Waar reageer je nu precies op?quote:Op zondag 16 maart 2025 22:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom zouden er dan 800K soldaten nodig zijn? Waar wil je die laten?

Dat kwam toch niet van mij. Volg je het allemaal wel??quote:Op zondag 16 maart 2025 22:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom zouden er dan 800K soldaten nodig zijn? Waar wil je die laten?

Wat wil Rusland tegen zoiets doen dan?quote:Op zondag 16 maart 2025 23:04 schreef capricia het volgende:
Oekraïens gebied wat naar Rusland gaat, is misschien wel een ruil dat Rusland zich niet bemoeit met de Amerikaanse/Israëlische uitschakeling van Iran.

Zich er niet mee bemoeien.quote:

Klopt. Dat is lachwekkend.quote:Op zondag 16 maart 2025 22:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Moeten we natuurlijk wel eerlijk zijn: 10.000 is heel erg weinig. Je kan dan 'weinig' echt doen.

Daar heeft Oekraïne precies 0 over te vertellen.quote:Op zondag 16 maart 2025 23:01 schreef Ulx het volgende:
Oekraine gaat geen meter land opgeven. Een eventuele DMZ zal zeker enkele kilometers breed moeten zijn. Dat betekent dat de Russen een stuk terug moeten gaan.
[..]

En hoe gaan Rusland en de VS dat afdwingen?quote:Op zondag 16 maart 2025 23:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daar heeft Oekraïne precies 0 over te vertellen.
Trump en Poetin gaan dit afkaarten.

USA trekt er gewoon haar handen van af als Oekraïne niet wil onderhandelen/concessies doen. De Russische strijdkrachten doen dan de rest.quote:Op zondag 16 maart 2025 23:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
En hoe gaan Rusland en de VS dat afdwingen?

500.000 tot 800.000 zegt De Wijk. Als genoemd door Frankrijk. In dat fragment.quote:Op zondag 16 maart 2025 23:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt. Dat is lachwekkend.
Dat getal van 800.000 heb ik wel mijn kanttekening bij. Er zitten zo'n 750 Russen daar in Oekraiene. Je zal samen met de Oekraieners moeten komen tot een aantal van circa 500.000 om t.o.v. Rusland een geloofwaardige verdediging te hebben.
Ik heb het gevoel dat de Wijk als uitgangspunt neemt dat wij EU alleen de bewaking moeten doen, maar de Oekraïners helpen natuurlijk gewoon mee.
Overigens geeft het wel te denken waarom er dan toch zo pessimistisch gerekend wordt. Ik kan weinig vinden over de huidige staat van de Oekraïense strijdkrachten in zowel personele als materiële zin.

Er is nog niks ondertekend, en het zal me trouwens niet verbazen als de Britten gewoon wat soldaten bij die mijn neerzetten. En een dealtje sluiten. Boots on the ground and planes in the sky levert tenslotte meer goodwill op.quote:Op zondag 16 maart 2025 23:15 schreef capricia het volgende:
[..]
500.000 tot 800.000 zegt De Wijk. Als genoemd door Frankrijk. In dat fragment.
De VS de mineralen. Wij de troepen.
Ik vind dat nogal wat.

Ik heb het gehoord van de Wijk. Hoewel ik mijn kanttekening soms heb of hij echt vakkundig goed geïnformeerd is.quote:Op zondag 16 maart 2025 23:15 schreef capricia het volgende:
[..]
500.000 tot 800.000 zegt De Wijk. Als genoemd door Frankrijk. In dat fragment.
De VS de mineralen. Wij de troepen.
Ik vind dat nogal wat.

Voor in de lengte der dagen.quote:Op zondag 16 maart 2025 23:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Er is nog niks ondertekend, en het zal me trouwens niet verbazen als de Britten gewoon wat soldaten bij die mijn neerzetten. En een dealtje sluiten. Boots on the ground and planes in the sky levert tenslotte meer goodwill op.

Als ze een mineralendealtje sluiten? Wat denk je?quote:Op zondag 16 maart 2025 23:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Voor in de lengte der dagen.
Wat krijgen de Britten daar voor terug?

En wat gaat de coalitie doen als Rusland wel aanvalt?quote:Op zondag 16 maart 2025 23:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Er is nog niks ondertekend, en het zal me trouwens niet verbazen als de Britten gewoon wat soldaten bij die mijn neerzetten. En een dealtje sluiten. Boots on the ground and planes in the sky levert tenslotte meer goodwill op.

Dat lijkt me ook. Snij de Trump-Poetin alliantie de pas maar af. Stel ze voor een voldongen feit.quote:

Terugschieten.quote:Op zondag 16 maart 2025 23:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En wat gaat de coalitie doen als Rusland wel aanvalt?

Jij leeft echt in een sprookjeswereld. We gaan dan werkelijk de kant van een derdewereld-oorlog op.quote:

sluit me hier wel bij aan.quote:Op zondag 16 maart 2025 23:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb het gehoord van de Wijk. Hoewel ik mijn kanttekening soms heb of hij echt vakkundig goed geïnformeerd is.
Ik hoor uit bronnen van de Oostenrijkse Heer (goede samenvattingen) én users die ik hoog heb zitten op dit forum dat er zo rond de 750k aan Russische manschappen actief zijn in Oekraïne (maar ze versterken nog maandelijks), de Oekraïners hebben 400k aan gevechtsmanschappen in het Oosten zitten, en zo rond de 400k aan Wit Russische grens. Voor het bereiken van gevechts equilibrium zouden neem ik aan niet 500-800k aan EU troepen nodig moeten zijn. Tenzij er bepaalde aannames niet kloppen, of dat de Russische strijdkrachtig ook in kwalitatieve zin beter zijn. Overigens hoeft dat niet gelijk weggelachen te worden want de Russen hebben inmiddels ervaring, materieel, én zijn sneuvelbereid.
Maar ik sta open voor andere inzichten. het is een beetje gissen naar hoe de kwantitatieve verhoudingen feitelijk zijn.

Hadden we vanaf het begin al moeten doen. Voor de inval. Maar ja.quote:

Misschien kun je je overgeven bij de Russische ambassade? Dan kun je misschien naar dat onoverwinnelijke land.quote:Op zondag 16 maart 2025 23:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij leeft echt in een sprookjeswereld. We gaan dan werkelijk de kant van een derdewereld-oorlog op.

Doe asjeblieft niet alsof je zelf vooraan staat in de strijd. Je bent 40+ en geniet gewoon nu van je laatste dopaminekick.quote:Op zondag 16 maart 2025 23:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Misschien kun je je overgeven bij de Russische ambassade?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |