abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217683810
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 10:22 schreef SaskiaR het volgende:
Ik denk dat die school het deksel op zijn neus gaat krijgen van het SWV...
En je kan als ouder ook bezwaar maken als je het niet eens bent met de TLV.
Dat denk ik ook hoor. Ik vraag me überhaupt af of ze wel een tlv gaan afgeven.

Ik ken oprecht geen veerkrachtiger kind dan hij. Met alles wat hij heeft meegemaakt, tekort is gekomen. Gaat hij nog steeds heel fijn door het leven. Hij kan met alles en iedereen. Wel is hij eigenzinnig en gaat hij ervan uit dat mensen goede bedoelingen hebben. Hij heeft geen meltdowns, geen moeite als het anders loopt. Gaat 5 dagen per week naar school, 2 dagen per week zwemles, pmt, spreekt ook nog af. Hij is heel excentriek en eigen hoor, vertelt tegen iedereen dat hij een zusje heeft. Dat zijn broer F heet en het stoutste maar ook het liefste broertje ter wereld heeft. Kan daarin niet altijd helemaal afstemmen. Maar is dat een cluster 4 hulpvraag voor kinderen met internaliserende problematiek?

Hij zegt ook vlot tegen zijn juf dat hij zijn opdrachten niet kan maken door zijn autisme. En dan streept zij ze weg. Zijn cito's zijn prima. Want die zijn makkelijk, zegt hij.
pi_217687147
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2025 22:15 schreef Cygne het volgende:

[..]
Dat denk ik ook hoor. Ik vraag me überhaupt af of ze wel een tlv gaan afgeven.

Ik ken oprecht geen veerkrachtiger kind dan hij. Met alles wat hij heeft meegemaakt, tekort is gekomen. Gaat hij nog steeds heel fijn door het leven. Hij kan met alles en iedereen. Wel is hij eigenzinnig en gaat hij ervan uit dat mensen goede bedoelingen hebben. Hij heeft geen meltdowns, geen moeite als het anders loopt. Gaat 5 dagen per week naar school, 2 dagen per week zwemles, pmt, spreekt ook nog af. Hij is heel excentriek en eigen hoor, vertelt tegen iedereen dat hij een zusje heeft. Dat zijn broer F heet en het stoutste maar ook het liefste broertje ter wereld heeft. Kan daarin niet altijd helemaal afstemmen. Maar is dat een cluster 4 hulpvraag voor kinderen met internaliserende problematiek?

Hij zegt ook vlot tegen zijn juf dat hij zijn opdrachten niet kan maken door zijn autisme. En dan streept zij ze weg. Zijn cito's zijn prima. Want die zijn makkelijk, zegt hij.
Ik vrees voor school dat dat niet echt een grond is voor een tlv... maar pfoeh wat een gedoe en wat een strijd. Als ze de energie eens in je kind zouden steken ipv in het bezwaren zien enzo... dan zouden ze misschien wel zien dat het allemaal best kan, als ze een beetje meebewegen :*
Fake it till you make it...
pi_217695163
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 12:02 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik vrees voor school dat dat niet echt een grond is voor een tlv... maar pfoeh wat een gedoe en wat een strijd. Als ze de energie eens in je kind zouden steken ipv in het bezwaren zien enzo... dan zouden ze misschien wel zien dat het allemaal best kan, als ze een beetje meebewegen :*
Ik zou ook denken van niet.
Voor F moet nu ook een tlv worden aangevraagd. Maar afgesproken dat het mkd dat gaat oppakken samen met het sbo. F staat ingeschreven op de school van M. Dus eigenlijk moeten zij dat doen. Maar de kans was aanwezig dat school ook weer een mening zou hebben en ging duwen richting cluster 2 of 3. Terwijl uit het onderzoek en dossier blijkt dat sbo prima haalbaar is.

Zie onwijs op tegen dat gesprek morgen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_217695234
Ja, dat snap ik. Als de juf zo in de wedstrijd zit... Dat kinderen lerende zijn snapt iedereen, maar onderdeel van dat proces is natuurlijk ook aanspreken op en optreden tegen gedrag dat niet acceptabel is.

Dat gebeurt tegenwoordig minder dan vroeger heb ik het idee.
pi_217695905
Succes, sterkte voor/met het gesprek morgen @Cygne :* ik hoop dat jullie iets hebben aan het swv!
  dinsdag 20 mei 2025 @ 17:31:45 #81
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_217699779
Sterkte @Cygne

Echt, die school :X gewoon geen woorden voor

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 20 mei 2025 @ 17:39:27 #82
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_217699850
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 17:31 schreef Kyara het volgende:
Sterkte @:Cygne

Echt, die school :X gewoon geen woorden voor

SPOILER
Fijn Kyara, dat zal een grote opluchting voor jullie zijn!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 20 mei 2025 @ 18:21:25 #83
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_217700214
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 17:39 schreef livelink het volgende:

[..]
Fijn Kyara, dat zal een grote opluchting voor jullie zijn!
nou echt hoor. 20 kilo lichter en een heleboel grijze haren erbij.
pi_217704564
Wat fijn @Kyara!

Succes vandaag @Cygne
pi_217711007
@Kyara, wat een enorme opluchting moet dit voor je zijn, wat fijn zeg O+

@Cygne, hoe ging het gesprek vandaag?

Hier weer even een vraagje. Mijn 8 jarige zegt sinds een paar weken dat ze stemmen hoort, ze kan niet goed aangeven sinds wanneer dat is. Ze vertelden haar eerst dat ze de hond pijn moest doen gaf ze aan, nu geven de stemmen aan dat ze anderen pijn moet doen.

Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Kan het iets zijn wat ze zelf heeft bedacht, of kan het zijn dat ze echt stemmen hoort. Dat laatste lijkt mij extreem en vind ik zorgelijk. Heeft iemand hier ervaring mee?
  woensdag 21 mei 2025 @ 20:25:13 #86
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_217711282
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 20:01 schreef Schanu het volgende:
@:Kyara, wat een enorme opluchting moet dit voor je zijn, wat fijn zeg O+

@:Cygne, hoe ging het gesprek vandaag?

Hier weer even een vraagje. Mijn 8 jarige zegt sinds een paar weken dat ze stemmen hoort, ze kan niet goed aangeven sinds wanneer dat is. Ze vertelden haar eerst dat ze de hond pijn moest doen gaf ze aan, nu geven de stemmen aan dat ze anderen pijn moet doen.

Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Kan het iets zijn wat ze zelf heeft bedacht, of kan het zijn dat ze echt stemmen hoort. Dat laatste lijkt mij extreem en vind ik zorgelijk. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ja, ik (zal je niet verbazen). Het was mede de reden dat mijn zoon is opgenomen. Hij gaf aan dat hij stemmen hoorde en dat hij ons moest vermoorden. Dat laatste hoorde ik gelukkig pas na zijn opname. Toen hij Ritalin kreeg gaf hij ook aan dat de enge stemmen en filmpjes in zijn hoofd daarmee waren gestopt. Nadat we met Ritalin gestopt zijn heb ik hem er nooit meer over gehoord overigens. Ik zou dit wel aangeven bij de psychiater of huisarts.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_217711607
Gesprek gehad met het swv en school.

SPOILER
pi_217711688
@Cygne Wat fijn! Maar huh, wat een ommezwaai in dit verhaal ineens.
  woensdag 21 mei 2025 @ 23:01:11 #89
344469 Amsel
zonder t
pi_217712545
Wat een goed nieuws voor @Kyara en @Cygne! Ben wel benieuwd naar het hele verhaal Cygne, wat een (fijne!) ommezwaai!

@Schanu zijn het echt stemmen of intrusieve gedachtes? Met stemmen heb ik geen ervaring, intrusieve gedachtes schieten wel regelmatig door het hoofd van de oudste, maar daar kan ze goed over praten en dan werkt het mantra "het is maar een gedachte, ik hoef er niet naar te luisteren" gelukkig goed.

SPOILER
Ondertussen maak ik me steeds meer zorgen over de keuze voor een middelbare school. We hebben nog een jaar, dus ze kan nog enorm groeien natuurlijk. Maar de stress en paniek en woede (en daarmee ook de angst en de dwang) die een beetje huiswerk nu al opleveren, maken me echt bang voor hoe dat op de middelbare school zal gaan. Bestaat er zoiets als een middenweg tussen regulier en speciaal onderwijs? Ik denk dat speciaal onderwijs voor haar eigenlijk net te veel van het goede is (en dat ze zich daar ook gewoon niet thuis zal voelen), maar ik verwacht wel dat er meer ondersteuning nodig zal zijn dan wat de reguliere middelbare scholen in onze omgeving kunnen bieden.
  donderdag 22 mei 2025 @ 00:09:36 #90
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_217712889
Ja, dat bestaat @Amsel Symbiose onderwijs heet dat. Speciaal onderwijs klassen binnen het reguliere onderwijs. Wij zijn ons daar ook half op aan het oriënteren voor na het komende tussenjaar. Je hebt wel een tlv nodig maar het is echt gericht op kinderen die een beetje tussen regulier en speciaal onderwijs invallen.
  donderdag 22 mei 2025 @ 00:10:47 #91
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_217712892
@Cygne wat fijn dat de beoogde school nu wel wil. Kan hij ook meteen na de zomer starten?
pi_217712925
quote:
2s.gif Op donderdag 22 mei 2025 00:09 schreef Kyara het volgende:
Ja, dat bestaat @:Amsel Symbiose onderwijs heet dat. Speciaal onderwijs klassen binnen het reguliere onderwijs. Wij zijn ons daar ook half op aan het oriënteren voor na het komende tussenjaar. Je hebt wel een tlv nodig maar het is echt gericht op kinderen die een beetje tussen regulier en speciaal onderwijs invallen.
Daar ga ik meer info over opzoeken, bedankt!
pi_217713565
We hebben die school gemaild en gevraagd of dat observatiemoment wel op het juiste moment was. Directrice mailde toen dat mits swv akkoord was we weer in gesprek konden.

In de mail van de directeur van de huidige school stond dat de ib-er op basis van de observatie had gezegd dat so cluster 4 passend zou zijn. Deze week gebeld om te vragen waarom dat advies. Dat advies had ze dus niet gegeven. En ook zei ze dat hij meer dan welkom was. Ze had de koepel gebeld na onze mail en gevraagd of ze hem alsnog mochten toelaten.

De kinderpsychiater die aan zou sluiten mailde dat ze ervoor koos om toch niet aan te sluiten bij het gesprek en dat ze had gezegd wat ze wilde zeggen tegen de ib-er.

Gevraagd op het gesprek opgenomen mocht worden. Met het swv aan tafel waren ze poeslief. Was het allemaal niet zo bedoeld geweest. Gingen ze de overstap netjes regelen. Vooral heel blij dat ze van F af waren. Konden ze een kind van de wachtlijst bellen. :')

Ambulant begeleider heeft directeur wel aangesproken op zijn mail. Dat dat heel naar was geweest voor ons. Ja dat was vooral omdat hij niks meer had gehoord na de observatie. "Kraamtijd, dit had je gewoon niet mogen doen".

Hoop dat de inschrijving snel rond is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cygne op 22-05-2025 21:45:11 ]
pi_217713586
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 23:01 schreef Amsel het volgende:
Wat een goed nieuws voor @:Kyara en @:Cygne! Ben wel benieuwd naar het hele verhaal Cygne, wat een (fijne!) ommezwaai!

@:Schanu zijn het echt stemmen of intrusieve gedachtes? Met stemmen heb ik geen ervaring, intrusieve gedachtes schieten wel regelmatig door het hoofd van de oudste, maar daar kan ze goed over praten en dan werkt het mantra "het is maar een gedachte, ik hoef er niet naar te luisteren" gelukkig goed.

SPOILER
Ondertussen maak ik me steeds meer zorgen over de keuze voor een middelbare school. We hebben nog een jaar, dus ze kan nog enorm groeien natuurlijk. Maar de stress en paniek en woede (en daarmee ook de angst en de dwang) die een beetje huiswerk nu al opleveren, maken me echt bang voor hoe dat op de middelbare school zal gaan. Bestaat er zoiets als een middenweg tussen regulier en speciaal onderwijs? Ik denk dat speciaal onderwijs voor haar eigenlijk net te veel van het goede is (en dat ze zich daar ook gewoon niet thuis zal voelen), maar ik verwacht wel dat er meer ondersteuning nodig zal zijn dan wat de reguliere middelbare scholen in onze omgeving kunnen bieden.
Die monsters in de bus ken ik van de ACT (althans de titel kwam me bekend voor), filmpje. Geen idee of het hetzelfde idee is als dat wat jij bedoelt.

Voor wat betreft school... als je een school hebt die een beetje wil meebewegen dan kom je een heel eind. Je zou ook kunnen kijken of er een school is met bv een autismeklas. Geen idee of dat op meer plekken is, maar mijn oudste heeft de overstap gemaakt in de 5e, maar wat een verademing!

@Cygne, fijn dat hij naar die andere school kan.
Maar wat heeft de huidige school rare dingen gedaan, ook heel wat anders doorgeven dan wat die andere school had gezegd... lekker dan. Fijn dat jullie daar straks vanaf zijn! :*

[ Bericht 5% gewijzigd door Nijna op 22-05-2025 08:03:24 ]
  donderdag 22 mei 2025 @ 12:25:39 #95
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_217715510
@Cygne Ook die reactie van de juf op het imiteren van broertje is niet oké hoor. Daar weg is het enige juiste voor M. Fijn dat daar weg is naar een school waar jullie achterstaan en de oude school niet hun zin gekregen hebben daarin. Onwards en upwards maar volgend schooljaar ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door laziness op 22-05-2025 14:33:13 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_217718224
@Cygne ik denk dat je de hele naam van F hebt geschreven?
Fijn dat er positieve ontwikkelingen zijn. Zou de overstap dan na de zomervakantie zijn?
pi_217718266
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 07:56 schreef Nijna het volgende:

[..]
Die monsters in de bus ken ik van de ACT (althans de titel kwam me bekend voor), filmpje. Geen idee of het hetzelfde idee is als dat wat jij bedoelt.

Ja het is hetzelfde idee. Maar van die filmpje krijg ik de kriebels, die slaapmeditatie zit verhaaltje beter in elkaar én heeft een veel fijnere stem :D
pi_217718323
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 18:30 schreef Amsel het volgende:

[..]
Ja het is hetzelfde idee. Maar van die filmpje krijg ik de kriebels, die slaapmeditatie zit verhaaltje beter in elkaar én heeft een veel fijnere stem :D
Deze stem heeft ook niet mijn voorkeur ;) .
pi_217718511
Voor wie nieuwsgierig is naar het slaapverhaaltje waar ik het over had:

SPOILER
pi_217722804
@Amsel, deze stem is wel 1000x beter, het verhaal ook trouwens ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')