In de jaren 90 kwam heel vaak in het nieuws dat het IQ in Nederland en in Duitsland rond de 104-105 lag.quote:Op zondag 16 maart 2025 12:15 schreef MissButterflyy het volgende:
Dat is raar, ik lees en hoor al jaren dat het gemiddeld iq rond de 100 ligt.
En steeds meer jongeren gaan naar het HBO en de universiteit, dat rijmt toch niet met elkaar dat we met z’n allen steeds dommer worden.
Dat heb ik ook als ik hier rondkijk.quote:Op zondag 16 maart 2025 12:16 schreef Fok-it het volgende:
Als ik onze samenleving sinds corona bekijk heb ik absoluut niet het idee dat een toegenomen zwakzinnigheid alleen bij allochtonen zichtbaar is
Het niveau is enorm naar beneden gehaald en het zijn ook de makkelijke opleidingen.quote:Op zondag 16 maart 2025 12:15 schreef MissButterflyy het volgende:
En steeds meer jongeren gaan naar het HBO en de universiteit, dat rijmt toch niet met elkaar dat we met z’n allen steeds dommer worden.
Correct.quote:Op zondag 16 maart 2025 12:16 schreef Fok-it het volgende:
Als ik onze samenleving sinds corona bekijk heb ik absoluut niet het idee dat een toegenomen zwakzinnigheid alleen bij allochtonen zichtbaar is
Niet wat ik bedoelde, maar natuurlijk probeer je het ook hier nog evenquote:Op zondag 16 maart 2025 12:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Er lijkt een probleem te zijn bij een bepaald deel van het electoraat, waar sommigen nu nog met een mondkapje rondlopen, denken dat het menselijk geslacht een keuze is in plaats van een fysieke realiteit en waar men de Islam als een interessant alternatief ziet voor de Christelijk-Joodse fundamenten van het Westen.
Klopt, al die wilden die zich hebben laten indoctrineren om universiteiten af te breken voor een terroristische organisatie 2.500 km verderop, die denken dat we een intolerante religie moeten promoten en dat mannen vrouwen zijn nemen alleen maar toe.quote:Op zondag 16 maart 2025 12:16 schreef Fok-it het volgende:
Het gemiddelde wordt op 100 gezet, zodat je daarna kan zien wie boven- of ondergemiddeld scoort (met een score boven of onder de 100).quote:Op zondag 16 maart 2025 12:15 schreef MissButterflyy het volgende:
Of het niveau op de hogescholen en universiteiten daalt.quote:En steeds meer jongeren gaan naar het HBO en de universiteit, dat rijmt toch niet met elkaar dat we met z’n allen steeds dommer worden.
Als de testen niet veranderen is het de vraag of die herijking plaatsvindt.quote:Op zondag 16 maart 2025 12:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het gemiddelde wordt op 100 gezet, zodat je daarna kan zien wie boven of ondergemiddeld scoort (met een score boven of onder de 100).
[..]
Of het niveau op de hogescholen en universiteiten daalt.
En met de opkomst van AI zijn schoolopdrachten ook een stuk makkelijker geworden.
Het overgrote merendeel van jouw bijdrages zijn in KLB. Dan vraag je er ook een beetje om.quote:Op zondag 16 maart 2025 12:25 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dat heb ik ook als ik hier rondkijk.
Uiteraard, jij probeert immers ook even uit te halen richting een bepaalde groep.quote:Op zondag 16 maart 2025 12:27 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Niet wat ik bedoelde, maar natuurlijk probeer je het ook hier nog even
Dit dus.quote:Op zondag 16 maart 2025 12:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het gemiddelde wordt op 100 gezet, zodat je daarna kan zien wie boven of ondergemiddeld scoort (met een score boven of onder de 100).
[..]
En met de opkomst van AI zijn schoolopdrachten ook een stuk makkelijker geworden.
Ik weet 100% zeker dat een jaar of 20-30 geleden het IQ in Nederland rond de 104 lag.quote:Op zondag 16 maart 2025 12:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
[..]
Waarom zouden mensen die een religie promoten zwakzinnig moeten zijn. Maar als jij serieus denkt dat deze mensen heel wat IQ punten laken vergeleken met de groep waarvan je weet waar ik het over heb, be my guestquote:Op zondag 16 maart 2025 12:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Klopt, al die wilden die zich hebben laten indoctrineren om universiteiten af te breken voor een terroristische organisatie 2.500 km verderop, die denken dat we een intolerante religie moeten promoten en dat mannen vrouwen zijn nemen alleen maar toe.
Of bedoelde je dat niet?
om jou dilemma op te lossen, kun je toch ook juist hoog opgeleide mensen aantrekken, of juist veel aziaten als je wil dat het landelijk gemiddeld IQ gemiddelde te verhogen. Wanneer je deel van de bevolkingsgroep met een hoger IQ gaat stimuleren om meer kinderen te krijgen, ga je zien dat ze minder productief zijn in hun professionele leven, dus dan zal het iq van de kinderen van deze groep dalen.quote:Op zondag 16 maart 2025 12:08 schreef polderturk het volgende:
Ik heb hier geen artikel van. Misschien is dit niet het juiste forum. Anders wordt het maar verplaatst.
Het gemiddelde IQ ligt in Nederland rond de 100 volgens deze link
https://www.nrc.nl/brandedcontent/onvz/bent-u-een-slimmerik
Ik herinner me nog dat het gemiddelde IQ in Nederland op 104 lag. Een paar punten lager dan in Japan, Chin en Zuid-Korea.
Stel het gemiddelde IQ van de migranten is 80 en 14% van de bevolking is migrant (14% van Nederland is niet westers). Stel het IQ van de autochtone Nederlander is 104.
Wat is dan het gemiddelde IQ van de totale bevolking?
(0,14*80 + 0,86*104) = 100,6
Zoals je kan zien is de daling van het IQ bijna volledig te wijten aan immigratie.
En mensen die zeggen dat IQ niet zo belangrijk is. Kan iemand met een IQ van 90 een professor in de Natuurkunde worden?
Dus kom aub niet met deze onzin.
Dus immigratie is geen oplossing voor de vergrijzing. Het maakt ons zwakker tov landen als China, Korea en Japan. Daar zie je geen daling van het gemiddelde IQ.
Wat we moeten doen is het volgende.
Op HAVO/VWO moeten er lessen komen die onze jongeren moet stimuleren kinderen te krijgen voordat ze 25 zijn. Ze moeten gestimuleerd worden minimaal 3 kinderen te krijgen. Vrouwen die voor hun 25e kinderen krijgen moeten tot hun 28e driedubbele kinderbijslag krijgen en volledige kinderopvang krijgen. Jongeren willen natuurlijk ook uit kunnen gaan, dus ze krijgen ook 1 dag per week volledige kinderopvang van 18:00 tot 02:00 uur. Als een vrouw tijdens haar studie bevalt van een kind, wordt haar hele studie gratis.
Slimme mensen moeten meer kinderen krijgen.
Misschien ligt de lat nu lager? En uiteindelijk is studeren voornamelijk nog steeds hard werken. Je kunt moeilijk op een eerlijke manier een tentamen halen als je geen enkel boek hebt gelezen.quote:Op zondag 16 maart 2025 12:15 schreef MissButterflyy het volgende:
Beetje flauw op de linkerflank zo weg te zetten. Ik denk dat het meer naïviteit is.quote:Op zondag 16 maart 2025 12:16 schreef Fok-it het volgende:
Doel je nu op mensen uit het linker politieke spectrum? Massaimmigratie van mensen uit middeleeuwse culturen koste wat kost blijven verdedigen na de vele aanslagen en andere negatieve gebeurtenissen en rondlopen in een Pro-Palestina demonstratie met 'Queers for Palestine'. Dan heb je er weinig van begrepen en een behoorlijke collectieve klap van de molen gehadquote:Op zondag 16 maart 2025 12:16 schreef Fok-it het volgende:
Helemaal primaquote:Op zondag 16 maart 2025 12:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Doel je nu op mensen uit het linker politieke spectrum? Massaimmigratie van mensen uit middeleeuwse culturen koste wat kost blijven verdedigen na de vele aanslagen en andere negatieve gebeurtenissen en rondlopen in een Pro-Palestina demonstratie met 'Queers for Palestine'. Dan heb je er weinig van begrepen en een behoorlijke collectieve klap van de molen gehad
Het is een mix van zowel genetische factoren als externe factoren. De meeste mensen zijn trouwens met de juiste externe factoren en intrinsieke motivatie prima in staat om een degelijk niveau te behalen.quote:Op zondag 16 maart 2025 12:33 schreef Korenfok het volgende:
[..]
om jou dilemma op te lossen, kun je toch ook juist hoog opgeleide mensen aantrekken, of juist veel aziaten als je wil dat het landelijk gemiddeld IQ gemiddelde te verhogen. Wanneer je deel van de bevolkingsgroep met een hoger IQ gaat stimuleren om meer kinderen te krijgen, ga je zien dat ze minder productief zijn in hun professionele leven, dus dan zal het iq van de kinderen van deze groep dalen.
Aangezien IQ grotendeels bepaald wordt door omgevingsfactoren.
Voorbeeld; kinderen die opgroeien in een huishouden waar meer verbaal geweld is, ontwikkelen een lager iQ in vergelijking met kinderen in gelijke sociale klasse, maar in een rustigere familie.
Kan je ook inhoudelijk ingaan op wat er gezegd wordt? Is allemaal bekend hoor, dat het IQ in Eritrea en Syrië lager ligt en er meer in de bloedlijn wordt gehouden. Verder is aan de arbeidsparticipatie terug te zien dat we niet de "in demand" types hebben geïmporteerd of ze willen het niet.quote:
De overgrote meerderheid van de wereldbevolking is gelovig. Het gemiddelde IQ ligt op 100. Dus dit is niet de meest intelligente uitspraak die je kan makenquote:Op zondag 16 maart 2025 12:45 schreef torentje het volgende:
Het IQ van velen moet wel te laag zijn, aangezien de religieuze leiders nog steeds veel aanhangers hebben in Europa.
Ja goed argument om nog meer zwakzinnigen te importeren.quote:Op zondag 16 maart 2025 12:16 schreef Fok-it het volgende:
Gelovig <> een religie volgen.quote:Op zondag 16 maart 2025 12:46 schreef Fok-it het volgende:
[..]
De overgrote meerderheid van de wereldbevolking is gelovig. Het gemiddelde IQ ligt op 100. Dus dit is niet de meest intelligente uitspraak die je kan maken
Volgens mij zei ik in mijn reactie dat een toename aan zwakzinnigheid niet `alleen' bij allochtonen te zien isquote:Op zondag 16 maart 2025 12:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Kan je ook inhoudelijk ingaan op wat er gezegd wordt?
Uiteraard, het kan niet anders als je alleen maar aan links/ rechts denkt.quote:Op zondag 16 maart 2025 12:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Er lijkt een probleem te zijn bij een bepaald deel van het electoraat, waar sommigen nu nog met een mondkapje rondlopen, denken dat het menselijk geslacht een keuze is in plaats van een fysieke realiteit en waar men de Islam als een interessant alternatief ziet voor de Christelijk-Joodse fundamenten van het Westen.
Je gaat niet in op het andere wat ik aandroeg. Verder doe je alsof hier sprake is van een gelijk speelveld.quote:Op zondag 16 maart 2025 12:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Volgens mij zei ik in mijn reactie dat een toename aan zwakzinnigheid niet `alleen' bij allochtonen te zien is
Dus ik ontken nergens iets dat mensen uit bepaalde landen dat ook meebrengen
Extreemrechtse wappies zijn ook gek, maar de massapsychose ligt toch echt bij woke.quote:Op zondag 16 maart 2025 12:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Uiteraard, het kan niet anders als je alleen maar aan links/ rechts denkt.
Je trekt bizarre conclusies. Misschien is de wereld heel lastig en moeilijk voor je, en maak je het jezelf makkelijker door alles en iedereen in die hokjes te plaatsen.
Jij gaat ook niet in op mijn vraag waarom mensen die een geloof promoten zwakzinnig zouden zijnquote:Op zondag 16 maart 2025 12:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je gaat niet in op het andere wat ik aandroeg. Verder doe je alsof hier sprake is van een gelijk speelveld.
Uiteraard. Natuurlijk zijn ze ook alleen een beetje mal, meer terminologie dan dat zal je er niet aan vastplakkenquote:Op zondag 16 maart 2025 12:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Extreemrechtse wappies zijn ook gek, maar de massapsychose ligt toch echt bij woke.
Ding dong, de wereld bestaat uit meer dan alleen progressief, woke, extreem rechts.quote:Op zondag 16 maart 2025 12:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Extreemrechtse wappies zijn ook gek, maar de massapsychose ligt toch echt bij woke.
Jouw bericht geeft me serieuze jaren '30-vibes. Hitler riep ook dit soort dingen over intelligentie en wie zich wel of niet zou moeten voortplanten. In Mein Kampf schreef hij bijvoorbeeld:quote:Op zondag 16 maart 2025 12:08 schreef polderturk het volgende:
Ik heb hier geen artikel van. Misschien is dit niet het juiste forum. Anders wordt het maar verplaatst.
Het gemiddelde IQ ligt in Nederland rond de 100 volgens deze link
https://www.nrc.nl/brandedcontent/onvz/bent-u-een-slimmerik
Ik herinner me nog dat het gemiddelde IQ in Nederland op 104 lag. Een paar punten lager dan in Japan, Chin en Zuid-Korea.
Stel het gemiddelde IQ van de migranten is 80 en 14% van de bevolking is migrant (14% van Nederland is niet westers). Stel het IQ van de autochtone Nederlander is 104.
Wat is dan het gemiddelde IQ van de totale bevolking?
(0,14*80 + 0,86*104) = 100,6
Zoals je kan zien is de daling van het IQ bijna volledig te wijten aan immigratie.
En mensen die zeggen dat IQ niet zo belangrijk is. Kan iemand met een IQ van 90 een professor in de Natuurkunde worden?
Dus kom aub niet met deze onzin.
Dus immigratie is geen oplossing voor de vergrijzing. Het maakt ons zwakker tov landen als China, Korea en Japan. Daar zie je geen daling van het gemiddelde IQ.
Wat we moeten doen is het volgende.
Op HAVO/VWO moeten er lessen komen die onze jongeren moet stimuleren kinderen te krijgen voordat ze 25 zijn. Ze moeten gestimuleerd worden minimaal 3 kinderen te krijgen. Vrouwen die voor hun 25e kinderen krijgen moeten tot hun 28e driedubbele kinderbijslag krijgen en volledige kinderopvang krijgen. Jongeren willen natuurlijk ook uit kunnen gaan, dus ze krijgen ook 1 dag per week volledige kinderopvang van 18:00 tot 02:00 uur. Als een vrouw tijdens haar studie bevalt van een kind, wordt haar hele studie gratis.
ChatGPT nodig hebben voor je argumentatiequote:Op zondag 16 maart 2025 13:00 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Jouw bericht geeft me serieuze jaren '30-vibes. Hitler riep ook dit soort dingen over intelligentie en wie zich wel of niet zou moeten voortplanten. In Mein Kampf schreef hij bijvoorbeeld:
"De staat moet ervoor zorgen dat alleen degenen die gezond en waardevol zijn zich voortplanten, terwijl de minderwaardige elementen uit de samenleving worden geweerd."
Dat is precies het soort denken dat jij hier tentoonstelt. Dit is gewoon racisme, verpakt in pseudo-wetenschappelijke onzin. Je zegt zelf geen wetenschappelijke onderbouwing te hebben. Je doet alsof de "blanke Nederlander" superieur is en gebruikt IQ als excuus om migranten neer te zetten als minderwaardig. Maar IQ is geen vaststaande eigenschap. Het wordt beïnvloed door kansen, onderwijs en omgeving. Nederland heeft altijd geprofiteerd van migratie, en het idee dat "slimme" mensen geforceerd meer kinderen moeten krijgen is ronduit eng.
Dat zou je denken. Maar de natuur neigt altijd weer naar het gemiddelde. Dus dat werkt niet op die simplistische manier.quote:Op zondag 16 maart 2025 12:08 schreef polderturk het volgende:
Die stelt toch als laatste een vraag altijd? Of misschien heeft ze die heel slinks weggehaald...quote:Op zondag 16 maart 2025 13:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
ChatGPT nodig hebben voor je argumentatie
Die landen hebben hetzelfde probleem. Daar maken hoog opgeleide mensen ook minder kinderen. Dan trek je die mensen ook weg.quote:Op zondag 16 maart 2025 12:33 schreef Korenfok het volgende:
[..]
om jou dilemma op te lossen, kun je toch ook juist hoog opgeleide mensen aantrekken, of juist veel aziaten als je wil dat het landelijk gemiddeld IQ gemiddelde te verhogen. Wanneer je deel van de bevolkingsgroep met een hoger IQ gaat stimuleren om meer kinderen te krijgen, ga je zien dat ze minder productief zijn in hun professionele leven, dus dan zal het iq van de kinderen van deze groep dalen.
Aangezien IQ grotendeels bepaald wordt door omgevingsfactoren.
Voorbeeld; kinderen die opgroeien in een huishouden waar meer verbaal geweld is, ontwikkelen een lager iQ in vergelijking met kinderen in gelijke sociale klasse, maar in een rustigere familie.
Je slaat de plank weer eens volledig mis.quote:Op zondag 16 maart 2025 13:00 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Jouw bericht geeft me serieuze jaren '30-vibes. Hitler riep ook dit soort dingen over intelligentie en wie zich wel of niet zou moeten voortplanten. In Mein Kampf schreef hij bijvoorbeeld:
"De staat moet ervoor zorgen dat alleen degenen die gezond en waardevol zijn zich voortplanten, terwijl de minderwaardige elementen uit de samenleving worden geweerd."
Dat is precies het soort denken dat jij hier tentoonstelt. Dit is gewoon racisme, verpakt in pseudo-wetenschappelijke onzin. Je zegt zelf geen wetenschappelijke onderbouwing te hebben. Je doet alsof de "blanke Nederlander" superieur is en gebruikt IQ als excuus om migranten neer te zetten als minderwaardig. Maar IQ is geen vaststaande eigenschap. Het wordt beïnvloed door kansen, onderwijs en omgeving. Nederland heeft altijd geprofiteerd van migratie, en het idee dat "slimme" mensen geforceerd meer kinderen moeten krijgen is ronduit eng.
Naar de universiteit of hbo gaan betekend toch niet dat mensen slimmer worden. Wat ik begrijp is dat het niveau al jaren aan het dalen is aldaar omdat men niet mee kan komen.quote:Op zondag 16 maart 2025 12:15 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik doel op de groep linkse mensen die menen dat de Islam gepromoot moet worden terwijl we een hele strijd hebben geleverd om de invloed van religie in te dammen en de Islam haaks op feminisme staat.quote:Op zondag 16 maart 2025 12:50 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Jij gaat ook niet in op mijn vraag waarom mensen die een geloof promoten zwakzinnig zouden zijn
Heeft echt weinig met intelligentie te maken
Ga maar eens bij een universiteit of overheidsorganisatie werken.quote:Op zondag 16 maart 2025 12:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ding dong, de wereld bestaat uit meer dan alleen progressief, woke, extreem rechts.
Het grootste deel van de mensheid is daar allemaal helemaal niet mee bezig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |