abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 april 2025 @ 18:19:39 #51
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_217277123
quote:
17s.gif Op donderdag 3 april 2025 17:23 schreef Grotetijd het volgende:
Vond sowieso dat ze veel beter die 5 Minuten TV serie hadden kunnen gebruiken voor een docu. Heb daar ooit eens een edit van gemaakt en heb alle interviews die niet relevant waren (dus eigenlijk vooral Bas en Aad gehouden) er uit geknipt en kwam toen uit op een goede 90 Minuten.
Dat is ook echt de basis geweest van deze docu.

Ik neig er ook naar dat al het kritische eruit gesloopt is. Zwak.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_217277482
quote:
Vond sowieso dat ze veel beter die 5 Minuten TV serie hadden kunnen gebruiken voor een docu. Heb daar ooit eens een edit van gemaakt en heb alle interviews die niet relevant waren (dus eigenlijk vooral Bas en Aad gehouden) er uit geknipt en kwam toen uit op een goede 90 Minuten.
Dat geeft al aan hoe een goede docu had kunnen zijn. En daarbij had jij alleen de beschikking tot die 5 minuten serie. Kan je nagaan wat er gemaakt zou kunnen worden met (toendertijd) nieuwe interviews met de nog levende acteurs en het archiefmateriaal. Ik heb het gevoel dat elke keer wanneer Aad credits geeft aan een Paul van Gorcum als baron, Aad het idee heeft dat mensen zijn eigen aandeel in de series zouden gaan onderwaarderen.

Ik heb ook wel van die rondleidingen van Aad in dat museum gezien en de bitterheid waarmee hij over ex-collega's praat is indrukwekkend. Hij lijkt compleet omgeslagen sinds die rechtzaak.
(Met al dat bewijsmateriaal wat hij op zijn website ging posten :'))
  donderdag 3 april 2025 @ 19:48:02 #53
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_217278202
quote:
Noh, echt? Dat was ongetwijfeld een goede edit geweest.
Dat geouwehoer over de avonturen in Myconos en 'was Bassie ook Vlugge Japie? Geen idee hihi wie van de twee is eigenlijk Adriaan', daar ben ik nog steeds geïrriteerd over.
Waarom krijgen die mensen een podium en niet de mensen uit de showbusiness die mooie anekdotes hebben?
(ik weet wel waarom maar toch)

Die docu was echt leuk verder.
  donderdag 3 april 2025 @ 19:48:44 #54
508590 Grotetijd
What A Truly Magnificent View
pi_217278213
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 19:48 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Noh, echt? Dat was ongetwijfeld een goede edit geweest.
Dat geouwehoer over de avonturen in Myconos en 'was Bassie ook Vlugge Japie? Geen idee hihi wie van de twee is eigenlijk Adriaan', daar ben ik nog steeds geïrriteerd over.
Waarom krijgen die mensen een podium en niet de mensen uit de showbusiness die mooie anekdotes hebben?
(ik weet wel waarom maar toch)

Die docu was echt leuk verder.
Ja, baal nog steeds dat ik 'm niet ergens heb geupload ;(
Dat gelul met die semi-BNers was verschrikkelijk :@
Well, life can be a riot
I can be the pilot provided that it's private
I got the world to worry about
  donderdag 3 april 2025 @ 19:54:50 #55
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_217278296
quote:
17s.gif Op donderdag 3 april 2025 19:48 schreef Grotetijd het volgende:

[..]
Ja, baal nog steeds dat ik 'm niet ergens heb geupload ;(
Dat gelul met die semi-BNers was verschrikkelijk :@
En die Keet was ook heel lang in het begin van de reis door Amerika geplakt, op dat tv'tje in de caravan.
Zo onverdiend. Blijkt verder ook gewoon een naar mens te zijn, echt zonde van begin tot eind.
  donderdag 3 april 2025 @ 20:18:42 #56
508590 Grotetijd
pi_217278618
Klopt ja.
Sowieso vond ik die hele Keet & Koen film een grote flop. Heb 'm 1x gezien en het voelde vooral als een grote (wat is de Nederlandse equivalent van Studio 100) Studio 100 productie, snap ook wel dat ik als midden 30er niet de doelgroep ben, maar het is toch ergens wel weer typisch dat er iets groots beloofd word en er iets miniscuul van overblijft. Zoals met de docu nu ook.
Well, life can be a riot
pi_217279121
quote:
17s.gif Op donderdag 3 april 2025 20:18 schreef Grotetijd het volgende:
Klopt ja.
Sowieso vond ik die hele Keet & Koen film een grote flop. Heb 'm 1x gezien en het voelde vooral als een grote (wat is de Nederlandse equivalent van Studio 100) Studio 100 productie, snap ook wel dat ik als midden 30er niet de doelgroep ben, maar het is toch ergens wel weer typisch dat er iets groots beloofd word en er iets miniscuul van overblijft. Zoals met de docu nu ook.
Dat hele project is vrij interessant, al is het eindproduct dat verre van. Het begon als de zoektocht naar de opvolgers van Bassie en Adriaan, een talentenjacht waar ook opnames van zijn gemaakt maar is later veranderd in de vreemde Keet en Koen (featuring Bassie en Adriaan) geworden.

Bas en Aad in hun eigen film...waar ze het gros van de film na gedrogeerd te zijn vastgebonden in een auto zitten. Ze zagen er gewoon zielig uit.
Ik snap dat ze oud waren en weinig mobiel, maar deze aanpak was wel erg jammer. Had dan liever iets zoals de Gouden Trosster gedaan, waarin ze een jongere generatie aansturen. (Eigenlijk een soort spiegel van de boevenbaas uit de Sleutel/Diamand dan dus)

Hier waren ze er meer om het merk Keet en Koen te boosten, die volgens hun song constant avonturen beleefde. Deze film was blijkbaar hun laatste.

Het was wel interessant om de Aadbaron nog een keer te zien, daar werkte leeftijd in het voordeel van het karakter vond ik. En het feit dat het Adriaan was, maar meer gekleed zoals de PaulBaron.
  donderdag 3 april 2025 @ 21:00:19 #58
508590 Grotetijd
pi_217279146
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 20:58 schreef Writersright het volgende:

[..]

Hier waren ze er meer om het merk Keet en Koen te boosten, die volgens hun song constant avonturen beleefde. Deze film was blijkbaar hun laatste.
Het is na de flop van die film compleet stil gebleven rondom Keet en Koen. Al zou ik best die opnames willen zien voordat het zo'n lompe film werd :D
Well, life can be a riot
pi_217279330
@Flitskikker Was bij de bioscoop premiere
Friettent dikke Willie, met Willie
  donderdag 3 april 2025 @ 21:59:56 #60
328189 ArnieAlberts
pi_217280099
quote:

[..]
Dat hele project is vrij interessant, al is het eindproduct dat verre van. Het begon als de zoektocht naar de opvolgers van Bassie en Adriaan, een talentenjacht waar ook opnames van zijn gemaakt maar is later veranderd in de vreemde Keet en Koen (featuring Bassie en Adriaan) geworden.

Bas en Aad in hun eigen film...waar ze het gros van de film na gedrogeerd te zijn vastgebonden in een auto zitten. Ze zagen er gewoon zielig uit.
Ik snap dat ze oud waren en weinig mobiel, maar deze aanpak was wel erg jammer. Had dan liever iets zoals de Gouden Trosster gedaan, waarin ze een jongere generatie aansturen. (Eigenlijk een soort spiegel van de boevenbaas uit de Sleutel/Diamand dan dus)

Het was wel interessant om de Aadbaron nog een keer te zien, daar werkte leeftijd in het voordeel van het karakter vond ik. En het feit dat het Adriaan was, maar meer gekleed zoals de PaulBaron.
De neefjes van Bassie en Adriaan zouden oorspronkelijk 'Franky & Christiaan' heten. Not kidding. Het verhaal was net zo kut.

Toen kwam RTL die een groot aandeel erin kocht en er de grote Keet (introducing Patrick Martens als Koen) filmflop van maakte.

Ik heb 'm nog steeds niet gezien. Ik wil niet teveel zeggen omtrent de audities, ik kan alleen zeggen dat ik die van dichtbij heb meegemaakt en hoop dat de auditie-bandjes die op een mini DV-camera werden opgenomen nog ergens bewaard zijn. :{
  donderdag 3 april 2025 @ 23:44:00 #61
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_217281185
Die Keet & Koen voelt inderdaad als een flop, en gezien er uiteindelijk niks met dat merk is gedaan is het gewoon een flop. De hele film is gewoon té lachwekkend en de rol van Robin is ook best triest uitgevoerd. Hij lijkt ook bijzonder schuw, en praat erg kortaf. En opeens schijnt Robin een GPS aan boord te hebben 8)7.

Dat Keet op de TV geplakt was in de Reis door Amerika, had overigens nog niks met Keet &Koen te maken. Dit was de eerste Keet (Yvonne Coldeweijer) waarvan zij het gezicht was van Telekids, waar B&A op werd uitgezonden. Bij de laatste edit zijn gelukkig de oude beelden van de TROS weer teruggekeerd.
pi_217281208
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2025 21:59 schreef ArnieAlberts het volgende:

Ik heb 'm nog steeds niet gezien. Ik wil niet teveel zeggen omtrent de audities, ik kan alleen zeggen dat ik die van dichtbij heb meegemaakt en hoop dat de auditie-bandjes die op een mini DV-camera werden opgenomen nog ergens bewaard zijn. :{
Bekijk deze YouTube-video

Deze wellicht?

Qua film uiteindelijk...ik.vond het al belabberd dat Bassie en Adriaan in de trailer in een normaal huis woonden. Maarja, nog steeds in die caravan zou wellicht ook wat triest zijn.
  vrijdag 4 april 2025 @ 00:19:52 #63
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_217281283
Vanmiddag de documentaire gezien op videoland had hem toen die tijd niet gezien dus was wel een leuk stukje nostalgie jammer dat er niet meer acteurs te zien waren.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  vrijdag 4 april 2025 @ 00:21:36 #64
328189 ArnieAlberts
pi_217281285
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 23:49 schreef Writersright het volgende:

[..]

Deze wellicht?

Qua film uiteindelijk...ik.vond het al belabberd dat Bassie en Adriaan in de trailer in een normaal huis woonden. Maarja, nog steeds in die caravan zou wellicht ook wat triest zijn.
Check 0:24, in de achtergrond. Daar stond een DV-camera die alle audities integraal filmde. Ze (en met ze bedoel ik Bas en Aad niet eens zozeer, maar meer scenarioschrijver Dick van den Heuvel en in mindere mate Sjef Scholte) wilden een paar jonge jongens die enkele bijzondere kunstjes konden.

En vervolgens kozen ze voor Keet 2 en Patrick Martens. Grootste trap die je je potentiële spelers toen kon geven :')
pi_217285723
Ik had zelf het idee dat het oorspronkelijk een nieuwe serie zou zijn (wat mijn inziens beter zou werken) dan een film. Wellicht probeerden ze mee te liften op her succes van veel van die Amerikaanse legacy-sequels.

Over Keet en Koen gesproken, ik las dit op Wikipedia:

In de film krijgen Keet en Koen een aanwijzing dat Bassie en Adriaan ontvoerd zijn naar China (in werkelijkheid is deze foto door de Jonkheer gemaakt in een Chinees Restaurant). Na De reis vol verrassingen was er een gerucht dat er plannen waren voor een vervolgserie in China, dit werd later door Aad van Toor ontkracht.[6] Wel heeft Aad op de set van De Reis vol Verrassingen Paul van Gorcum, Paul van Soest en Hans Beijer gevraagd of ze mee wilden werken aan een serie die in China werd opgenomen. Dit was echter volgens de memoires van Aad om de acteurs tijdelijk tevreden te stellen. In werkelijkheid kon hij nog niet aan een vervolgserie denken.

Dit zou wel hilarisch triest zijn als hij dit echt heeft opgeschreven :')
Alsof Paul, Paul en Hans elke dag dreigden om op te stappen.
pi_217294724
quote:

[..]

Bassie en Adriaan staan bekend om hun spannende series. Ik denk dat elke move die je maakt waarbij Bassie en Adriaan niet de hoofdrollen hebben, pijnlijk overkomt.

quote:
De Baron kon dan weer prima door Paul gespeeld worden, als je ziet hoe fit hij nu nog is, dan zou hij in 2014 en 2015 die rol nog zeker gespeeld kunnen hebben. Maar goed, dat kon dan weer niet omdat Bassie en Adriaan en Paul van Gorkum gebrouilleerd geraakt waren.
  zaterdag 5 april 2025 @ 14:29:31 #67
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_217294744
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 23:49 schreef Writersright het volgende:

[..]

Deze wellicht?

Het voelde meer een beetje als hun kantoor of persoonlijk museum met wat B&A rekwisieten van vroeger. Wel duf dat Robin, als grote vriend die vele avonturen heeft beleefd, opeens in een glazen vitrine staat. Het voelt lekker ondankbaar :')
pi_217296738
Ik heb de tentoonstelling ooit in Dieren gezien. Daar was het leuk, gezien in dat museum ook veel ander leuks stond, zoals oud speelgoed. Op zichzelf was de B&A tentoonstelling toen al wat magertjes, al zou ik niet veel extras kunnen bedenken wat ze nog meer tentoon hadden kunnen stellen. Ze hadden volgens mij het gros van de series wel redelijk gedekt.
Ik denk dat vooral de presentatie wat beter kon. Er miste wat persoonlijkheid. Ze hadden een aantal rekwisieten gestald en dat was het dan.

[ Bericht 16% gewijzigd door Writersright op 05-04-2025 19:26:08 ]
pi_217297211
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 19:21 schreef Writersright het volgende:
Ik heb de tentoonstelling ooit in Dieren gezien. Daar was het leuk, gezien in dat museum ook veel ander leuks stond, zoals oud speelgoed. Op zichzelf was de B&A tentoonstelling toen al wat magertjes, al zou ik niet veel extras kunnen bedenken wat ze nog meer tentoon hadden kunnen stellen. Ze hadden volgens mij het gros van de series wel redelijk gedekt.
Ik denk dat vooral de presentatie wat beter kon. Er miste wat persoonlijkheid. Ze hadden een aantal rekwisieten gestald en dat was het dan.
Ik denk dat men tegenwoordig wel meer verlangt van een museum dan wat rekwisieten met tekst erbij. Er moet beeld en geluid bij, en het liefst ook interactieve dingen, zodat je zelf dingen kan doen.

Dus rodelen, pingpongballen schieten met een omgebouwde stofzuiger en met fakkels in een donkere grot lopen?
pi_217297331
We hebben het dan ook over dik twintig jaar geleden dat die tentoonstelling er was. Het TV Toys-museum had (enigszins) provisorisch een loods achter het museum gebouwd, omdat er in het gebouw geen ruimte meer was. Veel geld was er niet om er iets spectaculairs van te maken.
pi_217297923
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 20:28 schreef Ronaldussen het volgende:
We hebben het dan ook over dik twintig jaar geleden dat die tentoonstelling er was. Het TV Toys-museum had (enigszins) provisorisch een loods achter het museum gebouwd, omdat er in het gebouw geen ruimte meer was. Veel geld was er niet om er iets spectaculairs van te maken.
In hoevere is de tentoonstelling in Vlaardingen anno nu aangepast dan? Van wat ik zag leek het er nog veel op.
pi_217299054
Dat weet ik niet. Ik ben nog niet naar de tentoonstelling in Vlaardingen geweest. Ik gaf alleen een (mogelijke) verklaring waarom het destijds was zoals het was.
pi_217301757
Circustijger bijt; medewerker verliest arm

Dit zou Bassie nou nooit overkomen zijn.
pi_217302860
quote:
Kan nog altijd in een auto garage werken :s)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_217314478
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2025 20:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik denk dat men tegenwoordig wel meer verlangt van een museum dan wat rekwisieten met tekst erbij. Er moet beeld en geluid bij, en het liefst ook interactieve dingen, zodat je zelf dingen kan doen.

Dus rodelen, pingpongballen schieten met een omgebouwde stofzuiger en met fakkels in een donkere grot lopen?
Dan loop je het risico dat bezoekers steeds in een rondje lopen totdat ze uitgeteld zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')