Er zijn zo veel landen met een slechte economie, dat wil niet zeggen dat ze opgeheven zijn. In 2070 zullen de Nederlanders geen land meer hebben. Japanners wel, ongeacht de staat van de economie.quote:Op woensdag 19 maart 2025 10:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die heffen zichzelf op door een slechte economie. Japan heeft het nu al 30 jaar over de verloren jaren..
In 2070 ?quote:Op woensdag 19 maart 2025 23:50 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Er zijn zo veel landen met een slechte economie, dat wil niet zeggen dat ze opgeheven zijn. In 2070 zullen de Nederlanders geen land meer hebben. Japanners wel, ongeacht de staat van de economie.
Die situatie is nog altijd te prefererenquote:Op woensdag 19 maart 2025 23:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
In 2070 ?
Dan zijn er 40 miljoen japanners dood en de rest is hoooog bejaard
https://www.populationpyramid.net/japan/2070/
En dat lijkt mij vooral hun probleem. En dat is het hele issue met Afrika. Men denkt daar extreem korte termijn.quote:Op woensdag 19 maart 2025 23:39 schreef michaelmoore het volgende:
Tegelijk laten we mensen in Afrika kreperen, ontzeggen hen zonnepanelen, water en internet zodat ze niets anders kunnen doen dan avonds de vrouw naaien als enig gezelschapspel en over 9 maand weer een bootvluchteling erbij is
nee dat is niet waarquote:Op woensdag 19 maart 2025 23:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En dat lijkt mij vooral hun probleem. En dat is het hele issue met Afrika. Men denkt daar extreem korte termijn.
Ik heb voor een organisatie gewerkt die schooltjes bouwt in de derde wereld op het platte land. In midden Amerika gaan dan kinderen naar school (niet in de oogsttijd) en ouders zien het belang ervan.
In Afrika is na een maand of wat alles uit de school gesloopt en verkocht, en staan er geiten in.
]
geen consumenten meer en geen werkquote:Op woensdag 19 maart 2025 23:57 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Die situatie is nog altijd te prefereren
Surequote:Op woensdag 19 maart 2025 23:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat is niet waar
Het is ons probleem , wij veroorzaken dat
iedereen wil naar school en gaat ook naar school
Beter dan geen landquote:Op woensdag 19 maart 2025 23:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
geen consumenten meer en geen werk
Hoe komt dat, volgens jou? Was dat in jouw tijd dat je je met de bouw van schooltjes bezig hield en pre-internet misschien? Worden degene die uitgezonden worden, wel goed genoeg voorbereid?quote:Op donderdag 20 maart 2025 00:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Sure
Mijn ervaring is een andere
Alcoholisme en depressiviteit is een groot probleem onder voormalige ontwikkelingswerkers.
Nee dat staat het niet want we willen ook niet er decennialang economisch en in de portemonnee op achteruit gaan. Ik ook niet. Dus moeten we ladingen migranten blijven binnenhalen om te kunnen blijven groeien en stagnatie te voorkomen. Kunnen we wel discussiėren waar we die migranten dan vandaan halen, en waar niet. Maar blijft dat het land diverser wordt en deels ten koste van Nederlandse identiteit gaat zoals dat afgelopen 100 jaar was.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 13:37 schreef CarbonC het volgende:
Het al dan niet produceren van nageslacht staat los van het hebben van een identiteit / vasthouden aan tradities.
quote:Niks mis met bevolkingskrimp, alleen kan de economie / de economische wetenschap er niet mee omgaan: daarom moet en zal de bevolking groeien; is het niet door natuurlijke aanwas, dan zorgt men wel voor voldoende import.
Japanse middenklasse staat er al heel langer steeds slechter voor. Liever een land waar geen Nederlander is te bekennen maar wel nog goed brood op de plank dan fink gekrompen bevolking en aan de hongersnood met alle gevolgen van dien.quote:Op woensdag 19 maart 2025 23:50 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Er zijn zo veel landen met een slechte economie, dat wil niet zeggen dat ze opgeheven zijn. In 2070 zullen de Nederlanders geen land meer hebben. Japanners wel, ongeacht de staat van de economie.
Volgens mij zijn er genoeg economische wetenschappen die uitgaan van een krimpmodel om het identiteitssysteem in stand te houden.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 13:37 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het al dan niet produceren van nageslacht staat los van het hebben van een identiteit / vasthouden aan tradities.
Niks mis met bevolkingskrimp, alleen kan de economie / de economische wetenschap er niet mee omgaan: daarom moet en zal de bevolking groeien; is het niet door natuurlijke aanwas, dan zorgt men wel voor voldoende import.
maar dat doen wij zelf , door de bevolkingsgroei te remmen door onze kinderen tegen te houden in een gezin stichtenquote:
En zodra er een gezin is, dit zo snel mogelijk via buren, buurtwerk, welzijnswerk, GGZ, scholen hier in wig in proberen te drijven.quote:Op donderdag 20 maart 2025 05:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar dat doen wij zelf , door de bevolkingsgroei te remmen door onze kinderen tegen te houden in een gezin stichten
De instroom van Noord Afrikanen is al tientallen jaren vrij laag. Niet iedereen met een tintje en hoofddoek komt uit Noord Afrika.quote:Op woensdag 19 maart 2025 19:21 schreef Kentekenplaat het volgende:
Als zelfs mijn Egyptische stiefvader zegt dat er tegenwoordig teveel buitenlanders zijn, dan zijn er echt te veel.
En ik merk het in mijn werk ook. Ik ben buschauffeur. Op het station hangen 's avonds laat uitsluitend mensen van Noord-Afrikaanse afkomst en sommige bussen zijn net de Marrakech-express.
Correct. Maar Eritrea is niet heel veel beter.quote:Op donderdag 20 maart 2025 09:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De instroom van Noord Afrikanen is al tientallen jaren vrij laag. Niet iedereen met een tintje en hoofddoek komt uit Noord Afrika.
Verder is de Marrakech-express een treinverbinding en geen busverbinding.
jammer dat in ontwikkelingslanden altijd zo gigantisch corrupt zijn ,dat je zelfs moet betalen om hen te helpen ,quote:Op donderdag 20 maart 2025 10:21 schreef theunderdog het volgende:
Terwijl AI in opmars is, heeft men het hier nog over : 'we moeten massaal kinderen krijgen!!'..
Nee, natuurlijk niet. Er zullen altijd mensen kinderen krijgen (dat is goed, want anders sterf je uit), maar de focus hoeft allang niet meer te liggen op een bepaalde groei. Nu heb je nog zaken als vergrijzing en dat dat problemen kan opleveren voor de arbeidsmarkt, maar dat zal allemaal worden opgelost door bijvoorbeeld AI.
Je kan in de toekomst ook vast en zeker met AI remigratie van ongewenste figuren realiseren.
Dat is wat oplichters doen. Lekker liegen en doen alsof.quote:Op donderdag 20 maart 2025 12:02 schreef Beathoven het volgende:
James Donald Bowman reist naar Europa om "free speech" te promoten en vervolgens terug naar de VS om alles rondom free speech te kop in te drukken.
Orban gaat het anders doen , die doet het net als zijn vriend poetinquote:Op donderdag 20 maart 2025 04:19 schreef recidivist het volgende:
[..]
Japanse middenklasse staat er al heel langer steeds slechter voor. Liever een land waar geen Nederlander is te bekennen maar wel nog goed brood op de plank dan fink gekrompen bevolking en aan de hongersnood met alle gevolgen van dien.
quote:Hongarije komt met unieke plannen om geboortecijfer te verhogen: ’Levenslange belastingvrijstelling voor moeders en geld voor kopen grote gezinsauto’
Isabel Kouwenoord
1 uur geledenin Buitenland
BOEDAPEST - Hongarije kampt, net als veel andere landen in de wereld, met een dalend geboortecijfer.
Premier Viktor Orbįn treft opnieuw maatregelen om het moederschap aantrekkelijk te maken voor vrouwen.
quote:Vrijstelling van belasting bij het moederschap in Hongarije
„We kondigen een levenslange belastingvrijstelling aan voor moeders van twee, drie of meer kinderen”, gaf Orbįn vorige maand aan tijdens een toespraak. „
We zullen een belastingparadijs zijn voor miljoenen vrouwen die ervoor kiezen om van hun gezin hun carričre te maken.”
Door dit zogeheten ’gezinsbeleid’ kunnen moeders thuisblijven en de zorg voor de kinderen op zich nemen. Als vrouwen na de geboorte van de kinderen toch weer aan het werk willen, hoeven ze ook geen belasting te betalen. Daarnaast heeft de regering plannen voor gesubsidieerde hypotheken voor nieuwe ouders en staatssteun voor de aankoop van grote gezinsauto’s met zeven zitplaatsen. Orbįn sprak ook over een btw-verlaging op voedingsmiddelen die veel gebruikt worden door gezinnen, zodat het dagelijks leven betaalbaar blijft.
Eerdere maatregelen voor opkrikken geboortecijfer in Hongarije
Het is niet de eerste keer dat de Hongaarse premier een poging doet om de bevolking te laten groeien. Toen Orbįn in 2010 aan de macht kwam, lag het geboortecijfer in Hongarije op een historisch laag niveau van 1,25.
Door de jaren heen introduceerde hij verschillende maatregelen voor aanstaande moeders.
Zo kwam er subsidie voor kinderopvang, werden ivf-behandeling gratis aangeboden in staatsklinieken en kregen mannen slechts tien dagen vrij na de geboorte van een kind, terwijl het zwangerschapsverlof voor vrouwen verlengd kon worden.
quote:Maandelijkse toelage en medailles
Veel landen komen met manieren om de geboortecijfers omhoog te krijgen.
Zuid-Korea biedt een maandelijkse toelage.
Kersverse ouders krijgen tijdens het eerste levensjaar van een baby 700 euro per maand uitgekeerd.
In Kazachstan worden moeders met meerdere kinderen in het zonnetje gezet door middel van medailles.
Als een moeder zes kinderen krijgt ontvangt ze een zilveren medaille, bij zeven kinderen of meer wordt er zelfs een gouden medaille uitgereikt.
uitstervenquote:Op donderdag 20 maart 2025 10:21 schreef theunderdog het volgende:
Terwijl AI in opmars is, heeft men het hier nog over : 'we moeten massaal kinderen krijgen!!'..
Nee, natuurlijk niet. Er zullen altijd mensen kinderen krijgen (dat is goed, want anders sterf je uit), maar de focus hoeft allang niet meer te liggen op een bepaalde groei. Nu heb je nog zaken als vergrijzing en dat dat problemen kan opleveren voor de arbeidsmarkt, maar dat zal allemaal worden opgelost door bijvoorbeeld AI.
Je kan in de toekomst ook vast en zeker met AI remigratie van ongewenste figuren realiseren.
Een buschauffeur die knorren vervoert en denkt dat zijn werk de afspiegeling is van de maatschappij.quote:Op woensdag 19 maart 2025 19:21 schreef Kentekenplaat het volgende:
Als zelfs mijn Egyptische stiefvader zegt dat er tegenwoordig teveel buitenlanders zijn, dan zijn er echt te veel.
En ik merk het in mijn werk ook. Ik ben buschauffeur. Op het station hangen 's avonds laat uitsluitend mensen van Noord-Afrikaanse afkomst en sommige bussen zijn net de Marrakech-express.
Okee niffo wollah relaxquote:Op maandag 17 maart 2025 16:36 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Het doet me pijn om te zien hoe Europa elke dag verder afgebroken wordt. De traditionele culturen worden continue op de meest onredelijke wijze bekritiseerd, terwijl alles exotisch kritiekloos opgehemeld wordt. Vroeger dacht ik dat men uiteindelijk wel tot inkeer zou komen, maar daar lijk ik mij schromelijk in te hebben vergist. Niets is deze mensen te gek. Het toekomstperspectief wordt steeds negatiever. Ik vraag me vaak af wat het nog voor zin heeft om plannen voor de lange termijn te maken. Uiteindelijk zijn we gedoemd onze dagen te eindigen zonder een eigen plek onder de zon, compleet overgeleverd aan de welwillendheid van vreemdelingen. Vervolgens zal Nederland en Europa voor altijd verdwijnen, om nimmer weder te keren.
Ikquote:Op maandag 17 maart 2025 17:13 schreef opgebaarde het volgende:
Als iemand het kan weten is het JD Vance. Hij is getrouwd met een allochtoon en hij heeft met haar zwlfs drie gemixte nakomelingen. We moeten deze man wat serieuzer nemen
Het romeinse rijk bestaat toch ook nog of niet?quote:Op maandag 17 maart 2025 16:36 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Het doet me pijn om te zien hoe Europa elke dag verder afgebroken wordt. De traditionele culturen worden continue op de meest onredelijke wijze bekritiseerd, terwijl alles exotisch kritiekloos opgehemeld wordt. Vroeger dacht ik dat men uiteindelijk wel tot inkeer zou komen, maar daar lijk ik mij schromelijk in te hebben vergist. Niets is deze mensen te gek. Het toekomstperspectief wordt steeds negatiever. Ik vraag me vaak af wat het nog voor zin heeft om plannen voor de lange termijn te maken. Uiteindelijk zijn we gedoemd onze dagen te eindigen zonder een eigen plek onder de zon, compleet overgeleverd aan de welwillendheid van vreemdelingen. Vervolgens zal Nederland en Europa voor altijd verdwijnen, om nimmer weder te keren.
De continuiteit van de samenleving zou zeker een punt van zorg van de overheid moeten zijn ja.quote:Op donderdag 20 maart 2025 13:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Orban gaat het anders doen , die doet het net als zijn vriend poetin
kinderen maken gaat zeer dik betaald werk worden , en zo hoort het ook he
kinderen maken en opvoeden moet gewoon dik betaald werk zijnquote:Op donderdag 20 maart 2025 17:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De continuiteit van de samenleving zou zeker een punt van zorg van de overheid moeten zijn ja.
Wanneer iemand die zijn eigen zaakjes niet op orde heeft andere gaat bekritiseren op hun beleid mbt dit zelfde onderwerp, is het m.i. een stuk minder waardevol dan wanneer iemand spreekt die zijn zaakjes wel op orde heeft. Los daarvan, wat voor meerwaarde hebben zijn opmerkingen? Is hij de eerste die hiermee komt, zien mensen het zelf niet en nu hij het zegt opeens wel ofzo? Of is het gewoon verdeel en heers?quote:Op maandag 17 maart 2025 17:23 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het is simpelweg niet relevant. Het helpt niet om naar de problemen van een ander land te wijzen om zo onze eigen issues te kunnen negeren en een illusie te creeeren alsof het hier wel ok is. Dat is kinderlijk onvolwassen.
[ afbeelding ]
Leuk. Heb je vanavond nog tijd? Ik hoop dat je geen probleem hebt met een beetje haarquote:Op donderdag 20 maart 2025 17:05 schreef DelanoMilano het volgende:
[..]
Ik
Zal
Jou serieus nemen
In je reet a niffo zonder spuug hawk tuahhh
Maar homo en lesbo stellen komen niet in aanmerking voor deze subsidie en dat is natuurlijk hartstikke oneerlijk, en werkt subsidievreters gedrag bij deze groep in de hand.quote:Op donderdag 20 maart 2025 13:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Orban gaat het anders doen , die doet het net als zijn vriend poetin
kinderen maken gaat zeer dik betaald werk worden , en zo hoort het ook he
Ik heb gehoord dat ie gratis sperma gaat weggeven van echte USSR mensen
[..]
[..]
[..]
Er was ooit zo'n werkgever die wel OV-vervoer eerste klas met zitplaatsgarantie in spits vergoedde, maar geen autogebruik. Dan snap je wel waar die werknemers voor kozen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:52 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Een buschauffeur die knorren vervoert en denkt dat zijn werk de afspiegeling is van de maatschappij.
Op de trein na (in sommige gevallen) is het OV voor arme mensen. Zo reizen @:kingroland @:ggmm en ik louter met een Uber.
dat deed men bij de uni hier ook niet , gratis busabonnement , prima , liet lekker de auto thuisquote:Op vrijdag 21 maart 2025 23:40 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Er was ooit zo'n werkgever die wel OV-vervoer eerste klas met zitplaatsgarantie in spits vergoedde, maar geen autogebruik. Dan snap je wel waar die werknemers voor kozen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |