Zie dan niet dat dat een bonafide , afgestudeerde, archeoloog is?quote:
Dit, inderdaad. We weten nog lang niet alles over de pyramides of de denkbeelden van het oude Egypte. Er worden nog steeds bij allerlei graven en tempelcomplexen nieuwe dingen gevonden, waaronder vreemde schachten, kamers en gangen. Daarnaast is bekend dat bij of na de begrafenis vaak problemen ontstonden, waardoor het vooraf bedachte scenario of bouwplan niet meer werkte en er ad hoc nieuwe dingen verzonnen werden, zoals tijdelijke internering in een onderaardse ruimte, terwijl er in de pyramide zelf nog gauw even wat constructiewerk werd gepleegd om de boel weer op de rails te krijgen.quote:Op woensdag 26 maart 2025 09:08 schreef MissButterflyy het volgende:
Honderden meters diep? Dat lijkt me sterk.
En dat er onder de piramides een gangenstelsel is kan ik me voorstellen. En een stad als Alexandrië heeft ook een groot gangenstelsel onder de stad. Parijs trouwens ook.
Zelfs dat niet. Echte archeologie is zoveel interessanter dan dit pseudo wetenschappelijk BNW gebral.quote:Op woensdag 26 maart 2025 09:20 schreef BertV het volgende:
1 april. Die scan-technologie komt niet zo diep.
Wel heel leuk om te volgen altijd.
Ja hij heeft altijd dat soort over de top shit, en dat is ook terug te vinden in zijn stijl van het nieuws te geven.quote:
Ja dat vroeg ik me dus idd ook af!quote:Op woensdag 26 maart 2025 09:20 schreef BertV het volgende:
1 april. Die scan-technologie komt niet zo diep.
Wel heel leuk om te volgen altijd.
Ik zat er over te denken dit idd in BNW te openen, maar dan krijg je meteen heel andere soorten discussies. Daarnaast is het daar ook lang niet zo actief meer. Aan de andere kant zou dit de boel misschien tijdelijk weer ff wat nieuw leven in kunnen blazen.quote:Op woensdag 26 maart 2025 09:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zelfs dat niet. Echte archeologie is zoveel interessanter dan dit pseudo wetenschappelijk BNW gebral.
quote:
Er zijn idd heel veel theorieën over die oude beschavingen, maar vooralsnog is het allemaal moeilijk te bewijzen.quote:Op woensdag 26 maart 2025 09:26 schreef SymbolicFrank het volgende:
Onder de woestijn kom je overal ruïnes tegen, daar komt de mensheid tenslotte vandaan. Het was dus waarschijnlijk ook geen woestijn totdat onze voorouders alle bomen omhakten.
quote:
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |