Dan boek je voor 30$ een extra Uber erbij. Die paar tientje maken ook niet uit toch.quote:Op woensdag 2 april 2025 23:40 schreef FlyingFish het volgende:
Nog 2 weken... We zijn vooral druk bezig met het plannen van de week voor het bezoek aan WDW. Alvast wat restaurantjes opzoeken buiten Disney (de grootste McDonalds staat op ons lijstje) en een route voor het dagje resorthoppen uitzoeken... We moeten alleen nog vervoer vanuit Disney terug naar het vliegveld regelen. Vorige keer hadden we Sunshine Flyer, maar dat is opgegaan in Mears en dat is wel erg prijzig. Maar een reguliere uber passen we niet in met 5 personen (+ bagage), en vooruit besteld zijn die maar net iets goedkoper.
.
De 14 voor 7 dagen aanbieding hebben ze toch altijd? Dan is de jaarlijkse free diningplan aanbieding daarbij voordeliger. Die zou ook op korte termijn moeten verschijnen dacht ik, die is er jaarlijks van april tot juni ergens. Maar dat is wel met verblijf in een Disney resort.quote:Op donderdag 3 april 2025 12:28 schreef H_T het volgende:
Voor wie twijfelt om dit jaar nog te gaan ziet dit er uit als een mooie aanbieding voor een 14-dagen pas14 dagen is daar nu goedkoper dan 7
14 voor 7 hebben ze vaker, maar nu zit er nog eens wat extra korting op waardoor de pas nu minder is dan ik er vorig jaar voor heb betaaldquote:Op donderdag 3 april 2025 12:40 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
De 14 voor 7 dagen aanbieding hebben ze toch altijd? Dan is de jaarlijkse free diningplan aanbieding daarbij voordeliger. Die zou ook op korte termijn moeten verschijnen dacht ik, die is er jaarlijks van april tot juni ergens. Maar dat is wel met verblijf in een Disney resort.
Oehh spannend!!quote:Op woensdag 2 april 2025 23:40 schreef FlyingFish het volgende:
Nog 2 weken... We zijn vooral druk bezig met het plannen van de week voor het bezoek aan WDW. Alvast wat restaurantjes opzoeken buiten Disney (de grootste McDonalds staat op ons lijstje) en een route voor het dagje resorthoppen uitzoeken... We moeten alleen nog vervoer vanuit Disney terug naar het vliegveld regelen. Vorige keer hadden we Sunshine Flyer, maar dat is opgegaan in Mears en dat is wel erg prijzig. Maar een reguliere uber passen we niet in met 5 personen (+ bagage), en vooruit besteld zijn die maar net iets goedkoper.
Vicky, voor jou ook goed nieuws, dit jaar zullen voor het eerst sinds corona beide waterparken weer tegelijk open zijn! Vanaf eind mei tot september zijn Blizzard Beach en Typhoon Lagoon beide geopend! Met grote kinderen kan ik zeker het golfslagbad van Typhoon Lagoon aanraden. En met het diningplan kun je daar ook gewoon gratis lunchen en drinken halen, wat anders wel flink aan de prijs is (zeker voor drinken).
En vanaf eind mei zullen ook de Villains en kleine Zeemeermin shows gaan draaien. Beide in Hollywood studio's. Daar kun je bijna een hele dag vullen met de verschillende shows. Frozen, Indiana Jones, Belle en het beest, Fantasmic, Disney Junior en dan straks ook nog deze twee nieuwe shows.
Leuk vooruitzicht!quote:Op donderdag 3 april 2025 19:14 schreef KapiteinIglo het volgende:
wij gaan in september ook weer 3 weken! 1 week off en 2 weken on-property
![]()
![]()
![]()
Wij bedenken ons net dat wij van 23 t/m 27april in Cabana Bay slapenquote:Op dinsdag 8 april 2025 23:37 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben net nog overwogen om een nachtje Helios hotel te boeken zodat we preview tickets voor Epic kunnen kopen. Maar dat is weer ¤1k extra, als er überhaupt die dag dan nog tickets beschikbaar zijn, want die kun je niet vooraf boeken. We wachten wel een paar jaar.
Dat zullen we zeker doen inderdaad!quote:Op woensdag 9 april 2025 17:14 schreef FlyingFish het volgende:
Je kan alleen bij de balie ter plaatse tickets kopen indien beschikbaar las ik. Als dat met zekerheid kon hadden we het misschien nog wel gedaan, maar die gok is de moeite niet waard voor ons, op is op en ik gok dat er grote vraag naar is. Maar als je er toch al verblijft zou ik het zeker proberen!
Inderdaad. Wij hebben onze eerste boeking omgedraaid naar Terra Luna. Was maar iets duurder dan het reeds geboekte hotel dus de gok waard. Hopelijk zijn er tickets. Geen idee hoe het is geregeld maar je kan het pas ter plekke regelen.quote:Op woensdag 9 april 2025 17:14 schreef FlyingFish het volgende:
Je kan alleen bij de balie ter plaatse tickets kopen indien beschikbaar las ik. Als dat met zekerheid kon hadden we het misschien nog wel gedaan, maar die gok is de moeite niet waard voor ons, op is op en ik gok dat er grote vraag naar is. Maar als je er toch al verblijft zou ik het zeker proberen!
Er komt geen Harry Potter wereld. De rechten liggen nog altijd bij Warner Bros en hun studio tour ligt daar vlakbij. Dus zij hebben geen toestemming gegevenquote:Op donderdag 10 april 2025 11:09 schreef FlyingFish het volgende:
Universal in Groot Brittannië ben ik ook erg benieuwd naar, maar op de concept art is geen Nintendo World of Harry Potter kasteel/dorpje te herkennen. Wellicht gaan ze voor een ministry of Magic binnenwereld, er staat wel een grote loods, maar een Universal zonder Harry Potter zou echt een gemiste kans zijn in het thuisland van Harry Potter.
Gemiste kans voor ze. Ik denk dat een Harry Potter-land in Universal alleen maar meer mensen (die niet uit de buurt komen) naar de studio’s zal trekken, niet dat mensen dan maar studio’s overslaan.quote:Op zondag 20 april 2025 09:26 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Er komt geen Harry Potter wereld. De rechten liggen nog altijd bij Warner Bros en hun studio tour ligt daar vlakbij. Dus zij hebben geen toestemming gegeven
Fantastisch. Schitterend park.quote:Op dinsdag 22 april 2025 14:58 schreef FlyingFish het volgende:
Hoe was Epic @:Roberto_BOZ ? Alles kunnen doen?
Klinkt heel tof! Ben jaloersquote:Op dinsdag 22 april 2025 21:24 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Fantastisch. Schitterend park.
Begonnen in Nintendo World. Tegelijk fantastisch maar ook heel intens met een overmaat aan prikkels. Muziek hard, overal minigames en niet te doorgronden. Met recht immersive. Ik vond het geweldig maar was na 4 uur in dit gebied kapot. Wel alles gezien. Alle rides gedaan. De Mario Kart ride vond ik top. Minecart Madness ook eeg leuk. Verwarrend want je gaat steeds een andere kant op.
Daarna door naar Isle of Berk. Heb weinig met deze IP. Show bekeken maar was B-modus en niet echt indrukwekkend. Daarna Wing Gliders. Leuke baan.
Snel door naar Stardust Racers. Dit is mijn favoriet. Fantastisch wat een baan. Walk-on dus paar keer gedaan, ook met zonsondergang wat een must is
Geslenterd door Celestial Park. Wat een schoonheid. Ook niet te bevatten waar je bent.
Dark Universe. Monsters Unchained is top attractie. Wat te schreeuwerig naar mijn zin maar wel een blow your mind ervaring. Curse of the Werewolf was een te korte achtbaan. Gelukkig ook een walk-on maar niks om over naar huis te schrijven.
Potter: sfeervol gebied. Minder fantasierijk dan de andere gebieden. Het is wel exht een Europese stad maar dan schoon. Genieten. De ride was niet op te komen helaas.
Al met al: schitterend aangelegd park. Een aantal toprides, diverse infill en goed te bezoeken met kleine kids. We hadden ook ‘maar’ 13 km gelopen wat best weinig is voor zo’n park maar het is effectief opgezet. Je loopt makkeljjk van poort naar poort.
Ik wil terug!
Ik heb bij Tron gewoon gewacht. Stond op 60 minuten was met 30 binnen. Midden op de middag. Guardians ben ik kwart voor sluit de rij ingewandeld. Dat scheelt veel lightning lanes voor je.quote:Op donderdag 1 mei 2025 13:34 schreef FlyingFish het volgende:
Dat tijd tekort herken ik welIk mis vooral de virtual que voor Tron en Guardians, samen met Tiana’s zijn dat de enige rides die we nog moeten (en ook heel graag willen).
Wij zijn gisterenavond naar Fantasmic gegaan. Waren er om 8:10 en hadden toen zeer goede plaatsen, kan echt aanraden om op tijd te gaan. Eerder zaten we helemaal bovenin en de show is met goed zicht op de boten echt veel leuker.
In Disney springs zit ook een fotostudio waar je met photopas gratis gebruik van kan maken. Wij hadden daar vorige keer erg leuke foto’s van de kinderen. Dit jaar slaan we springs over, alleen de LEGO store vinden we leuk, maar aangezien we alleen met handbagage reizen is dat dit jaar ook geen optie, en we hebben tegenwoordig twee LEGO stores in de buurt.
Mocht je bij World of Disney (of elders) van die shoulder pets tegenkomen van knabbel en babbel dan hoor ik het wel graag, die willen mijn dochters heel graag, maar zijn volgens mij al uitverkocht.
Wij waren vandaag ook in Typhoon Lagoon. Druk maar niet zo druk als Blizzard Beach. Morgen ook onze laatste dag. Animal Kingdom hebben we nog veel van gemist (Dinosaur en Lion King) dus daar gaan we in de ochtend heen. Heb voor de avond nog een LL voor Tron en we willen de vuurwerkshow bekijken. Niet ideaal op laatste avond ivm vroeg opstaan op de reisdag, maar zo kwam het nu eenmaal uit.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 05:01 schreef FlyingFish het volgende:
Morgen alweer de laatste volledige dag, en dan zondag terug naar huis. We hebben vandaag Epcot en Typhoon Lagoon gedaan. Waar de kinderen twee jaar terug de grote golven daar nog helemaal niets vonden, vonden ze het vandaag geweldig! Het is wel echt heel veel drukker dan voorheen, pas na 6 uur was het een beetje zo druk als de keren dat we er twee jaar geleden waren. Leuk zwembad, maar ik vind Blizzard beach toch leuker (ook omdat je daar vrijwel geen banden naar boven hoeft te tillen).
Na het late eten zijn we de skyliner ingestapt naar Epcot, precies tijdens de vuurwerkshow (en Fantasmic aan de andere kant). Was erg goede timing. Daarna zijn we over de boardwalk gelopen en daarna bij swan & dolphin een boot gepakt naar Hollywood Studios en vanuit daar de skyliner weer terug. Doe laatste was dan weer niet zo goed gepland, we kwamen vol in de Fantasmic-drukte terecht. Maar wel een erg leuke route om te doen op een weekend-avond.
Morgen nog Hollywood Studios en Epcot. We hebben nog geen Ronto wrap met blauwe melk gegeten, en die stond wel op het todo-lijstje.
Guardians was vanmorgen tijdens de early magic hours goed te doen overigens, zelfs vanuit de international gateway. 35 minuten hebben ze er over gedaan, en ik met babyswap 20. M’n man had alleen 10 van die 35 minuten een storing terwijl hij al in het karretje zat, dus die kreeg samen met zoon nog een lightninglane voor het ongemak. Zoon is uiteindelijk dus zelfs drie keer geweest, mazzelaar
Wij hadden mazzel. Stonden midden op central plaza maar voelde niet ingeklemd. Veel kinderen met strollers om ons heen wat zichtruimte opleverde. Daarna nog funnel cake en dole whip gehaald. In alle rust terug. Gepakt en morgen naar huis.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 14:52 schreef FlyingFish het volgende:
Die vuurwerkshow in Magic Kingdom is wel echt drama qua drukte. We waren van plan om hem dit jaar helemaal over te slaan, maar het kwam zo uit dat we er toch waren, en dit jaar werden we niet via een grote omweg naar het begin van mainstreet geleid om vanuit daar de drukte door te moeten om ook maar iets te kunnen zien. We konden dit jaar gewoon via de winkels richting de uitgang en zijn toen even buiten gaan kijken waar nog ruim voldoende plaats was, dus uiteindelijk hebben we hem toch gezien. We pakken vandaag Fantasmic nog een keer, op verzoek van de kinderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |