Toch wordt er aanzienlijk minder gerookt dan vroeger, dus het (en dat is niet eens een totaalverbod) heeft wel effect.quote:Op dinsdag 1 april 2025 17:54 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Die zijn makkelijker en goedkoper verkrijgbaar dan ooit.
Als nog kunnen ze daar dan voorlopig van profiteren. Ik zie België eerdere een verbod in voeren dan Duitsland.quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Die volgen uiteindelijk ook wel binnen een jaar of 5-10.
Het aantal rokers kan dan wel afnemen, want niet iedereen gaat de grens over, maar wat er overblijft is niet meer beïnvloedbaar met prijsverhogingen of totaalverbod, want zij hebben andere wegen gevonden om eraan te komen. Daarmee raak je de controle kwijt en dus ook invloed op toekomstige generaties.quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:23 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Toch wordt er aanzienlijk minder gerookt dan vroeger, dus het (en dat is niet eens een totaalverbod) heeft wel effect.
In Twijzelerheide rijdt de veldwachter nu nog op een varken, vermoedelijk.quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:08 schreef Caland het volgende:
[..]
15 winkels geplunderd, een agent overgoten met benzine, een dode, betrekkelijk kalm![]()
Vroeger gebeurde er nooit iets.
De vraag is wat er dan precies niet houdbaar is. Er zijn steeds minder incidenten en steeds minder schade. Dat gaat al decennia omlaag.quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Jammer hoor, want heb er zelf genoeg plezier van gehad, maar echt houdbaar is het allemaal niet zo.
Het voordeel is wel dat ieder vuurwerk nu illegaal vuurwerk is, dus niet dat je "niet wist" dat die cobra 6 illegaal was, of dat langsrijdende politie niet kan weten of het legaal of illegaal vuurwerk is wat afgestoken wordt.quote:Op dinsdag 1 april 2025 13:45 schreef Aberkullie het volgende:
Niet verwacht, wel blij mee als ze ook daadwerkelijk gaan handhaven op die kanonnen die hier vanaf oktober al worden afgeschoten.
Het gaat toch altijd om lobby, kennelijk hebben de gokbedrijven dat ook goed voor elkaar want die mogen tegenwoordig op alles wat los en vast zit adverteren.quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De vraag is wat er dan precies niet houdbaar is. Er zijn steeds minder incidenten en steeds minder schade. Dat gaat al decennia omlaag.
Het enige wat er echt veranderd is is het succes van de lobby voor een verbod. Dat is niet gestoeld op cijfers of argumenten verder, maar emtionele afpersing door het via 'hulpverleners' te spelen, gesteund door een kritiekloze media.
Als je er gewoon neutraal tegenaan kijkt is het natuurlijk een best gekke traditie dat de buurman die zo lam is als een hoerentoeter in het midden van de nacht de straat op mag met een pot vuurwerk en een fles bier in zijn klauwen.quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De vraag is wat er dan precies niet houdbaar is. Er zijn steeds minder incidenten en steeds minder schade. Dat gaat al decennia omlaag.
Het enige wat er echt veranderd is is het succes van de lobby voor een verbod. Dat is niet gestoeld op cijfers of argumenten verder, maar emotionele afpersing door het via 'hulpverleners' te spelen, gesteund door een kritiekloze media.
Dat geldt ook voor dat hele voetbalcircus elk weekend. Zijn we als maatschappij ook miljarden aan kwijt. Het hoort er bij.quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je er gewoon neutraal tegenaan kijkt is het natuurlijk een best gekke traditie dat de buurman die zo lam is als een hoerentoeter in het midden van de nacht de straat op mag met een pot vuurwerk en een fles bier in zijn klauwen.
Die hebben volgens mij nooit feestjes.quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:17 schreef inslagenreuring het volgende:
Er post hier heel wat spul wat me ontzettend gezellig lijkt op feestjes.
Het heeft mij altijd juist verbaasd dat er zo weinig ongelukken gebeuren ondanks dat mensen in het hele land met een dronken kop explosieven af zitten te steken in elke straat, elk dorp, elke stad, soms zelfs bijna elk huis.quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je er gewoon neutraal tegenaan kijkt is het natuurlijk een best gekke traditie dat de buurman die zo lam is als een hoerentoeter in het midden van de nacht de straat op mag met een pot vuurwerk en een fles bier in zijn klauwen.
Ik denk wel dat het een stuk minder wordt, alleen ik ben bang dat juist de meest asociale blijven afsteken.quote:Op dinsdag 1 april 2025 19:00 schreef Seeburg54 het volgende:
Wedden dat je amper verschil gaat merken.![]()
Er is geen smeris te zien rond de jaarwisseling, dat zie ik niet snel veranderen.
Ik ben benieuwd, we gaan het zien.quote:Op dinsdag 1 april 2025 19:02 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik denk wel dat het een stuk minder wordt, alleen ik ben bang dat juist de meest asociale blijven afsteken.
Oh ik geloof het wel dat het verschil gaat opleveren, misschien niet de eerste paar jaar, maar het zal langzaam aan steeds wat minder worden... bij de gezinnen die om 12:00 wat afsteken...quote:Op dinsdag 1 april 2025 19:00 schreef Seeburg54 het volgende:
Wedden dat je amper verschil gaat merken.![]()
Er is geen smeris te zien rond de jaarwisseling, dat zie ik niet snel veranderen.
Ja maar laat ze toch maar niet buiten.quote:Op dinsdag 1 april 2025 19:03 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd, we gaan het zien.
Mijn poezen zijn er vast blij mee.
Voetbal levert vooral miljarden op, dat is met vuurwerk een tandje minder.quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor dat hele voetbalcircus elk weekend. Zijn we als maatschappij ook miljarden aan kwijt. Het hoort er bij.
Je zult anderen hun lolletje maar misgunnen omdat die kuthond van je bang is voor vuurwerk.quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:59 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die hebben volgens mij nooit feestjes.
Dat sowieso niet.quote:Op dinsdag 1 april 2025 19:04 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja maar laat ze toch maar niet buiten.
Ow dat gaat er ook nog wel aan.quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor dat hele voetbalcircus elk weekend. Zijn we als maatschappij ook miljarden aan kwijt. Het hoort er bij.
Hier in het dorp is geen reljeugd, maar ik denk dat er genoeg brave buren zijn die ondanks het verbod toch vuurwerk gaan afsteken. Want eerlijk is eerlijk, er wordt hier altijd best mooi siervuurwerk afgeschoten. Maar ik kan er heel best zonder.quote:Op dinsdag 1 april 2025 19:03 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Oh ik geloof het wel dat het verschil gaat opleveren, misschien niet de eerste paar jaar, maar het zal langzaam aan steeds wat minder worden... bij de gezinnen die om 12:00 wat afsteken...
De reljeugd die cobra's naar agenten en andere hulpverleners gaan gooien? Nee dat blijft gewoon bestaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |