Wij zijn weer thuis! Hadden op de terugweg 2 uur vastgestaan in het vliegtuig vanwege een soort lekke band maar daarvoor kregen we nog 50 pond aan etensvouchers als tegemoetkoming, dus het diningplan liep nog even door voor het gevoel

Hebben uiteindelijk Lyft gebruikt om op het vliegveld te komen. Werkte heel soepel, alleen had ik een LyftXL geboekt met plaats voor 6 personen (dacht ik), maar dat bleek een pickup te zijn met één achterbank. Niet geheel verantwoord hebben mijn meiden dus samen in één gordel gezeten (nu paste dat nog). Volgende keer dus nog een maatje groter boeken. Verder werkt het enorm soepel. Online boeken en binnen vijf minuten staat er een privé auto voor je neus, en goedkoper (en veel sneller) dan Mears.
We hebben wel weer een geweldig verblijf gehad. Toch weer best wel wat andere dingen gedaan dan de vorige keer en veel minder de nadruk op attracties deze keer. We hebben ook heel wat hotels gezien wat ook wel erg leuk was.
Mijn tips voor anderen:
- zorg voor waterschoenen met een rubberren onderkant voor de waterparken. Die dunne slipons voor binnen in Nederlandse zwembaden hebben na 1 dag al gaten en de vloer is zeker s middags op sommige plaatsen echt gloedheet, al is het wel al veel beter dan twee jaar geleden. Sommige glijbanen moeten schoenen wel uit.
- Doe je maar 1 waterpark, kies dan Blizzard Beach als je de voorkeur geeft aan glijbanen (veel minder gesjouw met banden of matjes), en Typhoon Lagoon als je vooral flinke golven leuk vindt.
- Doe de piratenspeurtocht in Adventureland. Ze zijn niet heel lang (kwartiertje per keer denk ik?) maar wel heel leuk. Houd er wel rekening mee dat het uitgifte punt meestal rond 6 uur al sluit. De Ducktales-speurtocht in Epcot world showcase is vergelijkbaar, maar dan met mobiele telefoon. Dat werkt niet zo soepel met alleen wifi.
- Met kinderen: Koop de paspoortjes in Epcot en laat ze in elk land de stempels verzamelen en (thuis) de stickers er bij plakken.
- Mobile ordering werkt top! Lekker zitten, dan rustig bestellen en binnen een paar minuten ophalen. En het grootste voordeel: ze kunnen geen fouten maken. Een keer bij een ijstent hebben ze geen snackcredits gebruikt maar gewoon de creditcard, en bij Blizzard Beach werden de kindermenu's met adult diningcredits betaald. Bij de receptie van het hotel hebben ze dit overigens heel netjes gecorrigeerd, maar houd dit dus wel in de gaten en noem het expliciet (al hadden we dat ook beide keren toen het fout ging gegaan).
- Heb je QS diningplan, zoek dan van te voren uit waar ze dingen naar je smaak hebben. Er is echt veel meer dan alleen maar friet met chickenstrips maar je moet er soms wel even naar zoeken. Satu'li Kanteen in Animal Kingdom en Docking Bay 7 in Hollywood Studio's zijn wat dat betreft aanraders.Ook bij Yak & Yeti local food cafe hebben ze erg goed eten. Magic Kingdom is het slechtste qua quickservice, maar de flatbread met kip bij Pinocchio was wel erg lekker, ondanks een redelijk slechte reputatie van dit restaurant. Bij de Japanse Quickservice zijn cocktails niet inbegrepen, verder raad ik overal aan om te kijken wat voor drankjes ze hebben, vaak kun je bij volwassen menu's ook slushy's als drankje nemen.
- Zoek ook op waar ze aparte snacks hebben die je zou willen proeven. 1 funnelcake is voldoende voor 2/3 personen, de mickey wafels bij Sleepy Hollow (Magic Kingdom) zijn aanraders, de blue milk in Galaxy's Edge is lekkerder dan je vooraf zou denken. Bij I.C. expeditions in Blizzard Beach kun je erg goede ijsjes krijgen (die ook wat aan de grote kant zijn voor 1 persoon).
- Ga je naar Art of Animation of Riviera, bestel dan niet via de app maar aan de balie, anders krijg je je pasta in kartonnen doosjes ipv op een bord. Pasta is bij beiden wel erg lekker!