ze willen graag aan tafel met Zeus zitten,btw het gaat er hard (uitgeven)aan toe(uit eigen ervaring).quote:Op woensdag 19 maart 2025 11:50 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Work hard, play hard.
Maar hoe verbras je 25k in 2 weken op vakantie en dat 3x per jaar.
Dan komen er coke, champagne, hoeren en een dik jacht aan te pas?
ja over geld en inkomens en dergelijke wordt het meest gelogen,zo loop je een keer door de stad zie je een stoere fokker op een een oude fiets richting voedselbank gaan.Degenen die het minst vertellen hebben het meest(een vast gegeven).quote:Op vrijdag 21 maart 2025 14:06 schreef Questular het volgende:
[..]
Ontneem je nu mensen de kans om te patsen met hun geld? Hier is fok groot mee geworden zeg!
quote:Op zondag 23 maart 2025 13:05 schreef ophaling10 het volgende:
Degenen die het minst vertellen hebben het meest(een vast gegeven).
Waar gaat zo’n 25.000 tijdens een vakantie heen?quote:Op woensdag 19 maart 2025 11:36 schreef TheInnocent het volgende:
Dit is hoe mijn man en ik leven. We hebben geen kinderen en ik vind het heerlijk.
Wij verdienen bovengemiddeld allebei en hebben een goede fulltime baan (stressvol, lange dagen, overwerk). Wij sparen niet en geven met gemak - tot grote verbazing van anderen - ¤25k uit op vakantie van nog geen twee weken en gaan 3x per jaar op vakantie. Als de vakantiedagen op zijn, kopen wij mooie en dure spullen in huis, gaan uit eten en doen boodschappen zonder op de centen te letten. Met kleren let ik wel op de sale altijd en ben niet van de grote showy merken.
Onze ouders daarentegen zijn echte spaarders, hebben armoede gekend en letten nog op de dag van vandaag op de centen. Ook zij zijn net zoals wij harde werkers.
Elke avond een paar gram coke en wat kwaliteitshoeren denk ik.quote:Op zondag 23 maart 2025 15:39 schreef Zonnige het volgende:
[..]
Waar gaat zo’n 25.000 tijdens een vakantie heen?
Tripje naar Antarctica en dan ben je het al direct kwijt hoorquote:Op zondag 23 maart 2025 15:39 schreef Zonnige het volgende:
[..]
Waar gaat zo’n 25.000 tijdens een vakantie heen?
Geloof ikquote:Op zondag 23 maart 2025 15:56 schreef flipsen het volgende:
[..]
Tripje naar Antarctica en dan ben je het al direct kwijt hoor
Volgende keer wel via mij boeken voor een leuke korting
Nee hoor, wij drinken niet eens. Luxe resort inclusief vlucht en vervoer kom snel op die ¤25k, zo bijzonder is dat niet.quote:Op zondag 23 maart 2025 16:07 schreef Zonnige het volgende:
[..]
Geloof ik. Maar zoals ik het lees wordt er dus 25 uitgegeven tijdens vakantie, dus los van erheen vliegen en verblijf? Ben wel benieuwd waaraan. Ik zie dan van die rijke voetballers voor me die op een privé jacht aan het feesten zijn met dure drank etc 😆
Een mooi hotel in Parijs kan makkelijk vanaf 2000 per nacht kosten. Lunchen op de Champs, tasje bij Dior, avondje doorzakken met een michelinster... Je hoeft je niet in veel bochten te wringen om het er zo doorheen te jagen. Ik zou het zelf nooit zo doen, overigens. Dan moet je gewoon fuck you money hebben, en echt niet meer weten waar je je dopamine vandaan haalt. Een verdrietige combinatie. Mijn schoonmoeder heeft dit. Ontzettende verspilling.quote:Op zondag 23 maart 2025 16:07 schreef Zonnige het volgende:
[..]
Geloof ik. Maar zoals ik het lees wordt er dus 25 uitgegeven tijdens vakantie, dus los van erheen vliegen en verblijf? Ben wel benieuwd waaraan. Ik zie dan van die rijke voetballers voor me die op een privé jacht aan het feesten zijn met dure drank etc 😆
Dat zal wat worden als op een gegeven moment het geld op is. Dan heeft je schoonmoeder een enorm probleem.quote:Op zondag 23 maart 2025 20:41 schreef Marsenal het volgende:
Mijn schoonmoeder heeft dit. Ontzettende verspilling.
Ah ja, ik dacht dus tijdens de vakantie zelf. Maar niet dus.quote:Op zondag 23 maart 2025 20:34 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Nee hoor, wij drinken niet eens. Luxe resort inclusief vlucht en vervoer kom snel op die ¤25k, zo bijzonder is dat niet.
Nee, het is bij ons de reis zelf van max 2 weken voor 2 pers. Ik koop geen te dure kleren/spullen zoals een dior tas, dan ga ik liever 3x luxe per jaar op vakantie. Na een bepaald bedrag betaal je niet meer voor kwaliteit en comfort, dan gaat het om de show en ik doe daar niet aan mee. Afhankelijk van de locatie, geven we wel veel uit aan eten maar ook dat is niet meer dan ¤150-200 pp pd. Het scheelt dat we niet drinken.quote:Op zondag 23 maart 2025 23:23 schreef Zonnige het volgende:
[..]
Ah ja, ik dacht dus tijdens de vakantie zelf. Maar niet dus.
Misschien heeft je schoonmoeder iets van hooo even, waar heb ik al die jaren voor gespaard? Om het achter te laten aan dochter en Marsenal, terwijl ik zelf niet heb geleefd? Doeei, fuck you money ik ga het lekker uitgeven aan mezelf.quote:Op zondag 23 maart 2025 20:41 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Een mooi hotel in Parijs kan makkelijk vanaf 2000 per nacht kosten. Lunchen op de Champs, tasje bij Dior, avondje doorzakken met een michelinster... Je hoeft je niet in veel bochten te wringen om het er zo doorheen te jagen. Ik zou het zelf nooit zo doen, overigens. Dan moet je gewoon fuck you money hebben, en echt niet meer weten waar je je dopamine vandaan haalt. Een verdrietige combinatie. Mijn schoonmoeder heeft dit. Ontzettende verspilling.
Dat hoeft niet zo te zijn. Misschien heeft ze vastgoed wat voor een vast inkomen zorgt en in plaats van steeds meer geld te sparen en niet volop te genieten, beseft ze misschien ineens van waar doe ik het voor? Is echt afhankelijk van de situatie waarin ze zit of het echte verspilling is of niet lijkt me.quote:Op zondag 23 maart 2025 21:18 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dat zal wat worden als op een gegeven moment het geld op is. Dan heeft je schoonmoeder een enorm probleem.
Geen idee, dat moet ze zelf weten natuurlijk. Ik vind alleen ĥet materialistische van duizenden euro's uitgeven aan waardeloze canvas tasjes gewoon verdrietig, en de hoge prijzen van dat segment hotels gewoon onnodig. Ik zou het nooit kunnen, ook al had ik een miljard.quote:Op maandag 24 maart 2025 05:21 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Misschien heeft je schoonmoeder iets van hooo even, waar heb ik al die jaren voor gespaard? Om het achter te laten aan dochter en Marsenal, terwijl ik zelf niet heb geleefd? Doeei, fuck you money ik ga het lekker uitgeven aan mezelf.
Of is dat gewoon haar leefstijl wat altijd al zo is geweest?
Waar zou je schoonmoeder beter het geld aan kunnen uitgeven volgens jou?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus je kunt voor pak em beet 75k per jaar op vakantie maar je kunt geen hypotheek krijgen voor de plek waar je wilt wonen?quote:Op maandag 24 maart 2025 05:13 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Nee, het is bij ons de reis zelf van max 2 weken voor 2 pers. Ik koop geen te dure kleren/spullen zoals een dior tas, dan ga ik liever 3x luxe per jaar op vakantie. Na een bepaald bedrag betaal je niet meer voor kwaliteit en comfort, dan gaat het om de show en ik doe daar niet aan mee. Afhankelijk van de locatie, geven we wel veel uit aan eten maar ook dat is niet meer dan ¤150-200 pp pd. Het scheelt dat we niet drinken.
Nu heb ik wel het gevoel dat sparen handig kan zijn.. we waren gisteren huizen aan het kijken voor het geval we willen verhuize, want een extra kamer zou best handig zijn (we wonen klein en minimalistisch) en daar waar we willen wonen kunnen we niet of nog net betalen… en om nu van baan te switchen en me een jaar naar een burn out te werken wil ik ook weer niet. Dan maar geen kinderen denk ik soms. Ik merk dat ik veel moeite heb om in te leveren in leefstijl. Soms is het beter om niet alles uit het leven te willen halen, want als je die vrijheid gewend bent dan voelt het deprimerend om dat op te offeren en als ik om me heen kijken worden mensen die dat doen ook echt ongelukkig. Ik zit daar wel mee moet ik zeggen. Collega’s die gelukkig worden van een weekend tuinieren en klussen, ontspannen door hardlopen/ een voetbalwedstrijd, en zoveel geluk halen uit goedkope en simpele dingen.. ik zou dat ook wel willen.
Waar geef je geld dan wel allemaal aan uit, zo te lezen vooral aan uit eten? Je hebt dus een soort van eetstoornis ontwikkeld die je 150-200 euro per dag kost, omdat goedkoper eten te minderwaardig voelt / je ongelukkig maakt?quote:Op maandag 24 maart 2025 05:13 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Nee, het is bij ons de reis zelf van max 2 weken voor 2 pers. Ik koop geen te dure kleren/spullen zoals een dior tas, dan ga ik liever 3x luxe per jaar op vakantie. Na een bepaald bedrag betaal je niet meer voor kwaliteit en comfort, dan gaat het om de show en ik doe daar niet aan mee. Afhankelijk van de locatie, geven we wel veel uit aan eten maar ook dat is niet meer dan ¤150-200 pp pd. Het scheelt dat we niet drinken.
Nu heb ik wel het gevoel dat sparen handig kan zijn.. we waren gisteren huizen aan het kijken voor het geval we willen verhuize, want een extra kamer zou best handig zijn (we wonen klein en minimalistisch) en daar waar we willen wonen kunnen we niet of nog net betalen… en om nu van baan te switchen en me een jaar naar een burn out te werken wil ik ook weer niet. Dan maar geen kinderen denk ik soms. Ik merk dat ik veel moeite heb om in te leveren in leefstijl. Soms is het beter om niet alles uit het leven te willen halen, want als je die vrijheid gewend bent dan voelt het deprimerend om dat op te offeren en als ik om me heen kijken worden mensen die dat doen ook echt ongelukkig. Ik zit daar wel mee moet ik zeggen. Collega’s die gelukkig worden van een weekend tuinieren en klussen, ontspannen door hardlopen/ een voetbalwedstrijd, en zoveel geluk halen uit goedkope en simpele dingen.. ik zou dat ook wel willen.
Wat een verhaal zeg is er al een giro 555 geopend voor jullie niffos? Wel 25K op vakantie uitgeven maar geen hypotheek kunnen krijgen. Iets met prios?quote:Op maandag 24 maart 2025 05:13 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Ze wil waarschijnlijk een atoombunker zodat ze zeker weet dat haar vriend niet stiekem op Instagram zit. Dat kost een paar centen.quote:Op maandag 24 maart 2025 09:12 schreef Questular het volgende:
[..]
Dus je kunt voor pak em beet 75k per jaar op vakantie maar je kunt geen hypotheek krijgen voor de plek waar je wilt wonen?
We hebben al een huis met hypotheek. Het gaat om een eventuele volgende stap.quote:Op maandag 24 maart 2025 22:34 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Wat een verhaal zeg is er al een giro 555 geopend voor jullie niffos? Wel 25K op vakantie uitgeven maar geen hypotheek kunnen krijgen. Iets met prios?
Op vakantie geven we uit. Ontbijt/ lunch/ high tea/ diner kom je er makkelijk op. Zo bijzonder is dat niet.quote:Op maandag 24 maart 2025 16:33 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waar geef je geld dan wel allemaal aan uit, zo te lezen vooral aan uit eten? Je hebt dus een soort van eetstoornis ontwikkeld die je 150-200 euro per dag kost, omdat goedkoper eten te minderwaardig voelt / je ongelukkig maakt?
Sparen om het sparen, niet echt. Mijn ervaring leert dat er altijd wel iets in het leven voorbij komt waar je een pak geld nodig voor hebt ook al voorzie je dat niet direct; verhuizing, studie, sabbatical, wereldreis etc. Daarbij vinden ook veel mensen het prettig om niet meer verplicht tot hun pensioendatum te werken.quote:Op donderdag 20 maart 2025 11:49 schreef bleiblei het volgende:
Vraag is hoeveel buffer je nodig hebt. Als ik hier lees over de spaarwoede van een aantal, dan zijn dat buffers voor momenten dat de wereld vergaat. En als dat gebeurd dan heeft die buffer ook geen zin meer. Prima om te sparen, maar als je een half jaar zonder inkomen kan overbruggen dan zit je prima qua buffer. Alles daarboven is sparen om te sparen. Als je daar blij van wordt. Helemaal top. Maar ik vind het zonde.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |