abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217226266
AMSTERDAM - Het internetlandschap ondergaat een ingrijpende transformatie nu kunstmatige intelligentie (AI) in rap tempo de online contentproductie overneemt. Steeds minder teksten, afbeeldingen en video's worden nog door mensenhanden gemaakt, waardoor de vraag rijst: verdwijnt de menselijke creativiteit langzaam maar zeker van het wereldwijde web?

AI-gestuurde tools, zoals ChatGPT en Dall-E, zijn niet meer weg te denken uit de moderne online wereld. Deze technologieën stellen gebruikers in staat om met een simpele opdracht complexe teksten, realistische afbeeldingen en zelfs complete video's te genereren. Het resultaat is vaak verbluffend, waardoor het onderscheid tussen menselijke en AI-gegenereerde content steeds moeilijker te maken is.

De opkomst van AI brengt zowel kansen als uitdagingen met zich mee. Aan de ene kant biedt het ongekende mogelijkheden voor efficiëntie en schaalbaarheid. Bedrijven kunnen in een mum van tijd grote hoeveelheden content produceren, terwijl individuen met gemak hun creatieve ideeën tot leven kunnen brengen. Aan de andere kant groeit de bezorgdheid over de authenticiteit en originaliteit van online content.

"We staan op een kruispunt", aldus professor digitale media, "Enerzijds kunnen we profiteren van de ongekende mogelijkheden van AI, anderzijds moeten we waken voor een uniform en onpersoonlijk internetlandschap".

De toekomst zal uitwijzen hoe de balans tussen menselijke en AI-gegenereerde content zich zal ontwikkelen. Wat wel zeker is, is dat AI een onuitwisbare stempel drukt op het internet van vandaag en morgen.
  zondag 30 maart 2025 @ 10:09:12 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217226290
En jij denkt: Laat ik dit niet-bestaande nieuwsartikel even verzinnen en door AI laten schrijven?
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_217226472
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:09 schreef Mikeytt het volgende:
En jij denkt: Laat ik dit niet-bestaande nieuwsartikel even verzinnen en door AI laten schrijven?
Dat denk jij
  zondag 30 maart 2025 @ 10:21:01 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217226504
AI spuugt vooral saaie stront uit vol fouten.
pi_217226510
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:07 schreef achtja het volgende:
Wat wel zeker is, is dat AI een onuitwisbare stempel drukt op het internet van vandaag en morgen.
Waarom specifiek vandaag en morgen?
pindazakje
pi_217226514
bron? ;)
  zondag 30 maart 2025 @ 10:21:59 #7
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_217226527
Misschien wat overdreven maar er zijn zeker bepaalde zaken waar we op moeten letten.

Neem bijvoorbeeld youtube. Hoe gaat dat er voor content-makers uit zien als voor elke video die zij maken en uploaden, er straks duizend AI video's per minuut bijkomen.

De vraag is of je dan als content-maker nog wel kijkers kan vinden en of youtube dan ansich nog wel levensvatbaar is.

Ik denk dat Google op een gegeven moment dus ook de boel op een of andere manier aan banden gaat leggen, juist om menselijke content-makers te beschermen. Want hoewel er al een grote hoeveelheid onzin is (door mensen gemaakt) kan je straks met 1 prompt tientallen videos genereren (nog niet nu, maar over pak em beet 5 jaar). Dat gaat een ware vloedgolf veroorzaken zeg maar.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 30 maart 2025 @ 10:25:00 #8
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217226566
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:21 schreef Hexagon het volgende:
Jij ook.
  zondag 30 maart 2025 @ 10:26:12 #9
396550 Richestorags
pi_217226579
quote:
2s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Misschien wat overdreven maar er zijn zeker bepaalde zaken waar we op moeten letten.

Neem bijvoorbeeld youtube. Hoe gaat dat er voor content-makers uit zien als voor elke video die zij maken en uploaden, er straks duizend AI video's per minuut bijkomen.

De vraag is of je dan als content-maker nog wel kijkers kan vinden en of youtube dan ansich nog wel levensvatbaar is.

Ik denk dat Google op een gegeven moment dus ook de boel op een of andere manier aan banden gaat leggen, juist om menselijke content-makers te beschermen. Want hoewel er al een grote hoeveelheid onzin is (door mensen gemaakt) kan je straks met 1 prompt tientallen videos genereren (nog niet nu, maar over pak em beet 5 jaar). Dat gaat een ware vloedgolf veroorzaken zeg maar.
Ik zie nu al steeds meer kanalen met dezelfde AI gegenereerde clickbait titles content, vaak zelfs met dezelfde stem.
  zondag 30 maart 2025 @ 10:28:01 #10
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217226595
quote:
Dit ja. De antwoorden van AI bots lijken vaak goed en accuraat, tot je wat vraagt over een onderwerp dat binnen jouw expertise valt.
pi_217226613
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:28 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Dit ja. De antwoorden van AI bots lijken vaak goed en accuraat, tot je wat vraagt over een onderwerp dat binnen jouw expertise valt.
Dan zul je wel allemaal goedkope of waarschijnlijker gratis 'nep' ai dingen gebruiken. Het merendeel van de gebruikers in dit topic heeft echt geen flauw idee wat er momenteel gaande is en hoeveel impact dat heeft.

Zeg maar dag tegen je expertise
  zondag 30 maart 2025 @ 10:30:42 #12
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_217226615
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik zie nu al steeds meer kanalen met dezelfde AI gegenereerde clickbait titles content, vaak zelfs met dezelfde stem.
Ja precies. Goede door mensen gemaakte video's zullen zo steeds verder ondergesneeuwd raken.

Ik weet niet precies wat het effect gaat zijn op de lange termijn voor een platform als youtube.

In soort dystopische toekomst genereert youtube misschien zelf wel de videos ter plekke om het moment dat je iets zoekt. Dan hoeft het nooit inkomsten te delen met menselijke creators, en kunnen adverteerders precies per gebruiker er unieke commercials doorheen genereren.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 30 maart 2025 @ 10:36:17 #13
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217226664
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:30 schreef achtja het volgende:

[..]
Dan zul je wel allemaal goedkope of waarschijnlijker gratis 'nep' ai dingen gebruiken. Het merendeel van de gebruikers in dit topic heeft echt geen flauw idee wat er momenteel gaande is en hoeveel impact dat heeft.

Zeg maar dag tegen je expertise
Gezien de belabberde nieuwsberichtgeving en schrijfstijl in de OP van jouw AI bot, heb ik nu nog niks te vrezen.
  zondag 30 maart 2025 @ 10:38:56 #14
396550 Richestorags
pi_217226691
quote:
2s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ja precies. Goede door mensen gemaakte video's zullen zo steeds verder ondergesneeuwd raken.

Ik weet niet precies wat het effect gaat zijn op de lange termijn voor een platform als youtube.

In soort dystopische toekomst genereert youtube misschien zelf wel de videos ter plekke om het moment dat je iets zoekt. Dan hoeft het nooit inkomsten te delen met menselijke creators, en kunnen adverteerders precies per gebruiker er unieke commercials doorheen genereren.
Niet ondenkbaar. Dat is ook wat Hollywood wilde met de acteurs. Verder ook wel de natte droom van overheden. Zo is de informatiestroom ineens weer teruggebracht naar één aanbieder (die in cahoots is met de overheid).
pi_217226860
Daarom lekker met je handen gaan werken, dat kan AI toch niet vervangen. Een warmtepomp installeren in een woning blijft mensenwerk.
pi_217226875
quote:
Ja maar slechter dan dat, zal het niet worden..
Maw het verbeterd zich letterlijk continue.
  zondag 30 maart 2025 @ 10:58:52 #18
396550 Richestorags
pi_217226956
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ja maar slechter dan dat, zal het niet worden..
Maw het verbeterd zich letterlijk continue.
Exact. Dat is een beetje hetzelfde als in een auto uit 1900 rijden en dan denken "nou dat zit toch wel echt kut, gaat fucking traag en rijdt heel moeilijk, laat ik maar gaan lopen".

We zien nu de blueprint van AI (en deepfake). Met meer rekenkracht en een toenemend zelflerend vermogen zien we nu al wat het straks gewoon wel kan.
pi_217227605
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 10:36 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Gezien de belabberde nieuwsberichtgeving en schrijfstijl in de OP van jouw AI bot, heb ik nu nog niks te vrezen.
Ik vrees met grote vrezen dat AI meer word gelezen dan jouw lullige blog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')