quote:
Die roze bril mbt het bijtanken tijdens races moet echt eens af.
Waar het in realiteit vaak op uitdraaide was dat de teams probeerden zo lang mogelijk door te rijden, dus standaard met de maximale tankinhoud begonnen, als ze achter iemand kwamen te zitten werd ervoor gekozen om daar te blijven zitten, te profiteren van de slipstream (minder brandstofverbruik) en wachten tot de ander de pits in ging.
Houd er rekening mee dat, met bijtanken, een auto die net uit de pits kwam veel zwaarder was dan één die bijna leeg was, dus de overcut was bijna gegarandeerd.
Inhaalpogingen loonden niet want extra bandenslijtage en meer brandstofverbruik, met als gevolg de oh zo gehate treintjes tot aan de eerste ronde pitstops. Dan +/-4 rondes actie, een paar positiewisselingen en daarna weer settelen in een treintje.
Er zijn toen jaren geweest dat bijna alle actie onder de top teams zich uitsluitend afspeelde in de pitstraat. Als je
long kon gaan zat je in een gouden zetel.
[ Bericht 2% gewijzigd door Kleffe_Dop op 01-04-2025 18:11:40 ]