Eigenlijk moet ik hier wat van vindenquote:Op vrijdag 21 maart 2025 15:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja hehe, je thermostaat hangt toch beneden?
Als je daar de radiator dichtdraait dan slaat de cv ketel natuurlijk nooit af.
Het antwoord is al gegeven:quote:Op vrijdag 21 maart 2025 13:56 schreef vjjjj het volgende:
Hi,
Laatste paar dagen gaat mijn verwarming verder omhoog dan ik m instel.
Gisteren zette ik m op 19 graden en hij schoot door naar 20,5.
Heb eigenlijk altijd de radiator beneden en in de keuken openstaan. Alle anderen staan eigenlijk altijd uit.
Vorige week zat ik veel boven en heb ik 'm boven opengedraaid en juist beneden dichtgedraaid. Vond het een beetje zonde om beneden zolang te stoken terwijl ik de hele avond boven zou zitten.
(Inmiddels beneden weer opengedraaid en boven dicht, zoals altijd dus.)
Sindsdien is ie een beetje in de war, en schiet de temperatuur dus regelmatig verder omhoog dan ingesteld.
Ik heb een TOON (niet ingelogd)
Iemand tips of vergelijkbare ervaringen?
Dank u
+1quote:Op vrijdag 21 maart 2025 15:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja hehe, je thermostaat hangt toch beneden?
Als je daar de radiator dichtdraait dan slaat de cv ketel natuurlijk nooit af.
Misschien heeft de thermostaat z'n geheugen niet gereset en zit ie nog met de trage opwarmcurve in z'n settings.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 12:38 schreef vjjjj het volgende:
Snap de antwoorden niet helemaal. De radiator is gewoon weer open beneden.
Ergens gaan wonen waar het klimaat heel stabiel is en geen zon schijnt.quote:Op dinsdag 1 april 2025 13:25 schreef vjjjj het volgende:
Heb de ketel en TOON gereset maar helaas is t probleem hier niet mee verholpen. Nog steeds stijgt de temperatuur naar 20 graden terwijl ik m op 18 zet. Iemand nog een tip?
Op 16 zetten en kijken wat er gebeurt?quote:Op dinsdag 1 april 2025 13:25 schreef vjjjj het volgende:
Heb de ketel en TOON gereset maar helaas is t probleem hier niet mee verholpen. Nog steeds stijgt de temperatuur naar 20 graden terwijl ik m op 18 zet. Iemand nog een tip?
Maar je weet wel zeker dat de verwarming ook echt aanslaat?quote:Op dinsdag 1 april 2025 13:25 schreef vjjjj het volgende:
Vaak is het 16 en zet ik m op 18. Zal m vanavond eens op 16,5 of 17 zetten. Dank voor de tipquote:Op dinsdag 1 april 2025 13:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Op 16 zetten en kijken wat er gebeurt?
Ja het wordt wel echt warmer dan de 18 graden die ik invoer. Kan het zeker wel merken.quote:Op dinsdag 1 april 2025 13:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar je weet wel zeker dat de verwarming ook echt aanslaat?
Het is hier ook 23 graden binnen, door de zon, niet door de verwarming.
Hou je gasverbruik eens een paar dagen bij.
Dat was mijn vraag niet...quote:Op woensdag 2 april 2025 13:13 schreef vjjjj het volgende:
[..]
Ja het wordt wel echt warmer dan de 18 graden die ik invoer. Kan het zeker wel merken.
Hoe heet is/wordt het ketelwater?quote:Op woensdag 2 april 2025 13:13 schreef vjjjj het volgende:
[..]
Ja het wordt wel echt warmer dan de 18 graden die ik invoer. Kan het zeker wel merken.
Ik heb het over savonds. Heb je toch een like gegeven, neem aan dat je daar naar op zoek was?quote:Op woensdag 2 april 2025 19:49 schreef Tjacka het volgende:
Man man man man. Bij ons staat de kachel uit en is het 20 graden. Dat heet zon.
Ja die slaat zeker aan. Zoveel zon heb ik hier niet dus het is gewoon koud in huis savonds.quote:Op woensdag 2 april 2025 13:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat was mijn vraag niet...
De vraag is of de verwarming ook aanslaat
Dat het warmer wordt dan de ingestelde temperatuur is niet heel vreemd, met al > 2 weken zon.
Bij mij is het ook 23 graden in de woonkamer, maar mijn verwarming slaat daar niet aan, dus het komt niet door de verwarming.
Geen idee, waar kan ik dit zien? Ben een leek op dit gebied, mocht dat nog niet duidelijk zijnquote:
Dat kan je op de ketel en/of op de thermostaat aflezen.quote:Op donderdag 3 april 2025 08:36 schreef vjjjj het volgende:
[..]
Geen idee, waar kan ik dit zien? Ben een leek op dit gebied, mocht dat nog niet duidelijk zijn
Bedankt.quote:Op donderdag 3 april 2025 08:31 schreef vjjjj het volgende:
[..]
Ik heb het over savonds. Heb je toch een like gegeven, neem aan dat je daar naar op zoek was?
Ben meer het type dat eerst hulp zoekt op een forum, boekjes doorlezen kan altijd nog. Als iedereen eerst alle andere bronnen raadplaagt en dan pas hier komt wordt het hier ook een beetje een dooie boel denk ik.quote:Op donderdag 3 april 2025 08:40 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat kan je op de ketel en/of op de thermostaat aflezen.
Misschien een idee de manuals te lezen en je enigszins te verdiepen in het probleem, voordat je het hier dumpt.
Denk dat je verkeerde info geeft en dus verkeerd advies ontvangt, m.a.g. een groter probleem.quote:Op donderdag 3 april 2025 09:25 schreef vjjjj het volgende:
Ben meer het type dat eerst hulp zoekt op een forum, boekjes doorlezen kan altijd nog. Als iedereen eerst alle andere bronnen raadplaagt en dan pas hier komt wordt het hier ook een beetje een dooie boel denk ik.
Maar als veel mensen hier vragen gaan stellen die ze eenvoudig zelf kunnen vinden dan verdwijnen de mensen die wel de kennis hebben en wordt het hier nog veel dooier.quote:Op donderdag 3 april 2025 09:25 schreef vjjjj het volgende:
[..]
Ben meer het type dat eerst hulp zoekt op een forum, boekjes doorlezen kan altijd nog. Als iedereen eerst alle andere bronnen raadplaagt en dan pas hier komt wordt het hier ook een beetje een dooie boel denk ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |