abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217180213
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die zaken ontbreken nogal gauw bij exclusivistische religie met hun exclusieve heilige boeken en exclusieve heilige waarheden. Dat zeg ik, dat legde dat topic mooi bloot.
Kennelijk niet alleen daarbij, maar ook bij jezelf. Heb je ook mooi blootgelegd. Stukkie zelfreflectie heb je dan wel nodig.
Allah Al Watan Al Malik
pi_217180222
quote:
11s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Inderdaad, waar dat ineens vandaan komt.
Ik denk dat ze geen fijn dagje heeft gehad.

Beetje zoals Etto, die wat liefde IRL mist.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 20:46:07 #253
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217180231
quote:
12s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Kennelijk niet alleen daarbij, maar ook bij jezelf. Heb je ook mooi blootgelegd.
Mijn naastenliefde hangt inderdaad niet af van een religieus labeltje, dat ik zeg maar eerst ga checken of bepaalde doelen, mensen en zaken mijn respect, waardigheid en naastenliefde verdienen.

Verdoe verder niet mijn tijd en vertel hier vooral nog even hoe geweldig het allemaal weer is geweest, die ramadan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 25 maart 2025 @ 20:46:19 #254
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217180235
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:45 schreef Servieskast het volgende:

[..]

Wij waren klaar. Hush.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217180252
Is die poppenkast van t zogenaamd vasten, maar ondertussen 2x per dag volvreten nog niet voorbij?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_217180269
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:45 schreef Servieskast het volgende:

[..]

In het echte leven zal alles anders zijn. In mijn werk heb ik te maken met heel veel mensen. Allerlei soorten en maten. Echt van alles wat. Maar nimmer ben ik figuren zoals hier tegengekomen. Etto zal dan ook vast IRL een fijne vent zijn, zonder enige haat jegens moslims.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 25 maart 2025 @ 20:50:26 #257
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217180291
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
In het echte leven zal alles anders zijn. In mijn werk heb ik te maken met heel veel mensen. Allerlei soorten en maten. Echt van alles wat. Maar nimmer ben ik figuren zoals hier tegengekomen. Etto zal dan ook vast IRL een fijne vent zijn, zonder enige haat jegens moslims.
Mijn naastenliefde is zo groot, dat ik niet geloof dat mijn naasten ooit zullen moeten branden in een hiernamaals wegens 'zonden' of 'gebreken' of het aanhangen van de verkeerde religie.

Jij?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217180299
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik snap wat je zegt. Dit forum is ernstig verhard in de laatste jaren.
pi_217180307
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:47 schreef marsan het volgende:
Is die poppenkast van t zogenaamd vasten, maar ondertussen 2x per dag volvreten nog niet voorbij?
Bijna, nog een paar dagen. Verder hoef je niet zo respectloos te doen naar mensen die daar met alle beste bedoelingen aan mee doen.

Het volvreten is overigens een bekend misverstand. De iftars zijn alleen uitgebreid als er veel familie (of andere mensen) aansluiten. Verder is het gewoon, normaal eten. Het is ook niet dat je in staat bent om jezelf vol te vreten na het vasten: je lichaam protesteert daartegen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_217180357
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:47 schreef marsan het volgende:
De Turken kappen er dit weekend mee, voor de Marokkanen is het even afwachten tot de stand van de maan of zo (zondag/maandag).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 25 maart 2025 @ 20:54:57 #261
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217180381
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Bijna, nog een paar dagen. Verder hoef je niet zo respectloos te doen naar mensen die daar met alle beste bedoelingen aan mee doen.

Het volvreten is overigens een bekend misverstand. De iftars zijn alleen uitgebreid als er veel familie (of andere mensen) aansluiten. Verder is het gewoon, normaal eten. Het is ook niet dat je in staat bent om jezelf vol te vreten na het vasten: je lichaam protesteert daartegen.
Driekwart doet mee omdat het moet.

Zoals katholieken hier vroeger.

Ebt wel weg.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217180388
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mijn naastenliefde is zo groot, dat ik niet geloof dat mijn naasten ooit zullen moeten branden in een hiernamaals wegens 'zonden' of 'gebreken' of het aanhangen van de verkeerde religie.

Jij?
Leuk dat je dat niet gelooft, maar daar staat naastenliefde natuurlijk wel los van. Je hebt het hier en nu - en je hebt het daar en dan. We hebben de regie over ons leven hier, nu. In de interactie om ons heen. Ik ben niet in de positie om überhaupt te bepalen wat er met iemand zal gebeuren in het daar en dan. Je creëert dus een valse tegenstelling in je hoofd. Ik moet me vooral zorgen maken om mijn eigen gedrag, niet die van een ander.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 25 maart 2025 @ 20:55:32 #263
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217180394
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Leuk dat je dat niet gelooft, maar daar staat naastenliefde natuurlijk wel los van. Je hebt het hier en nu - en je hebt het daar en dan. We hebben de regie over eens leven hier, nu. In de interactie om ons heen. Ik ben niet in de positie om überhaupt te bepalen wat er met iemand zal gebeuren in het daar en dan. Je creëert dus een valse tegenstelling in je hoofd. Ik moet me vooral zorgen maken om mijn eigen gedrag, niet die van een ander.
Ja, dat dacht ik al.

Zeggen: 'klopt, het is een achterlijk en sadistisch idee dat een godheid zijn eigen schepsels laat roosteren in een hel, en daar wil ik ook niks mee te maken hebben' is kennelijk nog een brug te ver.

Daarom neem ik je geijl over naastenliefde en respect ook niet serieus. No worries, doe ik bij christenen met een hel-fetisj eveneens niet. Hypocrieten.

Slaafs die eeuwenoude boeken blijven opvolgen, want je weet maar nooit of die braadplaats er echt is, niet?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217180417
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:51 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Ik snap wat je zegt. Dit forum is ernstig verhard in de laatste jaren.
Tja, de maatschappij ook (UvA kan je er wat van vertellen).
pi_217180447
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Driekwart doet mee omdat het moet.

Zoals katholieken hier vroeger.

Ebt wel weg.
Ik ken niemand om mij heen die het doet omdat het moet. Dat neemt niet weg dat er vast gevallen zullen zijn die een bepaalde sociale druk zullen ervaren - en dat is vanzelfsprekend spijtig.

Verder doe ik niet aan toekomstvoorspellingen, mogelijk zullen jongeren er minder mee hebben - of juist niet. De mate van religiositeit (en daaraan gelieerd de interpretaties) is altijd aan golfbewegingen onderhevig geweest. Niets nieuws onder de zon.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 25 maart 2025 @ 20:58:55 #266
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217180454
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik ken niemand om mij heen die het doet omdat het moet. Dat neemt niet weg dat er vast gevallen zullen zijn die een bepaalde sociale druk zullen ervaren - en dat is vanzelfsprekend spijtig.

Verder doe ik niet aan toekomstvoorspellingen, mogelijk zullen jongeren er minder mee hebben - of juist niet. De mate van religiositeit (en daaraan gelieerd de interpretaties) is altijd aan golfbewegingen onderhevig geweest. Niets nieuws onder de zon.
Hoe eerder we er van verlost zijn hoe beter.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217180469
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, en iedereen ging vroeger naar de kerk omdat ze er zin in hadden.
pi_217180475
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Aah kom op. Een van de redenen is om mee te voelen met de armen onder ons. Die hebben die maaltijd niet he. Dus een poppenkast imo.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_217180479
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 20:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, dat dacht ik al.

Zeggen: 'klopt, het is een achterlijk en sadistisch idee dat een godheid zijn eigen schepsels laat roosteren in een hel, en daar wil ik ook niks mee te maken hebben' is kennelijk nog een brug te ver.

Daarom neem ik je geijl over naastenliefde en respect ook niet serieus. No worries, doe ik bij christenen met een hel-fetisj eveneens niet. Hypocrieten.

Slaafs die eeuwenoude boeken blijven opvolgen, want je weet maar nooit of die braadplaats er echt is, niet?
Wat jij wel of niet serieus neemt zal mij een worst wezen. Ik heb je mijn visie gegeven, daar hoef je het totaal niet mee eens te zijn. We leven wat dat betreft in een vrij land gelukkig.
Allah Al Watan Al Malik
pi_217180495
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 21:00 schreef marsan het volgende:

[..]
Aah kom op. Een van de redenen is om mee te voelen met de armen onder ons. Die hebben die maaltijd niet he. Dus een poppenkast imo.
Dat klopt dat de armen die maaltijd niet hebben, daarom is de zakaat al fitr in het leven geroepen (los van de standaard zakaat).
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 25 maart 2025 @ 21:02:19 #271
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217180512
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 21:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Wat jij wel of niet serieus neemt zal mij een worst wezen. Ik heb je mijn visie gegeven, daar hoef je het totaal niet mee eens te zijn. We leven wat dat betreft in een vrij land gelukkig.
Denk dat weinig mensen je serieus nemen als je stelt dat je gelooft dat er een god is die mensen in een vuurplaats flikkert om eindeloos te lijden. Al helemaal niet wanneer je over respect en naastenliefde loopt te mekkeren.

Daarom lach ik ook om die Bible-Belters en hun 'god is liefde' gezever. Ik zet dit maar erbij, anders ga je weer lopen zaniken over islamofobie.

Het is geen liefde, het is spirituele terreur.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217180520
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 21:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Dat klopt dat de armen die maaltijd niet hebben, daarom is de zakaat al fitr in het leven geroepen (los van de standaard zakaat).
Ja maar daarom dus een poppenkast en afkopen van t geweten.
Zet iig geen zoden aan de dijk om iets structureels op te lossen.
pi_217180548
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 21:02 schreef marsan het volgende:

[..]
Ja maar daarom dus een poppenkast en afkopen van t geweten.
Zet iig geen zoden aan de dijk om iets structureels op te lossen.
Gelukkig weet jij alles beter
pi_217180572
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 21:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Denk dat weinig mensen je serieus nemen als je stelt dat je gelooft dat er een god is die mensen in een vuurplaats flikkert om eindeloos te lijden. Al helemaal niet wanneer je over respect en naastenliefde loopt te mekkeren.

Daarom lach ik ook om die Bible-Belters en hun 'god is liefde' gezever. Ik zet dit maar erbij, anders ga je weer lopen zaniken over islamofobie.

Het is geen liefde, het is spirituele terreur.
Mij maakt het allemaal niet uit wie je wel of niet serieus neemt. Je vraagt wat, ik geef antwoord en ik vind dat je valse tegenstellingen creëert en heb ook aangegeven waarom ik dat vind. Of je dan moslims of christenen uitlacht is mij om het even, niemand ligt daar wakker van Etto - je maakt jezelf iets te belangrijk.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 25 maart 2025 @ 21:07:42 #275
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217180597
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 21:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Mij maakt het allemaal niet uit wie je wel of niet serieus neemt. Je vraagt wat, ik geef antwoord en ik vind dat je valse tegenstellingen creëert en heb ook aangegeven waarom ik dat vind. Of je dan moslims of christenen uitlacht is mij om het even, niemand ligt daar wakker van Etto - je maakt jezelf iets te belangrijk.
Het wordt weer té ingewikkeld zie ik.

Als iets té belangrijk gemaakt wordt, is het religie. Maar we hebben allemaal weer mogen weten dat het Ramadan is... nog een paar dagen en we zijn weer een jaar verlost van deze P.R. campagne.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')