Yes!!quote:Op dinsdag 25 maart 2025 20:17 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
[..]
Ja, soms kom je van die heel mooie woorden tegen![]()
Desalniettemin![]()
Verdonkeremanen![]()
Mededogen![]()
Achenebbisj
Als je de tocht wil lopen die ik zei kan je ook via kamp Amersfoort lopen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:47 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Hoe slecht ie ook is, we volgen wél de spoorlijn. Het idee achter de wandeling is dat je de treinreis volgt die de joden hebben moeten nemen tussen de Hollandsche Schouwburg en het kamp
Waarom zou Westerbork in Friesland liggen als het de laatste plek was voor deportatie naar de kampen in Duitsland?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:41 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Huh? Dat is toch in Friesland?
Daar gaat het Westerborkpad ook langsquote:Op dinsdag 25 maart 2025 20:30 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Als je de tocht wil lopen die ik zei kan je ook via kamp Amersfoort lopen.
Ik bedoelde Drente.. Mea Culpa, mist in het brein.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 20:32 schreef drakin het volgende:
[..]
Waarom zou Westerbork in Friesland liggen als het de laatste plek was voor deportatie naar de kampen in Duitsland?
Dat had ik vorige week ook. Ik kreeg een mailtje dat het pakketje was bezorgd. Maar het kwam de volgende dag pasquote:Op dinsdag 25 maart 2025 20:33 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Ik heb hier zo'n hekel aan hè
Bestel ik iets bij Bol, wat ik al nooit doe. Te duur maar het zou de volgende dag er zijn.. Dus ik ok, ik heb het nodig!
Dat was Zondag.. vervolgens was het er gister niet....
En nu dit....en het is er gewoon ook niet.
Normaal bestel ik in DLD en dat is er gewoon wanneer ze het beloven.
[ afbeelding ]
Ja, aanklagen die fockers!quote:Op dinsdag 25 maart 2025 20:36 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Dat had ik vorige week ook. Ik kreeg een mailtje dat het pakketje was bezorgd. Maar het kwam de volgende dag pas
Kamp Amersfoort is na de oorlog afgebroken, je kan nog wel naar het monument waar de fusilladeplaats is geweest.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 20:32 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Daar gaat het Westerborkpad ook langsMaar ik ga daar denk ik apart even een keer een kijkje nemen, er is genoeg te zien. Mijn overgrootvader is daar ook nog een tijdje gevangene geweest
Oei gaat het wel goed met je, groot gatquote:Op dinsdag 25 maart 2025 20:34 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ik bedoelde Drente.. Mea Culpa, mist in het brein.
Ik ging vroeger nog weleens zwemmen bij de ijzeren man in Vught. De geschiedenis van die plek vernaasde me ook. Maar ach.. zo gaan die dingenquote:Op dinsdag 25 maart 2025 20:43 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Kamp Amersfoort is na de oorlog afgebroken, je kan nog wel naar het monument waar de fusilladeplaats is geweest.
Boven de rivieren is alles een waasquote:Op dinsdag 25 maart 2025 20:45 schreef drakin het volgende:
[..]
Oei gaat het wel goed met je, groot gat
Alleen in de ochtend hangt er weleens wat mist hierquote:Op dinsdag 25 maart 2025 20:46 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Boven de rivieren is alles een waas
Kamp Amersfoort was een politioneel kamp. Een kamp waar vooral "gewone" misdadigers zaten.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 20:45 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ik ging vroeger nog weleens zwemmen bij de ijzeren man in Vught. De geschiedenis van die plek vernaasde me ook. Maar ach.. zo gaan die dingen
Das hier wel anders... deze is van 14:57 uur vanmiddag:quote:Op dinsdag 25 maart 2025 20:47 schreef drakin het volgende:
[..]
Alleen in de ochtend hangt er weleens wat mist hier
Was Tim Burton weer eens op vakantie bij jullie?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 20:50 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Das hier wel anders... deze is van 14:57 uur vanmiddag:
[ afbeelding ]
Nah, op doorreis, hij wilde niet eens lunchquote:Op dinsdag 25 maart 2025 20:51 schreef drakin het volgende:
[..]
Was Tim Burton weer eens op vakantie bij jullie?
Mijn overgrootvader was lid van de NSB en is in 1942 overleden in Buchenwald, nadat hij eerst een tijdje in Amersfoort zat. We weten nog steeds niet waarom.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 20:50 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Kamp Amersfoort was een politioneel kamp. Een kamp waar vooral "gewone" misdadigers zaten.
Witte wieven.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |