Acceptatie waarvan? Misschien kun je accepteren dat een klootzak ook kwaliteiten heeft op bepaalde vlakken. Dat kun je niet leuk vinden, maar dat verandert daar niets aan.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 00:01 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Heel goed. Dat is de eerste stap naar acceptatie.
Dat Elon ook maar een gewoon mens is?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 00:03 schreef Repentless het volgende:
[..]
Acceptatie waarvan? Misschien kun je accepteren dat een klootzak ook kwaliteiten heeft op bepaalde vlakken. Dat kun je niet leuk vinden, maar dat verandert daar niets aan.
Ik heb nooit anders beweerd.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 00:06 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat Elon ook maar een gewoon mens is?
Mooi. Denk je dat hij het erg zou vinden als een miljoen mensen heel akelig doodgaan als hij er flink aan kan verdienen?quote:
Ja, dat denk ik wel. Vanwaar de vraag?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 00:08 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Mooi. Denk je dat hij het erg zou vinden als een miljoen mensen heel akelig doodgaan als hij er flink aan kan verdienen?
Daarover verschillen we dan van mening. Ik ben er van overtuigd, dat Musk een enkele empathie heeft. Hij is er alleen voor hemzelf.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 00:09 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik wel. Vanwaar de vraag?
Dat is prima, dat mag je vinden. Is verder niet zo relevant voor de vraag of hij op bepaalde vlakken kwaliteiten heeft.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 00:13 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Daarover verschillen we dan van mening. Ik ben er van overtuigd, dat Musk een enkele empathie heeft. Hij is er alleen voor zichzelf.
Hij heeft zich omringd met mensen die hem continu vertellen hoe geweldig hij is. Hij kan het onderscheid tussen goed en fout niet meer maken, want alles wat hij doet wordt de hemel in geprijsd.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 00:15 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat is prima, dat mag je vinden. Is verder niet zo relevant voor de vraag of hij op bepaalde vlakken kwaliteiten heeft.
Ook dit is niet relevant voor de vraag of hij kwaliteiten bezit. Dit is allemaal wat jij ervan vindt en dat is je goed recht, maar het draait hier om wat er onder zijn leiding bij zijn bedrijven is gerealiseerd. En dat zijn gewoon tastbare objecten met meetbare resultaten.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 00:19 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Hij heeft zich omringd met mensen die hem continu vertellen hoe geweldig hij is. Hij kan het onderscheid tussen goed en fout niet meer maken, want alles wat hij doet wordt de hemel in geprijsd.
Het gaat er maar om wat hijzelf ziet als zijn kwaliteiten. Als hij iets heel slims zegt krijgt hij net zoveel bijval als wanneer hij iets heel stoms zegt. Dat is waarom absolute macht absoluut corrumpeert. Zeker als al jouw beslissingen het wel en wee van miljoenen sukkels mensen beïnvloeden. Dan zijn het maar nummers.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 00:22 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ook dit is niet relevant voor de vraag of hij kwaliteiten bezit. Dit is allemaal wat jij ervan vindt en dat is je goed recht, maar het draait hier om wat er onder zijn leiding bij zijn bedrijven is gerealiseerd. En dat zijn gewoon tastbare objecten met meetbare resultaten.
Nogmaals: dit is allemaal wat jij ervan vindt en dat is je goed recht. Uiteindelijk tellen de objectief meetbare resultaten. Er zijn succesvolle, werkende en innovatieve producten gerealiseerd die ook nog eens commerciële waarde hebben en zijn bedrijven zijn onder zijn leiding gigantisch gegroeid.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 00:31 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het gaat er maar om wat hijzelf ziet als zijn kwaliteiten. Als hij iets heel slims zegt krijgt hij net zoveel bijval als wanneer hij iets heel stoms zegt. Dat is waarom absolute macht absoluut corrumpeert. Zeker als al jouw beslissingen het wel en wee van miljoenen sukkels mensen beïnvloed. Dan zijn het maar nummers.
Wat maakt het dan allemaal uit, zolang jij er maar beter van wordt? Het is niet alsof hij aan iemand verantwoording hoeft af te leggen. Alhoewel het opdrogen van de verkopen misschien toch invloed heeft?
Musk denkt erg rationeel , te rationeel misschien voor een verwende modale westerse consumentquote:Op dinsdag 25 maart 2025 00:06 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat Elon ook maar een gewoon mens is?
We moeten dus slaven worden naar Chinees model.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 03:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Musk denkt erg rationeel , te rationeel misschien voor een verwende modale westerse consument
Dat USA en ook EU het huidige China absoluut niet kan bijbenen en dat hij dat als geen ander kan zien, dat geloof ik
Ook dat er in china geen social securitys zijn en het toch allemaal zeer goed functioneert is opvallend
In het westen zwelgen we in onze hemelse democratie , maar niemand werkt meer
Wij zijn de overheid, maar we zijn een slaaf van onszelf geworden
Wij maken schulden voor consumptie en strooien het om ons heen
Wij sluiten kerncentrales en vliegvelden, gooien beton in onze gasputten , gebruiken bestaande gasvoorraden onder de waddenzee niet vanwege ... en kopen het aardgas met schulden in Arabie, jagen de voedselboeren het land uit met een stikstof smoes
Wij bouwen geen huizen meer voor onze kinderen maar halen massaal zielepieten hierheen , die zielepieten spugen ook op onze Groen Links zwakheid
Qua infrastructuur loopt Europa en de USA 100 jaar achter op China , maar we vinden onszelf geweldig
We moeten weer aan het werk en ik denk dat dat hetgene is dat Musk wil zeggen
Dat is precies niet wat Musk nastreeft. Integendeel. Hij droomt van een wereld van overvloed voor iedereen, waarbij het werk vooral door robots/ai/etc wordt gedaan.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 07:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
We moeten dus slaven worden naar Chinees model.
Nou nee, dank je.
Niemand neemt je serieus als je dit soort dingen zegt.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 03:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Musk denkt erg rationeel , te rationeel misschien voor een verwende modale westerse consument
Dat USA en ook EU het huidige China absoluut niet kan bijbenen en dat hij dat als geen ander kan zien, dat geloof ik
Ook dat er in china geen social securitys zijn en het toch allemaal zeer goed functioneert is opvallend
In het westen zwelgen we in onze hemelse democratie , maar niemand werkt meer
De mindere als je de prestaties op de Nurburgring als maatstaf neemt.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 11:42 schreef VEM2012 het volgende:
En ja, de Taycan is mooier afgewerkt enzo, maar als BEV dus de mindere. 4 jaar later…
Nee hoor, als je 100 keer een dobbelsteen gooit is er ook gewoon een kans dat het iedere keer 6 was. Als je het maar vaak genoeg doet. Zeg, miljarden keren. Voor iedere aardbewoner, zeg maar. Geluk is altijd de belangrijkste factor, hoe graag succesvolle mensen het ook volledig aan hun eigen kundigheid toe willen schrijven.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 11:42 schreef VEM2012 het volgende:
De tweede categorie schat ik dus veel hoger in. Hoe meer successen, hoe kleiner de geluksfactor kan spelen. Daarnaast geldt bij Musk dat hij een aantal hele lastige missies op zich heeft genomen en dat succesvol heeft gedaan. Tesla en SpaceX.
Ja, dat is de kracht van elektrisch: snoeiharde acceleratie. Dus op een circuit, waar je niet echt de gelegenheid hebt om snelheid te maken, is dat een gewonnen race. Maar dat wist jij ook wel.quote:Porsche diende dus een special te maken om de Model S Plaid voorbij te steken. Porsche…
Dat is niet wat erin het bericht staat.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 11:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is precies niet wat Musk nastreeft. Integendeel. Hij droomt van een wereld van overvloed voor iedereen, waarbij het werk vooral door robots/ai/etc wordt gedaan.
Ten eerste staat er uitdrukkelijk ‘als BEV’. Ten tweede: de Model S is duidelijk comfortabeler dan de Taycan.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 12:36 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De mindere als je de prestaties op de Nurburgring als maatstaf neemt.
Ik neem comfort en afwerking ook mee als ik een auto koop, dus dan valt de schaal weer anders uit.
Prestaties op de Nurburgring zijn voor de gemiddelde consument helemaal niet van belang.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 12:36 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De mindere als je de prestaties op de Nurburgring als maatstaf neemt.
Ik neem comfort en afwerking ook mee als ik een auto koop, dus dan valt de schaal weer anders uit.
Voor iemand die zichzelf een prodigy waant heb je geen enkel idee van hoe exponentieel werkt… Reken maar eens uit hoe weinig keren je achter elkaar 6 moet gooien voordat de kans minder dan 1 op 1 miljard is. Gaat je nog verbazen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 12:37 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nee hoor, als je 100 keer een dobbelsteen gooit is er ook gewoon een kans dat het iedere keer 6 was. Als je het maar vaak genoeg doet. Zeg, miljarden keren. Voor iedere aardbewoner, zeg maar. Geluk is altijd de belangrijkste factor, hoe graag succesvolle mensen het ook volledig aan hun eigen kundigheid toe willen schrijven.
En natuurlijk geholpen door het geld van zijn vader, die volgens jou niet rijk was maar naar eigen zeggen op zijn 24ste zijn eerste vliegtuig kocht.
[..]
Ja, dat is de kracht van elektrisch: snoeiharde acceleratie. Dus op een circuit, waar je niet echt de gelegenheid hebt om snelheid te maken, is dat een gewonnen race. Maar dat wist jij ook wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |