omdat niet elke kolonist problemen veroorzaakt en land van de Palestijnen heeft gepikt. Sommigen wonen daar al lang en lang niet alle settlements zijn op land gebouwd waarvoor Palestijnen zijn verjaagd. De meeste niet zelfs. Bij degenen die dit wel hebben gedaan, geweld gebruiken of Palestijnen anderszins lastigvallen, allemaal praktijken waar ik niks mee heb en terecht dat ze die lui op een sanctielijst zetten.quote:Waarom zou je daar uberhaupt enige nuance in willen aanbrengen?
Ook dat is lang niet altijd zo. Nu, met de huidige regering helaas wel ja.quote:Het is alleen geen valide punt. Zoals gezegd zijn het Joodse kolonisten gelieerd aan de Israelische staat die daar komen wonen.
Anno 2025 waarschijnlijk wel.quote:Laten we nou niet doen alsof het doodnormale Joden zijn. Ze komen daar met een specifiek doel.
Formeel niet, het wordt internationaal zo weggezet in de hoop de tweestatenoplossing levend te kunnen houden. Want voor een functionerende staat zullen de Palestijnen moeten voldoen aan in elk geval de meest de criteria die zijn opgesteld in het Montevideo-verdrag en dat doen ze simpelweg niet.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het hele punt is dat het formeel Palestijns gebied is, maar Israël er defacto zeggenschap over heeft. Dat maakt het dus betwist gebied. Zeker als we de positie van de huidige Israelische machthebbers daarin meenemen.
Dat er geweld is ontken ik dan ook helemaal niet, jouw claim was dat het vestigen van de nederzettingen altijd gepaard gaat met geweld of treiteren en moedwillig wegjagen van de daar al wonende mensen. Dat klopt simpelweg niet. Dat geweld heeft vaak niets met de bouw van dorpen te maken maar simpelweg met clashende Joden en Palestijnen die dicht bij elkaar wonen of via werk (meestal het hoeden van schapen) in conflict met elkaar komen.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ook dunbevolkt gebied is bevolkt gebied. En er zijn genoeg feitelijke documentaties beschikbaar over geweld en treiteren richting de lokale inwoners. Je kan het niet mooi verkopen. Niet bewoonde grond betekent niet dat je het zomaar kan toe-eigenen. Dat is dus niet hoe het werkt.
Een opmerkelijk wereldbeeld dit. Dus mensen die ergens wonen waar delen van de internationale gemeenschap het niet mee over eens is kunnen meteen worden weggezet als 'niet normaal'? Ik betwijfel of je ook zo aankijkt tegen Cypriotische Turken of de honderdduizenden Marokkaanse kolonisten in de Westelijke Sahara.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ze maken onderdeel uit van de bezettingpolitiek van de staat Israël. Alleen al daarom zijn het geen 'normale mensen'.
Elke keer komt het erop neer dat dat met name jouw perceptie is. Word eens wat curieuzer naar andere meningen en lees eens wat beter. Onze meningen staan een stuk dichter bij elkaar dan je denken.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 21:58 schreef Mutant01 het volgende:
Het is duidelijk dat we lijnrecht tegenover elkaar staan als het gaat om kolonisten of de bezette gebieden. Daar gaan we dus nooit uitkomen, dat is wel een duidelijke conclusie die we kunnen trekken.
Dat klopt, formeel niet. Feitelijk wel. Ik kijk graag naar de feitelijke situatie. Dat is inderdaad het punt wat ik maakte.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:00 schreef HowardRoark het volgende:
Formeel niet, het wordt internationaal zo weggezet in de hoop de tweestatenoplossing levend te kunnen houden. Want voor een functionerende staat zullen de Palestijnen moeten voldoen aan in elk geval de meest de criteria die zijn opgesteld in het Montevideo-verdrag en dat doen ze simpelweg niet.
Jij weet net zo goed als ik dat het er wel degelijk mee te maken heeft. De conflicten hebben te maken met eigendom, toegang tot land en woningen. Niet louter 'het is mijn grasveld waar mijn schapen mogen hoeden'. Het versimplificeren doet geen recht aan de werkelijkheid. Nogmaals: er is genoeg documentatie over het geweld, de afzondering en allerlei andere zaken die bij de vestiging (en bescherming) van de nederzettingen komen kijken. Nog los van het feit dat ze per definitie illegaal zijn.quote:Dat er geweld is ontken ik dan ook helemaal niet, jouw claim was dat het vestigen van de nederzettingen altijd gepaard gaat met geweld of treiteren en moedwillig wegjagen van de daar al wonende mensen. Dat klopt simpelweg niet. Dat geweld heeft vaak niets met de bouw van dorpen te maken maar simpelweg met clashende Joden en Palestijnen die dicht bij elkaar wonen of via werk (meestal het hoeden van schapen) in conflict met elkaar komen.
Mensen die bewust verhuizen naar een dergelijk deel (dat is dus wezenlijk anders dan als je daar al woonde) in de wereld vallen daar inderdaad onder. Je bent niet goed snik als je bewust naar een oorlogs of conflict-gebied gaat als een bewuste voorpost van de staat.quote:Een opmerkelijk wereldbeeld dit. Dus mensen die ergens wonen waar delen van de internationale gemeenschap het niet mee over eens is kunnen meteen worden weggezet als 'niet normaal'? Ik betwijfel of je ook zo aankijkt tegen Cypriotische Turken of de honderdduizenden Marokkaanse kolonisten in de Westelijke Sahara.
Het blijkt van niet, want je bent inmiddels al drie keer van positie veranderd. Eerst stelde je dat de Westelijke Jordaanoever betwist gebied was, toen dat het formeel van de Palestijnen was en daar krabbel je nu ook weer van terug wat toch aangeeft dat er nog enige verwarring aan jouw kant is over wat de feitelijke situatie nu precies is.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat klopt, formeel niet. Feitelijk wel. Ik kijk graag naar de feitelijke situatie. Dat is inderdaad het punt wat ik maakte.
Nee hoor, het bouwen van dorpen heeft het er weinig tot niets mee te maken. Dat is over het algemeen niet hoe de conflicten ontstaan. Die ontstaan door provocaties over en weer, waarna Heuveltop/Lehava tuig nog wel eens over wil gaan tot geweld.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij weet net zo goed als ik dat het er wel degelijk mee te maken heeft. De conflicten hebben te maken met eigendom, toegang tot land en woningen. Niet louter 'het is mijn grasveld waar mijn schapen mogen hoeden'. Het versimplificeren doet geen recht aan de werkelijkheid. Nogmaals: er is genoeg documentatie over het geweld, de afzondering en allerlei andere zaken die bij de vestiging (en bescherming) van de nederzettingen komen kijken. Nog los van het feit dat ze per definitie illegaal zijn.
Zowel de Westelijke Jordaanoever als Cyprus en de Westelijke Sahara zijn geen oorlogsgebied.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mensen die bewust verhuizen naar een dergelijk deel (dat is dus wezenlijk anders dan als je daar al woonde) in de wereld vallen daar inderdaad onder. Je bent niet goed snik als je bewust naar een oorlogs of conflict-gebied gaat als een bewuste voorpost van de staat.
Mijn positie is onveranderd. Gewoon goed lezen, scheelt weer een stukje vermeende verwarring.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 22:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het blijkt van niet, want je bent inmiddels al drie keer van positie veranderd. Eerst stelde je dat de Westelijke Jordaanoever betwist gebied was, toen dat het formeel van de Palestijnen was en daar krabbel je nu ook weer van terug wat toch aangeeft dat er nog enige verwarring aan jouw kant is over wat de feitelijke situatie nu precies is.
Oh jawel hoor, de provocaties komen niet uit de lucht vallen natuurlijk. Zo'n dorp bouwen is namelijk al de (eerste) provocatie. Bovendien heb je daar land voor nodig. En dat kan je niet zomaar toe-eigenen.quote:Nee hoor, het bouwen van dorpen heeft het er weinig tot niets mee te maken. Dat is over het algemeen niet hoe de conflicten ontstaan. Die ontstaan door provocaties over en weer, waarna Heuveltop/Levaha tuig nog wel eens over wil gaan tot geweld.
Het zijn conflictgebieden waar met enige regelmaat in meer of mindere mate doden vallen.quote:Zowel de Westelijke Jordaanoever als Cyprus en de Westelijke Sahara zijn geen oorlogsgebied.
Jup bang voor activisten, bang voor jounalisten, bang voor artsen. Israel is een trieste terreurstaat.quote:Op zondag 8 juni 2025 17:21 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]
mijn hemel![]()
Greta gaat ze kapoet maken
Op deze donkere dag (qua weer) weet klaas toch weer een glimlach op mijn gezicht te brengen.quote:Op zondag 8 juni 2025 17:21 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]
Greta gaat ze kapoet maken
Dit vind ik nou echt flauw.quote:Op zondag 8 juni 2025 17:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Jup bang voor activisten, bang voor jounalisten, bang voor artsen. Israel is een trieste terreurstaat.
quote:Israëlische militairen hebben maandagochtend vroeg het activistenschip Madleen onderschept. Bemanningsleden, onder wie klimaatactivist Greta Thunberg en de Nederlander Mark van Rennes, zouden na hun arrestatie naar beelden van de Hamas-aanval op 7 oktober 2023 hebben moeten kijken van het leger.
De Israëlische marine had het schip, dat met hulpgoederen onderweg was naar Gaza, eerder opdracht gegeven om van koers te veranderen. Gaza Freedom Flotilla, de organisatie achter het schip, meldde vervolgens op Instagram dat de Madleen was omsingeld door drones, die het schip ‘bespuiten met een witte, verfachtige substantie’.
Francesca Albanese, de speciaal rapporteur van de Verenigde Naties voor de bezette Palestijnse gebieden, die in contact stond met het schip, maakte bekend dat ze de verbinding heeft verloren. Volgens Albanese vroeg de kapitein haar om het volgende op te nemen: ‘Op het moment dat de boot onderschept werd, was niemand gewond.’
Het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken laat weten dat het schip zijn koers heeft verlegd naar de kust van Israël. Iedereen aan boord is veilig volgens het bericht van het ministerie, en de activisten zullen volgens Israël als ze eenmaal aan wal zijn, terugkeren naar hun landen van herkomst.
quote:EU hield vernietigend rapport over Israëlische oorlogsmisdaden stil
Gisteren 08:00
De Europese Commissie onderzoekt of het associatieverdrag met Israël moet worden opgeschort. Maar uit een gelekt rapport blijkt: zo’n soort onderzoek is allang uitgevoerd. “Het windt er geen doekjes om, het komt erop neer dat de Europese Commissie al maanden geleden concludeerde dat Israël misdaden tegen de mensheid pleegt", vertelt Alejandro Tauber, die namens EUobserver het rapport in handen kreeg, in Bureau Buitenland.
Allesvernietigend
De Nederlandse minister van Buitenlandse Zaken, Caspar Veldcamp, haalde vorige maand het wereldnieuws met zijn oproep aan de Europese Commissie om een onderzoek te beginnen naar de vraag of Israël nog wel voldoet aan de voorwaarden voor samenwerking met de Europese Unie. Dit bleek het laatste zetje dat nodig was om het merendeel van de Europese lidstaten te overtuigen in stemmen met een dergelijk onderzoek.
Veldkamps aanzet en de opstart van het onderzoek was een grote politieke omwenteling voor Europa en een stevige boodschap richting Israël.
Maar nu blijkt uit een gelekt rapport dat zo’n soort onderzoek allang is uitgevoerd. De Europese dienst voor extern optreden rondde in november vorig jaar al een onderzoek af waaruit blijkt dat Israël oorlogsdaden tegen de mensheid pleegt. "Alle buitenlandministers wisten er dus van", vertelt Tauber. “Het is hun eigen onderzoek, wat betekent dat het extensieve geweld tegen burgerdoelen en ziekenhuizen, en de massale detenties ook door de Europese Unie worden onderkend.”
Verdrag opschorten
Het grote verschil tussen het lopende onderzoek en het nu gelekte rapport is dat het huidige onderzoek niet is aangevraagd bij de Speciaal Vertegenwoordiger voor de Mensenrechten, maar bij de Europese Dienst voor Extern Optreden.
"Maar in principe maakt dat weinig uit," zegt Tauber. "In het gelekte rapport is nergens een kritische kanttekening te vinden bij de resultaten. Er is dus geen twijfel over wat daarin is vastgesteld. Als op 23 juni, de dag waarop de resultaten van het huidige onderzoek worden gepresenteerd, blijkt dat op zijn minst een deel van het associatieverdrag niet wordt opgeschort, zou dat zeer omstreden zijn."
Ondertussen blijft het in Brussel muisstil: “Vanuit de Europese dienst wilde niemand commentaar leveren en de Europese Commissie heeft tot nog toe niet gereageerd’’, aldus Tauber.
Dat verrast natuurlijk niemand. Het is zo overduidelijk dat Israel oorlogsmisdaden pleegt, ze livestreamen tegenwoordig 90% van zo'n conflict.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 08:56 schreef Bondsrepubliek het volgende:
EU hield vernietigend rapport over Israëlische oorlogsmisdaden stil
[..]
Greta is er goedkoop van afgekomen lees ik vanochtend. Ze wilde het niet zien en is gewoon losgelaten.quote:Op maandag 9 juni 2025 15:07 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]
knettergek die gasten in Israël
Probeer dit eens verder te onderbouwen, Klaas. Wat zou er precies 'knettergek' zijn?quote:Op maandag 9 juni 2025 15:07 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]
knettergek die gasten in Israël
Ik las ergens dat de Israëlische leger haar op het vliegtuig terug heeft gezet....quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:02 schreef quo_ het volgende:
[..]
Greta is er goedkoop van afgekomen lees ik vanochtend. Ze wilde het niet zien en is gewoon losgelaten.
Ga je nog antwoord geven op HowardRoark?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 14:55 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik las ergens dat de Israëlische leger haar op het vliegtuig terug heeft gezet....
Deze vraag staat nog voor je open. Waarom was het nu zo raar dat Israël deze boot vol activisten heeft onderschept?quote:Op dinsdag 10 juni 2025 12:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Probeer dit eens verder te onderbouwen, Klaas. Wat zou er precies 'knettergek' zijn?
ik denk dat jij het allemaal niet zo goed snaptquote:Op donderdag 12 juni 2025 21:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Deze vraag staat nog voor je open. Waarom was het nu zo raar dat Israël deze boot vol activisten heeft onderschept?
@:klaasweetalles
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |