Dat is ieder jaar zo en nooit heeft dit geleid tot een prijsstijging dus. Immers was het altijd stabiel.quote:Op donderdag 3 april 2025 11:24 schreef Dauthi het volgende:
Tijdens de kerstperiode zijn bijzonder veel runderen geslacht om aan de grote vraag te voldoen. Dit heeft de krappe markt verder onder druk gezet.
Ja, dan zijn er nu dus minder inderdaad. Hadden we met kerst minder moeten schransen.quote:Tijdens de kerstperiode zijn bijzonder veel runderen geslacht om aan de grote vraag te voldoen. Dit heeft de krappe markt verder onder druk gezet.
Wat is dat exact? De viriele Kamado-man?quote:Op donderdag 3 april 2025 12:03 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Jezus, ik steek een kaarsje op voor alle viriele Kamado-mannen.
De middelmatige kalende accountmanager die tot volle wasdom komt als hij zijn leren schort voor heeft en vlees staat te garen alsof hij hogere wiskunde bedrijft.quote:Op donderdag 3 april 2025 12:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat is dat exact? De viriele Kamado-man?
Er is ook weinig mooiers dan een prachtige ossenhaas te bakken of te versnijden tot carpaccio 🤤quote:Op donderdag 3 april 2025 12:06 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
De middelmatige kalende accountmanager die tot volle wasdom komt als hij zijn leren schort voor heeft en vlees staat te garen alsof hij hogere wiskunde bedrijft.
Je zou kunnen beargumenteren dat het klimaatbeleid, boeren Europa uit, zijn vruchten begint af te werpen.quote:Op donderdag 3 april 2025 11:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is ieder jaar zo en nooit heeft dit geleid tot een prijsstijging dus. Immers was het altijd stabiel.
Dus waarom nu wel opeens? Derhalve een praatje om de prijs van rund op te drijven en zo weer meer te willen peuren uit de consument.
Dat is wel heel specifiek.quote:Op donderdag 3 april 2025 12:06 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
De middelmatige kalende accountmanager die tot volle wasdom komt als hij zijn leren schort voor heeft en vlees staat te garen alsof hij hogere wiskunde bedrijft.
Het is ook normaal dat ik pas antwoorden geef nadat de vragen zijn gesteld en niet andersom. Als gezagsgetrouw burger (niet die uit de OP LOL!) zal ik het topic niet verder vervuilen. We kunnen het er altijd over hebben in een filosofisch café.quote:Op donderdag 3 april 2025 12:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is wel heel specifiek.
Heb je ook een voorbeeld?
Daarbij: wat heeft het beroep van diegene daar exact mee van doen? Vlees grillen doet men voornamelijk als men vrij is lijkt mij, behalve een kok natuurlijk.
En wat is dat 'viriele' waar je over spreekt? Kan je dat uitleggen in combinatie met die vermeende accountmanager?
Zo veel vragen, zo weinig antwoorden..
Ossenhaas vind ik dat wel een beetje overgewaardeerd hoor eerlijk gezegd. Geef mij maar een longhaas of staartstuk. Is persoonlijk natuurlijk.quote:Op donderdag 3 april 2025 12:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Er is ook weinig mooiers dan een prachtige ossenhaas te bakken of te versnijden tot carpaccio 🤤
Eensch.quote:Daar hoef je trouwens geen man voor te zijn.
mooi verhaal, maar het is niet goed voor je om geen vlees te eten.quote:Op donderdag 3 april 2025 11:48 schreef Digi2 het volgende:
Gelukkig zijn er tegenwoordig ruim vegetarische vleesvangers beschikbaar
Welk filosofisch cafe kan ik je vinden dan? Want ik ben wel benieuwd.quote:Op donderdag 3 april 2025 12:15 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
Het is ook normaal dat ik pas antwoorden geef nadat de vragen zijn gesteld en niet andersom. Als gezagsgetrouw burger (niet die uit de OP LOL!) zal ik het topic niet verder vervuilen. We kunnen het er altijd over hebben in een filosofisch café.
Kan je aanvullen met bijv kaas en eierenquote:Op donderdag 3 april 2025 12:17 schreef MisterFox het volgende:
[..]
mooi verhaal, maar het is niet goed voor je om geen vlees te eten.
Daar ga je geen 90 mee worden.quote:Op donderdag 3 april 2025 12:30 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Kan je aanvullen met bijv kaas en eieren
Is dat familie van de zondagochtend-visser? De vis-tv kijker?quote:Op donderdag 3 april 2025 12:06 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
Zolang er genoeg is bepaalt de kostprijs de consumentenprijs.quote:Op donderdag 3 april 2025 11:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is ieder jaar zo en nooit heeft dit geleid tot een prijsstijging dus. Immers was het altijd stabiel.
Dus waarom nu wel opeens? Derhalve een praatje om de prijs van rund op te drijven en zo weer meer te willen peuren uit de consument.
Het lijkt me dat kippen ook moeten eten. En duurder voer is duurdere kip.quote:Op donderdag 3 april 2025 12:47 schreef Harvest89 het volgende:
Nou in het ergste geval gaat dat meer kip worden.
Ik weiger varkensvlees te eten.
Wij eten geen vs-rund en zij geen eu-vlees. Dus dat hoeft ons dan ook niet te raken. Hierin zijn we zelfvoorzienend met hooguit een toevoeging van Zuid Amerikaans.quote:Op donderdag 3 april 2025 12:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Zolang er genoeg is bepaalt de kostprijs de consumentenprijs.
Maar zodra er maar een klein tekort ontstaat gaat het produkt naar de hoogste bieder. En dat is het mechanisme dat de prijs opdrijft.
En ik weet niet hoeveel runderen er rondlopen maar dat in de VS de graanoogsten t.b.v. veevoer veel lager waren klopt zeker.
Maar is het niet zo dat wanneer vlees in de VS of waar dan ook meer opbrengt dan in Europa het daarheen geëxporteerd wordt? Het komt tenslotte ook van Zuid-Amerika naar Europa.quote:Op donderdag 3 april 2025 12:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wij eten geen vs-rund en zij geen eu-vlees. Dus dat hoeft ons dan ook niet te raken. Hierin zijn we zelfvoorzienend met hooguit een toevoeging van Zuid Amerikaans.
Leuke theorie.quote:Op donderdag 3 april 2025 12:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Zolang er genoeg is bepaalt de kostprijs de consumentenprijs.
Maar zodra er maar een klein tekort ontstaat gaat het produkt naar de hoogste bieder. En dat is het mechanisme dat de prijs opdrijft.
En ik weet niet hoeveel runderen er rondlopen maar dat in de VS de graanoogsten t.b.v. veevoer veel lager waren klopt zeker.
Klopt, ik koop ook vaak lokaal vlees.quote:Op donderdag 3 april 2025 12:55 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Leuke theorie.
Als direct kopen voor de consument nauwelijks mogelijk is en er slechts een handjevol tussen handelaren is (industriële slachterijen en supermarkten), dan kan de prijs wel degelijk opgedreven worden door een spel van die tussen handelaren.
De afgelopen jaren is door dat samenspel het prijsverschil tussen een biefstuk uit de supermarkt en een biefstuk van de lokale slager al flink geslonken. Die lokale slager koopt zijn runderen en varkens rechtstreeks in bij veehouders in de regio en heeft nog veel lekkerder vlees dan de supermarkt voor hooguit een paar dubbeltjes meer per portie.
Ondergewaardeerde post.quote:Op donderdag 3 april 2025 13:01 schreef StateOfMind het volgende:
Dit lijkt mij een mooi klusje voor de Boer Burger Beweging
(Gematigd) vlees eten kan binnen een gezond dieet, maar er zit een duidelijke negatieve correlatie tussen vleesconsumptie en gezondheid. Met andere woorden: hoe minder vlees je eet, hoe gezonder. Mocht je gezond 90 willen worden is dat iets om rekening mee te houden.quote:
Dat is toch gewoon fabrieksvoedsel?quote:Op donderdag 3 april 2025 11:48 schreef Digi2 het volgende:
Gelukkig zijn er tegenwoordig ruim vegetarische vleesvangers beschikbaar
Nou ja, het wordt zeker in een fabriek gemaakt, maar daar zitten met name een hoop e-nummers in waarvan nog niet duidelijk is wat deze op lange termijn met je gezondheid doen.quote:
Ja, net zoals het meeste supermarktvlees. Als je gezond vlees wil ga je naar de vakslager, als je gezonder vleesvervangers wilt, zijn daar vast ook alternatieven voor.quote:
Die heeft al genoeg kiloknallers opquote:Op donderdag 3 april 2025 18:01 schreef Aberkullie het volgende:
MAAR MEVROUW HEEFT HAAR KILOKNALLERS NU NU NU NODIG
Er zijn genoeg gezonde vleesvrije maaltijden te bedenken. Die overbewerkte vegetarische burgers, worsten en kip-lookalikes zijn vooral overbewerkt. En dat schijnt niet zo heel gezond te zijn.quote:Op donderdag 3 april 2025 15:52 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Ja, net zoals het meeste supermarktvlees. Als je gezond vlees wil ga je naar de vakslager, als je gezonder vleesvervangers wilt, zijn daar vast ook alternatieven voor.
Het Soja uit de Amazone wordt gebruikt voor veevoer en olie. Veel Amazone wordt ook gekapt om fysiek ruimte te maken voor runderen.quote:Op donderdag 3 april 2025 18:45 schreef Mortaxx het volgende:
Gewoon de rest van de Amazone plat branden en daar sojaburgers verbouwen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |