abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217345474
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 april 2025 21:50 schreef Greys het volgende:

[..]
Het probleem met zoiets in NL is dat de 'internationale jury' dan de abuela van de tante van de teckel van de ietwat Spaanse buurvrouw van de Dorpsstraat is. Dat gebeurde dus ook toen John de Mol wel even het NSF zou regelen zoals het écht moest. Volgens hem dan. Zat er een tribune vol 'internationale jury' die in de verte familie in Oostenrijk en Portugal hadden maar zelf gewoon in Almere woonden.

En je weet gewoon al zeker dat Johnny Logan weer naast Tatjana in de vakjury gezet wordt. En Maurice Wijnen. En Aran. Want die zijn SONGFESTIVALKENNERS VAN DE TV.

Ik ril al bij de gedachte.
Sorry.
Tis een jarenlang trauma dat hier spreekt hahaha. Ik heb live en van dichtbij gezien hoe de confetti boven de verkeerde winnaar naar beneden viel toen Kartner DOE DAN MAAR SIENEKE zei. Hoe Jan Smit in de studio liep te panieken toen er iets met de kampvuurpotten van Joan Franka aan de hand was. Hoe Frans Bauer en Marianne Weber uitgezocht waren als vakkundige coaches, Hoe Weelderig Waardeloos van de Jees door vakjurylid Froger werd betiteld als 'nee joh dit is veel te mooi voor het Songfestival', hoe men gruwelde van de toen moderne opera van Arwin Kluft, hoe het Nederlands publiek dól was op de Toppers, hoe we samen moesten doen met anderen op de tribune met 1 stemkastje en de helft daardoor niet op tijd kon stemmen omdat het doorgeven aan elkaar te traag ging, hoe Frans Bauer bijna achterover kukelde van z'n bankje met zijn benen in de lucht, hoe er de laatste jaren geen ene fuck veranderd is als je in de talkshows hoort hoe 'de kenners' praten over goede buitenlandse inzendingen etc.

*wiegend en neuriënd in een hoekje zit
Ik zeg ook niet dat het altijd moet he. Maar ÉÉN KEER zou toch wel mogen? Dat de Nederlanders geen smaak hebben klopt, maar dat wil niet zeggen dat de smaak van de commissie nou zo geweldig of spannend of vernieuwend is.

Het nummer van KAJ is overigens ook gewoon schlager, het is niet alsof dat nou zulke hoogstaande of diepzinnige muziek is. Zoiets zou in Nederland ook makkelijk kunnen winnen. En je presenteert Roxy Dekker die wint als een soort gruwel... maar zij maakt verdomd catchy liedjes, en ze heeft uitstraling. Stel je stuurt Sugardaddy in voor Eurovisie, dat zou toch een hele leuke inzending zijn? Niet om te winnen, maar ook niks om je voor te schamen. Ze is geen geweldige live-zangeres, maar ja, Claude is ook geen enorme hoogvlieger wat dat betreft.

En nogmaals, dat commentaar van al die zelfbenoemde kenners moet dus achterwege blijven, daar ben ik het 100% mee eens, maar dat zei ik dus al. Laat de mensen kiezen, en geen gelul over wat René Froger of Maurice Wijnen ervan vindt. Because who the fuck cares.
pi_217345476
Nvm

[ Bericht 39% gewijzigd door silverevlis op 11-04-2025 23:08:18 ]
pi_217345537
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 22:08 schreef sportfreak het volgende:

[..]
https://www.mediacourant.(...)je-dat-is-nogal-wat/

En toch blijven dit soort meningen er ook bij horen _O-
quote:
Ben wijst ook op de huidskleur van Claude en de verwarring die dat met zich mee kan brengen. “Engels en Frans zijn internationale talen en Nederlands natuurlijk niet. Bovendien klinken de woorden harder met de g’s, dat is ook wel een ding. Er zijn genoeg voorbeelden van liedjes die het wel goed deden in het Nederlands tijdens het Songfestival.”

“Maar Engels zal internationaal gezien wel beter overkomen. Alleen hebben we een donkere man staan, die in het Frans en Engels zingt en een Franse naam heeft, maar hij komt uit Nederland. Dat is nogal wat, als je door gaat denken.”
Hij was maar een clown, zullen we maar zeggen. Hij wil denk ik een soort racistisch punt maken, maar zelfs dat lukt niet helemaal want er zit totaal geen lijn in wat hij zegt.
pi_217345570
Criminelen nou, heeft Claude hem iets aangedaan ofzo? Wat een sneuheid.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 april 2025 @ 22:48:11 #255
163650 Greys
pi_217345592
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 22:33 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
En je presenteert Roxy Dekker die wint als een soort gruwel... maar zij maakt verdomd catchy liedjes, en ze heeft uitstraling.
Neuh niet echt. Ik presenteerde 'de populairste met de grootste NLse fanclub op socials wint, ongeacht het lied' als een gruwel.

quote:
En nogmaals, dat commentaar van al die zelfbenoemde kenners moet dus achterwege blijven, daar ben ik het 100% mee eens, maar dat zei ik dus al. Laat de mensen kiezen, en geen gelul over wat René Froger of Maurice Wijnen ervan vindt. Because who the fuck cares.
Even gewoon realistisch:
Hoe hoog schat je de kans zelf in dat ze de zelfbenoemde kenners hier daadwerkelijk achterwege zouden laten? Ik schat die kans in op zo'n 0,2 procent. Maar misschien heb ik het mis.

Ik vond de keuze voor Joost van de commissie best spannend hoor. Zij zijn ook maar afhankelijk van wat er wordt ingezonden. Ik heb iig nooit in de laatste jaren een spannend goed lied gehoord dat de commissie liet liggen. Never. Na afloop bedoel ik. Ik weet niet of er veel spannender liedjes worden ingezonden als er een NSF is. Ik denk juist van niet. Maar wie weet. Doe het vooral een keer. Dan kunnen we daarna met gierende banden weer terug naar de commissie. *O*

[ Bericht 9% gewijzigd door Greys op 11-04-2025 22:54:12 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 april 2025 @ 22:56:44 #256
163650 Greys
pi_217345659
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 22:44 schreef silverevlis het volgende:
Ik vraag me dan altijd oprecht af of zo iemand het nou een goed idee lijkt om zo'n populaire lieve jongen eens even flink af te zeiken in het openbaar. Of zo'n Ben Cramer dan denkt dat hij daar zelf goed uitkomt. Hoe werkt zo'n hoofd. :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator vrijdag 11 april 2025 @ 23:02:06 #257
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217345688
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2025 22:56 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik vraag me dan altijd oprecht af of zo iemand het nou een goed idee lijkt om zo'n populaire lieve jongen eens even flink af te zeiken in het openbaar. Of zo'n Ben Cramer dan denkt dat hij daar zelf goed uitkomt. Hoe werkt zo'n hoofd. :@
Schijnbaar dat het toch zo werkt in sommige hoofden. Op social media zie je ook wel dat soort reacties van figuren die hun onderbuik komen leeg schijten. In dat soort kringen is het natuurlijk al populair om sowieso te zeiken op het songfestival. Wie we ook sturen. Wel bijzonder om als "bekend persoon" zo met naam dat soort onzin te gaan roepen.
pi_217345694
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 22:44 schreef silverevlis het volgende:
Het valt me nog mee dat het woordje "Woke" niet misbruikt wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door NailQueen op 11-04-2025 23:10:20 ]
pi_217345698
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2025 22:48 schreef Greys het volgende:

[..]
Neuh niet echt. Ik presenteerde 'de populairste met de grootste NLse fanclub op socials wint, ongeacht het lied' als een gruwel.
[..]
Even gewoon realistisch:
Hoe hoog schat je de kans zelf in dat ze de zelfbenoemde kenners hier daadwerkelijk achterwege zouden laten? Ik schat die kans in op zo'n 0,2 procent. Maar misschien heb ik het mis.

Ik vond de keuze voor Joost van de commissie best spannend hoor. Zij zijn ook maar afhankelijk van wat er wordt ingezonden. Ik heb iig nooit in de laatste jaren een spannend goed lied gehoord dat de commissie liet liggen. Never. Na afloop bedoel ik. Ik weet niet of er veel spannender liedjes worden ingezonden als er een NSF is. Ik denk juist van niet. Maar wie weet. Doe het vooral een keer. Dan kunnen we daarna met gierende banden weer terug naar de commissie. *O*
Inderdaad, er is geen enkele reden om aan te nemen dat er in Nederland een NSF zou kunnen worden georganiseerd van enig niveau. Dat hebben we zelf vaak genoeg aangetoond, en dat doen de omringende landen tegenwoordig nog heel regelmatig.

Sterker nog, je krijgt waarschijnlijk zoals in België dat de media nog meer geïnteresseerd zijn in welke warhoofden de vakjury vormen, in plaats van de artiesten waar het om draait :')
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_217345714
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2025 22:56 schreef Greys het volgende:

[..]
Ben is al decennia chronisch woest en verongelijkt. Dat levert vaak klikbare quotes op.

Als hij een NSF niet wint, ligt het ook aan anderen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 april 2025 @ 23:07:08 #261
163650 Greys
pi_217345721
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 23:02 schreef Momo het volgende:

[..]
Schijnbaar dat het toch zo werkt in sommige hoofden. Op social media zie je ook wel dat soort reacties van figuren die hun onderbuik komen leeg schijten. In dat soort kringen is het natuurlijk al populair om sowieso te zeiken op het songfestival. Wie we ook sturen. Wel bijzonder om als "bekend persoon" zo met naam dat soort onzin te gaan roepen.
Ik denk dat Ben Cramer zich vergist (of ik... kan ook) in hoe Claude door een groot deel van NL nogal geliefd is als persoon en inzending. Je kunt Claude bijna niet haten. En hoe immens slecht Ben hier dus zelf door overkomt. Maar misschien heeft 'ie als vergane glorie BN-er tegenwoordig genoeg aan wat racistische woordendiarree waar dan wat mederacisten voor klappen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 april 2025 @ 23:08:07 #262
163650 Greys
pi_217345727
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 23:06 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ben is al decennia chronisch woest en verongelijkt. Dat levert vaak klikbare quotes op.

[ afbeelding ]
Als hij een NSF niet wint, ligt het ook aan anderen.
Och hemel...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217346095
Het komt een behoorlijk rot zijn strot uit, maar wat Ben Cramer bedoeld is denk ik dat de gemiddelde kijker dit niet zomaar met Nederland zou kunnen associëren. Het oogt in totaliteit door de taalkeuzes en de vibe misschien meer naar een Franse, Luxemburgse, of Belgische inzending.

Er zal best een grote groep conservatieve kijkers zijn dat in stereotypen denkt en inderdaad verwacht dat Nederland altijd met een blonde blanke zanger/zangeres deelneemt en dat het liedje niet te ver af moet staan van de identiteit van een land. De categorie die ook verwacht dat Spanje altijd met een lekker Spaanse zomerplaat op de proppen komt, Italie met een scheurende ballad of operalied en Frankrijk met een mooi chanson. Die groep wordt alleen hopelijk wel steeds kleiner.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheVulture op 12-04-2025 00:17:58 ]
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_217346113
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 april 2025 22:00 schreef Greys het volgende:

[..]
Zoiets kan, maar dan krijg je waarschijnlijk alsnog dat Roxy Dekker sowieso wint omdat ze haar achterban oproept om te stemmen, ongeacht het lied. Enzo. Degene die het beste is in social media wint. Niet het beste lied. Dat soort dingen krijg je hier denk ik echt. Want het merendeel van NL maakt het geen hol uit of we het ESF winnen of niet.
Dat zou zo wel uit kunnen pakken, maar het valt of staat dan al met het selecteren van goede artiesten en liedjes. Dan vind ik Roxy Dekker nog wel een goede keuze, maar schijtlollige figuren als de Bankzitters of een andere figuren die het inderdaad meer van de fanbase dan van de kwaliteit moeten hebben moet je dan niet selecteren.

En de favoriet wint niet altijd natuurlijk, zoals Gordon ook weet :+
pi_217346162
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2025 00:08 schreef TheVulture het volgende:
Het komt een beetje rot zijn strot uit, maar wat Ben Cramer bedoeld is denk ik dat de gemiddelde kijker dit niet zomaar met Nederland zou kunnen associëren. Het oogt in totaliteit door de taalkeuzes en de vibe misschien meer naar een Franse, Luxemburgse, of Belgische inzending.

Er zal best een grote groep conservatieve kijkers zijn dat in stereotypen denkt en inderdaad verwacht dat Nederland altijd met een blonde blanke zanger/zangeres deelneemt en dat het liedje niet te ver af moet staan van de identiteit van een land. De categorie die ook verwacht dat Spanje altijd met een lekker Spaanse zomerplaat op de proppen komt, Italie met een scheurende ballad of operalied en Frankrijk met een mooi chanson. Die groep wordt alleen hopelijk wel steeds kleiner.
Je ziet ook wel meer van dat soort reacties, ook uit Nederland, dat ze niet begrijpen dat we een Franstalig nummer sturen. Historisch gezien is Franstalige muziek wel heel populair in Nederland, waarschijnlijk het meest van alle niet-Franstalige landen. De laatste decennia misschien niet meer zo, al is bv. Barbara Pravi nergens zo groot als in Nederland (zelfs in Frankrijk zelf niet). En natuurlijk is een van de grootste Franstalige hits ooit afkomstig uit Nederland: Comment ça va :)

Dus zoveel vreemder is het misschien niet dat we eens in het Frans zingen ipv in het Engels.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 12 april 2025 @ 09:19:08 #266
163650 Greys
pi_217347053
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2025 00:08 schreef TheVulture het volgende:
Er zal best een grote groep conservatieve kijkers zijn dat in stereotypen denkt en inderdaad verwacht dat Nederland altijd met een blonde blanke zanger/zangeres deelneemt
Als mensen dat na al die tijd en sinds Edsilia en Ruth en Glennis etc echt nog stééds verwachten zijn ze wel echt flink de weg kwijt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 12 april 2025 @ 09:27:03 #267
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217347075
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 april 2025 22:00 schreef Greys het volgende:

[..]
Zoiets kan, maar dan krijg je waarschijnlijk alsnog dat Roxy Dekker sowieso wint omdat ze haar achterban oproept om te stemmen, ongeacht het lied. Enzo. Degene die het beste is in social media wint. Niet het beste lied. Dat soort dingen krijg je hier denk ik echt. Want het merendeel van NL maakt het geen hol uit of we het ESF winnen of niet.
Plus: welgesteld nest met kennis van media, en ook op die manier veel contacten en 'stem-geld'.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 12 april 2025 @ 09:46:17 #268
163650 Greys
pi_217347138
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2025 00:12 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dat zou zo wel uit kunnen pakken, maar het valt of staat dan al met het selecteren van goede artiesten en liedjes. Dan vind ik Roxy Dekker nog wel een goede keuze, maar schijtlollige figuren als de Bankzitters of een andere figuren die het inderdaad meer van de fanbase dan van de kwaliteit moeten hebben moet je dan niet selecteren.
Hahaha ja, de Bankzitters had ik inderdaad beter als voorbeeld ervoor kunnen geven. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217347826
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2025 09:19 schreef Greys het volgende:

[..]
Als mensen dat na al die tijd en sinds Edsilia en Ruth en Glennis etc echt nog stééds verwachten zijn ze wel echt flink de weg kwijt.
Tja sommigen blijven eeuwig conservatief
  Moderator zaterdag 12 april 2025 @ 14:02:01 #270
375570 crew  Cyan9
pi_217348737
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 22:33 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik zeg ook niet dat het altijd moet he. Maar ÉÉN KEER zou toch wel mogen? Dat de Nederlanders geen smaak hebben klopt, maar dat wil niet zeggen dat de smaak van de commissie nou zo geweldig of spannend of vernieuwend is.

Het nummer van KAJ is overigens ook gewoon schlager, het is niet alsof dat nou zulke hoogstaande of diepzinnige muziek is. Zoiets zou in Nederland ook makkelijk kunnen winnen. En je presenteert Roxy Dekker die wint als een soort gruwel... maar zij maakt verdomd catchy liedjes, en ze heeft uitstraling. Stel je stuurt Sugardaddy in voor Eurovisie, dat zou toch een hele leuke inzending zijn? Niet om te winnen, maar ook niks om je voor te schamen. Ze is geen geweldige live-zangeres, maar ja, Claude is ook geen enorme hoogvlieger wat dat betreft.

Dit laatste hoef je in NL niet te verwachten, no way dat dit niet gaat gebeuren bij een nationale selectie. Want entertainment "experts", die hebben er verstand van.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_217349615
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2025 09:19 schreef Greys het volgende:

[..]
Mensen zijn Jeangu ook alweer vergeten.
  Moderator zaterdag 12 april 2025 @ 17:30:19 #272
446930 crew  ESF1Gamer
pi_217350321
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2025 14:02 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Dit laatste hoef je in NL niet te verwachten, no way dat dit niet gaat gebeuren bij een nationale selectie. Want entertainment "experts", die hebben er verstand van.
Daarom ook geen NSF.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_217350343
Zijn mensen vergeten hoe we presteerden toen we nog een NSF hadden? We kwalificeerden ons echt NOOIT. De interne selectie doet het juist verdomd goed en heeft op twee missers na tocht telkens de finale gehaald.
  Redactie Sport zaterdag 12 april 2025 @ 17:55:34 #274
109131 crew  sportfreak
pi_217350477
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2025 17:33 schreef Epistaxiophobia het volgende:
Zijn mensen vergeten hoe we presteerden toen we nog een NSF hadden? We kwalificeerden ons echt NOOIT. De interne selectie doet het juist verdomd goed en heeft op twee missers na tocht telkens de finale gehaald.
Het was nou ook niet bepaald zo dat de in de lange periode van niet kwalificeren de interne selecties (Edsilia, Hind) het nou zo geweldig deden. :P
pi_217350482
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2025 17:33 schreef Epistaxiophobia het volgende:
Dat weten we hier allemaal wel. Maar om de boel een beetje op te schudden kan het geen kwaad om het een keertje te proberen. Afgezien van Joost zijn onze inzendingen wel vrij braaf, als de mensuh thuis mogen kiezen is dat wellicht anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')