Je kent het wel: Netflix, Prime, HBO Max, Disney+, NLZIET, YouTube Premium...
Allemaal topdiensten, maar je moet ondertussen wel een abonnementenboekhouder zijn om het allemaal bij te houden. En tegenwoordig kijk ik toch wat kritischer naar waar mijn zuurverdiende centen naartoe gaan.
Op een bepaald moment was ik geabonneerd op Netflix, Prime, NLZIET (ja, als Belg kijk ik graag naar Nederlandse programma’s), YouTube Premium, HBO Max... en jawel, ook nog op Disney+.
Dat laatste was ik dus compleet vergeten. Maanden geen seconde gekeken, maar wel elke maand braaf betaald. Tja, eigen schuld. Maar toch mis ik een functie: een simpele “klik om te verlengen”-optie.
Stel je voor: aan het einde van je maand krijg je gewoon een melding:
“Je abonnement is verlopen. Klik op OK om te verlengen.”
Geen automatische verlenging, geen verborgen kosten, gewoon duidelijk. Jij beslist of je verder wilt kijken. Klaar.
Ja, sommige diensten hebben een pauze-optie, maar die zit vaak diep verstopt in de instellingen. Waarom niet gewoon een pop-upje? Makkelijk, transparant, eerlijk.
Maar laten we eerlijk zijn: voor die bedrijven is dat totaal niet interessant. Ze verdienen juist lekker aan mensen die vergeten dat ze nog een abonnement hebben lopen. Gratis geld, elke maand opnieuw. Waarom zouden ze dat afremmen?
Toch jammer. Een beetje digitale fairplay zou geen kwaad kunnen.
kortom: De klacht ligt niet echt bij hun. Maar eerder een gemis van een optie.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo