abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Overall beste user 2022 zaterdag 22 maart 2025 @ 10:20:38 #1
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_217139926
Over hoe je recrutreert voor defensie.

Vergeet niet dat de democraten ook totaal zijn doorgedraaid (in mijn ogen) naar woke. En daarmee duw je mensen altijd naar rechts. Al het zulke belachelijke vormen aanneemt.

Dit geeft ook meer inzicht en begrip dat men deze ministeries wil hervormen. Als er bij defensie volop mensen zitten die denken dat je met lesbische verhalen goede Recruten krijgt kun je daar je vraagtekens bij zetten.
Zie de Defence Ad in dit nieuwsitem:
Bekijk deze YouTube-video
Vakman pur sang
pi_217140014
Hier de nieuwe realistische ad VS de woke ad.

https://www.dailymail.co.(...)-2255526191153593413
Vakman pur sang
  Overall beste user 2022 zaterdag 22 maart 2025 @ 10:37:15 #4
3928 Ulx
pi_217140160
Gelukkig worden er maatregelen genomen. Vrouwen en zwarten worden onder Trump geschrapt uit de archieven.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_217140197
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 10:37 schreef Ulx het volgende:
Gelukkig worden er maatregelen genomen. Vrouwen en zwarten worden onder Trump geschrapt uit de archieven.
Hoezo? Negers niet. Wel transpersonen. Vrouwen alleen op zware uitvoerende posities.
Gewoon realistisch beleid.
Vakman pur sang
  Overall beste user 2022 zaterdag 22 maart 2025 @ 10:41:11 #6
3928 Ulx
pi_217140233
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 10:39 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hoezo? Negers niet. Wel transpersonen. Vrouwen alleen op zware uitvoerende posities.
Gewoon realistisch beleid.
https://www.bbc.com/news/articles/cz03gjnxe25o
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 10:42:53 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217140279
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 23:46 schreef theunderdog het volgende:
Ik was er eerst altijd wel voor dat je jongeren het eerlijke verhaal moet vertellen omtrent defensie. Maar nu heb ik zoiets van: zet de manipulatie maar op max niveau. Zeg niets over hoe ellendig oorlog is, maar heb het vooral over kameraadschap, avontuur.

En ook niets over het dienen van je land. Want Achmed heeft daar echt geen trek in.
Waarom niet gewoon fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden?
Waarom defensie als enige organisatie in Nederland die misleiding of desnoods dwang mag gebruiken om personeel te werven?
Zorg gewoon voor realistische beloningen, houd je als organisatie aan gemaakte afspraken, ga niet altijd budget bij materieel en voeding.
The End Times are wild
pi_217140360
quote:
Ze hebben wat DEI verwijzingen van de website moeten halen. So what. :')
Vakman pur sang
  Overall beste user 2022 zaterdag 22 maart 2025 @ 10:52:17 #9
3928 Ulx
pi_217140556
quote:
https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3lkxfwd6igc2e

⚡️6 killed, 36 injured in Russian attacks against Ukraine over past day.

"Russia has once again killed a 14-year-old child in Zaporizhzhia with a Shakhed. Russia must stop all strikes," wrote President's Office Head Andriy Yermak on March 22.
Eens zien wat de VS gaat zeggen.
  Overall beste user 2022 zaterdag 22 maart 2025 @ 10:54:01 #10
3928 Ulx
pi_217140604
Fikt nog steeds prima. Die is de komende tijd wel buiten gebruik.

quote:
pi_217140679
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 10:42 schreef LXIV het volgende:

[..]
Waarom niet gewoon fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden?
Waarom defensie als enige organisatie in Nederland die misleiding of desnoods dwang mag gebruiken om personeel te werven?
Zorg gewoon voor realistische beloningen, houd je als organisatie aan gemaakte afspraken, ga niet altijd budget bij materieel en voeding.
Wat wil je precies zien veranderen qua arbeidsvoorwaarden bij defensie?
  Overall beste user 2022 zaterdag 22 maart 2025 @ 10:59:48 #12
3928 Ulx
pi_217140728
Ik zie steeds meer voorstanders van het verpesten van de 9 Mei parade online. Een paar Neptunes en heel veel lange-afstands drones naar Moskou om daar het ministerie van defensie met de grond gelijk te maken. Dan gaat ook gelijk het luchtalarm af en is het einde feestje. Het is een militaire parade, dus het mag.
pi_217140736
De discussie of de wapenindustrie in de VS ook op langetermijn flinke verliezen gaat lijden, kan je het ellendig lang over hebben. Ik denk dat het wel meevalt. Maar het hangt er vooral ook vanaf hoe snel andere landen (die er toe doen) sterke alternatieve hebben voor de wapensystemen uit de VS.
  Overall beste user 2022 zaterdag 22 maart 2025 @ 11:00:32 #14
3928 Ulx
pi_217140742
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 10:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]
De soldij voor soldaten mag wel wat omhoog. Dat om te beginnen.
pi_217140822
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 11:00 schreef Ulx het volgende:

[..]
De soldij voor soldaten mag wel wat omhoog. Dat om te beginnen.
2.815 bruto per maand (gemiddeld) is toch prima voor iemand onderaan de ladder?
  Overall beste user 2022 zaterdag 22 maart 2025 @ 11:05:54 #16
3928 Ulx
pi_217140855
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 11:00 schreef theunderdog het volgende:
De discussie of de wapenindustrie in de VS ook op langetermijn flinke verliezen gaat lijden, kan je het ellendig lang over hebben. Ik denk dat het wel meevalt. Maar het hangt er vooral ook vanaf hoe snel andere landen (die er toe doen) sterke alternatieve hebben voor de wapensystemen uit de VS.
Wat niet moet vergeten is dat je weinig aan een onbetrouwbare leverancier hebt. Al zijn de spullen nog zo goed. Je hebt niks aan Amerikaanse wapens als je bij elke presidentsverkiezing moet hopen dat je updates en onderdelen kunt krijgen. Dat risico is gewoon te groot. We kopen ook geen spul uit China of Rusland.
pi_217140899
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 11:05 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat niet moet vergeten is dat je weinig aan een onbetrouwbare leverancier hebt. Al zijn de spullen nog zo goed. Je hebt niks aan Amerikaanse wapens als je bij elke presidentsverkiezing moet hopen dat je updates en onderdelen kunt krijgen. Dat risico is gewoon te groot. We kopen ook geen spul uit China of Rusland.
Of: je weet dat je de spullen wel moet krijgen, omdat Amerika anders hun eigen wapenindustrie om zeep helpt.

Je moet natuurlijk wel voor eigen productie zorgen, als blijkt dat de Amerikanen zelfdestructief zijn. Maar niet kind met badwater weggooien, waar we het al vaker over hebben gehad.
  Overall beste user 2022 zaterdag 22 maart 2025 @ 11:11:20 #18
3928 Ulx
pi_217140959
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 11:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Of: je weet dat je de spullen wel moet krijgen, omdat Amerika anders hun eigen wapenindustrie om zeep helpt.

Je moet natuurlijk wel voor eigen productie zorgen, als blijkt dat de Amerikanen zelfdestructief zijn. Maar niet kind met badwater weggooien, waar we het al vaker over hebben gehad.
Natuurlijk moet je dat niet doen. Maar het extra voordeeltje dat ze hadden -koop bij ons en we beschermen je- zijn ze al kwijt. Het gedrag van Trump tegen Oekraïne en de speeches van Vance gaven dat een nekschot.
pi_217140989
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 11:11 schreef Ulx het volgende:

[..]
Natuurlijk moet je dat niet doen. Maar het extra voordeeltje dat ze hadden -koop bij ons en we beschermen je- zijn ze al kwijt. Het gedrag van Trump tegen Oekraïne en de speeches van Vance gaven dat een nekschot.
Ik ben er gewoon niet van overtuigd. Een nekschot zou inhouden dat die schade permanent is. Ik denk dat als er na Trump weer een redelijke politicus komt, dat de banden met de VS weer net zo hecht worden als voorheen.

Misschien zelfs nog wel tijdens Trump zijn regeer-periode, als hij toch weer zinnige dingen gaat verkondigen.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 11:16:24 #20
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217141024
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 10:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Zonder specifiek te worden: ze zo aantrekkelijk maken dat ze voldoende personeel kunnen krijgen. Dat kan in salariëring zijn of in secundaire arbeidsvoorwaarden. Vijf euro per uur op zondag is niet veel vergeleken met de Albert Heijn.
En ook een betrouwbare werkgever zijn, niet eenzijdig allerlei arbeidsvoorwaarden ‘aanpassen ‘
The End Times are wild
  Overall beste user 2022 zaterdag 22 maart 2025 @ 11:17:22 #21
3928 Ulx
pi_217141038
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 11:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]
2.815 bruto per maand (gemiddeld) is toch prima voor iemand onderaan de ladder?
Dat is ongeveer hetzelfde als in een winkel als ik op loonwijzer kijk. En als er vraag is naar soldaten maar weinig aanbod moet dat misschien wat omhoog. Net even een tikkie extra. Kapitalisme en zo. Zeker voor beginners is dat een goed lokkertje.
pi_217141043
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 11:16 schreef LXIV het volgende:

[..]
Zonder specifiek te worden: ze zo aantrekkelijk maken dat ze voldoende personeel kunnen krijgen. Dat kan in salariëring zijn of in secundaire arbeidsvoorwaarden. Vijf euro per uur op zondag is niet veel vergeleken met de Albert Heijn.
En ook een betrouwbare werkgever zijn, niet eenzijdig allerlei arbeidsvoorwaarden ‘aanpassen ‘
Ja, nee. Je bent niet echt concreet. Vertel nou eens wat er zo slecht is aan de arbeidsvoorwaarden van defensie in vergelijking met andere beroepsgroepen.
pi_217141053
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 11:17 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat is ongeveer hetzelfde als in een winkel als ik op loonwijzer kijk. En als er vraag is naar soldaten maar weinig aanbod moet dat misschien wat omhoog. Net even een tikkie extra. Kapitalisme en zo. Zeker voor beginners is dat een goed lokkertje.
Het is zo ongeveer hetzelfde als bij elke beroepsgroep waar je onderaan de ladder begint.

Tja...
  Overall beste user 2022 zaterdag 22 maart 2025 @ 11:24:55 #24
3928 Ulx
pi_217141119
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 11:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik ben er gewoon niet van overtuigd. Een nekschot zou inhouden dat die schade permanent is. Ik denk dat als er na Trump weer een redelijke politicus komt, dat de banden met de VS weer net zo hecht worden als voorheen.

Misschien zelfs nog wel tijdens Trump zijn regeer-periode, als hij toch weer zinnige dingen gaat verkondigen.
Nee, het vertrouwen is weg. We hebben net besloten afstand te nemen van de VS. We dealen met het land, niet met Trump. Alles sal reg kom klinkt leuk, maar we kunnen daar niet op gaan gokken.
pi_217141126
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 11:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het is zo ongeveer hetzelfde als bij elke beroepsgroep waar je onderaan de ladder begint.

Tja...
Zeker voor het “voetvolk” geldt ook dat veelal gewoon functies op mbo niveau 2 of 3 zijn. Dat betaalt elders veelal niet veel beter. En dan word je tijdens je opleiding ook niet eens betaald.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')