Ja.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 19:55 schreef Writersright het volgende:
[..]
Dat is waar. Met dat einde vaststaand is het lastig om te schuiven in hert verhaal.
Amerika heeft zeker zijn momenten. Ook omdat de boeven daar grotendeels zelf zijn en eigenlijk hun eigen avonturen beleven daar. Dat met die auto zonder benzine is een leuk stukje.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 21:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Amerika en Europa vind ik zelf de minste series qua verhaal. Amerika heeft dan nog wel fraaie beelden van de VS.
Op algemeen niveau vind ik het vooral een herhaling van zetten, elke keer. En dat dan in combinatie met oneliners die snel beginnen te vervelen. Elke keer B100 die pech heeft. Elke keer die boem die afgaat (foutje moet kunnen) en dan geen enkele schade aanricht.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:47 schreef Writersright het volgende:
[..]
Amerika heeft zeker zijn momenten. Ook omdat de boeven daar grotendeels zelf zijn en eigenlijk hun eigen avonturen beleven daar. Dat met die auto zonder benzine is een leuk stukje.
Europa kan ik nooit echt doorheen komen. De aflevering in Nederland met de bloemen vond ik nog wel oke maar meestal haak ik in Frankrijk al af. Het voelt te traag.
De Europaserie bestaat eigenlijk uit allemaal losse delen die steeds hetzelfde stramien volgen. De Amerikaserie is buiten de start op Curaçao nergens echt spannend, maar dat komt vooral doordat Vlugge Japie erin is gefietst met een side-plot die teruggrijpt op het welbekende “B&A zoeken een schat”. Het einde op Sint Maarten vind ik altijd wat afgeraffeld overkomen, daar had meer ingezeten. Ook is het een beetje een anticlimax met de boeven die voor de zoveelste keer gearresteerd worden.quote:Op woensdag 7 mei 2025 08:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Op algemeen niveau vind ik het vooral een herhaling van zetten, elke keer. En dat dan in combinatie met oneliners die snel beginnen te vervelen. Elke keer B100 die pech heeft. Elke keer die boem die afgaat (foutje moet kunnen) en dan geen enkele schade aanricht.
Het idee van gebruik maken van de twee delen van Sint Maarten vind ik slim bedacht, passend bij de serie. De uitwerking ervan is tegenvallend. ("Ohja en Handige Harrie is ook opgepakt.")quote:Op woensdag 7 mei 2025 08:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het einde op Sint Maarten vind ik altijd wat afgeraffeld overkomen, daar had meer ingezeten. Ook is het een beetje een anticlimax met de boeven die voor de zoveelste keer gearresteerd worden.
Goh, goed tegen kwaad is een goede manier om verhalen te schrijven. Nooit aan gedacht.quote:De serie Bassie & Adriaan draait om de strijd tussen goed en kwaad, waarbij boeven het duo dwarszitten, maar de helden altijd overwinnen. De boeven waren menselijk, bijna charmant. Dit concept is vergelijkbaar met de heldenreis, zoals die bekend is uit de verhalen van Disney. Deze vorm van storytelling - de hero's journey - is een krachtige manier om merkverhalen te vertellen die resoneren bij het publiek.
quote:Hun fanbase is nog steeds actief. Fans werden ambassadeurs en zijn dat gebleven: communitybuilding pur sang.
Ik ben ook echt heel benieuwd wat die 'boem' voor uitwerking zou moeten hebben bij Bassie en Adriaan. Als de baron bij de reeks foutjes die HH maakt enkel een gezicht krijgt met wat roetvegen, en wat kleerscheuren (hoe kan dát dan, of is het een fragmentatiebom?), wat wil hij dan met B&A doen? Uitlachen omdat zijn wraak is gelukt?quote:Op woensdag 7 mei 2025 10:38 schreef Writersright het volgende:
Ik vind het ook wat jammer dat Bassie en Adriaan in de latere series niet meer bang zijn en ze "de boefjes" noemen. Als Bassie al niet bang is, waarom zou de kijker dan spanning voelen? Om spanning in een serie te hebben dient er gevaar te zijn. De boeven zijn niet gevaarlijk.
Ik zou zelfs denken dat als het op een gevecht aan zou komen dat Adriaan alle drie de boeven aan zou kunnen.
Sowieso is het interessant hoe de rol van de Baron verschuift naar een soort crimineel meesterbrein naar een of andere doorgedraaide maniak die een bomaanslag op B&A wil plegen.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 09:40 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Ik ben ook echt heel benieuwd wat die 'boem' voor uitwerking zou moeten hebben bij Bassie en Adriaan. Als de baron bij de reeks foutjes die HH maakt enkel een gezicht krijgt met wat roetvegen, en wat kleerscheuren (hoe kan dát dan, of is het een fragmentatiebom?), wat wil hij dan met B&A doen? Uitlachen omdat zijn wraak is gelukt?
In Amerika, in het MCM-studio attractiepark sprak de Baron er nog over dat hij ze in een steegje wou sleuren en vastbinden. En dan? En dat in een druk pretpark....
Wel een vermoeiend artikel hoor, met 'de gevierde kinderheld keek de dood in de ogen' en 'Waarom verzweeg hij het overlijden van zijn dochter'. Wat een sensatiezoekerij.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 09:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Het verborgen verdriet van Bas van Toor (89): waarom verzweeg hij het overlijden van zijn dochter?
voor de abonnees. Dochter 2 jaar geleden op 45-jarige leeftijd al overleden
Net als die verkapte beschuldigingen aan het ziekenhuis. Als je van mening bent dat er verwijtbaar is gehandeld dien een klacht in of maak er een zaak van, maar ga niet passief-agressief lopen doen in de krant. Beetje een zwaktebod.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 11:43 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Wel een vermoeiend artikel hoor, met 'de gevierde kinderheld keek de dood in de ogen' en 'Waarom verzweeg hij het overlijden van zijn dochter'. Wat een sensatiezoekerij.
Uiteraard is het heel verdrietig voor de familie maar dit artikel vind ik raar geschreven.
Bas leidt al een tijdje een teruggetrokken bestaan en die dochter was geen bekende Nederlander, moeten ze voor elke familieomstandigheid de pers bellen ofzo
'De ogen van Liesbeth schieten vuur als dit ’hachelijke incident’ ter sprake komt.'quote:Op zaterdag 10 mei 2025 11:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Net als die verkapte beschuldigingen aan het ziekenhuis. Als je van mening bent dat er verwijtbaar is gehandeld dien een klacht in of maak er een zaak van, maar ga niet passief-agressief lopen doen in de krant. Beetje een zwaktebod.
Die Liesbeth komt niet over als een sympathieke vrouw.quote:Eind vorig jaar vertelde Aad aan Story dat er geen contact meer tussen hen was. De verschillende denkwijzen over corona en de vaccinaties zorgden voor een breuk. 'Het is vreselijk om te zeggen, maar die vaccinatie heeft dus ook in onze familie voor een tweedeling gezorgd,' vertelde Aad begin december. 'Sinds ik gevaccineerd ben, mag ik namelijk niet meer op bezoek komen bij Bas. Er wordt door Liesbeth (dochter van Bas - red.) en zijn vrouw Coby gezegd: Jij bent gevaccineerd, dus jij bent besmettelijk. Het is zo krom. Ik vind het vreselijk. We hebben ons leven lang samen opgetreden en gewerkt. Ik hou ontzettend veel van hem. En nu wordt er gezegd: Je komt niet meer bij je broer. En dan ook nog zeggen: Jullie willen Bas dood hebben.' Aad vreesde zijn broer nooit meer te zien. Toch hebben ze elkaar nu weer ontmoet.
De boevenbaas wilde ze een pak rammel gevenquote:Op zaterdag 10 mei 2025 09:40 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Ik ben ook echt heel benieuwd wat die 'boem' voor uitwerking zou moeten hebben bij Bassie en Adriaan. Als de baron bij de reeks foutjes die HH maakt enkel een gezicht krijgt met wat roetvegen, en wat kleerscheuren (hoe kan dát dan, of is het een fragmentatiebom?), wat wil hij dan met B&A doen? Uitlachen omdat zijn wraak is gelukt?
In Amerika, in het MCM-studio attractiepark sprak de Baron er nog over dat hij ze in een steegje wou sleuren en vastbinden. En dan? En dat in een druk pretpark....
Tja, zo zijn de Van Toortjes. Vooral heel veel roepen en tieren, anderen krijgen de schuld en alles is voor Bassie.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 11:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Net als die verkapte beschuldigingen aan het ziekenhuis. Als je van mening bent dat er verwijtbaar is gehandeld dien een klacht in of maak er een zaak van, maar ga niet passief-agressief lopen doen in de krant. Beetje een zwaktebod.
Ik zie die boevenbaas het niet winnen van Adriaan. Ik vond het wel gaaf dat de 1e boevenbaas een echte bende had, met tenminste 4 boeven.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 12:25 schreef TLC het volgende:
[..]
De boevenbaas wilde ze een pak rammel geven
Sowieso wel een beetje apart altijd.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 12:25 schreef TLC het volgende:
[..]
De boevenbaas wilde ze een pak rammel geven
De boem was soms gewoon klaar, dus in volle kracht. Leverde enkel wat vegen op het gezicht op. Die boot zonk zelf niet eens. Dus ja, misschien zou de schmink van Bassie wat verpest zijn als er een bom vlakbij Bassie zou zijn ontploft.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 09:40 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Wat zouden ze eigenlijk met B&A gedaan hebben in Griekenland waardoor ze wakker werden op een eiland ? Buiten westen geslagen, gedrogeerd ?quote:Op zaterdag 10 mei 2025 09:40 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Inspecteur kwam onderzoek toen na die brandstichting, dus dat is wel gemeld bij die politie. Ook toen de Baron inbrak in de caravan, werd de politie gebeld.quote:Op zondag 11 mei 2025 08:05 schreef TLC het volgende:
En waarom doen Bassie en Adriaan nooit aangifte bij de politie !!
Ga maar na ; ze worden verschillende keren ontvoerd, vastgezet, bedreigd, gestalkt, hun caravan wordt in de fik gestoken maar je ziet ze nooit aangifte doen, sterker nog ze worden zelf n paar keer gearresteerd![]()
![]()
Ik vind het jammer dat daar zo'n verhaal in mist. Opeens staan ze oog in ook met de boeven, wat volgens mij puur op toeval berust, omdat ze aan de andere kant van de kloof staan. En opeens liggen ze op een eiland.quote:Op zondag 11 mei 2025 08:04 schreef TLC het volgende:
[..]
Wat zouden ze eigenlijk met B&A gedaan hebben in Griekenland waardoor ze wakker werden op een eiland ? Buiten westen geslagen, gedrogeerd ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |