Oei. Dan kan je toch maar beter man zijn.quote:
Einde La France, spaak in het wiel van de EU. Spaak in het wiel van de NAVO.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 11:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Marine Le Pain, de vrouwelijke Trump van Frankrijk. En ze gaat nog gekozen worden ook.
Yup. Le pen, AFD in Duitsland. Rusland wint.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 11:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Marine Le Pain, de vrouwelijke Trump van Frankrijk. En ze gaat nog gekozen worden ook.
Europa moet eens kritisch naar zichzelf kijken. Dit soort partijen worden niet de grootste van de een op andere dag. Er gaat enorm veel aan vooraf. Zorgwekkend is het verder wel ja.quote:Op dinsdag 1 september 2026 10:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Yup. Le pen, AFD in Duitsland. Rusland wint.
Mwau. Staat los van elkaar wat mij betreft. Want ik ben het met die partijen eens als het gaat om migratie. Het is alleen een raadsel voor mij waarom Europees-nationalisme samengaat met simpen voor Rusland.quote:Op dinsdag 1 september 2026 11:46 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Europa moet eens kritisch naar zichzelf kijken. Dit soort partijen worden niet de grootste van de een op andere dag. Er gaat enorm veel aan vooraf. Zorgwekkend is het verder wel ja.
Die link ontgaat mij ook eigenlijk. Maar hier in Nederland slaat het ook aan bij de FVD.quote:Op dinsdag 1 september 2026 11:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mwau. Staat los van elkaar wat mij betreft. Want ik ben het met die partijen eens als het gaat om migratie. Het is alleen een raadsel voor mij waarom Europees-nationalisme samengaat met simpen voor Rusland.
Ja, maar bij FVD is het weer logischer. Die zijn niet links of rechts, maar gewoon schizo.quote:Op dinsdag 1 september 2026 11:51 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Die link ontgaat mij ook eigenlijk. Maar hier in Nederland slaat het ook aan bij de FVD.
Ze willen de hand niet bijten die hen voedt. Geld dus.quote:Op dinsdag 1 september 2026 11:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, maar bij FVD is het weer logischer. Die zijn niet links of rechts, maar gewoon schizo.
Maar een partij als die van Le Pen is echt rechts. Met een flink historisch karakter. Waarom die ervoor kiezen om pro-Rusland te zijn is mij een raadsel.
Yup veel van de populistische partijen worden betaald en geadviseerd door buitenlandse machten die Europa willen verzwakken.quote:Op donderdag 3 september 2026 09:58 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ze willen de hand niet bijten die hen voedt. Geld dus.
Speelt ook mee. Maar bij Le Pen is het ook Franse arrogantie. Die denken het wel allemaal alleen aan te kunnen.quote:Op donderdag 3 september 2026 10:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup veel van de populistische partijen worden betaald en geadviseerd door buitenlandse machten die Europa willen verzwakken.
Wiens brood men eet wiens woord men spreektquote:Op dinsdag 1 september 2026 11:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, maar bij FVD is het weer logischer. Die zijn niet links of rechts, maar gewoon schizo.
Maar een partij als die van Le Pen is echt rechts. Met een flink historisch karakter. Waarom die ervoor kiezen om pro-Rusland te zijn is mij een raadsel.
Deels. Maar het is ook 'Frans' om eigenwijs te zijn. Dat krijg je als je een regionale macht bent met kernwapens. Een deel wil dat Europa alles bij hun koopt, ander deel wil het helemaal zelf doen. Een beetje genuanceerde redelijkheid zit er niet in.quote:Op donderdag 3 september 2026 10:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wiens brood men eet wiens woord men spreekt
Frankrijk is Frans, en wil geen vazal van de VS zijn, varen hun eigen koers, itt veel andere Europese landen dat Pre-Trump waren. Zorgen altijd al voor hun eigen defensie, en, daar zijn ze goed in. Frankrijk is een van de grondleggers van de EU en heeft vrede gesloten met Duitsland waar ze drie grote oorlogen mee voerden. En ja, ze hebben een eigen mening, ze staan op voor hun belang. Dat werkt ook in hun nadeel, want dat zijn ze intern ook, vakbonden zijn korte termijn denkers aan het belang van hun oude leden bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 3 september 2026 11:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Deels. Maar het is ook 'Frans' om eigenwijs te zijn. Dat krijg je als je een regionale macht bent met kernwapens. Een deel wil dat Europa alles bij hun koopt, ander deel wil het helemaal zelf doen. Een beetje genuanceerde redelijkheid zit er niet in.
Ja, maar daar komt dus ook deels de houding van Le Pen omtrent Rusland-Oekraine vandaan.quote:Op donderdag 3 september 2026 11:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Frankrijk is Frans, en wil geen vazal van de VS zijn, varen hun eigen koers, itt veel andere Europese landen dat Pre-Trump waren. Zorgen altijd al voor hun eigen defensie, en, daar zijn ze goed in. Frankrijk is een van de grondleggers van de EU en heeft vrede gesloten met Duitsland waar ze drie grote oorlogen mee voerden. En ja, ze hebben een eigen mening, ze staan op voor hun belang. Dat werkt ook in hun nadeel, want dat zijn ze intern ook, vakbonden zijn korte termijn denkers aan het belang van hun oude leden bijvoorbeeld.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |