abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 april 2025 @ 20:02:32 #126
508590 Grotetijd
What A Truly Magnificent View
pi_217387386
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 19:50 schreef Ceviche het volgende:
Ron Brandsteder kreeg ook maar weinig coverage vond ik. 1 uitzending over hem een aantal dagen na zijn overlijden.
Ik denk als Aad/Bas overlijdt dat ze gewoon die docu nog een keer uitzenden, rond half twaalf 's avonds.
Denk dat je dan onderschat hoe groot B&A zijn. Ron Brandsteder was vooral bekend bij het grote publiek en de mainstream als sidekick van Andre van Duin, slechts een klein deel kende 'm van z'n liedjes en z'n eigen programma's of de korte Suzuki reclames _O-
B&A zijn hele generaties mee opgegroeid, en de generaties die nu kinderen of misschien wel kleinkinderen hebben kijken het ook gewoon weer uit nostalgisch oogpunt maar ook omdat zeker de laatste 2 series ook wat leerzaams hadden.
Well, life can be a riot
I can be the pilot provided that it's private
I got the world to worry about
pi_217387439
quote:
17s.gif Op woensdag 16 april 2025 20:02 schreef Grotetijd het volgende:

[..]
Denk dat je dan onderschat hoe groot B&A zijn. Ron Brandsteder was vooral bekend bij het grote publiek en de mainstream als sidekick van Andre van Duin, slechts een klein deel kende 'm van z'n liedjes en z'n eigen programma's of de korte Suzuki reclames _O-
B&A zijn hele generaties mee opgegroeid, en de generaties die nu kinderen of misschien wel kleinkinderen hebben kijken het ook gewoon weer uit nostalgisch oogpunt maar ook omdat zeker de laatste 2 series ook wat leerzaams hadden.
Ik denk dat je het beter kunt vergelijken met - de eerder vandaag door mij aangehaalde - Aart Staartjes. Dat is ook iemand waarbij hele generaties zo hun eigen herinneringen en jeugdsentiment hadden. En daar zijn toen hele talkshows mee gevuld en was veel aandacht voor.

Bas en Aad hebben na een carrière als acrobaten zichzelf opnieuw uitgevonden en heel succesvol lopen pionieren op het gebied van kindertelevisie. Dat is wel een andere orde van grootte dan Ron Brandsteder.
  woensdag 16 april 2025 @ 20:43:05 #128
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_217387921
Nou ja je zou ook kunnen stellen dat de mensen die hier posten een beetje met een gekleurde bril kijken :+
Ik hoor en lees toch ook regelmatig:
-Bassie was in het echt niet zo leuk hoor, was helemaal niet aardig tegen de kinderen
-Bassie ontdook belasting
-Die hebben toch al jaren ruzie?
-Ik dacht dat Adriaan al lang overleden was
-Ik vond de plaaggeest altijd eng en verder heb ik het niet echt gezien
-Ze hebben in het echt ook ruzie met de boeven

Begrijp me niet verkeerd he, ik weet ook wel hoe populair ze zijn geweest en hoeveel mensen met nostalgie terugkijken op B&A in hun jeugd, ik ben zelf ook nog steeds fan. Maar dit topic is toch ook wel een beetje een bubbel, of niet?
  woensdag 16 april 2025 @ 21:30:44 #129
436222 Japepk
Padvinder
pi_217388665
Maar dat Bassie en Adriaan groot zijn ontkent niemand. In het geval van een overlijden, zeker bij de laatste van de twee, wordt echt wel het eind van een era in achting genomen hoor
't Echte en 't ware!
pi_217389190
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 20:43 schreef Ceviche het volgende:
Nou ja je zou ook kunnen stellen dat de mensen die hier posten een beetje met een gekleurde bril kijken :+
-Bassie was in het echt niet zo leuk hoor, was helemaal niet aardig tegen de kinderen

Begrijp me niet verkeerd he, ik weet ook wel hoe populair ze zijn geweest en hoeveel mensen met nostalgie terugkijken op B&A in hun jeugd, ik ben zelf ook nog steeds fan. Maar dit topic is toch ook wel een beetje een bubbel, of niet?
Ja dat dacht ik ook al. Ondanks ze in veler jeugd wat hebben betekend zijn er zeker negatieve geluiden. Vooral de ervaringen met Bas zijn redelijk negatief, heb het idee dat Aad wel meevalt maar wellicht dat ik daar eea van heb gemist. Zo ver zit ik er niet in denk ik, ondanks het momenteel zien van herhaling op herhaling op herhaling omdat mn zoontje het wil zien :P
  donderdag 17 april 2025 @ 09:34:09 #131
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_217391169
quote:

Heb hem eens over de mail gesproken en toen was de toon wel erg hard. :D Adriaan daarentegen was wel heel vriendelijk over de mail. :)
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  donderdag 17 april 2025 @ 09:36:55 #132
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_217391181
quote:

Als je dit toch een beetje doorbladert dan zal je zien dat al die negatieve kanten uitgebreid besproken zijn en nog worden hoor.
Rini dankjewel.
  donderdag 17 april 2025 @ 11:00:24 #133
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_217391800
Aart Staartjes was in televisieland echt een grote. Hij is de grondlegger van kinder TV zoals we dat nog steeds kennen.

Aad en Bas hebben twee problemen.

Ze zijn een Duo dus zullen niet gelijktijdig overlijden dus wie geef je dan de meeste coverage op de TV en ga ja dan herhalen van elkaar?

Ze zijn niet zo geliefd in medialand, ze hebben en hadden altijd veel in eigen ontwikkeling en hadden daarbij maar weinig externe mensen nodig. Hun grootste partner was denk ik de TROS? Verder met wat er nu draait is vooral een zakelijke deal. Ze schopten ook nog weleens tegen wat zere benen.

Ik kan mij rond Ron, en Aart geen controversie bedenken en bij Aad en Bas wel.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_217391959
Ik denk dat Bas wellicht meer aandacht krijgt als hij eerder overlijdt. Aad kan nog over Bas praten bij interviews en dergelijke. Omgekeerd is dat niet het geval.

En ja, als je de mensen gaat interviewen die met ze werkten...Hans Beier is nog positief over ze.
Voor de rest zal Paul van Gorchum niet natrappen denk ik,maar hij zal ook geen fan van ze zijn.

Ik weet ook niet hoe Robin over ze denkt. In de Kroon gaven ze hem een bijna-dood ervaring door een tijdje met lege batterijen te zitten. Daarna at hij heel lekker bij Danny en groeide hij. De volgende keer dat we Robin zagen was hij weer gekrompen, wat impliceert dat hij slecht/minder eten kreeg bij Bas en Aad.
  donderdag 17 april 2025 @ 11:31:49 #135
346653 Ceviche
pi_217392060
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 09:36 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Als je dit toch een beetje doorbladert dan zal je zien dat al die negatieve kanten uitgebreid besproken zijn en nog worden hoor.
Oh maar dat weet ik wel. Maar dat zijn wel dingen die ik regelmatig terughoor, online en op tv.
Daarom denk ik dat het nog maar de vraag is in hoeverre de media coverage gaat wanneer een van de twee overlijdt.
Eerlijk is eerlijk, hier worden ook de nodige negatieve dingen besproken en wij zijn nog wel fans :D laat staan wat de beeldvorming van B&A is buiten de fanzone.

Ik weet echt wel dat het allemaal veel genuanceerder ligt. Zelf nog de mooie ervaring dat Bassie mijn man min of meer dik noemde :') :D
Ze hebben zeker hun goede mooie kanten en een fantastische legacy.
  donderdag 17 april 2025 @ 11:33:08 #136
346653 Ceviche
pi_217392073
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 11:20 schreef Writersright het volgende:
Ik denk dat Bas wellicht meer aandacht krijgt als hij eerder overlijdt. Aad kan nog over Bas praten bij interviews en dergelijke. Omgekeerd is dat niet het geval.

En ja, als je de mensen gaat interviewen die met ze werkten...Hans Beier is nog positief over ze.
Voor de rest zal Paul van Gorchum niet natrappen denk ik,maar hij zal ook geen fan van ze zijn.

Ik weet ook niet hoe Robin over ze denkt. In de Kroon gaven ze hem een bijna-dood ervaring door een tijdje met lege batterijen te zitten. Daarna at hij heel lekker bij Danny en groeide hij. De volgende keer dat we Robin zagen was hij weer gekrompen, wat impliceert dat hij slecht/minder eten kreeg bij Bas en Aad.
Een interview met Robin zou wel echt tof zijn ja, dat Robin even uit de doeken doet hoe stressvol die periode uit z'n leven was :D
pi_217488363
Handige Harrie was gister jarig.

Leuk personage, maar ze hadden er wel meer mee kunnen doen. Dat met dat vliegtuigje was dan wel weer leuk.
  maandag 28 april 2025 @ 18:54:47 #138
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217488519
Zó jammer dat geen fan mij uit kan leggen wat de charme is van Bassie & Adriaan. :{
  maandag 28 april 2025 @ 19:50:48 #139
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217488988
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2025 18:54 schreef Boca_Raton het volgende:
Zó jammer dat geen fan mij uit kan leggen wat de charme is van Bassie & Adriaan. :{
Geldt trouwens ook voor de Donald Duck. :{ En ik ben níet sarcastisch.
pi_217489563
Vandaag na lange tijd weer eens De Huilende Professor gezien. Voorheen vond ik dit altijd een van de mindere series, maar dit keer kon ik toch erg genieten van deze bijzondere serie. Allereerst valt natuurlijk direct op dat het beeld en geluid afwijkend is tov de eerdere series. Waarom kan misschien iemand duiden, maar het klinkt allemaal wat dof en Bassie ziet grauw. Anyway, het verhaal ontvouwt zich vlot en de 'boef' wordt werkelijk geweldig neergezet door Paul van Gorcum. Robin wordt geïntroduceerd en we
Wat mij vooral aanspreekt zijn de goede 'binnenkant van mijn ogen' episodes zoals de klassiekers 'Als ik de dierentaal kon spreken' en Geheime agenten'. Dit alles wordt begeleid door de geweldige muzikale begeleiding van Klaris, Mike Oldfield en Vangelis. Het verhaal is doordacht: een boef eindelijk met een echt plan, een geheime vriend en spannend tot het einde. De weirde locaties maken het af (waar zijn in vredesnaam die scenes opgenomen waar Adriaan de geheime basis binnendringt?).
Genoten!
  maandag 28 april 2025 @ 21:21:21 #141
174940 W00fer
Maar echt
pi_217489767
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 20:58 schreef Mip1988 het volgende:
Vandaag na lange tijd weer eens De Huilende Professor gezien. Voorheen vond ik dit altijd een van de mindere series, maar dit keer kon ik toch erg genieten van deze bijzondere serie. Allereerst valt natuurlijk direct op dat het beeld en geluid afwijkend is tov de eerdere series. Waarom kan misschien iemand duiden, maar het klinkt allemaal wat dof en Bassie ziet grauw. Anyway, het verhaal ontvouwt zich vlot en de 'boef' wordt werkelijk geweldig neergezet door Paul van Gorcum. Robin wordt geïntroduceerd en we
Wat mij vooral aanspreekt zijn de goede 'binnenkant van mijn ogen' episodes zoals de klassiekers 'Als ik de dierentaal kon spreken' en Geheime agenten'. Dit alles wordt begeleid door de geweldige muzikale begeleiding van Klaris, Mike Oldfield en Vangelis. Het verhaal is doordacht: een boef eindelijk met een echt plan, een geheime vriend en spannend tot het einde. De weirde locaties maken het af (waar zijn in vredesnaam die scenes opgenomen waar Adriaan de geheime basis binnendringt?).
Genoten!
Gran Canaria toch?

Eeuwig zonde dat de site nietoverdrijven.com offline is. Daar stond dat allemaal.

Ik keek de Professor vroeger op de slagersbanden als eerst en was echt onder de indruk van Joris die met gillende banden ontsnapte uit de bajes. Voor mij was de bajes destijds echt iets ver van mijn bed.

Het gas wat Joris liet ontsnappen in de circustent dat was echt van een andere orde dan de plaaggeest die een caravan van de haak tilde.
Friettent dikke Willie, met Willie
  maandag 28 april 2025 @ 22:18:27 #142
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_217490264
@wonderer, die de site beheerde.
Ik heb enkele jaren geleden de code nog aangepast zodat deze weer met de toekomst mee kon gaan.
  maandag 28 april 2025 @ 22:20:28 #143
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_217490278
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 09:00 schreef TLC het volgende:
Waarom binden de boeven ook Robin vast in de grot op Lanzarote ? Het is niet alsof hij kan weglopen of zo :')
Dat weten de boeven blijkbaar niet.
  maandag 28 april 2025 @ 22:28:23 #144
436222 Japepk
Padvinder
pi_217490341
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 20:58 schreef Mip1988 het volgende:
Genoten!
Volgens mij had het te maken met een wisseling van de wacht in productie. Om kosten te besparen werd er op video opgenomen, maar dat bleek achteraf lastig te bewerken en dat grauwe beeld te geven.

Vind het ook een bijzondere serie. Lang was het de enige serie die ik thuis op video had. Ik ken deze dus behoorlijk beter tov andere reeksen. De achtervolging van Joris vond ik inderdaad ook spannend,van de afwikkeling snapte ik als kind eigenlijk niks. De hele dubbelrol van de kapitein is mij heel lang ontgaan. Wel tof dat ze de toevalligheid jes die normaal maar gewoon gebeuren, nu een soort verklaring kregen.
't Echte en 't ware!
pi_217490593
Ik vind de serie van de huilende professor nog steeds enorm creepy. Het is zo raar gefilmd (ook al weet ik waar dat aan ligt), die enge groene mannetjes en dan die scene op het laatst met Spiral van Vangelis. Vind dat ook zo'n raar engig nummer ofzo. Zet niet snel muziek af maar als dit komt zet ik het of af of ga naar een andere ruimte waar ik het niet hoor. De haren gaan er bij mij van overeind staan. Misschien juist omdat ik het als kind te spannend heb ervaren icm deze scene? Ik weet het niet. Maar de huilende professor ontwijk ik.
pi_217490646
Deze serie is het ik iets serieuzer met met name Bassie die echt een stuk serieuzer gedraagt dan we gewend zijn.
Daarnaast worden de twee notabene door het ministerie opgedragen om de missie te doen. Het is ook niet een schat, of een diamant die op het spel staat, het is internationale veiligheid.

De serie voelt afwijkend in zoveel aspecten. Van de iets andere toon, unieke muziek, unieke boeven, tot de mysterieuze locaties, er zit opeens een Robot in de serie en er is een heel netwerk van groene mannetjes. Dat maakt de serie voor mij juist boeiend.

(Ik dacht eerder dat inspecteur Caletti een andere broer van Adriaan was. Ik vond ze zo lijken..)
  dinsdag 29 april 2025 @ 03:28:07 #147
174940 W00fer
Maar echt
pi_217490947
quote:
99s.gif Op maandag 28 april 2025 22:18 schreef Claude_Viole het volgende:
@:wonderer, die de site beheerde.
Ik heb enkele jaren geleden de code nog aangepast zodat deze weer met de toekomst mee kon gaan.
Daar is niks van te zien, want de Apache server draait maar alles is weg. Wat is ermee gebeurd dan?

Bij de Professor was de kapitein een Vlaamse undercover agent toch?

Hij speelt sinds kort weer op het podium

https://www.telegraaf.nl/(...)it-mijn-schuilplaats
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_217491182
Wat ik ook nooit zal snappen is hoe het kan dat die mensen zo plotseling konden verdwijnen die Bassie en Adriaan de opdrachten gaven tijdens hun reis door Europa, hoe kreeg Piet Dankert dat voor elkaar ? :D :?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_217491996
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 03:28 schreef W00fer het volgende:

[..]
Daar is niks van te zien, want de Apache server draait maar alles is weg. Wat is ermee gebeurd dan?

Bij de Professor was de kapitein een Vlaamse undercover agent toch?

Hij speelt sinds kort weer op het podium

https://www.telegraaf.nl/(...)it-mijn-schuilplaats
Gelukkig hebben de Wayback machine

https://web.archive.org/w(...)nietoverdrijven.com/
pi_217492496
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 07:34 schreef TLC het volgende:
Wat ik ook nooit zal snappen is hoe het kan dat die mensen zo plotseling konden verdwijnen die Bassie en Adriaan de opdrachten gaven tijdens hun reis door Europa, hoe kreeg Piet Dankert dat voor elkaar ? :D :?
Je moet bij een kinderserie niet overal een verklaring achter willen zoeken. Dat droeg natuurlijk bij aan het mysterieuze karakter van de opdrachtgever. B&A kregen niet eens de tijd om nog even een paar vragen te stellen aan de persoon die de envelop kwam brengen. Of het realistisch was dat die persoon binnen no time verdwenen was, is dan weer iets anders. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')