Oh sorry dat had ik even gemist... lastigquote:Op vrijdag 4 april 2025 07:45 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dit gaat om een lunch voor volwassenen, en dus geen idee wie. We hebben op het moment geen glutenvrije kinderen op school gelukkig
Bij zowel de AH als de Jumbo liggen glutenvrije bolletjes in het schap. Je moet dan wel bij de bakkerij zijn.quote:Op vrijdag 4 april 2025 00:30 schreef FlyingFish het volgende:
Misschien een intertoys? Lijkt me dat je daar de grootste kans hebt, die hebben best veel soorten game-giftcards.
Ik regel volgende week de lunch voor de koningsspelenhulp. Ik heb één persoon met een glutenallergie. Ik heb geen idee wie, dus ik kan die persoon niet zelf benaderen, dus ik ga er maar vanuit dat het een vorm is waarbij ook 'kan sporen van gluten bevatten' niet goed is. Iemand tips voor de lunch van die persoon? Een heel glutenvrij brood lijkt me iets teveel van het goede (en ook een beetje saai als de rest broodjes krijgt), en een oven om af te bakken heb ik niet tot mijn beschikking. Wel heb ik een Albert Heijn en Jumbo ter beschikking. Wat raden jullie aan voor een iets luxere glutenvrije lunch? De rest krijgt harde en zachte broodjes met verschillende soorten vleeswaren, kaas, ei en vis.
Het is lastig dat je niet weet voor wie het is. Maar veel mensen met een behoorlijke allergie willen liever zelf hun eten regelen/meenemen. Want foutjes zijn makkelijk gemaakt. Je hebt het bijvoorbeeld over afbakken (ik lees dat dat sowieso niet kan, maar dat terzijde). Een vriendin van mij kan al reageren op een afbakbroodje dat is gebakken in dezelfde oven als waar ook brood mét gluten worden gebakken. Dit maakt het gewoon echt complex als iemand anders je lunch klaarmaakt.quote:Op vrijdag 4 april 2025 07:45 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dit gaat om een lunch voor volwassenen, en dus geen idee wie. We hebben op het moment geen glutenvrije kinderen op school gelukkig
Ben je vandaag jarig?quote:Op donderdag 3 april 2025 15:35 schreef Kyara het volgende:
Ik wil gewoon een trenchcoat, maar wel een die wat langer valt maar niet te lang. En ook geen beige. En flink plussize dus dat maakt het ook niet makkelijkerm
Ik zou het vanuit school fijner vinden als ze ze dan allemaal aandoen, misschien komt dat later aan t bod?quote:Op vrijdag 4 april 2025 14:30 schreef -Spring het volgende:
Ik heb een spannende vraag, maar ik ga 'm toch stellen.
R (9 jaar, montessorischool groep 6) gaat met haar klas een moskee bezoeken. Ze gaan niet naar een (katholieke) kerk of de Koninkrijkszaal.
Wat vinden jullie daarvan?
Ook niet in andere jaren? Ik weet niet eens wat de koninkrijkszaal is joh!quote:Op vrijdag 4 april 2025 14:30 schreef -Spring het volgende:
Ik heb een spannende vraag, maar ik ga 'm toch stellen.
R (9 jaar, montessorischool groep 6) gaat met haar klas een moskee bezoeken. Ze gaan niet naar een (katholieke) kerk of de Koninkrijkszaal.
Wat vinden jullie daarvan?
Als dat zo is, vind ik het helemaal prima!quote:Op vrijdag 4 april 2025 14:50 schreef vencodark het volgende:
Ik vind daar niks bijzonders van eigenlijk.
Leuk als variatie toch?
Misschien doen ze in andere jaren wel een kerk of andere plekken waar het geloof gebezigd wordt.
Als ze vanalles bezoeken, vind het helemaal prima. Ik denk dat het, juist in deze tijd, heel goed is wanneer kinderen elkaar religieuze gewoonten leren kennen.quote:Op vrijdag 4 april 2025 15:13 schreef Vicky het volgende:
Ik vind het ook niet echt iets bijzonders.
T ging naar een kerk, een synagoge en naar een moskee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |