abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217199493
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 18:57 schreef LXIV het volgende:
Ze hebben net nog drie miljard toegewezen gekregen. Die betaald zijn door gewone modale Nederlanders die geen marge van 45% behalen. En nu alle opnieuw dreigen. Het is niet zo dat asml het Nederlandse beleid bepaald. Als ze dat willen dan moeten ze maar naar de VS gaan
het is niet enkel ASML, veel andere bedrijven dreigen met vertrek.
en wat moet ASML anders? als ze willen groeien moeten ze grond hebben. het kabinet doet moeilijk over het aantrekken van buitenlands personeel, bouwen van woningen, en bouwprojecten lopen alsmaar vertraging op en zijn peperduur

drie miljard vs machines kunnen leveren aan china? _O- de topman wil dat europa zich sterker gaat opstellen jegens de VS
pi_217199626
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 19:34 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Waarom "pensioenfondsen" tussen aanhalingstekens?
Pensioenfondsen bestaan inderdaad dus dat hoort niet.

Wat ik eigenlijk bedoelde is dat hondse geloof dat als pensioenfondsen er goed op gaan dat het dan automagisch goed zou zijn voor de man in de straat en Jan met de pet. Dat verband bestaat niet.

Ik vind het ook een vervelende reden van dat "ja maar pensioenfondsen" en dat het dan opeens WEL goed is, dat gezeur van multinationals.

Het Pareto principe zegt (zoals bij alles) dat het belang bij pensioenen ongeveer 80/20 verdeeld is. Wat wil zeggen dat 20% een belang heeft op 80% van de totale pot. Dat zijn de toch al rijken. En de rest, 80% maakt aanspraak op 20% van de pot.

Zodat het duidelijk is dat de bulk er heel weinig aan heeft als je ASML in alles hun zin geeft.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_217199677
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 17:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit ja.

Corrupt dit land.
Vast een mooi baantje in het verschiet voor de verantwoordelijke politici. Van de burger hoeven ze niets te vrezen, bedrijven wel.
Altijd de bedrijven voortrekken ipv de samenleving zelf. :r
Dit idd.
pi_217199678
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 19:48 schreef gwn_een_user het volgende:
veel andere bedrijven dreigen met vertrek
Ja gewoon omdat ze door hebben dat dat verwende riedeltje werkt. Ze doen het zelden of nooit maar het levert altijd iets op.

Waarom ben jij er zo voor dat de gewone man dient te betalen voor deze bedrijven en hun verwende aandeelhouders?
pi_217199706
Naar welk land zouden ze dan kunnen vertrekken? Ergens in Z-O-Azië?
anonieme razernist
pi_217199734
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 20:02 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ja gewoon omdat ze door hebben dat dat verwende riedeltje werkt. Ze doen het zelden of nooit maar het levert altijd iets op.

Waarom ben jij er zo voor dat de gewone man dient te betalen voor deze bedrijven en hun verwende aandeelhouders?
Maar vervolgens wel tekeer gaan tegen werkelozen en asielzoekers of de cultuursector. Terwijl dit soort subsidies en chantage goed gepraat wordt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_217199802
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 16:53 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Dan gaan ze die lasers maar lekker ergens anders vervaardigen en kan daar voor klandizie worden gezorgd.
Dat kan niet want raadt eens wie de patenten heeft?

Nu kun je die in China ook omzeilen maar daar zou ik niet aan beginnen als je wilt genieten van je leven.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_217199849
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 19:24 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ja precies. Al begint men dan heel hard "Communisme !!" te roepen.

Het is zo triest, die bedrijven worden in de watten gelegd, qua directe en indirecte subsidie en soepele belastingregels en maximaal gebruik mogen maken van expats...

EN dan is het nog niet goed, het is nooit goed en ze willen altijd maar meer net als dat Rupsje.

Aso tuig m.i.

En ook hier weer: altijd maar die vervelende attitude dat ze hun zin moeten krijgen omdat zo goed is voor "pensioenfondsen". Stupide redenering.
Precies, als de bedrijven denken dat zij hier in Nederland teveel moeten betalen, dan staat het hen vrij om in andere landen die schadelijke producten te gaan produceren, dat ze dan ook maar iedereen meenemen die reclame heeft gemaakt voor schadelijke producten.
  donderdag 27 maart 2025 @ 20:19:36 #59
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217199925
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 19:59 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Pensioenfondsen bestaan inderdaad dus dat hoort niet.

Wat ik eigenlijk bedoelde is dat hondse geloof dat als pensioenfondsen er goed op gaan dat het dan automagisch goed zou zijn voor de man in de straat en Jan met de pet. Dat verband bestaat niet.

Ik vind het ook een vervelende reden van dat "ja maar pensioenfondsen" en dat het dan opeens WEL goed is, dat gezeur van multinationals.

Het Pareto principe zegt (zoals bij alles) dat het belang bij pensioenen ongeveer 80/20 verdeeld is. Wat wil zeggen dat 20% een belang heeft op 80% van de totale pot. Dat zijn de toch al rijken. En de rest, 80% maakt aanspraak op 20% van de pot.

Zodat het duidelijk is dat de bulk er heel weinig aan heeft als je ASML in alles hun zin geeft.
Dank voor je uitleg. ^O^
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_217199947
Die haat naar asml hier _O- In elk ander land zouden ze trots zijn dat 1 van de belangrijkste bedrijven ter wereld hier staat. Maar nee in Nederland moet we gaan zeuren. Boehoe het is niet eerlijk. Ondertussen verdiend Nederland er heel veel geld aan.

Hou er ook rekening mee dat als ze weg gaan. Niet alleen asml weg is. Maar een hoop bedrijven in de regio falliet gaan.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 27 maart 2025 @ 20:22:27 #61
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217199972
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 20:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat kan niet want raadt eens wie de patenten heeft?

Nu kun je die in China ook omzeilen maar daar zou ik niet aan beginnen als je wilt genieten van je leven.
Als het allemaal zo eenvoudig is zou de VS wel een ASML-concurrent hebben die de voormalig Philipsdochter volledig weet weg te blazen. Genieten van je leven kun je prima zonder onder het juk van de VS te blijven.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_217200002
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 20:22 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Als het allemaal zo eenvoudig is zou de VS wel een ASML-concurrent hebben die de voormalig Philipsdochter volledig weet weg te blazen. Genieten van je leven kun je prima zonder onder het juk van de VS te blijven.
Die hadden ze. Intel. Maar die zijn de verkeerde weg ingeslagen en kopen sindsdien ook gewoon machines van ASML, net zoals alle anderen.
pi_217200039
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 20:02 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

ASML betaalt ook gwn belasting, dus zij mogen net zoals iedereen anders klagen over dingen
het kan mij trouwens weinig meer schelen of ASML hier blijft of niet. ik heb in de afgelopen jaren, en vooral maanden, een absolute schijthouding gezien jegens bedrijvigheid in nederland, en europa. ik zie weinig toekomst meer in dit land

straks is nederland enkel boeren en NIMBYs, wacht maar af

ASML is trouwens nauwelijks een nederlands bedrijf

https://www.somo.nl/nl/ov(...)ro-belastingkorting/
pi_217200185
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 20:27 schreef gwn_een_user het volgende:

[..]
ASML betaalt ook gwn belasting, dus zij mogen net zoals iedereen anders klagen over dingen
het kan mij trouwens weinig meer schelen of ASML hier blijft of niet. ik heb in de afgelopen jaren, en vooral maanden, een absolute schijthouding gezien jegens bedrijvigheid in nederland, en europa. ik zie weinig toekomst meer in dit land

straks is nederland enkel boeren en NIMBYs, wacht maar af

ASML is trouwens nauwelijks een nederlands bedrijf
[ afbeelding ]
https://www.somo.nl/nl/ov(...)ro-belastingkorting/
Er zit minder dan 3 miljard euro Nederlands geld in ASML? Dat lijkt me niet te kunnen kloppen. In september had ABP al 700 miljoen in ASML zitten.
pi_217200290
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 20:22 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Nee want ze missen de andere componenten.
pi_217200304
quote:
een absolute schijthouding gezien jegens bedrijvigheid in nederland
Dan kijk je met alle respect niet goed. In de buurt van Schiphol, Hoofddorp, Nieuw-Vennep verschijnen er in een grote straal steeds meer "dozen" in het landschap. En aftakkingen vanaf de snelweg.

Er is ruim voldoende aandacht voor "bedrijvigheid" zo blijkt. Maar het dient vooral ingevuld door arbeiders uit het Oostblok die niet zeuren en spotgoedkoop zijn.

Dus die houding bestaat wel. Ik ben het met je eens dat men dat vooral zou moeten hebben voor het hoogwaardige werk. Maar het laagwaardige werk qua distributiecentra met de ongelofelijke vervuiling en verkeerscongestie is heel populair.
pi_217200313
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 20:21 schreef over_hedge het volgende:
Die haat naar asml hier _O- In elk ander land zouden ze trots zijn dat 1 van de belangrijkste bedrijven ter wereld hier staat. Maar nee in Nederland moet we gaan zeuren. Boehoe het is niet eerlijk. Ondertussen verdiend Nederland er heel veel geld aan.

Hou er ook rekening mee dat als ze weg gaan. Niet alleen asml weg is. Maar een hoop bedrijven in de regio falliet gaan.
Het gaat over de chantage methodes.
  donderdag 27 maart 2025 @ 20:47:56 #68
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217200344
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 20:21 schreef over_hedge het volgende:

Dit is best awkward.
pi_217200362
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 20:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ja het is een thin line in die zin. Fouret snapt heel goed dat zeuren echt werkt.

Het is altijd die afpersing a la maffia. Doe wat wij willen want anders....

Daar moeten we niet voor zwichten.
pi_217200369
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 20:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Lees de reacties in dit topic eens. En in andere topics waar het over asml gaat. Dat gaat echt niet alleen over de manier waarop. Meer een soort blinde haat bij sommige.

Plus dat het vrij logisch is dat de topman dit doet. Is een beetje wat zijn werk is. Het beste voor je bedrijf er uit proberen te halen.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_217200390
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 20:49 schreef over_hedge het volgende:
Plus dat het vrij logisch is dat de topman dit doet. Is een beetje wat zijn werk is. Het beste voor je bedrijf er uit proberen te halen.
Dat doet ie dan goed. Maar we moeten het gezeur wel blijven herkennen als het gedrein van een verwend kind. Want daar lijkt het nogal op.
  donderdag 27 maart 2025 @ 20:52:37 #72
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217200410
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 20:49 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Lees de reacties in dit topic eens. En in andere topics waar het over asml gaat. Dat gaat echt niet alleen over de manier waarop. Meer een soort blinde haat bij sommige.

Waarom zou iemand in godsnaam een bedrijf haten dat chips bouwt? Het gaat gewoon om die kut manier van doen van ze. Alsof we nog in een feodaal stelsel leven waarin de adel de buit verdeelt.
pi_217200418
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 20:51 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat doet ie dan goed. Maar we moeten het gezeur wel blijven herkennen als het gedrein van een verwend kind. Want daar lijkt het nogal op.
Daar heb ik ook niks tegen. En ben ik het grote deels ook mee eens.

Maar de mensen die roepen: Dan gaan ze toch lekker. En dingen in die richting hebben echt geen idee hoe waardevol het voor ons is om ze hier te houden.
pi_217200429
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 20:45 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dan kijk je met alle respect niet goed. In de buurt van Schiphol, Hoofddorp, Nieuw-Vennep verschijnen er in een grote straal steeds meer "dozen" in het landschap. En aftakkingen vanaf de snelweg.

Er is ruim voldoende aandacht voor "bedrijvigheid" zo blijkt. Maar het dient vooral ingevuld door arbeiders uit het Oostblok die niet zeuren en spotgoedkoop zijn.

Dus die houding bestaat wel. Ik ben het met je eens dat men dat vooral zou moeten hebben voor het hoogwaardige werk. Maar het laagwaardige werk qua distributiecentra met de ongelofelijke vervuiling en verkeerscongestie is heel populair.
dat is ook het soort bedrijvigheid waar ik op doel. hoogwaardige.
pi_217200433
quote:
ASML betaalt ook gwn belasting
Dat valt dan weer mee. Ze hebben geen gunstige regelingen dat jij weet?

In principe betalen de toppers veel minder belasting procentueel als de kleine krabbelaars van het MKB.
Die laatste is de echte "banenmotor". Maar zij worden veel harder belast dan de big boys. Niet echt een eerlijk principe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')