Denk dat je dan onderschat hoe groot B&A zijn. Ron Brandsteder was vooral bekend bij het grote publiek en de mainstream als sidekick van Andre van Duin, slechts een klein deel kende 'm van z'n liedjes en z'n eigen programma's of de korte Suzuki reclamesquote:Op woensdag 16 april 2025 19:50 schreef Ceviche het volgende:
Ron Brandsteder kreeg ook maar weinig coverage vond ik. 1 uitzending over hem een aantal dagen na zijn overlijden.
Ik denk als Aad/Bas overlijdt dat ze gewoon die docu nog een keer uitzenden, rond half twaalf 's avonds.
Ik denk dat je het beter kunt vergelijken met - de eerder vandaag door mij aangehaalde - Aart Staartjes. Dat is ook iemand waarbij hele generaties zo hun eigen herinneringen en jeugdsentiment hadden. En daar zijn toen hele talkshows mee gevuld en was veel aandacht voor.quote:Op woensdag 16 april 2025 20:02 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Denk dat je dan onderschat hoe groot B&A zijn. Ron Brandsteder was vooral bekend bij het grote publiek en de mainstream als sidekick van Andre van Duin, slechts een klein deel kende 'm van z'n liedjes en z'n eigen programma's of de korte Suzuki reclames
B&A zijn hele generaties mee opgegroeid, en de generaties die nu kinderen of misschien wel kleinkinderen hebben kijken het ook gewoon weer uit nostalgisch oogpunt maar ook omdat zeker de laatste 2 series ook wat leerzaams hadden.
Ja dat dacht ik ook al. Ondanks ze in veler jeugd wat hebben betekend zijn er zeker negatieve geluiden. Vooral de ervaringen met Bas zijn redelijk negatief, heb het idee dat Aad wel meevalt maar wellicht dat ik daar eea van heb gemist. Zo ver zit ik er niet in denk ik, ondanks het momenteel zien van herhaling op herhaling op herhaling omdat mn zoontje het wil zienquote:Op woensdag 16 april 2025 20:43 schreef Ceviche het volgende:
Nou ja je zou ook kunnen stellen dat de mensen die hier posten een beetje met een gekleurde bril kijken
Ik hoor en lees toch ook regelmatig:
-Bassie was in het echt niet zo leuk hoor, was helemaal niet aardig tegen de kinderen
-Bassie ontdook belasting
-Die hebben toch al jaren ruzie?
-Ik dacht dat Adriaan al lang overleden was
-Ik vond de plaaggeest altijd eng en verder heb ik het niet echt gezien
-Ze hebben in het echt ook ruzie met de boeven
Begrijp me niet verkeerd he, ik weet ook wel hoe populair ze zijn geweest en hoeveel mensen met nostalgie terugkijken op B&A in hun jeugd, ik ben zelf ook nog steeds fan. Maar dit topic is toch ook wel een beetje een bubbel, of niet?
Heb hem eens over de mail gesproken en toen was de toon wel erg hard.quote:Op woensdag 16 april 2025 20:43 schreef Ceviche het volgende:
-Bassie was in het echt niet zo leuk hoor, was helemaal niet aardig tegen de kinderen
Als je dit toch een beetje doorbladert dan zal je zien dat al die negatieve kanten uitgebreid besproken zijn en nog worden hoor.quote:Op woensdag 16 april 2025 20:43 schreef Ceviche het volgende:
Nou ja je zou ook kunnen stellen dat de mensen die hier posten een beetje met een gekleurde bril kijken
Ik hoor en lees toch ook regelmatig:
-Bassie ontdook belasting
-Die hebben toch al jaren ruzie?
-Ik dacht dat Adriaan al lang overleden was
-Ik vond de plaaggeest altijd eng en verder heb ik het niet echt gezien
-Ze hebben in het echt ook ruzie met de boeven
Begrijp me niet verkeerd he, ik weet ook wel hoe populair ze zijn geweest en hoeveel mensen met nostalgie terugkijken op B&A in hun jeugd, ik ben zelf ook nog steeds fan. Maar dit topic is toch ook wel een beetje een bubbel, of niet?
Oh maar dat weet ik wel. Maar dat zijn wel dingen die ik regelmatig terughoor, online en op tv.quote:Op donderdag 17 april 2025 09:36 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Als je dit toch een beetje doorbladert dan zal je zien dat al die negatieve kanten uitgebreid besproken zijn en nog worden hoor.
Een interview met Robin zou wel echt tof zijn ja, dat Robin even uit de doeken doet hoe stressvol die periode uit z'n leven wasquote:Op donderdag 17 april 2025 11:20 schreef Writersright het volgende:
Ik denk dat Bas wellicht meer aandacht krijgt als hij eerder overlijdt. Aad kan nog over Bas praten bij interviews en dergelijke. Omgekeerd is dat niet het geval.
En ja, als je de mensen gaat interviewen die met ze werkten...Hans Beier is nog positief over ze.
Voor de rest zal Paul van Gorchum niet natrappen denk ik,maar hij zal ook geen fan van ze zijn.
Ik weet ook niet hoe Robin over ze denkt. In de Kroon gaven ze hem een bijna-dood ervaring door een tijdje met lege batterijen te zitten. Daarna at hij heel lekker bij Danny en groeide hij. De volgende keer dat we Robin zagen was hij weer gekrompen, wat impliceert dat hij slecht/minder eten kreeg bij Bas en Aad.
Geldt trouwens ook voor de Donald Duck.quote:Op maandag 28 april 2025 18:54 schreef Boca_Raton het volgende:
Zó jammer dat geen fan mij uit kan leggen wat de charme is van Bassie & Adriaan.
Gran Canaria toch?quote:Op maandag 28 april 2025 20:58 schreef Mip1988 het volgende:
Vandaag na lange tijd weer eens De Huilende Professor gezien. Voorheen vond ik dit altijd een van de mindere series, maar dit keer kon ik toch erg genieten van deze bijzondere serie. Allereerst valt natuurlijk direct op dat het beeld en geluid afwijkend is tov de eerdere series. Waarom kan misschien iemand duiden, maar het klinkt allemaal wat dof en Bassie ziet grauw. Anyway, het verhaal ontvouwt zich vlot en de 'boef' wordt werkelijk geweldig neergezet door Paul van Gorcum. Robin wordt geïntroduceerd en we
Wat mij vooral aanspreekt zijn de goede 'binnenkant van mijn ogen' episodes zoals de klassiekers 'Als ik de dierentaal kon spreken' en Geheime agenten'. Dit alles wordt begeleid door de geweldige muzikale begeleiding van Klaris, Mike Oldfield en Vangelis. Het verhaal is doordacht: een boef eindelijk met een echt plan, een geheime vriend en spannend tot het einde. De weirde locaties maken het af (waar zijn in vredesnaam die scenes opgenomen waar Adriaan de geheime basis binnendringt?).
Genoten!
Dat weten de boeven blijkbaar niet.quote:Op vrijdag 11 april 2025 09:00 schreef TLC het volgende:
Waarom binden de boeven ook Robin vast in de grot op Lanzarote ? Het is niet alsof hij kan weglopen of zo
Volgens mij had het te maken met een wisseling van de wacht in productie. Om kosten te besparen werd er op video opgenomen, maar dat bleek achteraf lastig te bewerken en dat grauwe beeld te geven.quote:Op maandag 28 april 2025 20:58 schreef Mip1988 het volgende:
Vandaag na lange tijd weer eens De Huilende Professor gezien. Voorheen vond ik dit altijd een van de mindere series, maar dit keer kon ik toch erg genieten van deze bijzondere serie. Allereerst valt natuurlijk direct op dat het beeld en geluid afwijkend is tov de eerdere series. Waarom kan misschien iemand duiden, maar het klinkt allemaal wat dof en Bassie ziet grauw. Anyway, het verhaal ontvouwt zich vlot en de 'boef' wordt werkelijk geweldig neergezet door Paul van Gorcum. Robin wordt geïntroduceerd en we
Wat mij vooral aanspreekt zijn de goede 'binnenkant van mijn ogen' episodes zoals de klassiekers 'Als ik de dierentaal kon spreken' en Geheime agenten'. Dit alles wordt begeleid door de geweldige muzikale begeleiding van Klaris, Mike Oldfield en Vangelis. Het verhaal is doordacht: een boef eindelijk met een echt plan, een geheime vriend en spannend tot het einde. De weirde locaties maken het af (waar zijn in vredesnaam die scenes opgenomen waar Adriaan de geheime basis binnendringt?).
Genoten!
Daar is niks van te zien, want de Apache server draait maar alles is weg. Wat is ermee gebeurd dan?quote:Op maandag 28 april 2025 22:18 schreef Claude_Viole het volgende:
@:wonderer, die de site beheerde.
Ik heb enkele jaren geleden de code nog aangepast zodat deze weer met de toekomst mee kon gaan.
Gelukkig hebben de Wayback machinequote:Op dinsdag 29 april 2025 03:28 schreef W00fer het volgende:
[..]
Daar is niks van te zien, want de Apache server draait maar alles is weg. Wat is ermee gebeurd dan?
Bij de Professor was de kapitein een Vlaamse undercover agent toch?
Hij speelt sinds kort weer op het podium
https://www.telegraaf.nl/(...)it-mijn-schuilplaats
Je moet bij een kinderserie niet overal een verklaring achter willen zoeken. Dat droeg natuurlijk bij aan het mysterieuze karakter van de opdrachtgever. B&A kregen niet eens de tijd om nog even een paar vragen te stellen aan de persoon die de envelop kwam brengen. Of het realistisch was dat die persoon binnen no time verdwenen was, is dan weer iets anders.quote:Op dinsdag 29 april 2025 07:34 schreef TLC het volgende:
Wat ik ook nooit zal snappen is hoe het kan dat die mensen zo plotseling konden verdwijnen die Bassie en Adriaan de opdrachten gaven tijdens hun reis door Europa, hoe kreeg Piet Dankert dat voor elkaar ?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |