Ja, natuurlijk. Eigenlijk kun je de VS ook niet als 1 land bezien. Het is bijna even groot als heel Europa en wij denken ook niet dat iemand uit Scandinavia gelijk is aan iemand in Zuid-Europa.quote:Op donderdag 22 januari 2026 13:47 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het is natuurlijk lastig om een heel volk goed te leren kennen, maar als in je in de verschillende staten komt zie je daar ook verschillen. Wij zijn nu in ik geloof 20 staten geweest en ervaring leert wel dat mensen op het platteland over het algemeen wat vriendelijker zijn maar in de steden juist weer wat liberaler. Dat kan natuurlijk ook omgekeerd zijn en alles er tussenin. Ik heb zelf totaal niet de ervaring dat Amerikanen fake zijn, los natuurlijk van de standaard "how are you today". De meeste Amerikanen waren echt oprecht in ons geïnteresseerd. Het viel zelfs op dat we meer een klik hadden met Amerikanen dan Europeanen, die zijn veel geslotener (met name Zuid-Europeanen).
Misschien is het ook wel beter om gewoon eenrichtingsverkeer te doen. Weet ik eigenlijk wel zeker.quote:Wij zijn zeker naar Niagara geweest maar een beetje via een omweg. Als je een auto huurt in Canada en inlevert in de VS is dat lastig (misschien wel onmogelijk) dus we hebben vanuit Toronto een Greyhound genomen naar Buffalo, daar een auto gehuurd, en weer terug gereden. Overnacht in Niagara en vanaf daar onze reis in Canada vervolgd. 4 weken in totaal dus we hadden ook wel de tijdWij waren er in oktober tijdens de Indian Summer, prachtig al die herfstbladeren
Ik ben een keer met Pasen (begin april) bij een vriendin in Toronto geweest met een bezoek aan de Niagara Falls. Hou er rekening mee dat alles daar bevroren is en de boot niet vaart ook. Het is wel heel anders dan de beelden die je ziet van de mensen die zomers gaan.quote:Op donderdag 22 januari 2026 14:45 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. Eigenlijk kun je de VS ook niet als 1 land bezien. Het is bijna even groot als heel Europa en wij denken ook niet dat iemand uit Scandinavia gelijk is aan iemand in Zuid-Europa.
Vooral als het werk gerelateerd is heb ik het idee dat Amerikanen heel nep zijn. Gevalletje fooi willen verdienen.
En altijd compleet over de top zijn. Sure, er zullen er best zijn die echt zo zijn.
How are you today vind ik ook alleen maar mooi. Ik heb een tijdje in Ierland gewoond en daar doen ze dat ook, maar daar kwam het op mij wel oprecht over. VS niet.
Zuid-Europeanen meer gesloten![]()
![]()
Als je nu Noorderlingen had gezegd ok, maar Zuid-Europeanen![]()
[..]
Misschien is het ook wel beter om gewoon eenrichtingsverkeer te doen. Weet ik eigenlijk wel zeker.
Ongeacht waar je start (indien mogelijk natuurlijk).
Wij rijden dan eigenlijk op en neer zonder extra doel, verkwist je tijd en geld mee eigenlijk.
Maar he die B747 vanuit NY hehe![]()
Oktober is wel anders dan eind januari/begin februari natuurlijk. Een redelijke temperatuur en nog geen sneeuw is wel te doen. Zeker met die mooie kleuren.
Zeker in Canada kan het flink slecht zijn.
Daarom hebben de meeste bestemmingen die wij willen rondom onze trouwdag ook met zon te maken![]()
(en omdat het hier een beetje koud is brrr).
4 weken is eigenlijk dan wel een mooie tijd. Je wilt ook niet willen haasten.
Ik had iets van een week uitgetrokken voor NY city, en dan een week voor de trip op en neer Toronto (incl dus die paar stops).
In april zelfs nog?quote:Op donderdag 22 januari 2026 15:13 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik ben een keer met Pasen (begin april) bij een vriendin in Toronto geweest met een bezoek aan de Niagara Falls. Hou er rekening mee dat alles daar bevroren is en de boot niet vaart ook. Het is wel heel anders dan de beelden die je ziet van de mensen die zomers gaan.
quote:Op donderdag 22 januari 2026 15:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
In april zelfs nog?
Was er al bang voor, nou ja goed alsof ik ooit gedacht had dat het in eind januari/begin februari niet koud zou zijn![]()
Eigenlijk is het helemaal geen goede bestemming voor onze trouwdag. Dan zou het al meer zijn, gefeliciteerd met onze trouwdag. Maar we doen het veel later.
Dat moeten we sowieso overleggen en ook zien wat zij wil.
Herkenbaar gevoel haha.quote:Op donderdag 22 januari 2026 18:31 schreef laziness het volgende:
[..]2 april was het.
Was even een leuke trip down memorylane om door de foto’s te gaan.
Laat mij raden, we kunnen dus beter naar Argentinie hehequote:Op donderdag 22 januari 2026 20:04 schreef flipsen het volgende:
Zoals Eleonor Rooseveld al zei toen ze bij Iguazu stond: "Poor Niagara"
Goed idee. Het is een bijzonder land.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 07:43 schreef bianconeri het volgende:
Laat mij raden, we kunnen dus beter naar Argentinie hehe
quote:Op vrijdag 23 januari 2026 13:28 schreef Individual het volgende:
[..]
Goed idee. Het is een bijzonder land.
Zelfs Trump heeft zijn plekje gekocht voor als hij de burgeroorlog overleeft. Wat Hitler deed wil hij ook.
Jij pakt ook wel elk moment voor zelfpromotie hèquote:Op vrijdag 23 januari 2026 13:41 schreef flipsen het volgende:
[..]![]()
Intussen is onze @:Fogel ook weer onderweg, dit keer niet naar Iguazú maar naar Peru:
[ afbeelding ]
(schaamteloze crosspost uit flipsen in AI / laat hier zien hoe jij een bepaalde user voor je ziet #6)
quote:Op vrijdag 23 januari 2026 14:49 schreef MaJo het volgende:
[..]
Jij pakt ook wel elk moment voor zelfpromotie hè![]()
Je mag niet eens meer met de helicopter dichtbij komen, maar fogel vliegt er gewoon met een jet overheen..quote:
Mod voorrechten.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 15:47 schreef Individual het volgende:
[..]
Je mag niet eens meer met de helicopter dichtbij komen, maar fogel vliegt er gewoon met een jet overheen..
quote:Op vrijdag 23 januari 2026 13:41 schreef flipsen het volgende:
[..]![]()
Intussen is onze @:Fogel ook weer onderweg, dit keer niet naar Iguazú maar naar Peru:
[ afbeelding ]
(schaamteloze crosspost uit flipsen in AI / laat hier zien hoe jij een bepaalde user voor je ziet #6)
Ik zie liever zelfpromotie dan kutpostsquote:Op vrijdag 23 januari 2026 14:49 schreef MaJo het volgende:
[..]
Jij pakt ook wel elk moment voor zelfpromotie hè![]()
Huh je was toch pas net aangekomenquote:Op zondag 1 februari 2026 22:15 schreef Fogel het volgende:
[..]
[..]
Ik zie liever zelfpromotie dan kutposts
@:flipsen heeft een goed reisbureau heb ik nu al twee keer kunnen ondervinden.
Gister zat ik in een ontspoorde trein, hij regelde dat de transfer naar het vliegveld op de hoogte was en heeft de vlucht omgeboekt naar een paar uur later.![]()
Nu is de pret voorbij en we zitten op het vliegveld in Lima en wachten in de lounge tot we kunnen boarden. Morgen zitten we weer in de -10 ipv +27
Nu klinkt je als @flipsenquote:Op zondag 1 februari 2026 23:28 schreef MaJo het volgende:
[..]
Huh je was toch pas net aangekomenFijn dat alles zo goed geregeld was
![]()
Hier nog 4 nachtjes totdat wij weer mogen
Oh dat valt mee, voor mijn gevoel was je pas 3 dagen wegquote:Op zondag 1 februari 2026 23:31 schreef Fogel het volgende:
[..]
Nu klinkt je als @:flipsen
9 nachten is meer dan genoeg.
Thailand deze keer toch? Enjoy!
Ik zal eens een reisverslag in elkaar flatsen, later...quote:Op maandag 2 februari 2026 11:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
Oh dat valt mee, voor mijn gevoel was je pas 3 dagen wegThailand inderdaad
Ja. Alpaca vind ik een beetje op hert lijken qua smaak, cavia een rare mix van vette kip en kibbeling met enorm veel bot. Cavia is niet voor herhaling vatbaar. Als er zowel alpaca als koe op een menu staat zal ik toch liever voor koe gaan, maar als die keuze er niet is vind ik alpaca een OK alternatief.quote:Op maandag 2 februari 2026 15:21 schreef Individual het volgende:
@:fogel heb je ook de bijzondere dieren gegeten zoals alpaca en cavia?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |