abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217262695
quote:
Massale ontslagen bij Amerikaanse gezondheidsinstanties van start
Auteur: ANP | 1-4-2025

De Amerikaanse regering is begonnen met het op grote schaal ontslaan van personeel van een aantal landelijke gezondheidsinstanties. Het gaat volgens ingewijden onder meer om ontslagen bij de Centers for Disease Control and Prevention (CDC) en toezichthouder Food and Drug Administration (FDA).

De regering van president Donald Trump kondigde eerder al aan om het aantal ambtenaren aanzienlijk te verkleinen. In de gezondheidssector moeten zeker 10.000 voltijdsbanen verdwijnen.

Recentelijk zijn volgens persbureau Reuters twee topambtenaren bij de FDA ontslagen dan wel opgestapt. Hun vertrek komt bovenop dat van andere topfunctionarissen en medewerkers binnen verschillende afdelingen van de toezichthouder.

Medewerkers van de FDA zouden bij de ingang van hun gebouw hun badges hebben moeten laten zien. Ontslagen medewerkers werden volgens een bron verzocht naar huis terug te keren.

Ook bij het onderzoeksinstituut NIH zijn zeker vijf topmedewerkers met verlof gestuurd, meldt The Washington Post. Volgens de krant is ook de directeur van het National Institute of Allergy and Infectious Diseases (NIAID) ontslagen. Het gaat om de opvolger van de bekende immunoloog Anthony Fauci die jarenlang daar de leiding had waaronder tijdens de coronapandemie. Bij het hoofdkantoor van de NIH in Bethesda stonden lange rijen auto's met medewerkers die 's ochtends te horen hadden gekregen dat ze ontslagen waren.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)instanties-van-start

:|W |:( 8)7 8)7 8)7
meer kan ik niet zeggen
pi_217262728
Politieke afrekening

Wordt toch wel weer teruggedraaid door een rechter.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_217262738
What could go wrong? ¯\_(ツ)_/¯
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 2 april 2025 @ 13:55:41 #4
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_217262775
quote:
Medewerkers van de FDA zouden bij de ingang van hun gebouw hun badges hebben moeten laten zien. Ontslagen medewerkers werden volgens een bron verzocht naar huis terug te keren.
Bijzonder altijd die Amerikaanse manier van werken, zeker nog nooit van e-mail gehoord.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  woensdag 2 april 2025 @ 13:56:04 #5
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_217262786
Vogelgriep kom er maar in
pi_217262799
Wat een land is het toch ook :')
pi_217262836
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2025 13:56 schreef Aberkullie het volgende:
Vogelgriep kom er maar in
Roekoe roekoe *O* *O* *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_217262854
quote:
5s.gif Op woensdag 2 april 2025 13:51 schreef xpompompomx het volgende:
Gelukkig hebben ze een zeer kundig persoon als Minister van Volksgezondheid _O_

Oh wacht :') :')
A murky, forgotten land.
pi_217262862
Er komt toch wel weer een activistische rechter die dit tegen zal houden.
quote:
Nou, wat dan?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Forum Admin woensdag 2 april 2025 @ 14:04:23 #10
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217262885
Geen idee wat de impact hier van gaat zijn, wel weer ik dat massale ontslagen zelden heel positief uitpakken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_217263015
quote:
Het gaat volgens ingewijden onder meer om ontslagen bij de Centers for Disease Control and Prevention (CDC) en toezichthouder Food and Drug Administration (FDA).
Kan toch niet misgaan, dit. Heel niet nodig dat er goed op de kwaliteit van eten en medicijnen wordt toegezien, en mocht er weer eens een pandemie uitbreken dan genees je dat wel met bidden of een wondermiddeltje waar je op Feesboek over gehoord hebt.
pi_217263075
Ben ik nu de enige die steeds meer de indruk krijgt dat Trump Amerika als zijn eigen bedrijf schijnt te beschouwen en dat het Amerikaanse volk zijn personeel is?

Is het heel raar als ik voorstel dat de gehele Amerikaanse bevolking eensgezind en nu meteen moet gaan staken?
Jahaa, ik besef ook wel dat de Trumpfans hier niet in mee zouden gaan, maar toch he?

Hier nogmaals het fragment dat ik al vaker geplaatst heb, maar omdat ik het zo'n sterke scene vind en ook nog eens bijzonder actueel.

Bekijk deze YouTube-video

Even wat toelichting geven. Dit is een film uit 1976. Het gaat over een man die zo teleurgesteld is over het leven dat hij aankondigt om zelfmoord te plegen tijdens het primetimeding.

De vrouw (Faye Dunaway), een keiharde tante die slechts klaarkomt op kijkcijfers doet er alles aan om haar ploeg de premie te bezorgen.

De rest spreekt voor zich.

Ik heb de film een of twee keer gezien en dit fragment blijft me bij.
Waarom? Omdat het het verleden, het heden en toekomst omvat.

[ Bericht 25% gewijzigd door Hiddendoe op 02-04-2025 17:35:49 ]
  woensdag 2 april 2025 @ 14:29:39 #13
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217263094
Logisch.

De VS staat er dan ook om bekend zo'n gezonde inwoners te hebben.
Huilen dan.
pi_217263101
Make Diseases Great Again *O*
A murky, forgotten land.
pi_217263200
Trump is volgens mij de Marie Antoinette van de 21ste eeuw.

Dom, leeghoofdig en vooral ontzettend ijdel.
Teveel geld en te weinig gezond verstand.

Zijn hoofd hoeft er, wat mij betreft niet af, maar het zou wel handig zijn om zijn brein een goede update te geven.

Bekijk deze YouTube-video
  woensdag 2 april 2025 @ 14:48:43 #16
319979 Fok-it
All is well
pi_217263281
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 14:38 schreef Hiddendoe het volgende:
Trump is volgens mij de Marie Antoinette van de 21ste eeuw.
Proest

Wat een figuur ben jij

Marie Antoinette was juist begaan met de lower class. Let them eat cake is gewoon een urban myth die zij nooit gezegd heeft
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_217263369
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 14:48 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Proest

Wat een figuur ben jij

Marie Antoinette was juist begaan met de lower class. Let them eat cake is gewoon een urban myth die zij nooit gezegd heeft
Proest.

Nee, dat figuur van jou dan

Ik heb dus nergens die beruchte en onware uitspraak van haar te berde gebracht.
pi_217263382
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 14:48 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Proest

Wat een figuur ben jij

Let them buy Teslas!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217263406
quote:
2s.gif Op woensdag 2 april 2025 14:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Let them buy Teslas!
Grab them by the pussie!
YOU ARE FIRED!!!
  woensdag 2 april 2025 @ 14:59:55 #20
319979 Fok-it
All is well
pi_217263424
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 14:53 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Proest.

Nee, dat figuur van jou dan

Ik heb dus nergens die beruchte en onware uitspraak van haar te berde gebracht.
Dan ben ik erg benieuwd hoe je erbij komt dat zij dom, leeghoofdig en ijdel was?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_217263553
quote:
Met de veruit meest ongezonde bevolking van de Westerse wereld terwijl ze het meeste geld kwijt zijn lijkt me niet dat ze hun werk zo goed hebben gedaan in die draaideuren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_217263585
Wordt de zorg dan nu wel voor iedereen betaalbaar daar?

Nee geintje natuurlijk niet :)
  Forum Admin woensdag 2 april 2025 @ 15:10:07 #23
pi_217263589
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 15:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Met de veruit meest ongezonde bevolking van de Westerse wereld terwijl ze het meeste geld kwijt zijn lijkt me niet dat ze hun werk zo goed hebben gedaan in die draaideuren.
Dat heeft te maken met de voedingsindustrie en gebrek aan regels. Dat is niet iets van de afgelopen paar jaar.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 2 april 2025 @ 15:10:52 #24
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217263602
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 15:10 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat heeft te maken met de voedingsindustrie en gebrek aan regels.
Dus snel de FDA uitkleden!
Huilen dan.
  Forum Admin woensdag 2 april 2025 @ 15:11:22 #25
pi_217263609
quote:
10s.gif Op woensdag 2 april 2025 15:10 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dus snel de FDA uitkleden!
Tja, die arme fabrikanten moeten nu allemaal ongezonde ingrediënten gebruiken vanwege winstmaximalisatie alle regels ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')