Tineke snoept van de eigen voorraad en dacht dat ze niets meer had en kreeg ontwenningsverschijnselen?quote:Eigenaar bierwinkel trillend op benen na brand
ERMELO - Eigenaar Tineke van Wilgenburg van Burg Bieren Bierwinkel in Ermelo is erg geschrokken van de brand bij haar bierwinkel en café. "Ik ben wiebelig, ik sta te trillen op mijn benen", zegt ze. In de nacht van dinsdag op woensdag brak er brand uit in een bijgebouw waar bier stond opgeslagen.
Toch is de ondernemer van de ergste schrik bekomen. "Het is verschrikkelijk, maar gelukkig is er weinig schade in de bierwinkel en in het café. De brand was in een oud woninkje, helemaal van hout. Dat brandde behoorlijk, dat is helemaal verloren gegaan", vertelt Van Wilgenburg. "Het is zeer waarschijnlijk begonnen bij de droger. Gelukkig zijn er geen gewonden, het huis is onbewoond."
'Brandweer deed fantastisch werk'
"De brandweer heeft fantastisch werk gedaan. Die was binnen tien minuten ter plaatse. In de woning was een opslag van eigen bieren. Geen pallets vol, misschien veertig, vijftig kratten. Die zijn niet in de fik gegaan. Maar ze zijn wel afgeschreven vanwege rookschade", aldus de eigenaar.
"Maar het meeste bier staat allemaal in de bierwinkel. Die is gespaard gebleven. Het ruikt nog wel naar een palingrokerij. De brand was niet in de buurt van het café, dus dat heeft ook geen schade", aldus een opgeluchte Van Wilgenburg.
Nadat de schade-expert groen licht gaf, kon de winkel woensdag weer open.
Dat is toch ook het voornaamste?quote:Op woensdag 2 april 2025 17:30 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Ruim 80 procent van dit nieuws gaat over, dat het de bieren niets overkomen is.
Rookbier is geen dingquote:de woning was een opslag van eigen bieren. Geen pallets vol, misschien veertig, vijftig kratten. Die zijn niet in de fik gegaan. Maar ze zijn wel afgeschreven vanwege rookschade", aldus de eigenaar.
Ik ken alleen Hans van Willigenburg en Mireille Bekooij.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:28 schreef heywoodu het volgende:
Tineke van Wilgenburg van Burg Bieren Bierwinkel in Ermelo
Jeetje, dit was een beste achtbaan tijdens het lezen
Er gaan meer mensen dood door verstikking vanwege rook, dan van de echte vlammen.quote:
Ik ken diverse Hansen en een paar Mireilles.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:39 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik ken alleen Hans van Willigenburg en Mireille Bekooij.
Zus van Hans?quote:Op woensdag 2 april 2025 17:28 schreef heywoodu het volgende:
Dit leest als hoe het eruit ziet als ik dronken probeer te typen op mijn telefoonquote:Op woensdag 2 april 2025 17:28 schreef heywoodu het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moet je eens voorstellen wat er gebeurt als je daarbij ook het nodige bier soldaat hebt gemaakt.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:28 schreef heywoodu het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |