quote:Op dinsdag 1 april 2025 13:59 schreef Leandra het volgende:
Omdat het weer april is, en deze topics onvermijdelijk weer omhoog komen, hierbij het nieuwe centrale topic..
met meteen de tips and tricks om te weten wanneer je aan de beurt bent.. omdat dit toch weer ieder jaar opnieuw wordt gevraagd![]()
Wanneer krijg ik mijn centen?
Tussen 1 april en 30 juni krijg je bericht van de belastingdienst. Dat kan zijn;
-een brief over je voorlopige teruggaaf\aanslag daar staat dan meteen een betaaldatum bij
-een brief over je definitieve aanslag, ook daar staat een betaaldatum bij
-een brief dat ze nog wat langer over je aangifte gaan doen en dus wat uitstel nodig hebben
De meeste van ons zullen brief numero 1 krijgen en voor 30 juni de centjes op de rekening hebben
Oh, maar ik heb 1 maart de aangifte gedaan, ik zal wel meteen aan de beurt zijn
Neen. de volgorde der verwerking is een van de grote mysteries der mensheid. Iemand die 30 maart aangifte doet kan 2 april verwerkt worden.. en vice versa. Als het langer duurt is dat geen reden tot paniek of slecht nieuws.
Die van mij zal wel langer duren want die was complex
Ook dat heeft er niets mee te maken. Het duurt zolang het duurt, de complexere (huis gekocht/verkocht, eigen zaak, BV's, gezamenlijke aangifte e.d.) leiden vaak tot eerst een voorlopige dan definitieve aangifte, maar die komen niet pas later aan de beurt en duren ook niet langer.
Maar ik ben ongeduldig! hoe weet ik nu dat ze met me bezig zijn?
dat is een goede vraag.
log in op mijn belastingdienst op www.belastingdienst.nl
Ga naar "mijn gegevens"
ga naar "Inkomensverklaring en geregistreerd inkomen opvragen"
daar staat dan onder inkomen 2024 het inkomen wat je hebt opgegeven via je aangifte.
Daaronder staat een datum, "registratie inkomen" die datum staat nu op ongeveer 10 dagen nadat je je aangifte hebt verstuurd.
Zo gauw die is geüpdatet naar een nieuwe datum (bijv. 4 april 2025) dan is je aangifte verwerkt. je zult dan binnen 2 weken een bericht krijgen.
game on!
De brief is binnen. Datum dagtekening 3 mei inderdaad.quote:Op zondag 27 april 2025 20:10 schreef NicolasJoy het volgende:
01-mrt Aangifte gedaan.
16-apr Registratie inkomen (op basis definitieve aanslag)
Geplande post:
03-mei Brief definitieve aanslag inkomstenbelasting.
Zelfde datum als vorig jaar. (Toen ontving ik het geld 6 mei).
3 mei post datum en je hebt m al?quote:Op maandag 28 april 2025 17:37 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
De brief is binnen. Datum dagtekening 3 mei inderdaad.
Ik had niet in de gaten dat ik het document moest downloaden.quote:Op dinsdag 29 april 2025 09:24 schreef Zlatan51 het volgende:
Ik zie alleen staan "Registratie inkomen: 22-03-2025" maar niet op basis waarvan etc.
Genereer jij maar eens 4.500.000 pdf bestanden.quote:Op dinsdag 29 april 2025 23:04 schreef silliegirl het volgende:
Ook hier inmiddels in mijn berichtenbox met d.d. 3 mei. Ik snap alleen niks van dat berichtenverkeer, waarom komt zo’n bericht om 21;50 nog binnen joh
Same!quote:Op dinsdag 29 april 2025 20:30 schreef Aure het volgende:
Hier ook dagtekening 3 mei en een brief in de berichtenbox
Echt?quote:Op dinsdag 29 april 2025 23:04 schreef silliegirl het volgende:
Ook hier inmiddels in mijn berichtenbox met d.d. 3 mei. Ik snap alleen niks van dat berichtenverkeer, waarom komt zo’n bericht om 21;50 nog binnen joh
Belastingdienst'EDquote:Op vrijdag 2 mei 2025 07:49 schreef freak1 het volgende:
het blijven boeven ook he..![]()
17/4 aangifte gedaan, prive + eenmanszaak + echtgenote dus de boekhouder had dit jaar wat weinig tijd terwijl het best een puzzel is.. en we alles zo inrichten dat we altijd een behoorlijke smak geld terugkrijgen..
klein foutje gemaakt in de btw aangiftes vorig jaar dus 3K teveel aan btw terug gekregen. prima..
op 17/4 alles ingediend, zowel aangifte als btw correctie. de belasting die ik terugkrijg is een veelvoud van de BTW. daar gaat men rustig over nadenken en zal ik blij zijn als ik voor eind juni eens wat hoor... maar de teveel teruggekregen BTW? het heeft ze 4, letterlijk 4 dagen gekost voor de factuur onderweg was![]()
of ik even binnen 14 dagen wil betalen.
ze kunnen wel efficient zijn als ze willen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |