abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217193735
https://nos.nl/artikel/25(...)en-breekt-landing-af

quote:
Traumaheli bij Nuenen beschenen met laserpen, breekt landing af
Een traumahelikopter die gisteravond met een medisch team onderweg was naar een ernstig ongeluk bij Nuenen, is beschenen met een laserpen. De piloot heeft daardoor zijn eerste landing afgebroken.

De traumaheli was opgeroepen nadat een groep van vijftien wielrenners op een fietser was gebotst op de Geldropsedijk, meldt Omroep Brabant. Eén van de wielrenners en de fietser raakten daarbij zwaar gewond.

Toen de piloot van de traumahelikopter de landing wilde inzetten, werd die beschenen met het felle licht van een laserpen, volgens de politie vanuit een huis in de buurt. De piloot brak de eerste poging om te landen af. Daarna landde de helikopter alsnog en kon het medisch team zijn werk doen.

Realiseer de gevolgen
"Buiten dat dit strafbaar is, moet je bedenken dat een traumahelikopter niet zomaar opgeroepen wordt", laat de politie weten. "Realiseer je wat voor gevolgen dit zou kunnen hebben."

Het beschijnen met een laser van luchtvaartverkeer geldt als levensgevaarlijk. De piloot kan verblind raken en oogletsel oplopen. Naast de 'zwakke' laserpennen die bij presentaties worden gebruikt om op afstand iets aan te wijzen, zijn er ook sterkere laserpennen te koop. Die hebben een bereik van wel 10 tot 20 kilometer.

Speelgoed
Sinds 2013 is het strafbaar om een laserpen op een vliegtuig, helikopter of verkeersleidingtoren te richten. Toch gebeurt het geregeld. In tien jaar tijd daalde het aantal meldingen bij de Inspectie Leefomgeving en Transport wel: van 376 laserbeschijningen in 2014 tot 56 beschijningen vorig jaar.

"Zo'n pen lijkt voor sommigen speelgoed, maar het gebruik daarvan kan gevaarlijk zijn", aldus het Expertisecentrum Luchtvaart van het Openbaar Ministerie.

De twee zwaargewonde fietsers zijn overgebracht naar het ziekenhuis. Het is onbekend hoe het nu met ze is. De politie onderzoekt wie verantwoordelijk is voor de 'aanstraling' met de laserpen.
Dan ben je een grote hoor, hopelijk heeft het voor de fietsers geen grote gevolgen

[ Bericht 1% gewijzigd door SnodeSnuiter op 27-03-2025 09:11:56 ]
  donderdag 27 maart 2025 @ 08:58:30 #2
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_217193775
ik ken iemand die ging de Goliath beschijnen in six flags, hij had ook zo'n abnormale 200mw laserpen, security had hem gespot en mocht hem inleveren :')
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_217193790
Alsof je dan ineens niet meer kan landen :')
U MAD?
pi_217193822
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 09:00 schreef de_boswachter het volgende:
Mag ik hieruit opmaken dat jij bent opgeleid als (trauma)helikopterpiloot?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_217193857
Voortaan een Apache als traumahelikopter gebruiken en terug laseren.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  roze donderdag 27 maart 2025 @ 10:15:08 #6
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_217194279
quote:
Wat een domme opmerking weer.
Your beauty never ever scared me.
pi_217194350
Wtf bezielt zulke mensen zeg, hoe verzin je het ook überhaupt :{ .

"Wat heb jij vh weekend gedaan?" "Nou lekker dagje naar het ziekenhuis, piloten vd traumahelikopter beschenen met een laserpen zodat ze niet konden landen B-)".
pi_217194374
quote:
"Buiten dat dit strafbaar is, moet je bedenken dat een traumahelikopter niet zomaar opgeroepen wordt", laat de politie weten. "Realiseer je wat voor gevolgen dit zou kunnen hebben."
Oei, nou degenen die dit soort dingen doen zullen wel voor rede vatbaar zijn.

Natuurlijk niet. Mocht het ooit erg misgaan (en die kans is nog best aanwezig) dan heb je vast weer een zaak vol achteraf gesnik van de dader. Heel geen idee van het gevaar, was echt niet de bedoeling om de piloot te laten crashen, mimimimi.
  donderdag 27 maart 2025 @ 10:25:20 #9
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_217194407

Gewoon met een paar van deze uitrusten.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_217194412
quote:

Succes

Als je de natuurkundige uitleg wil hebben,dan hoor ik het wel.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_217194419
Blijkbaar klopt het verhaal niet en konden ze niet landen vanwege een slecht landingsplaats.

De crew van de traumahelikopter heeft in de verte, ver voor de landing, mogelijk een laser gezien.
  donderdag 27 maart 2025 @ 10:27:04 #12
30919 mitt
Michael Corleone
pi_217194421
Neem aan dat het niet een laserpennetje was die ik voor m'n katten gebruik, of wel :')
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_217194520
quote:
15s.gif Op donderdag 27 maart 2025 08:58 schreef junkiesietze het volgende:
ik ken iemand die ging de Goliath beschijnen in six flags, hij had ook zo'n abnormale 200mw laserpen, security had hem gespot en mocht hem inleveren :')
Is die :') voor je vriend. Of voor de beveiligers die het innamen?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_217194548
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 10:39 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Of voor onze overheid die gewoon chinese sites als Ali Baba en temu hier zulke rotzooi laat verkopen? :P
pi_217194600
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 10:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Of voor onze overheid die gewoon chinese sites als Ali Baba en temu hier zulke rotzooi laat verkopen? :P
Dan is het goed :P Dacht even dat je het stom vond dat de beveiligers er iets tegen deden.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 27 maart 2025 @ 11:31:09 #16
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_217195083
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 10:39 schreef over_hedge het volgende:

[..]
beiden
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_217195176
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 10:26 schreef Basp1 het volgende:
Blijkbaar klopt het verhaal niet en konden ze niet landen vanwege een slecht landingsplaats.

De crew van de traumahelikopter heeft in de verte, ver voor de landing, mogelijk een laser gezien.
Dat verander het verhaal in aanzien van het landen voor de slachtoffers van het ongeluk wel, de gevolgen voor de slachtoffers ook, maar niet het gevaar ten opzichte van de piloten en de potentiële gevolgen voor de piloten als ook het doel van de vlucht. Wat mij betreft, mochten ze de dader vinden, zelfde strafmaat aanhouden
  donderdag 27 maart 2025 @ 11:51:03 #18
3542 Gia
User under construction
pi_217195234
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 08:52 schreef SnodeSnuiter het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)en-breekt-landing-af
[..]
Dan ben je een grote hoor, hopelijk heeft het voor de fietsers geen grote gevolgen
Buurtonderzoek doen in die omgeving. Ik weet zeker dat mensen die weten dat bepaalde personen in hun omgeving dit weleens doen, zeker hun mond open doen.

Als ik het een van de buurkinderen zou zien doen, ga ik daar melding van doen. Levensgevaarlijk.

Beter nog: Haal die dingen uit de handel! Dat is toch geen speelgoed!
pi_217195254
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2025 10:25 schreef MichaelScott het volgende:
[ afbeelding ]

Of een paar van deze jongens:

Laser guided, dus dat is mooi meegenomen :7

Bekijk deze YouTube-video
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_217195651
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 11:51 schreef Gia het volgende:

[..]
Buurtonderzoek doen in die omgeving. Ik weet zeker dat mensen die weten dat bepaalde personen in hun omgeving dit weleens doen, zeker hun mond open doen.

Als ik het een van de buurkinderen zou zien doen, ga ik daar melding van doen. Levensgevaarlijk.

Beter nog: Haal die dingen uit de handel! Dat is toch geen speelgoed!
De gevaarlijke laserpennen zijn al verboden, die pointers die je voor de kat gebruikt zijn ongevaarlijk en niet sterk genoeg.

Hoe zie je dat buurtonderzoek voor je? Je pint het neer op een straat of 4, iemand zegt dat die vent van nummer 17 een laserpen heeft, is dat al voldoende bewijs dat die man van 17 geschenen heeft?
pi_217195703
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 12:55 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
De gevaarlijke laserpennen zijn al verboden, die pointers die je voor de kat gebruikt zijn ongevaarlijk en niet sterk genoeg.

Hoe zie je dat buurtonderzoek voor je? Je pint het neer op een straat of 4, iemand zegt dat die vent van nummer 17 een laserpen heeft, is dat al voldoende bewijs dat die man van 17 geschenen heeft?
Ik ga altijd voor het stoepje van nummer 17 staan met mijn pen. Lache joh als de bewoner weer naar de popo moet.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_217196407
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2025 09:04 schreef recursief het volgende:

[..]
Mag ik hieruit opmaken dat jij bent opgeleid als (trauma)helikopterpiloot?
Klopt. Daartoe ben ik opgeleid.
U MAD?
pi_217196655
Is toch mooi man, beetje ouwehoeren.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217196664
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 12:55 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]

Zo veel is verboden, maar toch gewoon in omloop. Kun je niet tegen op.

En buurtonderzoek levert niets op, tenzij papa en mama ofzo weten dat hun zoon zo'n ding heeft. Maar dan nog: geen bewijs dat hij geschenen heeft. En mag de politie met dit soort ding de woning onderzoeken naar een laserpen?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217196715
Tot en met 1 mW is toegestaan, laserpennen met vermogens daarboven zijn verboden inderdaad.

Maar met een paar muisklikken heel eenvoudig te bestellen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_217196864
stakkers.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_217198881
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2025 10:25 schreef MichaelScott het volgende:
[ afbeelding ]

Die type helicopter zie ik bijna elke weer overvliegen.
En anders wel leger helicopter met dubbele wieken er op.

Word er gek van dat ze laag overvliegen over de haven
De imbecielen hebben niet door dat klappen van de wieken namelijk het geluid door de water word mee gevoerd.

Je bent inderdaad bijna in staat om een raket op af te schieten.

Ja de bladeren van de wieken gaan namelijk sneller dan geluid .
Zeker als ze laag vliegen en dan gaan stijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')