abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217111993
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 10:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Die heffen zichzelf op door een slechte economie. Japan heeft het nu al 30 jaar over de verloren jaren..
Er zijn zo veel landen met een slechte economie, dat wil niet zeggen dat ze opgeheven zijn. In 2070 zullen de Nederlanders geen land meer hebben. Japanners wel, ongeacht de staat van de economie.
  woensdag 19 maart 2025 @ 23:55:19 #252
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217112010
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 23:50 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Er zijn zo veel landen met een slechte economie, dat wil niet zeggen dat ze opgeheven zijn. In 2070 zullen de Nederlanders geen land meer hebben. Japanners wel, ongeacht de staat van de economie.
In 2070 ?
Dan zijn er 40 miljoen japanners dood en de rest is hoooog bejaard
https://www.populationpyramid.net/japan/2070/

Japanners zijn Asexueel
https://www.asexuality.or(...)ercentages-in-japan/
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217112013
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 23:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
In 2070 ?
Dan zijn er 40 miljoen japanners dood en de rest is hoooog bejaard
https://www.populationpyramid.net/japan/2070/
Die situatie is nog altijd te prefereren
  woensdag 19 maart 2025 @ 23:57:51 #254
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217112015
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 23:39 schreef michaelmoore het volgende:

Tegelijk laten we mensen in Afrika kreperen, ontzeggen hen zonnepanelen, water en internet zodat ze niets anders kunnen doen dan avonds de vrouw naaien als enig gezelschapspel en over 9 maand weer een bootvluchteling erbij is
En dat lijkt mij vooral hun probleem. En dat is het hele issue met Afrika. Men denkt daar extreem korte termijn.
Ik heb voor een organisatie gewerkt die schooltjes bouwt in de derde wereld op het platte land. In midden Amerika gaan dan kinderen naar school (niet in de oogsttijd) en ouders zien het belang ervan.
In Afrika is na een maand of wat alles uit de school gesloopt en verkocht, en staan er geiten in.
]
  woensdag 19 maart 2025 @ 23:58:53 #255
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217112019
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 23:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
En dat lijkt mij vooral hun probleem. En dat is het hele issue met Afrika. Men denkt daar extreem korte termijn.
Ik heb voor een organisatie gewerkt die schooltjes bouwt in de derde wereld op het platte land. In midden Amerika gaan dan kinderen naar school (niet in de oogsttijd) en ouders zien het belang ervan.
In Afrika is na een maand of wat alles uit de school gesloopt en verkocht, en staan er geiten in.
]
nee dat is niet waar
Het is ons probleem , wij veroorzaken dat
iedereen wil naar school en gaat ook naar school
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 19 maart 2025 @ 23:59:58 #256
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217112020
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 23:57 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Die situatie is nog altijd te prefereren
geen consumenten meer en geen werk
  donderdag 20 maart 2025 @ 00:01:24 #257
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217112026
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 23:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee dat is niet waar
Het is ons probleem , wij veroorzaken dat
iedereen wil naar school en gaat ook naar school
Sure
Mijn ervaring is een andere
Alcoholisme en depressiviteit is een groot probleem onder voormalige ontwikkelingswerkers.
pi_217112031
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 23:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
geen consumenten meer en geen werk
Beter dan geen land
pi_217112219
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 00:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Sure
Mijn ervaring is een andere
Alcoholisme en depressiviteit is een groot probleem onder voormalige ontwikkelingswerkers.
Hoe komt dat, volgens jou? Was dat in jouw tijd dat je je met de bouw van schooltjes bezig hield en pre-internet misschien? Worden degene die uitgezonden worden, wel goed genoeg voorbereid?

Ik weet wel dat ontwikkelingswerkers maar wat blij waren als ze via een of andere kerkelijke christelijke missie die daar al actief was hun activiteiten konden gaan ontplooien, ooit. Hadden ze een klankbord tenminste.
  donderdag 20 maart 2025 @ 04:17:15 #260
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_217112235
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 13:37 schreef CarbonC het volgende:
Het al dan niet produceren van nageslacht staat los van het hebben van een identiteit / vasthouden aan tradities.
Nee dat staat het niet want we willen ook niet er decennialang economisch en in de portemonnee op achteruit gaan. Ik ook niet. Dus moeten we ladingen migranten blijven binnenhalen om te kunnen blijven groeien en stagnatie te voorkomen. Kunnen we wel discussiėren waar we die migranten dan vandaan halen, en waar niet. Maar blijft dat het land diverser wordt en deels ten koste van Nederlandse identiteit gaat zoals dat afgelopen 100 jaar was.

quote:
Niks mis met bevolkingskrimp, alleen kan de economie / de economische wetenschap er niet mee omgaan: daarom moet en zal de bevolking groeien; is het niet door natuurlijke aanwas, dan zorgt men wel voor voldoende import.
enkelband
  donderdag 20 maart 2025 @ 04:19:26 #261
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_217112236
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 23:50 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Japanse middenklasse staat er al heel langer steeds slechter voor. Liever een land waar geen Nederlander is te bekennen maar wel nog goed brood op de plank dan fink gekrompen bevolking en aan de hongersnood met alle gevolgen van dien.
enkelband
pi_217112239
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 13:37 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Het al dan niet produceren van nageslacht staat los van het hebben van een identiteit / vasthouden aan tradities.
Niks mis met bevolkingskrimp, alleen kan de economie / de economische wetenschap er niet mee omgaan: daarom moet en zal de bevolking groeien; is het niet door natuurlijke aanwas, dan zorgt men wel voor voldoende import.
Volgens mij zijn er genoeg economische wetenschappen die uitgaan van een krimpmodel om het identiteitssysteem in stand te houden.

Ophogen van pensiongerechtigde leeftijd was maar een van de uitkomsten.
  donderdag 20 maart 2025 @ 05:08:08 #263
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217112255
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 00:01 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Beter dan geen land
maar dat doen wij zelf , door de bevolkingsgroei te remmen door onze kinderen tegen te houden in een gezin stichten
pi_217112276
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 05:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
maar dat doen wij zelf , door de bevolkingsgroei te remmen door onze kinderen tegen te houden in een gezin stichten
En zodra er een gezin is, dit zo snel mogelijk via buren, buurtwerk, welzijnswerk, GGZ, scholen hier in wig in proberen te drijven.

Stoken in potentieel goede relaties is een nationale hobby.

Om normaal in Nederland te kunnen leven en functioneren, moet je de overheid buiten de deur houden, of vriendjes in de hogere regionen van de ICT hebben, die je naar een veilige offline haven loodsen.

[ Bericht 9% gewijzigd door yessie234 op 20-03-2025 07:38:12 ]
pi_217113332
pi_217113457
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 19:21 schreef Kentekenplaat het volgende:
Als zelfs mijn Egyptische stiefvader zegt dat er tegenwoordig teveel buitenlanders zijn, dan zijn er echt te veel.

En ik merk het in mijn werk ook. Ik ben buschauffeur. Op het station hangen 's avonds laat uitsluitend mensen van Noord-Afrikaanse afkomst en sommige bussen zijn net de Marrakech-express.
De instroom van Noord Afrikanen is al tientallen jaren vrij laag. Niet iedereen met een tintje en hoofddoek komt uit Noord Afrika.

Verder is de Marrakech-express een treinverbinding en geen busverbinding.
Allah Al Watan Al Malik
pi_217114085
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2025 09:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
De instroom van Noord Afrikanen is al tientallen jaren vrij laag. Niet iedereen met een tintje en hoofddoek komt uit Noord Afrika.

Verder is de Marrakech-express een treinverbinding en geen busverbinding.
Correct. Maar Eritrea is niet heel veel beter.

Ik geloof in de mens. Maar de stammenmentaliteit uit die mensen krijgen kost jaren en jaren aan heropvoeding.
pi_217114131
Terwijl AI in opmars is, heeft men het hier nog over : 'we moeten massaal kinderen krijgen!!'..

Nee, natuurlijk niet. Er zullen altijd mensen kinderen krijgen (dat is goed, want anders sterf je uit), maar de focus hoeft allang niet meer te liggen op een bepaalde groei. Nu heb je nog zaken als vergrijzing en dat dat problemen kan opleveren voor de arbeidsmarkt, maar dat zal allemaal worden opgelost door bijvoorbeeld AI.

Je kan in de toekomst ook vast en zeker met AI remigratie van ongewenste figuren realiseren.
  donderdag 20 maart 2025 @ 11:33:56 #269
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217115168
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 10:21 schreef theunderdog het volgende:
Terwijl AI in opmars is, heeft men het hier nog over : 'we moeten massaal kinderen krijgen!!'..

Nee, natuurlijk niet. Er zullen altijd mensen kinderen krijgen (dat is goed, want anders sterf je uit), maar de focus hoeft allang niet meer te liggen op een bepaalde groei. Nu heb je nog zaken als vergrijzing en dat dat problemen kan opleveren voor de arbeidsmarkt, maar dat zal allemaal worden opgelost door bijvoorbeeld AI.

Je kan in de toekomst ook vast en zeker met AI remigratie van ongewenste figuren realiseren.
jammer dat in ontwikkelingslanden altijd zo gigantisch corrupt zijn ,dat je zelfs moet betalen om hen te helpen ,
Het enige dat wel helpt is hulp op heel kleine schaal, er zijn heel wat europeanen die daar helpen met het graven van waterputten ,
Niet zelf helpen met graven ,maar mensen daar werk geven en klein geld betalen om putten voor hun eigen dorp te graven

en opleiden in het verbouwen van aardappels en groente en het kopen van stikstof mest
pi_217115660
James Donald Bowman reist naar Europa om "free speech" te promoten en vervolgens terug naar de VS om alles rondom free speech te kop in te drukken.
  donderdag 20 maart 2025 @ 12:59:49 #271
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217116316
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 12:02 schreef Beathoven het volgende:
James Donald Bowman reist naar Europa om "free speech" te promoten en vervolgens terug naar de VS om alles rondom free speech te kop in te drukken.
Dat is wat oplichters doen. Lekker liegen en doen alsof.
Dit, dus.
  donderdag 20 maart 2025 @ 13:13:21 #272
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217116464
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 04:19 schreef recidivist het volgende:

[..]
Japanse middenklasse staat er al heel langer steeds slechter voor. Liever een land waar geen Nederlander is te bekennen maar wel nog goed brood op de plank dan fink gekrompen bevolking en aan de hongersnood met alle gevolgen van dien.
Orban gaat het anders doen , die doet het net als zijn vriend poetin
kinderen maken gaat zeer dik betaald werk worden , en zo hoort het ook he

Ik heb gehoord dat ie gratis sperma gaat weggeven van echte USSR mensen
quote:
Hongarije komt met unieke plannen om geboortecijfer te verhogen: ’Levenslange belastingvrijstelling voor moeders en geld voor kopen grote gezinsauto’
Isabel Kouwenoord

1 uur geledenin Buitenland

BOEDAPEST - Hongarije kampt, net als veel andere landen in de wereld, met een dalend geboortecijfer.
Premier Viktor Orbįn treft opnieuw maatregelen om het moederschap aantrekkelijk te maken voor vrouwen.
quote:
Vrijstelling van belasting bij het moederschap in Hongarije
„We kondigen een levenslange belastingvrijstelling aan voor moeders van twee, drie of meer kinderen”, gaf Orbįn vorige maand aan tijdens een toespraak. „

We zullen een belastingparadijs zijn voor miljoenen vrouwen die ervoor kiezen om van hun gezin hun carričre te maken.”

Door dit zogeheten ’gezinsbeleid’ kunnen moeders thuisblijven en de zorg voor de kinderen op zich nemen. Als vrouwen na de geboorte van de kinderen toch weer aan het werk willen, hoeven ze ook geen belasting te betalen. Daarnaast heeft de regering plannen voor gesubsidieerde hypotheken voor nieuwe ouders en staatssteun voor de aankoop van grote gezinsauto’s met zeven zitplaatsen. Orbįn sprak ook over een btw-verlaging op voedingsmiddelen die veel gebruikt worden door gezinnen, zodat het dagelijks leven betaalbaar blijft.

Eerdere maatregelen voor opkrikken geboortecijfer in Hongarije
Het is niet de eerste keer dat de Hongaarse premier een poging doet om de bevolking te laten groeien. Toen Orbįn in 2010 aan de macht kwam, lag het geboortecijfer in Hongarije op een historisch laag niveau van 1,25.

Door de jaren heen introduceerde hij verschillende maatregelen voor aanstaande moeders.

Zo kwam er subsidie voor kinderopvang, werden ivf-behandeling gratis aangeboden in staatsklinieken en kregen mannen slechts tien dagen vrij na de geboorte van een kind, terwijl het zwangerschapsverlof voor vrouwen verlengd kon worden.
quote:
Maandelijkse toelage en medailles
Veel landen komen met manieren om de geboortecijfers omhoog te krijgen.

Zuid-Korea biedt een maandelijkse toelage.

Kersverse ouders krijgen tijdens het eerste levensjaar van een baby 700 euro per maand uitgekeerd.
In Kazachstan worden moeders met meerdere kinderen in het zonnetje gezet door middel van medailles.

Als een moeder zes kinderen krijgt ontvangt ze een zilveren medaille, bij zeven kinderen of meer wordt er zelfs een gouden medaille uitgereikt.
  donderdag 20 maart 2025 @ 16:42:52 #273
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217118667
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 10:21 schreef theunderdog het volgende:

uitsterven _O_
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_217118726
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2025 16:42 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
uitsterven _O_
Nah. Met heel weinig mensen zijn en genieten met een klein clubje. _O_
  donderdag 20 maart 2025 @ 16:52:22 #275
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_217118794
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 19:21 schreef Kentekenplaat het volgende:
Als zelfs mijn Egyptische stiefvader zegt dat er tegenwoordig teveel buitenlanders zijn, dan zijn er echt te veel.

En ik merk het in mijn werk ook. Ik ben buschauffeur. Op het station hangen 's avonds laat uitsluitend mensen van Noord-Afrikaanse afkomst en sommige bussen zijn net de Marrakech-express.
Een buschauffeur die knorren vervoert en denkt dat zijn werk de afspiegeling is van de maatschappij.

Op de trein na (in sommige gevallen) is het OV voor arme mensen. Zo reizen @KingRoland @GGMM en ik louter met een Uber.
pi_217118913
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 16:36 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Het doet me pijn om te zien hoe Europa elke dag verder afgebroken wordt. De traditionele culturen worden continue op de meest onredelijke wijze bekritiseerd, terwijl alles exotisch kritiekloos opgehemeld wordt. Vroeger dacht ik dat men uiteindelijk wel tot inkeer zou komen, maar daar lijk ik mij schromelijk in te hebben vergist. Niets is deze mensen te gek. Het toekomstperspectief wordt steeds negatiever. Ik vraag me vaak af wat het nog voor zin heeft om plannen voor de lange termijn te maken. Uiteindelijk zijn we gedoemd onze dagen te eindigen zonder een eigen plek onder de zon, compleet overgeleverd aan de welwillendheid van vreemdelingen. Vervolgens zal Nederland en Europa voor altijd verdwijnen, om nimmer weder te keren.
Okee niffo wollah relax
pi_217118938
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2025 17:13 schreef opgebaarde het volgende:
Als iemand het kan weten is het JD Vance. Hij is getrouwd met een allochtoon en hij heeft met haar zwlfs drie gemixte nakomelingen. We moeten deze man wat serieuzer nemen :Y
Ik
Zal
Jou serieus nemen
In je reet a niffo zonder spuug hawk tuahhh
  donderdag 20 maart 2025 @ 17:05:45 #278
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217118945
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 16:36 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Het doet me pijn om te zien hoe Europa elke dag verder afgebroken wordt. De traditionele culturen worden continue op de meest onredelijke wijze bekritiseerd, terwijl alles exotisch kritiekloos opgehemeld wordt. Vroeger dacht ik dat men uiteindelijk wel tot inkeer zou komen, maar daar lijk ik mij schromelijk in te hebben vergist. Niets is deze mensen te gek. Het toekomstperspectief wordt steeds negatiever. Ik vraag me vaak af wat het nog voor zin heeft om plannen voor de lange termijn te maken. Uiteindelijk zijn we gedoemd onze dagen te eindigen zonder een eigen plek onder de zon, compleet overgeleverd aan de welwillendheid van vreemdelingen. Vervolgens zal Nederland en Europa voor altijd verdwijnen, om nimmer weder te keren.
Het romeinse rijk bestaat toch ook nog of niet?
pi_217119142
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 13:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De continuiteit van de samenleving zou zeker een punt van zorg van de overheid moeten zijn ja.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 20 maart 2025 @ 17:34:02 #280
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217119207
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 17:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
De continuiteit van de samenleving zou zeker een punt van zorg van de overheid moeten zijn ja.
kinderen maken en opvoeden moet gewoon dik betaald werk zijn
werknemers binnenhalen op hoogte en leeftijd moet ook veel slimmer aangepakt worden , opsluiten in hotels en COA is volslagen gestoord

Kinderopvang kan dan gewoon door de moeder zelf gebeuren , wat dat betreft gaan we de komende decennia een gigantische omslag maken
  donderdag 20 maart 2025 @ 17:37:39 #281
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_217119247
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 17:23 schreef Tengano het volgende:

[..]
Het is simpelweg niet relevant. Het helpt niet om naar de problemen van een ander land te wijzen om zo onze eigen issues te kunnen negeren en een illusie te creeeren alsof het hier wel ok is. Dat is kinderlijk onvolwassen.

[ afbeelding ]
Wanneer iemand die zijn eigen zaakjes niet op orde heeft andere gaat bekritiseren op hun beleid mbt dit zelfde onderwerp, is het m.i. een stuk minder waardevol dan wanneer iemand spreekt die zijn zaakjes wel op orde heeft. Los daarvan, wat voor meerwaarde hebben zijn opmerkingen? Is hij de eerste die hiermee komt, zien mensen het zelf niet en nu hij het zegt opeens wel ofzo? Of is het gewoon verdeel en heers?
Krekker is de bom!
pi_217119674
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 17:05 schreef DelanoMilano het volgende:

[..]
Ik
Zal
Jou serieus nemen
In je reet a niffo zonder spuug hawk tuahhh
Leuk. Heb je vanavond nog tijd? Ik hoop dat je geen probleem hebt met een beetje haar
  vrijdag 21 maart 2025 @ 21:36:16 #283
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_217135183
Protest tegen azc loopt uit de hand | Omroep Braband

In Braband Berlicum wil het COA een flink AZC bouwen. De lokale Brabanders voelen daar weinig voor en lieten dit op hun manier weten.

0:46 "MAAR het zijn mensen die op de vlucht zijn voor oorlog."

Bekijk deze YouTube-video
pi_217136683
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 13:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik heb gehoord dat ie gratis sperma gaat weggeven van echte USSR mensen
[..]
[..]
[..]

Maar homo en lesbo stellen komen niet in aanmerking voor deze subsidie en dat is natuurlijk hartstikke oneerlijk, en werkt subsidievreters gedrag bij deze groep in de hand.

[ Bericht 3% gewijzigd door yessie234 op 21-03-2025 23:43:54 ]
pi_217136717
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 16:52 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Een buschauffeur die knorren vervoert en denkt dat zijn werk de afspiegeling is van de maatschappij.

Op de trein na (in sommige gevallen) is het OV voor arme mensen. Zo reizen @:kingroland @:ggmm en ik louter met een Uber.
Er was ooit zo'n werkgever die wel OV-vervoer eerste klas met zitplaatsgarantie in spits vergoedde, maar geen autogebruik. Dan snap je wel waar die werknemers voor kozen.
  vrijdag 21 maart 2025 @ 23:43:41 #286
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217136750
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2025 23:40 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Er was ooit zo'n werkgever die wel OV-vervoer eerste klas met zitplaatsgarantie in spits vergoedde, maar geen autogebruik. Dan snap je wel waar die werknemers voor kozen.
dat deed men bij de uni hier ook niet , gratis busabonnement , prima , liet lekker de auto thuis
  zaterdag 29 maart 2025 @ 19:33:47 #287
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_217222216
NO ONE is Prepared For What's About To Happen in Europe... Video met daarin de spreker Mohammed Hajib die hier in Utrecht even een vriendelijk praatje zou houden.

Bekijk deze YouTube-video
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')