abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 maart 2025 @ 00:03:01 #151
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217171101
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 00:01 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Heel goed. Dat is de eerste stap naar acceptatie.
Acceptatie waarvan? Misschien kun je accepteren dat een klootzak ook kwaliteiten heeft op bepaalde vlakken. Dat kun je niet leuk vinden, maar dat verandert daar niets aan.
pi_217171111
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 00:03 schreef Repentless het volgende:

[..]
Acceptatie waarvan? Misschien kun je accepteren dat een klootzak ook kwaliteiten heeft op bepaalde vlakken. Dat kun je niet leuk vinden, maar dat verandert daar niets aan.
Dat Elon ook maar een gewoon mens is?
  dinsdag 25 maart 2025 @ 00:07:09 #153
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217171112
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 00:06 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik heb nooit anders beweerd.
pi_217171114
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 00:07 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik heb nooit anders beweerd.
Mooi. Denk je dat hij het erg zou vinden als een miljoen mensen heel akelig doodgaan als hij er flink aan kan verdienen?
  dinsdag 25 maart 2025 @ 00:09:01 #155
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217171116
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 00:08 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Mooi. Denk je dat hij het erg zou vinden als een miljoen mensen heel akelig doodgaan als hij er flink aan kan verdienen?
Ja, dat denk ik wel. Vanwaar de vraag?
pi_217171124
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 00:09 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja, dat denk ik wel. Vanwaar de vraag?
Daarover verschillen we dan van mening. Ik ben er van overtuigd, dat Musk een enkele empathie heeft. Hij is er alleen voor hemzelf.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 00:15:19 #157
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217171126
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 00:13 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Daarover verschillen we dan van mening. Ik ben er van overtuigd, dat Musk een enkele empathie heeft. Hij is er alleen voor zichzelf.
Dat is prima, dat mag je vinden. Is verder niet zo relevant voor de vraag of hij op bepaalde vlakken kwaliteiten heeft.
pi_217171132
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 00:15 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat is prima, dat mag je vinden. Is verder niet zo relevant voor de vraag of hij op bepaalde vlakken kwaliteiten heeft.
Hij heeft zich omringd met mensen die hem continu vertellen hoe geweldig hij is. Hij kan het onderscheid tussen goed en fout niet meer maken, want alles wat hij doet wordt de hemel in geprijsd.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 00:22:59 #159
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217171135
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 00:19 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Hij heeft zich omringd met mensen die hem continu vertellen hoe geweldig hij is. Hij kan het onderscheid tussen goed en fout niet meer maken, want alles wat hij doet wordt de hemel in geprijsd.
Ook dit is niet relevant voor de vraag of hij kwaliteiten bezit. Dit is allemaal wat jij ervan vindt en dat is je goed recht, maar het draait hier om wat er onder zijn leiding bij zijn bedrijven is gerealiseerd. En dat zijn gewoon tastbare objecten met meetbare resultaten.
pi_217171150
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 00:22 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ook dit is niet relevant voor de vraag of hij kwaliteiten bezit. Dit is allemaal wat jij ervan vindt en dat is je goed recht, maar het draait hier om wat er onder zijn leiding bij zijn bedrijven is gerealiseerd. En dat zijn gewoon tastbare objecten met meetbare resultaten.
Het gaat er maar om wat hijzelf ziet als zijn kwaliteiten. Als hij iets heel slims zegt krijgt hij net zoveel bijval als wanneer hij iets heel stoms zegt. Dat is waarom absolute macht absoluut corrumpeert. Zeker als al jouw beslissingen het wel en wee van miljoenen sukkels mensen beïnvloeden. Dan zijn het maar nummers.

Wat maakt het dan allemaal uit, zolang jij er maar beter van wordt? Het is niet alsof hij aan iemand verantwoording hoeft af te leggen. Alhoewel het opdrogen van de verkopen misschien toch invloed heeft?
  dinsdag 25 maart 2025 @ 00:36:08 #161
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217171153
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 00:31 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het gaat er maar om wat hijzelf ziet als zijn kwaliteiten. Als hij iets heel slims zegt krijgt hij net zoveel bijval als wanneer hij iets heel stoms zegt. Dat is waarom absolute macht absoluut corrumpeert. Zeker als al jouw beslissingen het wel en wee van miljoenen sukkels mensen beïnvloed. Dan zijn het maar nummers.

Wat maakt het dan allemaal uit, zolang jij er maar beter van wordt? Het is niet alsof hij aan iemand verantwoording hoeft af te leggen. Alhoewel het opdrogen van de verkopen misschien toch invloed heeft?
Nogmaals: dit is allemaal wat jij ervan vindt en dat is je goed recht. Uiteindelijk tellen de objectief meetbare resultaten. Er zijn succesvolle, werkende en innovatieve producten gerealiseerd die ook nog eens commerciële waarde hebben en zijn bedrijven zijn onder zijn leiding gigantisch gegroeid.

Hoe vervelend iemand Musk ook mag vinden, dat verandert daar simpelweg niets aan.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 03:44:34 #162
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217171369
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 00:06 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Musk denkt erg rationeel , te rationeel misschien voor een verwende modale westerse consument

Dat USA en ook EU het huidige China absoluut niet kan bijbenen en dat hij dat als geen ander kan zien, dat geloof ik

Ook dat er in china geen social securitys zijn en het toch allemaal zeer goed functioneert is opvallend
In het westen zwelgen we in onze hemelse democratie , maar niemand werkt meer

Wij zijn de overheid, maar we zijn een slaaf van onszelf geworden
Wij maken schulden voor consumptie en strooien het om ons heen
Wij sluiten kerncentrales en vliegvelden, gooien beton in onze gasputten , gebruiken bestaande gasvoorraden onder de waddenzee niet vanwege ... en kopen het aardgas met schulden in Arabie, jagen de voedselboeren het land uit met een stikstof smoes
Wij bouwen geen huizen meer voor onze kinderen maar halen massaal zielepieten hierheen , die zielepieten spugen ook op onze Groen Links zwakheid
Qua infrastructuur loopt Europa en de USA 100 jaar achter op China , maar we vinden onszelf geweldig

We moeten weer aan het werk en ik denk dat dat hetgene is dat Musk wil zeggen

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 25-03-2025 04:40:46 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217171645
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 16:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
groen en stikstof is overrated
Nee is big business.
pi_217171662
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 03:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Musk denkt erg rationeel , te rationeel misschien voor een verwende modale westerse consument

Dat USA en ook EU het huidige China absoluut niet kan bijbenen en dat hij dat als geen ander kan zien, dat geloof ik

Ook dat er in china geen social securitys zijn en het toch allemaal zeer goed functioneert is opvallend

Wij zijn de overheid, maar we zijn een slaaf van onszelf geworden
Wij maken schulden voor consumptie en strooien het om ons heen
Wij sluiten kerncentrales en vliegvelden, gooien beton in onze gasputten , gebruiken bestaande gasvoorraden onder de waddenzee niet vanwege ... en kopen het aardgas met schulden in Arabie, jagen de voedselboeren het land uit met een stikstof smoes
Wij bouwen geen huizen meer voor onze kinderen maar halen massaal zielepieten hierheen , die zielepieten spugen ook op onze Groen Links zwakheid
Qua infrastructuur loopt Europa en de USA 100 jaar achter op China , maar we vinden onszelf geweldig

We moeten weer aan het werk en ik denk dat dat hetgene is dat Musk wil zeggen

We moeten dus slaven worden naar Chinees model.

Nou nee, dank je.
pi_217173879
Ik heb met veel genoegen gelezen hoe ik over Musk denk. Nieuws voor mij, maar ok…

Ten eerste: of Musk al dan niet een toffe peer is zal mij jeuken. Kan ik toch niet beoordelen. Al lijkt hij duidelijk ook zijn mindere kanten te hebben. Dat geldt overigens voor heel veel mensen en zeker mensen die zoveel van zichzelf eisen en zo’n drive hebben. Ideaal voor de positie die Musk heeft. Voor de omgeving vaak een last.

Ten tweede: ik vind Musk een geweldige ondernemer. Je hebt grosso modo twee varianten van succesvolle ondernemers. Degenen die ergens aan begonnen zijn en daarmee heel succesvol zijn geworden. En je hebt de seriële ondernemers die meerdere succes boeken.

De eerste categorie kan ook top zijn, maar dat kan ook een toevalstreffer zijn. Ik vergelijk het altijd met een vrije trap van 30 meter in het kruis jagen. Er zijn voetballers die dat een keer is gelukt. Iemand als Roberto Carlos stond erom bekend…

De tweede categorie schat ik dus veel hoger in. Hoe meer successen, hoe kleiner de geluksfactor kan spelen. Daarnaast geldt bij Musk dat hij een aantal hele lastige missies op zich heeft genomen en dat succesvol heeft gedaan. Tesla en SpaceX.

Zo denk ik dus over Musk. Gewoon een zeer succesvolle en goede ondernemer. Mensen die dat willen ontkennen: ga je gang, maar kijk niet raar op als mensen vervolgens denken: die is niet goed bij zijn hoofd/kan niet objectief oordelen over Musk.

Maar dit onderwerp gaat over Tesla en Tesla is geen Musk. Musk is een onderdeel van Tesla, maar dan houdt het ook op.

Wederom gevoed door een persoonlijke mening over Musk wordt beweerd dat Tesla slechte auto’s maakt. Granted, de eerste jaren waren er echt wel dingen niet goed genoeg. Dat krijg je met gebrek aan ervaring. Een advocaat-stagiair maakt ook veel fouten en daarom kijkt er de eerste jaren een patroon mee.

Maar ik heb een aardig voorbeeld van hoe goed Tesla toch is. De Tesla Model S Plaid. Die Porsche naar de kroon stak op de Nordschleife. Porsche was het aan haar stand verplicht om met een antwoord te komen. 4 jaar later. Het werd niet de turbo s, maar de turbo gt. Feitelijk een trackday car op basis van de Taycan.

Er is werkelijk niets zo stupide als een trackday car op basis van een BEV. Laat staan met vier deuren. Laat staan met slechts 2 zitplaatsen.

Porsche diende dus een special te maken om de Model S Plaid voorbij te steken. Porsche…

En ja, de Taycan is mooier afgewerkt enzo, maar als BEV dus de mindere. 4 jaar later…

De tweede die sneller is op de Nordschleife is de Lucid Air. Nog afgezien van dat Lucid op sterven na dood is geldt ook voor Sapphire dat het om een special gaat waarvan ze er maximaal 250 gaan bouwen. En voor de goede orde: voor een dubbele prijs als de Plaid. De reden voor het maximum: ze maken er verlies op.

Nou is de Model S geen cashcow, maar als het gaat om laten zien wat je kan tov de concurrentie is het voor mij duidelijk dat Tesla nog altijd minimaal 5 jaar voorloopt op de concurrentie… als BEV.
pi_217173895
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 07:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
We moeten dus slaven worden naar Chinees model.

Nou nee, dank je.
Dat is precies niet wat Musk nastreeft. Integendeel. Hij droomt van een wereld van overvloed voor iedereen, waarbij het werk vooral door robots/ai/etc wordt gedaan.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 11:50:25 #167
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_217174000
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 03:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Niemand neemt je serieus als je dit soort dingen zegt.
pi_217174627
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 11:42 schreef VEM2012 het volgende:
En ja, de Taycan is mooier afgewerkt enzo, maar als BEV dus de mindere. 4 jaar later…
De mindere als je de prestaties op de Nurburgring als maatstaf neemt.

Ik neem comfort en afwerking ook mee als ik een auto koop, dus dan valt de schaal weer anders uit.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_217174645
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 11:42 schreef VEM2012 het volgende:
De tweede categorie schat ik dus veel hoger in. Hoe meer successen, hoe kleiner de geluksfactor kan spelen. Daarnaast geldt bij Musk dat hij een aantal hele lastige missies op zich heeft genomen en dat succesvol heeft gedaan. Tesla en SpaceX.
Nee hoor, als je 100 keer een dobbelsteen gooit is er ook gewoon een kans dat het iedere keer 6 was. Als je het maar vaak genoeg doet. Zeg, miljarden keren. Voor iedere aardbewoner, zeg maar. Geluk is altijd de belangrijkste factor, hoe graag succesvolle mensen het ook volledig aan hun eigen kundigheid toe willen schrijven.

En natuurlijk geholpen door het geld van zijn vader, die volgens jou niet rijk was maar naar eigen zeggen op zijn 24ste zijn eerste vliegtuig kocht.

quote:
Porsche diende dus een special te maken om de Model S Plaid voorbij te steken. Porsche…
Ja, dat is de kracht van elektrisch: snoeiharde acceleratie. Dus op een circuit, waar je niet echt de gelegenheid hebt om snelheid te maken, is dat een gewonnen race. Maar dat wist jij ook wel.
pi_217174922
Ik vind de Tesla vs Porsche een beetje een non-discussie. Ten eerste betaal je niet alleen voor de prestaties maar voor het totaalplaatje. En welbeschouwd betaal je voor een Porsche standaard al wel teveel t.o.v. andere merken. Daarnaast gaat Porsche geen auto ontwikkelen om Tesla op de Nordschleife te kunnen verslaan.

En of Musk nou zo’n geweldige ondernemer is durf ik ook wel te betwijfelen. Sure hij heeft er een fortuin mee opgebouwd dus hij zal echt wel iets goed doen. Maar als je veel geld achter de hand hebt kun je in feite elk project tot een succes brengen. Zijn kracht zit hem vooral in marketing, dat doet hij gewoon echt heel goed. Ik vind de cybertruck een voorbeeld dan echter wel het voorbeeld van waar de man toe in staat is. Zijn kracht ligt m.i. echt niet in het bedenken van revolutionaire, innovatieve ideeën.
pi_217174924
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 11:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is precies niet wat Musk nastreeft. Integendeel. Hij droomt van een wereld van overvloed voor iedereen, waarbij het werk vooral door robots/ai/etc wordt gedaan.
Dat is niet wat erin het bericht staat.

Daarnaast heeft Musk ook uitspraken gedaan over hoeveel uur per week iemand zou moeten werken.
En dat was meer dan het dubbele van wat wij voor werknemers acceptabel vinden.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 13:15:57 #172
508590 Grotetijd
What A Truly Magnificent View
pi_217175023
Tesla's duiken al onder de 10k _O-
Model 3 uit 2019 met 120k op de klok zag ik voor 18k voorbijkomen :')
Model S uit 2013 met 2.5 ton op de klok voor 9.5k.
Ben geen Musk fan, maar voor dat geld worden Tesla's wel interessant.
Well, life can be a riot
I can be the pilot provided that it's private
I got the world to worry about
pi_217175973
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 12:36 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik neem comfort en afwerking ook mee als ik een auto koop, dus dan valt de schaal weer anders uit.
Ten eerste staat er uitdrukkelijk ‘als BEV’. Ten tweede: de Model S is duidelijk comfortabeler dan de Taycan.

Afwerking van de Taycan weelderig, maar op zichzelf niets mis met die van de MS. Alcantara,(vegan) leer en carbon.
pi_217176014
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 12:36 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Prestaties op de Nurburgring zijn voor de gemiddelde consument helemaal niet van belang.
pi_217176150
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 12:37 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Nee hoor, als je 100 keer een dobbelsteen gooit is er ook gewoon een kans dat het iedere keer 6 was. Als je het maar vaak genoeg doet. Zeg, miljarden keren. Voor iedere aardbewoner, zeg maar. Geluk is altijd de belangrijkste factor, hoe graag succesvolle mensen het ook volledig aan hun eigen kundigheid toe willen schrijven.

En natuurlijk geholpen door het geld van zijn vader, die volgens jou niet rijk was maar naar eigen zeggen op zijn 24ste zijn eerste vliegtuig kocht.
[..]
Ja, dat is de kracht van elektrisch: snoeiharde acceleratie. Dus op een circuit, waar je niet echt de gelegenheid hebt om snelheid te maken, is dat een gewonnen race. Maar dat wist jij ook wel.
Voor iemand die zichzelf een prodigy waant heb je geen enkel idee van hoe exponentieel werkt… Reken maar eens uit hoe weinig keren je achter elkaar 6 moet gooien voordat de kans minder dan 1 op 1 miljard is. Gaat je nog verbazen.

Verder stond er dat de factor geluk steeds kleiner wordt. Had je ook kunnen begrijpen als prodigy…

Als iemand 10 keer achter elkaar 6 gooit is de kans op een verzwaarde dobbelsteen nu eenmaal veel groter dan de kans op geluk.

En nee, de factor geluk is niet de grootste factor. Iedereen krijgt kansen (=geluk), maar om dat uit te nutten moet je ook talent hebben en inzet tonen. Een enkele uitzondering daargelaten.

De vader van Musk was vooral een fantast:

https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T

Nog afgezien van dat algemeen bekend is dat Musk helemaal geen significant bedrag van hem heeft ontvangen.

En hoezo heb je op een circuit geen gelegenheid om snelheid te maken? Die zin slaat nergens op. Het argument sowieso niet, want beiden zijn elektrisch, dus hoe kan het dan een voordeel hebben van dat je een elektrische aandrijflijn hebt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')