abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217281966
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 07:45 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Dit gaat om een lunch voor volwassenen, en dus geen idee wie. We hebben op het moment geen glutenvrije kinderen op school gelukkig :)
Oh sorry dat had ik even gemist... lastig
S. 2014
J. 2016
pi_217282047
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 00:30 schreef FlyingFish het volgende:
Misschien een intertoys? Lijkt me dat je daar de grootste kans hebt, die hebben best veel soorten game-giftcards.

Ik regel volgende week de lunch voor de koningsspelenhulp. Ik heb één persoon met een glutenallergie. Ik heb geen idee wie, dus ik kan die persoon niet zelf benaderen, dus ik ga er maar vanuit dat het een vorm is waarbij ook 'kan sporen van gluten bevatten' niet goed is. Iemand tips voor de lunch van die persoon? Een heel glutenvrij brood lijkt me iets teveel van het goede (en ook een beetje saai als de rest broodjes krijgt), en een oven om af te bakken heb ik niet tot mijn beschikking. Wel heb ik een Albert Heijn en Jumbo ter beschikking. Wat raden jullie aan voor een iets luxere glutenvrije lunch? De rest krijgt harde en zachte broodjes met verschillende soorten vleeswaren, kaas, ei en vis.
Bij zowel de AH als de Jumbo liggen glutenvrije bolletjes in het schap. Je moet dan wel bij de bakkerij zijn.

Deze van de AH hoeven niet afgebakken te worden:

[url]AH Glutenvrij Witte bollen #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi497604[/url]

Je mag altijd PBen voor extra info.

Soms heeft de AH ook feeststolletjes rond deze tijd. Ik weet niet of deze al in de schappen liggen
pi_217282332
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 07:45 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Dit gaat om een lunch voor volwassenen, en dus geen idee wie. We hebben op het moment geen glutenvrije kinderen op school gelukkig :)
Het is lastig dat je niet weet voor wie het is. Maar veel mensen met een behoorlijke allergie willen liever zelf hun eten regelen/meenemen. Want foutjes zijn makkelijk gemaakt. Je hebt het bijvoorbeeld over afbakken (ik lees dat dat sowieso niet kan, maar dat terzijde). Een vriendin van mij kan al reageren op een afbakbroodje dat is gebakken in dezelfde oven als waar ook brood mét gluten worden gebakken. Dit maakt het gewoon echt complex als iemand anders je lunch klaarmaakt.

Zelf zou ik denk ik zorgen voor losse broodjes of boterhammen en beleg. Maar dan niet van tevoren klaarmaken, dit door de persoon zelf laten doen. Misschien een kant-en-klaar salade erbij die glutenvrij is?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217282535
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 15:35 schreef Kyara het volgende:
Ik wil gewoon een trenchcoat, maar wel een die wat langer valt maar niet te lang. En ook geen beige. En flink plussize dus dat maakt het ook niet makkelijkerm
Ben je vandaag jarig? *O*
pi_217282758
Ik zou net als Phaidra voor een salade gaan, glutenvrije broodjes kunnen erg vies zijn. Schar heeft lekkere producten maar die moet je afbakken.

Verloofde at een tijd glutenvrij vanwege het eliminatiedieet. Zij kocht speciaal brood bij de bakker, maar voor haar waren sporen van niet relevant. Dus dat was makkelijker.
  vrijdag 4 april 2025 @ 09:50:55 #231
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_217282813
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2025 09:16 schreef -Spring het volgende:

[..]
Ben je vandaag jarig? *O*
Ja :D
pi_217282838
Gefeliciteerd Kyara!!
pi_217283180
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 april 2025 09:50 schreef Kyara het volgende:

[..]
Ja :D
*O* w/ *O*

Gefeliciteerd!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217283203
Gefeliciteerd @Kyara *O*
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_217283246
Gefeliciteerd @Kyara! *O*

Qua glutenvrij eten, mijn oudste heeft een meisje die alleen glutenvrij mag eten in haar klas. Zij neemt altijd haar eigen eten mee als er een gezamenlijk ontbijt/lunch/diner moment is op school. Inderdaad zoals Phaidra ook aangeeft, omdat een foutje makkelijk is gemaakt en omdat ze op deze manier ook altijd iets kan eten wat ze zelf lekker (en vertrouwd) vindt. Maar wellicht dat dat anders ligt voor een volwassene natuurlijk :)

Zomerjassen zoektocht, heel herkenbaar. Ik weet zelf echter niet meer wat ik leuk vind. Draag nu al jaren op rij dezelfde (alleen een jaar terug een maatje groter moeten kopen en nu pas ik gelukkig het maatje kleiner weer :')) maar raak er wel op uitgekeken. Tegelijkertijd vind ik het bij jassen lastig om iets anders te kopen omdat ik nu eenmaal gewend ben aan deze en ik alle andere jassen dan per definitie niet leuk vind staan omdat ik het niet gewend ben. Ik ben een moeilijk persoon :+
pi_217283831
Pfffff, ik zit voor de bandenwissel bij de garage. Afspraak om half 10 en het zou 1 uur duren. Ik zit er dus al bijna 2,5 uur. Hier trap ik niet meer in, volgende x weer gewoon een leenauto.
pi_217284127
Oef dat is wel een stuk langer @exode.
De schilder is hier bezig, volgens mij hebben ze inmiddels alles afgeplakt, hij is ook al aan het schuren geweest.
Fake it till you make it...
pi_217284198
Gefeliciteerd Kyara
pi_217284423
Bedankt voor de tips allemaal. Mensen moeten sowieso zelf beleggen, dus dat is het probleem niet. Ik ga gewoon voor de gelinkte bolletjes en die laat ik dicht liggen, dan kan er qua besmetting van mij uit iig niets mee gebeuren, en ik geef aan de gymmeester door of hij die persoon een paar minuten eerder wil laten komen zodat er nog niemand ergens aan heeft gezeten :)
pi_217285068
Ik heb een spannende vraag, maar ik ga 'm toch stellen.

R (9 jaar, montessorischool groep 6) gaat met haar klas een moskee bezoeken. Ze gaan niet naar een (katholieke) kerk of de Koninkrijkszaal.

Wat vinden jullie daarvan?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 4 april 2025 @ 14:31:57 #242
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_217285077
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2025 14:30 schreef -Spring het volgende:

R (9 jaar, montessorischool groep 6) gaat met haar klas een moskee bezoeken. Ze gaan niet naar een (katholieke) kerk of de Koninkrijkszaal.

Ik zou het vanuit school fijner vinden als ze ze dan allemaal aandoen, misschien komt dat later aan t bod?

Geven ze een onderbouwing waarvoor alleen de moskee?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 4 april 2025 @ 14:33:58 #243
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_217285089
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2025 14:30 schreef -Spring het volgende:

Ook niet in andere jaren? Ik weet niet eens wat de koninkrijkszaal is joh!
En wij gingen met onze katholieke school wel naar de synagoge en de protestantse kerk, er was nog geen moskee back in the days.
Maar ik vind er niet echt iets van , ben wel benieuwd naar de reden.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_217285163
Ik heb de school er nog niet over gesproken en mss vindt het de komende jaren nog plaats inderdaad. Daar had ik niet aan gedacht. Dit jaar iig niet meer.

Ik twijfel ook een beetje om hiermee naar de juf te gaan, ben een beetje bang dat ik overkom als een halve racist.

In het kater van wederzijds begrip vind ik een prima actie btw, maar dan moet het wel wederzijds zijn.

Hiernaast vind ik het belangrijk dat het bezoek een informatief ipv een vormend karakter heeft en dit geldt wmb niet enkel voor de moskee, maar voor elk geloofsgebouw dat ze bezoeken.

De koninkrijkszaal is de plek waar Jehova's Getuigen samenkomen.
pi_217285213
Ik vind daar niks bijzonders van eigenlijk.
Leuk als variatie toch?
Misschien doen ze in andere jaren wel een kerk of andere plekken waar het geloof gebezigd wordt.
pi_217285322
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2025 14:50 schreef vencodark het volgende:
Ik vind daar niks bijzonders van eigenlijk.
Leuk als variatie toch?
Misschien doen ze in andere jaren wel een kerk of andere plekken waar het geloof gebezigd wordt.
Als dat zo is, vind ik het helemaal prima!
pi_217285450
Ik vind het ook niet echt iets bijzonders.
T ging naar een kerk, een synagoge en naar een moskee.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_217285532
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2025 15:13 schreef Vicky het volgende:
Ik vind het ook niet echt iets bijzonders.
T ging naar een kerk, een synagoge en naar een moskee.
Als ze vanalles bezoeken, vind het helemaal prima. Ik denk dat het, juist in deze tijd, heel goed is wanneer kinderen elkaar religieuze gewoonten leren kennen.

Maar als ze enkel naar de Gereformeerde Gemeente zouden gaan, zou ik dat ook een beetje gek vinden.
  vrijdag 4 april 2025 @ 15:26:53 #249
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217285578
Ik vind daar ook niet iets van. Wel interessant juist, om een moskee te bezoeken.

Kyara gefeliciteerd.
pi_217285593
Ik heb net de concierge gesproken: ze bezoeken enkel de moskee, geen andere religieuze gebouwen. Ook voor de komende jaren staat dit niet gepland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')