Dat is al snel, hoe oud is jouw baby? Ik dacht dat het kdv pas vanaf een jaar of 2 was. Niet dat het niet goed is, het is meer verbazing, onze kleine willen we als enig kind ook vrij snel met andere kinderen leren spelen en socializen, gezien wij hebben besloten het bij een kind te houden.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:44 schreef Ceviche het volgende:
Onze baby ging vandaag voor het eerst naar het kdv, 2 uurtjes wennen. Ze ging voorheen altijd naar een gastouder.
Ik vertelde dat ze in de ochtend altijd veel slaapt en toen gaf de begeleidster aan dat als ze zou slapen, ze gewoon kon blijven slapen, en dat zij dan wel een berichtje zouden sturen als ze wakker was geworden.
Heeft ze daar 3,5 uur geslapen. Ze moest toen wakker gemaakt worden want blijkbaar slaapt het daar heel lekker
De 45 minuten dat ze wakker was had ze het ook naar haar zin dus het was geslaagd
Oh, daar had ik geen weet van, ik wilde op iemand reageren maar za dat er geen nieuw topic was geopend. Maar als ik weet wie en wanneer kan ik dat natuurlijk wel aanpassen. Voorlopig ben ik er nog wel ffquote:Op woensdag 26 maart 2025 06:11 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Volgens mij moet de OP nog een update krijgen, er staan allemaal nu-peuters en -dreumesen in.
Officieel hoor ik hier ook pas weer over een paar weken.
Ik heb mij er ook nog niet ect in verdiept moet ik zeggen hoor. Of wij eigenlijk, behalve dat we de kleine wel vrij vroeg naar een kdv willen, ook om wat tijd voor onszelf te hebben. Al zijn het maar 2-3 uurtjes. We vinden het gewoon belangrijk dat ze van jongs af aan al met aderen om leert gaan want als je ziet hoe verhard de maatschappij is.. dan heb ik liever dat ze al wat skills heeftquote:Op woensdag 26 maart 2025 06:10 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Je kunt net zo snel starten met een kdv als met een gastouder.Ze hebben ook gewoon babygroepen op een kdv. Wij hadden bij onze oudste de gastouder vanaf vier maanden oud (eerst wennen, met vijf maanden startte ze officieel) en bij onze nu bijna-geboren baby gaan we het hetzelfde doen. De baby kan nog net een paar weekjes in juli mee met zijn grote zus, zij wordt in augustus 4 en gaat na de vakantie naar de basisschool. Ze wisselen elkaar dus mooi af. En ik vind het ook wel een fijn idee dat hij de eerste dagen samen is met zijn zus. Zij kan toch even tweede gastouder spelen dan.
Onze oudste had best even nodig om goed te wennen bij de gastouder, dus daarom was ik ook blij dat ze daar kwam i.p.v. een kdv met meerdere baby’s op een groep.
KDV en gastouder zijn dagopvang opties, allebei geschikt vanaf 0 tot 4 jaar.quote:Op woensdag 26 maart 2025 06:05 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Dat is al snel, hoe oud is jouw baby? Ik dacht dat het kdv pas vanaf een jaar of 2 was. Niet dat het niet goed is, het is meer verbazing, onze kleine willen we als enig kind ook vrij snel met andere kinderen leren spelen en socializen, gezien wij hebben besloten het bij een kind te houden.
Debsterr heeft het hieronder al mooi uitgelegd, maar ik voeg nog even toe:quote:Op woensdag 26 maart 2025 06:53 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Oh, daar had ik geen weet van, ik wilde op iemand reageren maar za dat er geen nieuw topic was geopend. Maar als ik weet wie en wanneer kan ik dat natuurlijk wel aanpassen. Voorlopig ben ik er nog wel ff
[..]
Ik heb mij er ook nog niet ect in verdiept moet ik zeggen hoor. Of wij eigenlijk, behalve dat we de kleine wel vrij vroeg naar een kdv willen, ook om wat tijd voor onszelf te hebben. Al zijn het maar 2-3 uurtjes. We vinden het gewoon belangrijk dat ze van jongs af aan al met aderen om leert gaan want als je ziet hoe verhard de maatschappij is.. dan heb ik liever dat ze al wat skills heeft
Ze is nu bijna 9 maanden. Maar tot nu toe ging ze een dag in de week naar een gastouder, en ik werk sowieso maar twee dagen dus we zijn altijd veel samen thuisquote:Op woensdag 26 maart 2025 06:05 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Dat is al snel, hoe oud is jouw baby? Ik dacht dat het kdv pas vanaf een jaar of 2 was. Niet dat het niet goed is, het is meer verbazing, onze kleine willen we als enig kind ook vrij snel met andere kinderen leren spelen en socializen, gezien wij hebben besloten het bij een kind te houden.
Ook in het buitenland vaak wachtlijsten voor kdv. Wij schreven onze (toen) foetus in in Oktober 2023, eerste datum die beschikbaar was was mei 2025 (dan is ze 10 maanden). Uiteindelijk heeft mijn vrouw haar moederschapsverlof tot 12 maanden verlengd, dus ze gaat pas naar het kdv als ze al peuter is.quote:Op woensdag 26 maart 2025 09:23 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Debsterr heeft het hieronder al mooi uitgelegd, maar ik voeg nog even toe:
In veel regio's zijn er flinke wachtlijsten voor het kdv (en soms ook voor de psz). Vaak moet je ook een minimaal uren per dag afnemen op het kdv. Bij ons was (want mijn jongste is nu een weekje 4 en dus school + bso) dat 4,5 uur voor een halve dag en 9 uur voor een hele dag. Die voorwaarden wisselen echter per opvangorganisatie. Lees je dus goed in en reken op een wachtlijst van makkelijk een jaar, zeker op populaire dagen.
De vlekjes zijn een stuk kleiner dan waterpokken, maar inderdaad wel online gezocht naar uitslag bij babies, maar eigenlijk zie ik niks wat er echt op lijkt, het zijn kleine vlekjes op het lichaam, kleiner dan speldeknopjes, en nogal verspreid, alleen in haar gezicht wat meer, wat ook een beetje lijkt te jeuken. Gister naar dokter geweest, en omdat 3 plekjes bij een voet niet verdwenen na druk naar (academische) ziekenhuis doorverwezen (zou kunnen duiden op meningitis). Daar was men vrij relaxed erover. Ze was alert, hartslag ok, temperatuur ok. Ook hier in het VK wat mazelen (151 gevallen via lab bevestigd dit jaar, kom er net achter dat ze daar een soort dashboard voor hebbenquote:Op woensdag 26 maart 2025 19:30 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Uitslag op het hele lichaam lijkt meer op waterpokken (al zijn het dan echt bultjes volgens mij, we hebben ze hier na ruim 3,5 jaar ook nog niet gehad…), of vijfde / zesde ziekte. Let ook even op mazelen, waarschijnlijk heeft ze daar nog geen vaccinatie voor gehad? Dat laait hier in NL nu ook echt op.
Fijn! Goed in de gaten houden natuurlijk, maar zolang ze alert is en gewoon drinkt (eten minder belangrijk), is het al snel ‘oké’. Er gaan nog een hoop momenten komen van ziekjes zijn. 🥸quote:Op woensdag 26 maart 2025 20:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
De vlekjes zijn een stuk kleiner dan waterpokken, maar inderdaad wel online gezocht naar uitslag bij babies, maar eigenlijk zie ik niks wat er echt op lijkt, het zijn kleine vlekjes op het lichaam, kleiner dan speldeknopjes, en nogal verspreid, alleen in haar gezicht wat meer, wat ook een beetje lijkt te jeuken. Gister naar dokter geweest, en omdat 3 plekjes bij een voet niet verdwenen na druk naar (academische) ziekenhuis doorverwezen (zou kunnen duiden op meningitis). Daar was men vrij relaxed erover. Ze was alert, hartslag ok, temperatuur ok. Ook hier in het VK wat mazelen (151 gevallen via lab bevestigd dit jaar, kom er net achter dat ze daar een soort dashboard voor hebben), maar niet echt hier in de buurt, en mazelen zullen ze ook wel herkennen.
Verder was er niks waar ze bezorgd over waren, dus ook niet verder gezocht wat het precies is. Vannacht sliep ze vrij slecht, maar vanmiddag was ze al weer een stuk vrolijker en minder huilerig
Jep, heb me eerder wel verbaasd hoe snel een verkoudheid door zijn klein lijfje heengaat. Zij amper een dag snotterig, mijn vrouw een week. En ja, heb extra 22 dagen vaderschapsverlof gekregen doordat een nieuwe regeling (12 weken ipv 2 weken) met terugwerkende kracht met overloopperiode werd ingevoerd begin februari. Die moet ik in principe voor haar 1ste verjaardag opmaken (in max 3 periodes van minimaal 1 week), maar lijnmanager is flexibel, en ik spaar er vrije dagen mee, die ik vooral verwacht in te zetten voor dagen dat ze ziek is als ze naar de kdv gaat vanaf juli.quote:Op woensdag 26 maart 2025 21:28 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Fijn! Goed in de gaten houden natuurlijk, maar zolang ze alert is en gewoon drinkt (eten minder belangrijk), is het al snel ‘oké’. Er gaan nog een hoop momenten komen van ziekjes zijn. 🥸
Gefeliciteerd!! Fijn dat het zo goed gaatquote:Op dinsdag 29 april 2025 09:17 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Zo, ik meld me ook even hier. Wel rustig volgens mij, zijn er nog baby’s?![]()
Onze T. is nu 12 dagen oud. Hij doet het goed en is heel tevreden, het is een totaal andere baby dan zijn zus was. Hij moppert alleen als hij een vieze luier heeft of als hij het koud heeft of hongerig is. Hij slaapt veel en ligt vaak heerlijk te chillen in z’n wikkeldoek, wakker of slapend. We zijn sinds vrijdag met hem naar buiten geweest en bijna alle keren sliep hij het volledige ‘uitstapje’.
Hij is bijna op geboortegewicht als het goed is (vanmiddag komt het CB op huisbezoek) en het is een tevreden ventje, een goedzak tot nog toe. Hij had de afgelopen dagen drie regeldagen, maar dat lijkt nu ook weer voorbij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |