abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 3 april 2025 @ 11:46:31 #1
39237 crew  H_T
2733
pi_217273774
Welkom in het tweede deel van dit topic over Walt Disney World *O*

Veel forumleden zullen wel eens in Disneyland Parijs zijn geweest, maar aan de overkant van de oceaan ligt het veel grotere Walt Disney World. Vier parken, twee waterparken, golf, Disney Springs... alles bij elkaar is het best veel! Heb je een vraag over Walt Disney World of de omgeving of wil je zelf je ervaringen delen? Dan ben je hier aan het juiste adres *O*

De vier parken
Magic Kingdom
Dit is het oudste park van de vier en ook het park dat het meest lijkt op de andere Disneyparken. Hier staat het kasteel, Big Thunder Mountain, Space Mountain (die heel anders is dan die in Parijs), Pirates of the Caribbean en meer van dat spul. Ook de moeite waard om te bezoeken als je Parijs al kent. Attracties die in beide parken staan zijn namelijk niet per se identiek, de avondshow is anders en ze verkopen er andere snacks, zoals loempia's met cheeseburgersmaak. Hier vind je ook de TRON-achtbaan, en die hebben ze niet in Europa *O*

EPCOT
Het park dat als tweede open ging. De naam stond ooit voor Experimental Prototype Community Of Tomorrow. Daar merk je nu weinig van. Het icoon voor dit park is Spaceship Earth, een enorme bal (ook al is die niet rond) op pootjes en met een hoop ingebouwde verlichting. Verderop in het park ligt de World Showcase, waar 11 landen aanwezig zijn. Sommige landen hebben een echte attractie (bijvoorbeeld Frozen Ever After in Noorwegen en Ratatouille in Frankrijk), andere landen hebben een 360-graden film en weer andere hebben eigenlijk niet zoveel. Voor elk land zijn er gebouwen gebouwd in de stijl van het land en verkopen de eet- en drinkkraampjes bijpassende specialiteiten. In het gedeelte Engeland kan je fish & chips kopen, in Duitsland bier en bratwurst en in Frankrijk quiche en stokbrood, dat idee. In het midden ligt een meer waar je met de boot overheen kan. Boven dit meer is in de avond de vuurwerkshow. De thrillrides in dit park zijn Guardians of the Galaxy Cosmic Rewind, met gezellige discomuziek tijdens de rit, Test Track en Mission: SPACE. Die laatste is beschikbaar in een meer en minder heftige versie, en dat maakt een aardig verschil.

Disney's Hollywood Studios
Dit is het derde park van het resort. Hier zijn meerdere shows rondom films, het prachtige nieuwe Star Wars-themadeel met Rise of the Resistance erin en de Tower of Terror (anders dan die in Parijs). Hier was Muppet*vision 3D te vinden, maar die gaat verbouwd worden tot Monsters Inc.-attractie. De Muppets nemen dan weer de Rock 'n Rollercoaster over van Aerosmith. Er gaat dus wat verbouwd worden hier. De grote avondshow is Fantasmic, vlakbij de Tower of Terror. Mickey's Runaway Railway is verrassend leuk.

Animal Kingdom
Animal Kingdom is het nieuwste park in Walt Disney World. Het is ruim opgezet met het oog op dierenwelzijn, en ook voor de dieren zijn de regels wat anders dan in de andere parken. Het gaat eerder dicht, de regels rondom eten en drinken zijn strenger en er is geen vuurwerkshow hier. Je kan er wel een safaririt volgen of een kijkje nemen in de wereld van Avatar. Achtbaan Expedition Everest had ooit een indrukwekkend bewegende yeti, maar die staat inmiddels al jaren stil. Animal Kingdom ligt best ver van de andere parken af.

[ Bericht 70% gewijzigd door H_T op 03-04-2025 12:04:42 ]
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 3 april 2025 @ 11:47:08 #2
39237 crew  H_T
2733
pi_217273776
Meteen ook maar een reeks van gemaakt. Dan is het vorige deel later makkelijker terug te vinden
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_217274004
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 23:40 schreef FlyingFish het volgende:
Nog 2 weken... We zijn vooral druk bezig met het plannen van de week voor het bezoek aan WDW. Alvast wat restaurantjes opzoeken buiten Disney (de grootste McDonalds staat op ons lijstje) en een route voor het dagje resorthoppen uitzoeken... We moeten alleen nog vervoer vanuit Disney terug naar het vliegveld regelen. Vorige keer hadden we Sunshine Flyer, maar dat is opgegaan in Mears en dat is wel erg prijzig. Maar een reguliere uber passen we niet in met 5 personen (+ bagage), en vooruit besteld zijn die maar net iets goedkoper.
.
Dan boek je voor 30$ een extra Uber erbij. Die paar tientje maken ook niet uit toch.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 3 april 2025 @ 12:28:24 #4
39237 crew  H_T
2733
pi_217274103
Voor wie twijfelt om dit jaar nog te gaan ziet dit er uit als een mooie aanbieding voor een 14-dagen pas :) 14 dagen is daar nu goedkoper dan 7 :P
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_217274168
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 12:28 schreef H_T het volgende:
Voor wie twijfelt om dit jaar nog te gaan ziet dit er uit als een mooie aanbieding voor een 14-dagen pas :) 14 dagen is daar nu goedkoper dan 7 :P
De 14 voor 7 dagen aanbieding hebben ze toch altijd? Dan is de jaarlijkse free diningplan aanbieding daarbij voordeliger. Die zou ook op korte termijn moeten verschijnen dacht ik, die is er jaarlijks van april tot juni ergens. Maar dat is wel met verblijf in een Disney resort.

Lynx schijnt overigens tegenwoordig ook een directe busservice van vliegveld naar Disney springs te hebben dacht ik. Maar je mag geen koffers meenemen op Disney transportation, dus van hotel naar springs is nog steeds een taxi nodig. En dat kost ook weer veel extra tijd, zeker met de extra veiligheidsmarge van m’n man er nog bij. En die gaat de kostenbesparing daarvan het extra gedoe sowieso niet waard vinden. Ik gok dat we toch voor Mears of een aparte taxi-dienst gaan met grotere auto’s.

Canadezen zeggen trouwens wel massaal hun vakanties in de VS af. Zeker Disneyland zou dat wel moeten merken. Maar vanuit de Canadezen kan ik dat zeker begrijpen. Sowieso wordt Disneyworld voor veel Amerikanen zelf ook al financieel onbereikbaar.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 3 april 2025 @ 13:07:18 #6
39237 crew  H_T
2733
pi_217274328
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 12:40 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
De 14 voor 7 dagen aanbieding hebben ze toch altijd? Dan is de jaarlijkse free diningplan aanbieding daarbij voordeliger. Die zou ook op korte termijn moeten verschijnen dacht ik, die is er jaarlijks van april tot juni ergens. Maar dat is wel met verblijf in een Disney resort.
14 voor 7 hebben ze vaker, maar nu zit er nog eens wat extra korting op waardoor de pas nu minder is dan ik er vorig jaar voor heb betaald :) Dining plan heb ik vorig jaar wel naar gekeken, maar het goedkoopste Disneyhotel was zóveel duurder dan het off-property hotel waar ik zat dat het voor mij niet meer interessant was. Ik kan me voorstellen dat het een heel ander verhaal is als je met de hele familie gaat. Ik hoefde alleen met mezelf rekening te houden :P
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_217274648
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 23:40 schreef FlyingFish het volgende:
Nog 2 weken... We zijn vooral druk bezig met het plannen van de week voor het bezoek aan WDW. Alvast wat restaurantjes opzoeken buiten Disney (de grootste McDonalds staat op ons lijstje) en een route voor het dagje resorthoppen uitzoeken... We moeten alleen nog vervoer vanuit Disney terug naar het vliegveld regelen. Vorige keer hadden we Sunshine Flyer, maar dat is opgegaan in Mears en dat is wel erg prijzig. Maar een reguliere uber passen we niet in met 5 personen (+ bagage), en vooruit besteld zijn die maar net iets goedkoper.

Vicky, voor jou ook goed nieuws, dit jaar zullen voor het eerst sinds corona beide waterparken weer tegelijk open zijn! Vanaf eind mei tot september zijn Blizzard Beach en Typhoon Lagoon beide geopend! Met grote kinderen kan ik zeker het golfslagbad van Typhoon Lagoon aanraden. En met het diningplan kun je daar ook gewoon gratis lunchen en drinken halen, wat anders wel flink aan de prijs is (zeker voor drinken).

En vanaf eind mei zullen ook de Villains en kleine Zeemeermin shows gaan draaien. Beide in Hollywood studio's. Daar kun je bijna een hele dag vullen met de verschillende shows. Frozen, Indiana Jones, Belle en het beest, Fantasmic, Disney Junior en dan straks ook nog deze twee nieuwe shows.
Oehh spannend!!

Ja ik had het gelezen. Top!

We hebben ondertussen een kleine planning gemaakt welke park we wanneer willen doen en waar we dan willen eten. Hebben diningplan geupgrade zodat we ook character meals kunnen doen.

Voor Universal hebben we nu Mythos en Toothless gereserveerd.

Voor de eerste dagen, voordat we naar de parken gaan, willen we een auto huren (al vanaf MCO).
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 3 april 2025 @ 19:14:12 #8
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_217277785
*O* wij gaan in september ook weer 3 weken! 1 week off en 2 weken on-property *O* *O* *O* *O*
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_217279148
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 19:14 schreef KapiteinIglo het volgende:
*O* wij gaan in september ook weer 3 weken! 1 week off en 2 weken on-property *O* *O* *O* *O*
Leuk vooruitzicht!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 8 april 2025 @ 20:50:36 #10
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_217321873
We hebben sinds een paar weken een nieuwe schoonzoon met ouders met een huis in Florida. Nou heeft hij gewoon tickets voor Epic Universe in de meivakantie. Precies op een dag dat wij op een Disney Cruise zitten, dus nu kan de dochter niet eens mee :D (maar als het aan blijft, gaat ze vast nog wel een keer die kant op ;)

Ik kwam trouwens vorige week ofzo een insta-post (volgens mij) tegen met iemand die een dagtrip deed met alle Disney Transport langs diverse resorts. Het was een hele toffe route met stukje Skyliner, bezoekje Animal Kingdom Lodge met de bus naar Magic Kingdom/Grand Floridian, monorail naar TTC en bus naar Springs.. Er zat nog meer in de route en ik wilde 'm opslaan maar dat heb ik blijkbaar niet gedaan. Een van jullie goede zoek-skills of de post ook gezien? Een dagje Disney zonder een park te bezoeken ;) Mochten we ons een dag vervelen over 2 weken (denk het niet, maar je weet maar nooit.. de skyliner hebben we nog niet in gezeten..)

Daarna op de Disney Magic vanuit Fort Lauderdale naar Castaway Cay en LookoutCay/Lighthouse Point.. Zin in! *O*
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_217323200
Wij gaan een dag zo’n resortdagje doen E.T. Definitieve route zien we op de dag zelf wel, maar het zal waarschijnlijk met de auto naar Disney Springs (gratis parkeren, zitten dan nog niet in een resort), met de boot naar Port Orleans en weer terug naar springs of de bus naar AK, naar Animal Kingdom Lodge met de bus, met de bus naar HS, over de boardwalk via Swan & Dolphin, Beach & yacht naar Epcot. Dan met de Skyliner naar Art of Animation. Daarna met de bus naar Magic Kingdom en met de skyliner naar Grand Floridian, Polynesian en Contemporary terug naar Magic Kingdom en dan de boot naar Wilderness Lodge of Fort Wilderness en de bus terug naar Springs. Enige must do’s zijn voor ons Animal Kingdom Lodge en de paaseieren bij Grand Floridian bekijken, de rest zien we op de dag zelf wel.

De skyliner is perfect als verbinding tussen Epcot international gateway en Hollywood studio’s. Een mini rondje maken met boot en/of lopend over de boardwalk is daardoor ook makkelijk te doen. Ik vind de skyliner ideaal, dat is voor ons de reden om Caribbean Beach te boeken. Vorige keer waren we in Hollywood studio’s maar was ik de zonnebrand vergeten. Binnen 10 minuten stond ik van midden in dat park in onze hotelkamer. Ook ‘s ochtends hebben we nooit rijen gehad, en ook de lange rij na Fantasmic of het vuurwerk van Epcot ben je binnen tien minuten doorheen. De skyliner zelf is overigens gewoon een skilift, niet heel bijzonder imo.

Wij hebben net nog overwogen om een nachtje Helios hotel te boeken zodat we preview tickets voor Epic kunnen kopen. Maar dat is weer ¤1k extra, als er überhaupt die dag dan nog tickets beschikbaar zijn, want die kun je niet vooraf boeken. We wachten wel een paar jaar.
  woensdag 9 april 2025 @ 16:45:04 #12
3011 E.T.
pi_217327349
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 23:37 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben net nog overwogen om een nachtje Helios hotel te boeken zodat we preview tickets voor Epic kunnen kopen. Maar dat is weer ¤1k extra, als er überhaupt die dag dan nog tickets beschikbaar zijn, want die kun je niet vooraf boeken. We wachten wel een paar jaar.
Wij bedenken ons net dat wij van 23 t/m 27april in Cabana Bay slapen :o
Kan alleen nog nergens vinden hoe we kaarten zouden kunnen boeken. Maar even mailen (als we een mailadres kunnen vinden)
En anders kan je pas in het hotel zelf als je ingecheckt bent bij een of andere balie als er dan nog kaarten zijn.

Ook even onze Amerikaanse travel-agent ingeschakeld of zij wat kan betekenen hier in. :D

Zou wel echt supertof zijn, als het lukt!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_217327536
Je kan alleen bij de balie ter plaatse tickets kopen indien beschikbaar las ik. Als dat met zekerheid kon hadden we het misschien nog wel gedaan, maar die gok is de moeite niet waard voor ons, op is op en ik gok dat er grote vraag naar is. Maar als je er toch al verblijft zou ik het zeker proberen!
  woensdag 9 april 2025 @ 17:18:48 #14
3011 E.T.
pi_217327555
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 17:14 schreef FlyingFish het volgende:
Je kan alleen bij de balie ter plaatse tickets kopen indien beschikbaar las ik. Als dat met zekerheid kon hadden we het misschien nog wel gedaan, maar die gok is de moeite niet waard voor ons, op is op en ik gok dat er grote vraag naar is. Maar als je er toch al verblijft zou ik het zeker proberen!
Dat zullen we zeker doen inderdaad!
  Public Relations / Redactie Film woensdag 9 april 2025 @ 22:13:00 #15
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_217330066
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 17:14 schreef FlyingFish het volgende:
Inderdaad. Wij hebben onze eerste boeking omgedraaid naar Terra Luna. Was maar iets duurder dan het reeds geboekte hotel dus de gok waard. Hopelijk zijn er tickets. Geen idee hoe het is geregeld maar je kan het pas ter plekke regelen.
pi_217330192
Btw, voor de toekomst in Europa, in 2031 zou er een europees Universal park in de UK moeten zijn; https://www.bbc.com/news/articles/cz95n2837vgo
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_217330302
Wij konden tickets bijboeken voor 1 dag Epic. Grote kans dat we gaan proberen om voor nog een dag tickets te krijgen. 1 dag Epic is echt niet genoeg... 🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_217332320
Universal in Groot Brittannië ben ik ook erg benieuwd naar, maar op de concept art is geen Nintendo World of Harry Potter kasteel/dorpje te herkennen. Wellicht gaan ze voor een ministry of Magic binnenwereld, er staat wel een grote loods, maar een Universal zonder Harry Potter zou echt een gemiste kans zijn in het thuisland van Harry Potter.

Wij wachten nog even af hoe de eerste dagen van losse previewticket-verkoop gaat. Ons privé-zwembad opgeven voor een kans op Epic tickets is alleen de moeite waard als die tickets bijna gegarandeerd zijn, en het park dan nog niet mega vol is. En anders zien we het over een jaar of 2 a 3 wel, als de drukte ook iets afgenomen is. Koop wel zo’n power-up band ($45) als je naar Epic gaat, zonder kun je alleen de reguliere attracties doen in Nintendo World, met band konden onze kinderen zich er een paar uur vermaken.
pi_217410480
Wij zijn alweer twee dagen in Florida. Gisteren Kennedy Space center gedaan (wij vonden het erg tof, de kinderen vonden het maar mwah. De alligators onderweg vonden ze interessanter). Daarna naar het nabijgelegen zeekoeien observatiepunt waar helaas geen zeekoe te zien was, en daarna de Blackpoint wildlife drive gedaan waar we veel vogels, twee alligators en een Amerikaanse zeearend hebben gezien. Leuk voor als je toch al in de buurt bent.

Maar het verkeer hier is wel echt drama. Overal files, ongeacht de tijd. En veel ongelukken gezien ook al, wat niet zo vreemd is gezien hoe debiel sommige mensen rijden en wat een gaten er soms in de weg zitten. Alleen tolwegen zijn redelijk goed te doen. Totaal anders dan Californië qua verkeer. We zijn extra blij dat we straks gewoon in de disneybubble zitten zonder auto. Vandaag een dagje rust met wat zwemmen en boodschappen doen, morgen gaan we resorthoppen en o.a. de paaseieren in de grand Floridian bekijken.
  Public Relations / Redactie Film zondag 20 april 2025 @ 03:23:12 #20
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_217416714
Wij zitten inmiddels in Stella Nova resort. Maandag Epic Universe bezoeken. Zin in. Woensdag naar Disney.
pi_217416718
Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn! Wachttijden vallen de afgelopen twee dagen (sinds de softopening) wel nog erg mee. Alleen de Harry Potter attractie lag er het grootste deel van de dag(en) uit. Vooral eind van de middag lijken de wachtrijen opeens enorm af te nemen. Alleen Mario Kart blijft de hele dag door druk. Veel plezier iig! En mochten de tickets niet persoonlijk/op naam zijn en kan je er meer kopen dan neem ik er graag vijf van je over ;)

Wij hebben vanavond bij de golden corral gegeten. Mijn kinderen zijn groot fan van buffetrestaurants en dit is een bekende Amerikaanse keten. We waren voor 5 personen inclusief soft drinks nog geen 100 dollar kwijt. En ze hadden echt prima eten, zeker de burgers en de kipreepjes! Steak maakten ze op bestelling maar was duidelijk Amerikaanse steak met zo’n laag vet eraan, aan ons niet besteed. Maar afgezien daarvan wel een aanrader als je met kinderen bent (of geen eisen hebt qua ambiance). Reserveren kan niet, als je laat eet (na 19:30) Kun je wel een tijdje in de rij moeten staan voor je naar binnen kunt. Morgen gaan we speciaal voor pasen uit eten bij de grootste McDonalds :')
  zondag 20 april 2025 @ 09:26:25 #22
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_217417251
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 11:09 schreef FlyingFish het volgende:
Universal in Groot Brittannië ben ik ook erg benieuwd naar, maar op de concept art is geen Nintendo World of Harry Potter kasteel/dorpje te herkennen. Wellicht gaan ze voor een ministry of Magic binnenwereld, er staat wel een grote loods, maar een Universal zonder Harry Potter zou echt een gemiste kans zijn in het thuisland van Harry Potter.

Er komt geen Harry Potter wereld. De rechten liggen nog altijd bij Warner Bros en hun studio tour ligt daar vlakbij. Dus zij hebben geen toestemming gegeven
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_217420257
Wij hebben van de week kaarten voor een extra dag Epic gekocht. Totaal 2 dagen naar Epic dus. Ben benieuwd!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_217427633
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2025 09:26 schreef superkimmi het volgende:

[..]
Er komt geen Harry Potter wereld. De rechten liggen nog altijd bij Warner Bros en hun studio tour ligt daar vlakbij. Dus zij hebben geen toestemming gegeven
Gemiste kans voor ze. Ik denk dat een Harry Potter-land in Universal alleen maar meer mensen (die niet uit de buurt komen) naar de studio’s zal trekken, niet dat mensen dan maar studio’s overslaan.

Wij hebben vanmorgen de Lake Apopta scenic drive gedaan. Grote aanrader, we hebben 30+ alligators gezien, en nog veel meer mooie vogels, soms met prooi.

‘s middags zijn we wat resorts afgegaan, te beginnen bij de polynesian waar we erg goed geluncht hebben bij Captain Cook’s (QS) met enorme porties. Daarna de paaseieren in het Grand Floridian bekeken, om het rondje daar te eindigen met de contemporary (met ook nog wat paaseieren). Toen met de bus met overstap naar Animal Kingdom Lodge, en dat was wel overduidelijk het mooiste hotel. Als we ooit oud zijn en nog naar Disney willen maar niet meer echt naar de parken gaan we daarheen hebben we al besloten, want het zit wel echt in een uithoek. Elk hotel heeft wel echt een eigen sfeer, dat is wel heel leuk om te zien, ik kan zo’n rondje wel aanraden!

Tot slot bij de grootste McDonalds bij iDrive geweest, dat is een flinke afrader. Belachelijk druk, weinig zitruimte, kapotte dingen en viezig.
  Public Relations / Redactie Film maandag 21 april 2025 @ 12:34:00 #25
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_217429540
Daar hebben wij ook gegeten. Eens met je review. De kids vonden het spelen wel even leuk.
pi_217439286
Hoe was Epic @Roberto_BOZ ? Alles kunnen doen?
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 22 april 2025 @ 21:24:50 #27
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_217442176
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 14:58 schreef FlyingFish het volgende:
Hoe was Epic @:Roberto_BOZ ? Alles kunnen doen?
Fantastisch. Schitterend park.

Begonnen in Nintendo World. Tegelijk fantastisch maar ook heel intens met een overmaat aan prikkels. Muziek hard, overal minigames en niet te doorgronden. Met recht immersive. Ik vond het geweldig maar was na 4 uur in dit gebied kapot. Wel alles gezien. Alle rides gedaan. De Mario Kart ride vond ik top. Minecart Madness ook eeg leuk. Verwarrend want je gaat steeds een andere kant op.

Daarna door naar Isle of Berk. Heb weinig met deze IP. Show bekeken maar was B-modus en niet echt indrukwekkend. Daarna Wing Gliders. Leuke baan.

Snel door naar Stardust Racers. Dit is mijn favoriet. Fantastisch wat een baan. Walk-on dus paar keer gedaan, ook met zonsondergang wat een must is

Geslenterd door Celestial Park. Wat een schoonheid. Ook niet te bevatten waar je bent.

Dark Universe. Monsters Unchained is top attractie. Wat te schreeuwerig naar mijn zin maar wel een blow your mind ervaring. Curse of the Werewolf was een te korte achtbaan. Gelukkig ook een walk-on maar niks om over naar huis te schrijven.

Potter: sfeervol gebied. Minder fantasierijk dan de andere gebieden. Het is wel exht een Europese stad maar dan schoon. Genieten. De ride was niet op te komen helaas.

Al met al: schitterend aangelegd park. Een aantal toprides, diverse infill en goed te bezoeken met kleine kids. We hadden ook ‘maar’ 13 km gelopen wat best weinig is voor zo’n park maar het is effectief opgezet. Je loopt makkeljjk van poort naar poort.

Ik wil terug!
pi_217442764
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 21:24 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]
Fantastisch. Schitterend park.

Begonnen in Nintendo World. Tegelijk fantastisch maar ook heel intens met een overmaat aan prikkels. Muziek hard, overal minigames en niet te doorgronden. Met recht immersive. Ik vond het geweldig maar was na 4 uur in dit gebied kapot. Wel alles gezien. Alle rides gedaan. De Mario Kart ride vond ik top. Minecart Madness ook eeg leuk. Verwarrend want je gaat steeds een andere kant op.

Daarna door naar Isle of Berk. Heb weinig met deze IP. Show bekeken maar was B-modus en niet echt indrukwekkend. Daarna Wing Gliders. Leuke baan.

Snel door naar Stardust Racers. Dit is mijn favoriet. Fantastisch wat een baan. Walk-on dus paar keer gedaan, ook met zonsondergang wat een must is

Geslenterd door Celestial Park. Wat een schoonheid. Ook niet te bevatten waar je bent.

Dark Universe. Monsters Unchained is top attractie. Wat te schreeuwerig naar mijn zin maar wel een blow your mind ervaring. Curse of the Werewolf was een te korte achtbaan. Gelukkig ook een walk-on maar niks om over naar huis te schrijven.

Potter: sfeervol gebied. Minder fantasierijk dan de andere gebieden. Het is wel exht een Europese stad maar dan schoon. Genieten. De ride was niet op te komen helaas.

Al met al: schitterend aangelegd park. Een aantal toprides, diverse infill en goed te bezoeken met kleine kids. We hadden ook ‘maar’ 13 km gelopen wat best weinig is voor zo’n park maar het is effectief opgezet. Je loopt makkeljjk van poort naar poort.

Ik wil terug!
Klinkt heel tof! Ben jaloers :) Wel jammer van Harry Potter, dat zou ik wel een teleurstelling gevonden hebben, al schijnt hij de laatste week veel plat te liggen, dus een echte verrassing is dat niet. Wel opvallend dat Stardust Racers een walk on was, had ik niet verwacht.

Als m’n dochters wat dapperder worden gaan we over 2 a 3 jaar een Universal-vakantie doen (nu vinden ze veel Universal-rides nog te eng, anders hadden we Universal ook wel een paar dagen meegepakt dit jaar), dus dan gaan we het zelf zien. Eerst morgen op naar Disney World!
  Public Relations / Redactie Film woensdag 23 april 2025 @ 02:47:42 #29
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_217443665
Zoon van 7 dook ineens in Monsters mee terwijl die niet van donker is. Hij vond het geweldig. Dankzij riderswap twee keer geweest.

Dochter van drie wilde ineens mee in Werewolf. Iedereen blij dus.

Vanavond toch maar even naar City Walk gegaan. We zouden eerst drie dagen aan Intl Drive zitten en daar kijken maar daar waren we zondag 1,5 uur en dat voelde aan als ouwe meuk. Getwijfeld tussen eten in Icon Park en Citywalk maar door eerder deze week toch maar naar Citywalk gegaan.

Morgen Disney.
pi_217469455
De eerste paar dagen Disney zitten er weer op. Wat is de Skyliner toch fijn O+ Zoveel beter dan een bak met geld uitgeven om aan de monorail te zitten imo.

Tips voor anderen nu ik het nog weet:
Doe niet om 8 uur nog een laatste attractie van 20 minuten als Fantasmic om 9 uur begint. Die 20 minuten wordt dankzij lightninglane mensen die allemaal vroeg/laat komen en voorrang krijgen opeens bijna 50 minuten in de praktijk. Toen we weer de tijd weg zagen tikken herinnerde we ons dat we vorig jaar hetzelfde hadden, maar toen ruim op tijd uit de rij stapten. We waren 1 minuut voor de start bij Fantasmic en hadden daardoor plaatsen waardoor we de boten niet konden zien (maar de rest gelukkig wel).

Blizzard beach is erg tof! Voor kinderen leuker dan Typhoon Lagoon imo. Wel door de gratis entree voor Amerikaanse hotelgasten een stuk drukker dan voorheen. Boven voorop de hoge toren zit de enige klok die we konden vinden. Van die mega dunne waterschoentjes zijn ideaal, ze hebben best wat sproeiers, maar alsnog is de grond daaromheen loeiheet.

Diningplan is geweldig :D we drinken de meest rare drankjes (met en zonder alcohol) en vrijwel alles is lekker. Ook bestellen we meer snacks die we anders nooit gekocht zouden hebben, waardoor je ook wat andere dingen probeert een staaf vol met snoeppoeder voor de kinderen die ze anders nooit gehad zouden hebben bijvoorbeeld. Aanraders zijn tot nu toe de crème brûlee croissant bij Gaston (mk) en s’mores brownie bij regal eagle (Epcot). Kindermaaltijden geven soms wel meer waar voor je geld, omdat je daar altijd extra sides bij kunt kiezen. Een grote pizza voor 2 volwassenenmenu’s is ook ideaal. We lopen wel nu al 1 volwassenemenu en 4 snacks achter op planning, ook omdat voor ieder 1 vaak teveel eten is. En via de app bestellen werkt ideaal en bespaart veel tijd, maar soms hebben ze bij de kassa wel meer opties.

Country bear jamboree is vernieuwd en veel leuker geworden! Daar voor staan is ook ideaal voor de parade (voor de start lopen de beren daar rond als entertainment en als je aan de goede kant staat zijn er schaduwplekken, achteraf kun je hup de show in om even af te koelen in de airco).

En we hebben een keertje gegeten bij Art of Animation. Qua eten niet heel bijzonder, maar dat hotel is echt de moeite waard om te bekijken! Veel grote disneybeelden en bij het cars deel alle bekende auto’s uit de film. Andere delen zijn Nemo, Lion King (ook heel tof gedaan) en Ariël. Wij hebben vanaf MK de bus hierheen gepakt en toen met de Skyliner terug naar CBR.

Roberto_BOZ, mocht je ergens een 7-jarige eeneiige meisjes tweeling spotten (met broer) dan zijn wij dat, zeker als ze knabbel en babbelshirts aan hebben. We zitten weer in Trinidad. Wel veel Nederlanders nu hier :)
  Public Relations / Redactie Film zaterdag 26 april 2025 @ 05:12:17 #31
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_217469510
Eerste drie dagen zitten erop. Na het inchecken lekker gehangen in het zwembad. In de avond gegeten in Riviera voor het luxe gevoel.

Donderdag: Magic Kingdom. Adventureland, Frontierland en Tomorrowland bezocht. Toen was het paradetijd en daarna was het wel tijd om te gaan. In de avond ijsje gehaald op de boardwalk. Sfeertje daar.

Vrijdag Animal Kingdom. Dag gestart met de safari en daarna Pandora. Toen werd het drukker dan verwacht. Na rondje Expedition Everest afgehaakt. Dutje in het hotel en daarna weer zwemmen. In de avond lekker gegeten bij Polite Pig in de Springs.

Morgen Blizzard Beach.
  Public Relations / Redactie Film zondag 27 april 2025 @ 06:20:49 #32
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_217476599
Yeah Star Wars land. Dat is mijn review. Topgebied!
pi_217479416
Ja, dat is echt heel tof gemaakt. De winkeltjes bekijken is ook de moeite waard, daar hebben ze ook soms nog rare wezens in ter decoratie. En bij een van de toiletten (in de buurt van Rise) zit buiten een waterpunt, daar zie je eens in de zoveel tijd een vies beest in die watertank zitten. Hebben we zoon een keer mee kunnen pesten, nadat hij daaruit gedronken had, had hij het nu nog steeds over.

Wij waren gisteren tot laat in Magic Kingdom. Eindelijk de mijntrein kunnen doen (volgens bord 65 minuten wachttijd, uiteindelijk 35 minuten gestaan dankzij het vuurwerk. Daarna naar de entangled lampion gegaan, die rij was toen erg kort en vanuit daar hadden we ook heel goed zicht op het vuurwerk. Een aanrader mocht je zo laat in het park blijven. Vuurwerkshow zelf skippen we, vonden we complete chaos vorige keer (inclusief enorm omlopen omdat ze delen afsluiten), en Parijs is mooier imo.

Vandaag uitslapen en voor de eerste keer naar Animal Kingdom en dan weer tot het eind blijven om Pandora in het donker te zien. Dat is ook de moeite waard, net als de tree of life. En de kinderen willen weer hun Wilderness Explorers-badge halen. In Epcot hebben ze paspoortjes gekocht die laten invullen bij alle landen en daarna de stickers plakken vinden ze ook erg leuk (je kan ook gratis kaartjes verzamelen bij de landen in plaats van een paspoort kopen).
  Public Relations / Redactie Film donderdag 1 mei 2025 @ 04:22:25 #34
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_217504894
Inmiddels een week hier. Tijd tekort hoor. Wat gaat dat rap. Morgen uitslapen en ergens in Disney Springs lunchen. In de avond willen we naar Studios voor wat rides en Fantasmic. Vrijdag dan naar Typhoon Lagoon.
pi_217507696
Dat tijd tekort herken ik wel :) Ik mis vooral de virtual que voor Tron en Guardians, samen met Tiana’s zijn dat de enige rides die we nog moeten (en ook heel graag willen).

Wij zijn gisterenavond naar Fantasmic gegaan. Waren er om 8:10 en hadden toen zeer goede plaatsen, kan echt aanraden om op tijd te gaan. Eerder zaten we helemaal bovenin en de show is met goed zicht op de boten echt veel leuker.

In Disney springs zit ook een fotostudio waar je met photopas gratis gebruik van kan maken. Wij hadden daar vorige keer erg leuke foto’s van de kinderen. Dit jaar slaan we springs over, alleen de LEGO store vinden we leuk, maar aangezien we alleen met handbagage reizen is dat dit jaar ook geen optie, en we hebben tegenwoordig twee LEGO stores in de buurt.

Mocht je bij World of Disney (of elders) van die shoulder pets tegenkomen van knabbel en babbel dan hoor ik het wel graag, die willen mijn dochters heel graag, maar zijn volgens mij al uitverkocht.
pi_217510881
Ik geniet van jullie verhalen (en tips) ❤️❤️
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Public Relations / Redactie Film donderdag 1 mei 2025 @ 20:51:35 #37
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_217511381
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 13:34 schreef FlyingFish het volgende:
Dat tijd tekort herken ik wel :) Ik mis vooral de virtual que voor Tron en Guardians, samen met Tiana’s zijn dat de enige rides die we nog moeten (en ook heel graag willen).

Wij zijn gisterenavond naar Fantasmic gegaan. Waren er om 8:10 en hadden toen zeer goede plaatsen, kan echt aanraden om op tijd te gaan. Eerder zaten we helemaal bovenin en de show is met goed zicht op de boten echt veel leuker.

In Disney springs zit ook een fotostudio waar je met photopas gratis gebruik van kan maken. Wij hadden daar vorige keer erg leuke foto’s van de kinderen. Dit jaar slaan we springs over, alleen de LEGO store vinden we leuk, maar aangezien we alleen met handbagage reizen is dat dit jaar ook geen optie, en we hebben tegenwoordig twee LEGO stores in de buurt.

Mocht je bij World of Disney (of elders) van die shoulder pets tegenkomen van knabbel en babbel dan hoor ik het wel graag, die willen mijn dochters heel graag, maar zijn volgens mij al uitverkocht.
Ik heb bij Tron gewoon gewacht. Stond op 60 minuten was met 30 binnen. Midden op de middag. Guardians ben ik kwart voor sluit de rij ingewandeld. Dat scheelt veel lightning lanes voor je.
pi_217513206
Wij waren vanmorgen bij Tron, 20 minuten (en 15 voor de 2e persoon). Waren er rond 8:40. Wij zitten met riderswitch, dus de laatste 10 minuten in de rij springen valt daardoor af, want dan kan er maar één rijden.

Eerste uur zijn er ook nog weinig Lightning lanes meestal, tiana was bij ons volgens het bord net van 20 naar 35 gesprongen, maar was maar 20 minuten omdat er amper Lightning lane instapte.

Wij zijn vandaag in magic Kingdom geweest. Hebben daar ook de piratenspeurtocht gedaan (2 zelfs). Dat is ook echt een aanrader met kinderen. Interactief (bewegende dingen als je de juiste plek vindt) en goed te doen qua moeilijkheid. Je moet alleen even vertalen.
pi_217522828
Morgen alweer de laatste volledige dag, en dan zondag terug naar huis. We hebben vandaag Epcot en Typhoon Lagoon gedaan. Waar de kinderen twee jaar terug de grote golven daar nog helemaal niets vonden, vonden ze het vandaag geweldig! Het is wel echt heel veel drukker dan voorheen, pas na 6 uur was het een beetje zo druk als de keren dat we er twee jaar geleden waren. Leuk zwembad, maar ik vind Blizzard beach toch leuker (ook omdat je daar vrijwel geen banden naar boven hoeft te tillen).

Na het late eten zijn we de skyliner ingestapt naar Epcot, precies tijdens de vuurwerkshow (en Fantasmic aan de andere kant). Was erg goede timing. Daarna zijn we over de boardwalk gelopen en daarna bij swan & dolphin een boot gepakt naar Hollywood Studios en vanuit daar de skyliner weer terug. Doe laatste was dan weer niet zo goed gepland, we kwamen vol in de Fantasmic-drukte terecht. Maar wel een erg leuke route om te doen op een weekend-avond.

Morgen nog Hollywood Studios en Epcot. We hebben nog geen Ronto wrap met blauwe melk gegeten, en die stond wel op het todo-lijstje.

Guardians was vanmorgen tijdens de early magic hours goed te doen overigens, zelfs vanuit de international gateway. 35 minuten hebben ze er over gedaan, en ik met babyswap 20. M’n man had alleen 10 van die 35 minuten een storing terwijl hij al in het karretje zat, dus die kreeg samen met zoon nog een lightninglane voor het ongemak. Zoon is uiteindelijk dus zelfs drie keer geweest, mazzelaar :D
  Public Relations / Redactie Film zaterdag 3 mei 2025 @ 05:19:41 #40
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_217522832
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 05:01 schreef FlyingFish het volgende:
Morgen alweer de laatste volledige dag, en dan zondag terug naar huis. We hebben vandaag Epcot en Typhoon Lagoon gedaan. Waar de kinderen twee jaar terug de grote golven daar nog helemaal niets vonden, vonden ze het vandaag geweldig! Het is wel echt heel veel drukker dan voorheen, pas na 6 uur was het een beetje zo druk als de keren dat we er twee jaar geleden waren. Leuk zwembad, maar ik vind Blizzard beach toch leuker (ook omdat je daar vrijwel geen banden naar boven hoeft te tillen).

Na het late eten zijn we de skyliner ingestapt naar Epcot, precies tijdens de vuurwerkshow (en Fantasmic aan de andere kant). Was erg goede timing. Daarna zijn we over de boardwalk gelopen en daarna bij swan & dolphin een boot gepakt naar Hollywood Studios en vanuit daar de skyliner weer terug. Doe laatste was dan weer niet zo goed gepland, we kwamen vol in de Fantasmic-drukte terecht. Maar wel een erg leuke route om te doen op een weekend-avond.

Morgen nog Hollywood Studios en Epcot. We hebben nog geen Ronto wrap met blauwe melk gegeten, en die stond wel op het todo-lijstje.

Guardians was vanmorgen tijdens de early magic hours goed te doen overigens, zelfs vanuit de international gateway. 35 minuten hebben ze er over gedaan, en ik met babyswap 20. M’n man had alleen 10 van die 35 minuten een storing terwijl hij al in het karretje zat, dus die kreeg samen met zoon nog een lightninglane voor het ongemak. Zoon is uiteindelijk dus zelfs drie keer geweest, mazzelaar :D
Wij waren vandaag ook in Typhoon Lagoon. Druk maar niet zo druk als Blizzard Beach. Morgen ook onze laatste dag. Animal Kingdom hebben we nog veel van gemist (Dinosaur en Lion King) dus daar gaan we in de ochtend heen. Heb voor de avond nog een LL voor Tron en we willen de vuurwerkshow bekijken. Niet ideaal op laatste avond ivm vroeg opstaan op de reisdag, maar zo kwam het nu eenmaal uit.
pi_217525536
Die vuurwerkshow in Magic Kingdom is wel echt drama qua drukte. We waren van plan om hem dit jaar helemaal over te slaan, maar het kwam zo uit dat we er toch waren, en dit jaar werden we niet via een grote omweg naar het begin van mainstreet geleid om vanuit daar de drukte door te moeten om ook maar iets te kunnen zien. We konden dit jaar gewoon via de winkels richting de uitgang en zijn toen even buiten gaan kijken waar nog ruim voldoende plaats was, dus uiteindelijk hebben we hem toch gezien. We pakken vandaag Fantasmic nog een keer, op verzoek van de kinderen.
  Public Relations / Redactie Film zondag 4 mei 2025 @ 06:29:35 #42
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_217531541
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2025 14:52 schreef FlyingFish het volgende:
Die vuurwerkshow in Magic Kingdom is wel echt drama qua drukte. We waren van plan om hem dit jaar helemaal over te slaan, maar het kwam zo uit dat we er toch waren, en dit jaar werden we niet via een grote omweg naar het begin van mainstreet geleid om vanuit daar de drukte door te moeten om ook maar iets te kunnen zien. We konden dit jaar gewoon via de winkels richting de uitgang en zijn toen even buiten gaan kijken waar nog ruim voldoende plaats was, dus uiteindelijk hebben we hem toch gezien. We pakken vandaag Fantasmic nog een keer, op verzoek van de kinderen.
Wij hadden mazzel. Stonden midden op central plaza maar voelde niet ingeklemd. Veel kinderen met strollers om ons heen wat zichtruimte opleverde. Daarna nog funnel cake en dole whip gehaald. In alle rust terug. Gepakt en morgen naar huis.
pi_217573111
Wij zijn weer thuis! Hadden op de terugweg 2 uur vastgestaan in het vliegtuig vanwege een soort lekke band maar daarvoor kregen we nog 50 pond aan etensvouchers als tegemoetkoming, dus het diningplan liep nog even door voor het gevoel :D Hebben uiteindelijk Lyft gebruikt om op het vliegveld te komen. Werkte heel soepel, alleen had ik een LyftXL geboekt met plaats voor 6 personen (dacht ik), maar dat bleek een pickup te zijn met één achterbank. Niet geheel verantwoord hebben mijn meiden dus samen in één gordel gezeten (nu paste dat nog). Volgende keer dus nog een maatje groter boeken. Verder werkt het enorm soepel. Online boeken en binnen vijf minuten staat er een privé auto voor je neus, en goedkoper (en veel sneller) dan Mears.

We hebben wel weer een geweldig verblijf gehad. Toch weer best wel wat andere dingen gedaan dan de vorige keer en veel minder de nadruk op attracties deze keer. We hebben ook heel wat hotels gezien wat ook wel erg leuk was.

Mijn tips voor anderen:
- zorg voor waterschoenen met een rubberren onderkant voor de waterparken. Die dunne slipons voor binnen in Nederlandse zwembaden hebben na 1 dag al gaten en de vloer is zeker s middags op sommige plaatsen echt gloedheet, al is het wel al veel beter dan twee jaar geleden. Sommige glijbanen moeten schoenen wel uit.
- Doe je maar 1 waterpark, kies dan Blizzard Beach als je de voorkeur geeft aan glijbanen (veel minder gesjouw met banden of matjes), en Typhoon Lagoon als je vooral flinke golven leuk vindt.
- Doe de piratenspeurtocht in Adventureland. Ze zijn niet heel lang (kwartiertje per keer denk ik?) maar wel heel leuk. Houd er wel rekening mee dat het uitgifte punt meestal rond 6 uur al sluit. De Ducktales-speurtocht in Epcot world showcase is vergelijkbaar, maar dan met mobiele telefoon. Dat werkt niet zo soepel met alleen wifi.
- Met kinderen: Koop de paspoortjes in Epcot en laat ze in elk land de stempels verzamelen en (thuis) de stickers er bij plakken.
- Mobile ordering werkt top! Lekker zitten, dan rustig bestellen en binnen een paar minuten ophalen. En het grootste voordeel: ze kunnen geen fouten maken. Een keer bij een ijstent hebben ze geen snackcredits gebruikt maar gewoon de creditcard, en bij Blizzard Beach werden de kindermenu's met adult diningcredits betaald. Bij de receptie van het hotel hebben ze dit overigens heel netjes gecorrigeerd, maar houd dit dus wel in de gaten en noem het expliciet (al hadden we dat ook beide keren toen het fout ging gegaan).
- Heb je QS diningplan, zoek dan van te voren uit waar ze dingen naar je smaak hebben. Er is echt veel meer dan alleen maar friet met chickenstrips maar je moet er soms wel even naar zoeken. Satu'li Kanteen in Animal Kingdom en Docking Bay 7 in Hollywood Studio's zijn wat dat betreft aanraders.Ook bij Yak & Yeti local food cafe hebben ze erg goed eten. Magic Kingdom is het slechtste qua quickservice, maar de flatbread met kip bij Pinocchio was wel erg lekker, ondanks een redelijk slechte reputatie van dit restaurant. Bij de Japanse Quickservice zijn cocktails niet inbegrepen, verder raad ik overal aan om te kijken wat voor drankjes ze hebben, vaak kun je bij volwassen menu's ook slushy's als drankje nemen.
- Zoek ook op waar ze aparte snacks hebben die je zou willen proeven. 1 funnelcake is voldoende voor 2/3 personen, de mickey wafels bij Sleepy Hollow (Magic Kingdom) zijn aanraders, de blue milk in Galaxy's Edge is lekkerder dan je vooraf zou denken. Bij I.C. expeditions in Blizzard Beach kun je erg goede ijsjes krijgen (die ook wat aan de grote kant zijn voor 1 persoon).
- Ga je naar Art of Animation of Riviera, bestel dan niet via de app maar aan de balie, anders krijg je je pasta in kartonnen doosjes ipv op een bord. Pasta is bij beiden wel erg lekker!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')