abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217114477
Dag allemaal,
Met stress in mijn haren begin ik dit topic. Mensen die wel eens verhuisd zijn, weten vast wel hoe het voelt! Mijn vriend en ik zijn bezig met de verhuizing en hebben al meubels opgeslagen bij mijn ouders en schoonouders, maar het wordt nu te vol. We willen niet nog meer spullen bij hen kwijt, omdat het te veel wordt. We staan nu op het punt dat we nieuwe meubels moeten laten staan of oude meubels niet kunnen meenemen omdat we geen plek hebben. Heeft iemand tips hoe wij hiermee om kunnen gaan?
  donderdag 20 maart 2025 @ 10:52:06 #2
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_217114487
Huur gewoon een tijdje zo’n box. Die heb je op elke straathoek
  donderdag 20 maart 2025 @ 11:21:45 #3
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_217115043
Gewoon Shurgard of een van de concurrenten daarvan.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  donderdag 20 maart 2025 @ 11:35:07 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217115184
Wat je niet kwijt kunt in je nieuwe huis kun je beter wegdoen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_217115198
Voorafgaande aan het krijgen van de sleutel vooral niet alvast spullen gaan verzamelen.

Verder inderdaad een box huren. Kost wat geld en je moet twee keer sjouwen, die boxen zijn vaak slecht bereikbaar met kleine gangetjes e.d.. Dus vooral mijn eerste tip volgen.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  donderdag 20 maart 2025 @ 11:38:02 #6
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_217115238
Ik ken iemand die ging verhuizen, sloeg zijn inboedel tijdelijk op in zo'n shurguard, 2weken later brande de hele shurguard af.
doe ermee wat je wilt.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_217115817
quote:
15s.gif Op donderdag 20 maart 2025 11:38 schreef junkiesietze het volgende:
Ik ken iemand die ging verhuizen, sloeg zijn inboedel tijdelijk op in zo'n shurguard, 2weken later brande de hele shurguard af.
doe ermee wat je wilt.
Gewoon niet vergeten je spullen verzekeren via Shurgard. Als je de spullen bij familie of vrienden hebt staan moet je ook maar afwachten of je iets van EEN verzekering vergoed krijgt.
pi_217117589
Ik verhuis mijn meubels altijd mee, dus van huis a naar huis b. Ik sla ze tussendoor nooit ergens op.
pi_217117843
Iedere keer dat ik zelf verhuisd ben en iedere keer dat ik geholpen heb met mensen te verhuizen, is het gewoon op de dag van verhuizing alles 's ochtends in een flinke bakwagen laden, naar het andere huis rijden en daar uitladen. Eventueel herhalen als niet alles in een keer mee kan (of twee bakwagens huren als de afstand te groot is om heen en weer te rijden). Voorafgaand aan de verhuizing heb je een paar weken de sleutels van beide woningen en kun je in de nieuwe woning alvast klussen.

Er was één uitzondering ivm woningruil. Dan moet de "oude" woning leeg zijn op moment dat je de nieuwe woning betrekt. Toen is alles 's ochtends ingeladen in een bak wagentje rest van de dag in het "nieuwe" huis de eerste kamers alvast schilderen, vloertjes leggen etc en einde van de dag alle meubels in de berging en één kamer proppen. Volgende dag(en) verder klussen om het huis op orde te maken. En dan als laatste die kamer die eerst als meubel opslag gebruikt is leeghalen en ook in orde maken.

Een andere optie is simpelweg een verhuisbedrijf bellen en een meubel-box bestellen. Das een container die ze een paar dagen voor de verhuizing voor je deur zetten. Dan ophalen en direct, of een paar weken/maanden later bij het nieuwe huis neerzetten. Opslag bij een verhuisbedrijf is als het goed is verzekerd tegen brand, schade en diefstal.
pi_217118112
quote:
0s.gif [b]Op donderdag 20 maart 2025 10:50 schreef [We willen niet nog meer spullen bij hen kwijt, omdat het te veel wordt. We staan nu op het punt dat we nieuwe meubels moeten laten staan of oude meubels niet kunnen meenemen omdat we geen plek hebben. Heeft iemand tips hoe wij hiermee om kunnen gaan?
Over wat voor hoeveelheden qua meubels (soort, omvang) gaat het en hoeveel ruimte heb je?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_217118243
Wij hebben een mobiele opslag gebruikt toen we een periode tussen ons oude huis en ons nieuwbouwhuis hadden zitten. Ideaal, want dan kun je alles gewoon inladen voor je oude huis. Zij brengen het naar een opslagpunt en vervolgens brengen ze het ook weer naar je nieuwe huis. Een standaard opslagbox lijkt mij echt onwijs veel gedoe.

Al was de conclusie in ons geval vooral dat we een volgende keer wat kritische kijken naar wat nou echt de moeite (en kosten) van het bewaren waard is. We hebben uiteindelijk zoveel later alsnog nieuw gekocht en vervangen. Als je het nu al hebt over nieuwe meubels laten staan, dan zou ik vooral zeggen, ja doe. Laat lekker staan. Je gaat toch geen nieuwe meubels kopen om vervolgens geld te betalen om die ergens op te slaan. Als je straks in je huis zit, zijn er echt nog steeds meubels te koop hoor.
  Spellchecker maandag 24 maart 2025 @ 16:03:27 #12
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_217166215
En nu ben je al verhuisd. En bevallen. Gaat vlot bij jullie.

OUD / Verhuizing met kleine kinderen

[ Bericht 30% gewijzigd door maily op 24-03-2025 16:27:37 ]
pi_217186452
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2025 16:03 schreef maily het volgende:
En nu ben je al verhuisd. En bevallen. Gaat vlot bij jullie.

OUD / Verhuizing met kleine kinderen
Verhuisd wel, de baby zit gelukkig nog gewoon in mijn buik. :)
pi_217186472
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 12:14 schreef Trademarker het volgende:

[..]
Gewoon niet vergeten je spullen verzekeren via Shurgard. Als je de spullen bij familie of vrienden hebt staan moet je ook maar afwachten of je iets van EEN verzekering vergoed krijgt.
Ja dit is natuurlijk een risico dat je loopt
  Spellchecker woensdag 26 maart 2025 @ 17:52:33 #15
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_217189251
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 13:37 schreef edejong25 het volgende:

[..]
Verhuisd wel, de baby zit gelukkig nog gewoon in mijn buik. :)
Hoe heb je het opgelost met de meubels?
pi_217319895
Beetje te laat gezien dit, maar ik hoop dat het nog relevant is. We zijn best druk namelijk, dus ik ben niet zo erg actief de laatste tijd. We hadden een goede tip gekregen om eens te kijken in de buurt naar opslag plekken. We hebben offertes opgevraagd bij meerdere bedrijven en we zijn bij dezelfde verhuisbedrijf in Zutphen een opslagbox gaan regelen. Leek ons wel het meest makkelijk. Is nu gelukkig allemaal goed gegaan.

[ Bericht 14% gewijzigd door Vonkenboer op 08-04-2025 19:21:54 ]
  dinsdag 8 april 2025 @ 16:31:25 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217319925
Ik zie dat hier: OUD / Verhuizing met kleine kinderen wel aardig duidelijk was geworden dat TS geen moeite heeft met verzinsels.

Nu dan ineens een linkje naar een verhuisbedrijf. Dat riekt naar spam.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator dinsdag 8 april 2025 @ 19:22:20 #18
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_217324665
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 16:00 schreef Myraela het volgende:
Wij hebben een mobiele opslag gebruikt toen we een periode tussen ons oude huis en ons nieuwbouwhuis hadden zitten. Ideaal, want dan kun je alles gewoon inladen voor je oude huis. Zij brengen het naar een opslagpunt en vervolgens brengen ze het ook weer naar je nieuwe huis. Een standaard opslagbox lijkt mij echt onwijs veel gedoe.

Al was de conclusie in ons geval vooral dat we een volgende keer wat kritische kijken naar wat nou echt de moeite (en kosten) van het bewaren waard is. We hebben uiteindelijk zoveel later alsnog nieuw gekocht en vervangen. Als je het nu al hebt over nieuwe meubels laten staan, dan zou ik vooral zeggen, ja doe. Laat lekker staan. Je gaat toch geen nieuwe meubels kopen om vervolgens geld te betalen om die ergens op te slaan. Als je straks in je huis zit, zijn er echt nog steeds meubels te koop hoor.
Welke had je?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')