UPDATE: alle vier verdachten zijn dus vrijgelaten en vandaag volgt een persconferentie.quote:De vier personen die door de politie werden vastgehouden, zijn zonder vervolging vrijgelaten, zo vernam BFMTV van het Openbaar Ministerie van Aix-en-Provence.
quote:Strenge grootouders, oom en tante van peuter Émile (2) vrijgelaten
Ik kan er wel één aanwijzen die er altijd lekker op los speculeertquote:Op donderdag 27 maart 2025 09:00 schreef TornadoDK het volgende:
Veel te vroeg conclusies getrokken door sommige.
Begint toch niet met een O en eindigt op otjekatootje?quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:05 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik kan er wel één aanwijzen die er altijd lekker op los speculeert
Alle FOK! detectives zaten er weer eens naast.quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:00 schreef TornadoDK het volgende:
Veel te vroeg conclusies getrokken door sommige.
Lollig want tot tot dinsdag heb ik nooit mijn mening gegeven over een eventuele dader. Pas na de arrestatie van opa heb ik gezegd wat ik ervan vond hier op een “discussie forum…”quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:13 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Begint toch niet met een O en eindigt op otjekatootje?![]()
Nee hoor pas vanaf dinsdag geef ik hier mijn persoonlijke mening.quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:05 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik kan er wel één aanwijzen die er altijd lekker op los speculeert
Volgens mij ken jij de wetten niet. Ze moesten in staat van beschuldiging gesteld worden om 06:05 of worden vrijgelaten. Doe maar even een linkje dat hij onschuldig is, onnozele.quote:Op donderdag 27 maart 2025 10:12 schreef superniger het volgende:
[..]
Alle FOK! detectives zaten er weer eens naast.
Dat werkt natuurlijk ook de andere kant op...quote:Op donderdag 27 maart 2025 10:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Volgens mij ken jij de wetten niet. Ze moesten in staat van beschuldiging gesteld worden om 06:05 of worden vrijgelaten. Doe maar even een linkje dat hij onschuldig is, onnozele.
Ik heb hier de afgelopen twee dagen nergens gezegd dat de man de dader is, ik heb wel linken gedeeld nadat hij opgepakt werd waarin blijkt dat deze familie zich zeer verdacht gedraagt.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat werkt natuurlijk ook de andere kant op...
Kom jij dan met een bewijs dat ie schuldig is?
Tenzij ik een memo gemist heb is Frankrijk ook nog steeds een rechtsstaat, waarin iedereen onschuldig is tot het tegendeel bewezen is.
En onderbuiken spelen daarin geen enkele rol.
En zolang men niet op heterdaad betrapt is, zal men moeten bewijzen of iemand schuldig is.
En kennelijk kan men dat niet, omdat ze niet in staat van beschuldiging zijn gesteld.
Net als op de straten, ze hebben in juli 2023 alles gecontroleerd met blue star. Nergens bloed.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:16 schreef Kim-Holland het volgende:
Op de bloembak die midden maart in beslag werd genomen, werden volgens de procureur geen bruikbare sporen gevonden voor het onderzoek.
Kennelijk kan men dat nog niet, inderdaad en dan mag je iemand niet langer vasthouden.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat werkt natuurlijk ook de andere kant op...
Kom jij dan met een bewijs dat ie schuldig is?
Tenzij ik een memo gemist heb is Frankrijk ook nog steeds een rechtsstaat, waarin iedereen onschuldig is tot het tegendeel bewezen is.
En onderbuiken spelen daarin geen enkele rol.
En zolang men niet op heterdaad betrapt is, zal men moeten bewijzen of iemand schuldig is.
En kennelijk kan men dat niet, omdat ze niet in staat van beschuldiging zijn gesteld.
Ik vind dat ook heel raar, het was toen in 2023 op 8/9/10/11 juli erg heet, een hittegolf.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Kennelijk kan men dat nog niet, inderdaad en dan mag je iemand niet langer vasthouden.
Maar ze hebben meerdere voertuigen uitgekamd en die gegevens moeten nog verwerkt worden.
Wat niet is, kan nog komen.
Ik vind het persoonlijk heel raar dat op de kleding geen ontbindingssporen zijn gevonden. Ik weet niet vanaf welk moment na de dood er ontbindingssporen over kunnen gaan op kleding, maar dat zou betekenen dat hij om wat voor reden dan ook naakt was.
Dat vind ik op zich niet zo heel raar. Ik zou ze net zo willen uithoren als het om mijn kind zou gaan. Jij niet?quote:Op donderdag 27 maart 2025 13:31 schreef ootjekatootje het volgende:
Wat ik ook raar vind is dat de ouders van Emile nu bij opa en oma thuis zijn.
In het artikel van gisteren van HLN staat juist dat de ouders en grootouders sinds oktober 2023 geen contact meer hebben. Ook bij de begrafenis waren deze gezinnen gescheiden.
Dat kindje was geboren in oktober 2023, de laatste keer dat ze elkaar zagen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:10 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Dat vind ik op zich niet zo heel raar. Ik zou ze net zo willen uithoren als het om mijn kind zou gaan. Jij niet?
Ik heb gelezen dat het zusje van Emile nog bij hun opa en oma is geweest ten tijde dat de moeder van Emile van haar 3de moest bevallen dus die hebben echt nog wel contact gehad, denk ik.
Ah. Duidelijk.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat kindje was geboren in oktober 2023, de laatste keer dat ze elkaar zagen.
https://www.hln.be/binnen(...)rag-vreemd~a9efc5e8/
De moeder was dus zwanger tijdens de vermissing, reden waarom ze ook uit de media-aandacht wilde blijven.
Ik denk dat het een vreemde man is. En zou me niet verbazen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 10:39 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee hoor pas vanaf dinsdag geef ik hier mijn persoonlijke mening.
Maar jij denkt dat opa onschuldig is? Zelfs zijn dochter denkt van niet.
Hij wordt vrijgelaten omdat de mogelijkheid om hem nog langer vast te houden om 06:05 verliep.
Regels zijn regels.
Ja, om 10.30uur.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:32 schreef MissButterflyy het volgende:
Is er nou een persconferentie geweest?
Kim Holland heeft devertaling van de persconferentie op pagina 1 van dit topic gezet, dat is wat makkelijker te vinden. Vanaf post 14 geloof ik. Die met de tijden erbij.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:32 schreef MissButterflyy het volgende:
Is er nou een persconferentie geweest?
Ja klopt, niks meer over gelezen verder. Zat volgens mij op de schedel.quote:Op donderdag 27 maart 2025 19:26 schreef Bargehassus het volgende:
Er was ook niet familie-gerelateerd DNA aangetroffen toch? Benieuwd waar dat dan vandaan kwam.
30 maart 2024 schedel gevondenquote:Op donderdag 27 maart 2025 20:05 schreef MissButterflyy het volgende:
Wanneer is die schedel gevonden en wanneer heeft die priester zelfmoord gepleegd?
Experts die het even kunnen zeggen?
Oké, dat is pas geleden.quote:Op donderdag 27 maart 2025 20:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
30 maart 2024 schedel gevonden
14 maart 2025 zelfmoord priester
Hij is afgelopen maandag begraven, dinsdag om 06:05 werd de familie meteen van hun bed gelicht.quote:
Kan goed zijn dat die man zijn geheimen mee het graf in heeft genomen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 20:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hij is afgelopen maandag begraven, dinsdag om 06:05 werd de familie meteen van hun bed gelicht.
Ze waren close tot het moment dat de priester een foto met de pers deelde van Marie en haar man.quote:Op donderdag 27 maart 2025 20:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kan goed zijn dat die man zijn geheimen mee het graf in heeft genomen.
Ben benieuwd wat de familie nog heeft verklaard over hem.
Buurtbewoners zagen de speurders voor het eerst aan de kerk op de avond van donderdag 13 maart. De onderzoekers brachten er enkele uren door en namen een grote bloembak in beslag die al enkele jaren voor het gebouw stond. Afgelopen dinsdag raakte dan bekend dat er bloedsporen op de bak waren gevonden. Of er een verband met Émiles dood is, blijft voorlopig onduidelijk.quote:Op donderdag 27 maart 2025 20:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kan goed zijn dat die man zijn geheimen mee het graf in heeft genomen.
Ben benieuwd wat de familie nog heeft verklaard over hem.
https://www.bfmtv.com/bfm(...)AV-202503280333.htmlquote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:45 schreef Kim-Holland het volgende:
Wat heeft zo'n klein kind er nu aan om mee te gaan klussen? Het zou toch veel logischer en leuker voor hem zijn dat hij bij het huis zou blijven om te kunnen spelen met zijn 'tantes en ooms' die toen niet veel ouder waren dan hem en dat de oudere familieleden inclusief oma op de kinderen zouden letten?
quote:Op vrijdag 28 maart 2025 14:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
https://www.bfmtv.com/bfm(...)AV-202503280333.html
Hier zit iedereen weer in de garage ipv dat de jongens naar hun hut gingen.
Helaas geen duidelijkheid of de priester op de reconstructie was.
Ja, een ding dat vaststaat is dat opa echt een vreemde vogel is.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:51 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En zo kan je aan de gang blijven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |