Omdat het weer april is, en deze topics onvermijdelijk weer omhoog komen, hierbij het nieuwe centrale topic..
met meteen de tips and tricks om te weten wanneer je aan de beurt bent.. omdat dit toch weer ieder jaar opnieuw wordt gevraagd
Wanneer krijg ik mijn centen?Tussen 1 april en 30 juni krijg je bericht van de belastingdienst. Dat kan zijn;
-een brief over je voorlopige teruggaaf\aanslag daar staat dan meteen een betaaldatum bij
-een brief over je definitieve aanslag, ook daar staat een betaaldatum bij
-een brief dat ze nog wat langer over je aangifte gaan doen en dus wat uitstel nodig hebben
De meeste van ons zullen brief numero 1 krijgen en voor 30 juni de centjes op de rekening hebben
Oh, maar ik heb 1 maart de aangifte gedaan, ik zal wel meteen aan de beurt zijnNeen. de volgorde der verwerking is een van de grote mysteries der mensheid. Iemand die 30 maart aangifte doet kan 2 april verwerkt worden.. en vice versa. Als het langer duurt is dat geen reden tot paniek of slecht nieuws.
Die van mij zal wel langer duren want die was complexOok dat heeft er niets mee te maken. Het duurt zolang het duurt, de complexere (huis gekocht/verkocht, eigen zaak, BV's, gezamenlijke aangifte e.d.) leiden vaak tot eerst een voorlopige dan definitieve aangifte, maar die komen niet pas later aan de beurt en duren ook niet langer.
Maar ik ben ongeduldig! hoe weet ik nu dat ze met me bezig zijn?dat is een goede vraag.
log in op mijn belastingdienst op
www.belastingdienst.nlGa naar "mijn gegevens"
ga naar "Inkomensverklaring en geregistreerd inkomen opvragen"
daar staat dan onder inkomen 2024 het inkomen wat je hebt opgegeven via je aangifte.
Daaronder staat een datum, "registratie inkomen" die datum staat nu op ongeveer 10 dagen nadat je je aangifte hebt verstuurd.
Zo gauw die is geüpdatet naar een nieuwe datum (bijv. 4 april 2025) dan is je aangifte verwerkt. je zult dan binnen 2 weken een bericht krijgen.
game on!
Wullie bin KOEL ©
SonealWhy be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible
?