quote:Op maandag 28 april 2025 10:57 schreef Idisrom het volgende:
Als de prijzen t.o.v. de begroting bijna vertienvoudigd worden, dan kom je snel op die 3,5% uitgaven voor defensie
https://www.hln.be/binnen(...)n-gepland~a18c752ac/
In België worden de kosten van Franse pantservoertuigen ineens van de begrote 1,5 miljard euro nu 14,4 miljard euro.
Nou snap ik de oorlogsretoriek en de anti-Russische retoriek van Macron ook wat beter.
Ondersteunende kosten waren niet meegerekend.quote:Kosten voor de nieuwe garages, onderhoud of munitie zijn slordig berekend of waren niet voorzien.
Nee, maar ik kon mij niet voorstellen dat opslag en werkplaatsen zo duur zijn, en ook niet dat je dat van te voren niet hebt meebegroot.quote:Op maandag 28 april 2025 11:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Bouwen de Fransen de opslag en werkplaatsen in België dan ook? Anders zou ik niet weten waarom Macron blij zou moeten zijn.
Dus dat voeg je maar toe als zijnde een trucje van Macron?quote:Op maandag 28 april 2025 11:03 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Nee, maar ik kon mij niet voorstellen dat opslag en werkplaatsen zo duur zijn, en ook niet dat je dat van te voren niet hebt meebegroot.
De rekensom telt ook niet op in het artikel.ze hebben het over 700 miljoen aan bouw garages (wtf trouwensquote:Op maandag 28 april 2025 11:03 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Nee, maar ik kon mij niet voorstellen dat opslag en werkplaatsen zo duur zijn, en ook niet dat je dat van te voren niet hebt meebegroot.
Misschien het personeel daarbij over de looptijd van get programma. Anders snap ik het ook niet.quote:Op maandag 28 april 2025 11:24 schreef BEFEM het volgende:
[..]
De rekensom telt ook niet op in het artikel.ze hebben het over 700 miljoen aan bouw garages (wtf trouwens) en 60 miljoen onderhoud per jaar voor 25 jaar. Waar komt 14 miljard vandaan?
Ik heb wel het gevoel dat Macron aanstuurt op een Europese, lees Franse oorlogsindustrie.quote:Op maandag 28 april 2025 11:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus dat voeg je maar toe als zijnde een trucje van Macron?
14 miljard voor 400 voertuigen, niet eend tanks, slaat compleet nergens opquote:Op maandag 28 april 2025 11:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Misschien het personeel daarbij over de looptijd van get programma. Anders snap ik het ook niet.
En opslag- en onderhoudslocaties zijn gewoon duur om op te zetten. Zeker met military-grade spul dat voertuigen van 30 ton kan tillen.
Of het bedrag wordt niet correct toegeschreven aan andere zaken of we moeten even de strijkstokken gaan onderzoeken.quote:Op maandag 28 april 2025 11:30 schreef BEFEM het volgende:
[..]
14 miljard voor 400 voertuigen, niet eend tanks, slaat compleet nergens op
Frankrijk heeft daar altijd al naar gestreefd. Andere landen vonden het hebben van Amerikaanse onderdelen vaak prima.quote:Op maandag 28 april 2025 11:29 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik heb wel het gevoel dat Macron aanstuurt op een Europese, lees Franse oorlogsindustrie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |