Ook dit jaar is de OGAE poll terug, de eerste punten worden gegeven door Frankrijk:quote:The famous OGAE Poll is back! Eurofans around the world vote to their favourites in the 2025 line-up in their own national OGAE club.
During April, we’ll show you here and on our facebook page which clubs give the legendary 12 points to which song – and of course, all the rest! But as always around Eurovision: noone can vote to their own country.
At the end of April, it won’t be a question anymore which entry is the biggest fanfavourite in this year’s Eurovision Song Contest!
quote:The first results in the OGAE Poll 2025 have been revealed as OGAE France met this weekend to vote on the songs competing in this years contest.
OGAE France is the first OGAE club to reveal their points in the 2025 OGAE Poll. The OGAE Poll is one of the largest fan polls that is organised ahead of the contest each year and has been held every year since 2007. OGAE France voted across two Semi-Finals and a Grand Final to determine their points:
Was Frankrijk dan per ongeluk een maand te vroeg met bekendmaken of haal ik twee polls door elkaar ofzo?quote:The dates on which the 2025 OGAE Poll results will be revealed have been announced.
Spanning a period of two weeks commencing on 21 April and ending on 4 May the results of the OGAE fan clubs will be revealed. Results will be collated and then released in an order with the aim of making the process more exciting and engaging in a “Eurovision fashion”.
Frankrijk is elk jaar zo vroegquote:Op dinsdag 25 maart 2025 23:11 schreef Greys het volgende:
Ik las net dit:
https://eurovoix.com/2025(...)esults-reveal-dates/
[..]
Was Frankrijk dan per ongeluk een maand te vroeg met bekendmaken of haal ik twee polls door elkaar ofzo?
Hahaha oh!quote:
Ze nemen het wel heel serieus daar in Frankrijk. Ze doen echt een viewing, met twee halve finales en een finale. Zelfs Louane was erbij. Dus op zich zegt het wel iets dat je daar wint (vorig jaar won België, dat vergeten we dan even).quote:Op woensdag 26 maart 2025 00:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Hahaha oh!
Omdat ze dus bekend maakten dat het vanaf 21 april pas gebeurt dacht ik dat ze zich misschien een maand hadden vergist ofzo. Nou ja als het maar meetelt dan, want die punten willen we graag houden.
Ja, die stond in de laatste nieuwsbrief. Maar wel een beetje verstopt.quote:Op woensdag 16 april 2025 17:45 schreef Momo het volgende:
Ik ben sinds eind vorig jaar OGAE lid, hebben we al kunnen stemmen eigenlijk?
Ohja, ik zie het nu in de mail van 30 maart, je kan stemmen tot vrijdag.quote:Op woensdag 16 april 2025 17:47 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ja, die stond in de laatste nieuwsbrief. Maar wel een beetje verstopt.
Zojuist gestemdquote:Op woensdag 16 april 2025 17:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Ohja, ik zie het nu in de mail van 30 maart, je kan stemmen tot vrijdag.
Italië gaat zijn punten in de praktijk natuurlijk ook vooral krijgen van de omringende landen, en dan meer van de doorsnee kijker dan van fanclubleden. Dus op zich is het wel logisch dat ze hier nog niet als de brandweer gaan.quote:Op vrijdag 18 april 2025 19:30 schreef Greys het volgende:
Italië doet nog helemaal niks in dit soort polls he? Bijzonder. Ik vind dat lied echt beter en mooier dan Israël dat wel punten krijgt.
Als de brandweer had ik ook niet verwacht hoor, echt niet, maar als Frankrijk en Israël hier bv wel punten krijgen en Italië niks had ik dat zelf niet verwacht. 😅 Ik denk en hoop inderdaad dat elfje Lucio in mei wel meer gaat krijgen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 19:39 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Italië gaat zijn punten in de praktijk natuurlijk ook vooral krijgen van de omringende landen, en dan meer van de doorsnee kijker dan van fanclubleden. Dus op zich is het wel logisch dat ze hier nog niet als de brandweer gaan.
Ook wel opvallend dat met name Frankrijk hier toch niet zo lekker uit de verf komt tot nu toe, in tegenstelling tot de andere favorieten Zweden, Oostenrijk en Nederlandquote:Op donderdag 24 april 2025 13:53 schreef Cee het volgende:
Weer wat extra stemmen binnen van OGAE, nu ook België.
En we gaan best als een malle!
https://x.com/eurovoix/status/1915372787247595790?s=46
Van de 4 landen die hebben gestemd is er eentje Frankrijk. Dus dat Frankrijk wat minder punten heeft dan de andere favorieten is op zich niet zo verrassend. Met België en Frankrijk hebben er dan wel weer twee landen gestemd die Nederland natuurlijk gunstig gezind zijn met zo'n inzending. Dus het beeld is nu een beetje scheef.quote:Op donderdag 24 april 2025 23:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ook wel opvallend dat met name Frankrijk hier toch niet zo lekker uit de verf komt tot nu toe, in tegenstelling tot de andere favorieten Zweden, Oostenrijk en Nederland
3 punten van Litouwenquote:Op vrijdag 25 april 2025 13:22 schreef Cee het volgende:
Nog drie erbij van Leen, jongens wat gebeurt er.
https://x.com/ogaeint/status/1915725850860834963?s=46
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |